Google Ads

Google Ads, původně Google AdWords, je celosvětově nejrozšířenější online službou od společnosti Google, která inzerentům umožňuje marketingové aktivity k oslovení zákazníků v různých fázích nákupního cyklu. Nejvíce je tato služba využívána pro PPC reklamu, tedy reklamu, kde inzerenti platí za reklamu až ve chvíli, kdy na ni uživatel klikne. Google Ads ale již dávno nenabízí pouze PPC reklamy. Hojně využívány jsou i jiné cenové strategie, jako například CPM (cena za tisíc zobrazení), CPA (cena za akci) nebo CPV (cena za zhlédnutí videa).

Jednotlivé kampaně v Google Ads jsou zpravidla tvořeny reklamními sestavami, které cílí na společnou sadu klíčových slov, nebo například zájmy či témata. Každá reklamní sestava pak obsahuje konkrétní reklamy.
Výhody Google Ads

Díky Google Ads mohou inzerenti zobrazovat reklamy uživatelům, kteří velmi pravděpodobně mají zájem o jejich produkty či služby. Velkou výhodou je, že pomocí kampaní v Google Ads je možné oslovit uživatele napříč celým internetem, ať už se nachází kdekoliv. Navíc, reklama v Google Ads je levná a rozpočet máte vždy pod kontrolou. Tuto reklamu si tedy mohou dovolit i malé a střední podniky.

Další nespornou výhodou je velmi přesné cílení, které se neustále vylepšuje. Cílit je možné dle klíčových slov, věku, lokality, jazyka, zájmů, témat, či pravděpodobných zájmů o koupi. Velmi efektivní je také remarketing, tedy zpětné oslovení uživatelů webu, nebo dokonce konkrétních stránek na webu za určité období.

Reklamy v Google Ads jsou také velmi snadno měřítelné. V systému Google Ads se ukáže každé kliknutí na vaši reklamu. Již po velmi krátké době uvidíte, se kterými reklamami uživatelé nejvíce interagují. Při propojení s Google Analytics navíc zjistíte dodatečné informace, které vám ještě více pomohou k efektivní optimalizaci.
Typy reklam v Google Ads

Google Ads nabízí několik základních typů kampaní, a to: kampaně ve vyhledávací síti, kampaně v obsahové síti, v nákupech Google, videokampaně a kampaně na aplikace. Na základě toho, jakou akci očekáváme od uživatelů, kteří kliknou na naši reklamu, můžeme zvolit jeden z následujících cílů:

    Prodej
    Potenciální zákazníci
    Návštěvnost webu
    Zvažování produktu a značky
    Povědomí o značce a zásah
    Propagace aplikací

Kampaně ve vyhledávací síti

Snad nejznámějším typem kampaní v Google Ads jsou kampaně ve vyhledávací síti. Jedná se o textové reklamy nad organickými výsledky ve vyhledávání s cílením na základě vyhledávaných klíčových slov. Vzhledem k tomu, že daná klíčová slova uživatelé přímo hledají, bývá tento typ reklamy jedním z nejkonverznějších. Nevýhodou však je, že pokud se zabýváte oblastí, která není příliš vyhledávaná, počet hledání, a potažmo i kliknutí, bude zanedbatelný a reklama příliš výsledků nepřinese. Je také důležité umět dobře pracovat s klíčovými slovy, používat vylučující klíčová slova, aby se reklama nezobrazovala na nerelevantní výrazy atd.
Kampaně v obsahové síti

Dalším hojně využívaným typem kampaní jsou kampaně v obsahové síti. V obsahové síti je možné zobrazovat textové i grafické reklamy, a to na základě klíčových slov, témat, zájmů, geografických i demografických údajů. Součástí jsou také velmi oblíbené kombinované reklamy, které, jak již napovídá název, kombinují obrázky, firemní loga a text, dle konkrétního reklamního prostoru na různých webech.
Kampaně v Google Nákupech

Pro propagaci produktů v rámci e-shopu jsou velmi vhodné kampaně v Google Nákupech, které jsou pro uživatele velmi atraktivní zejména díky vyobrazenému produktu s cenou a stručným popisem. Podmínkou spuštění kampaní v Google Nákupech je mít účet v Google Merchant Center a funkční feed.
Videoreklamy

Velmi atraktivním formátem jsou také videoreklamy, které se zobrazují buď v rámci sítě YouTube nebo v obsahové síti.
Kampaně na aplikace

Máte vlastní aplikaci a chcete ji dostat k více uživatelům? Pomocí kampaní na aplikace můžete danou aplikaci propagovat ve vyhledávání, v Google Play, na YouTube, v kanálu Objevit i v obsahové síti Google.
Pomůžeme Vám

Hledáte spolehlivého partnera pro nastavení a správu kampaní v Google Ads? Neváhejte se na nás obrátit. Náš tým zkušených specialistů vám pomůže dosáhnout stanovených cílů.

26.2.2021 Číst dál
Naučte se, jak vytvořit strategii placeného vyhledávání na Googlu, kterou ocení zejména drobní podnikatelé, kteří se snaží oslovit zákazníky žijící...
13.11.2020 Číst dál
Rozšíření reklam Google Ads je jedinečnou možností, jak upoutat pozornost uživatele právě na vaši reklamu, která tak může získávat návštěvnost i na...
24.7.2020 Číst dál
Google nedávno zveřejnil nové funkce v „Kampaních na aplikace“, které vám umožní nahrát mnohem více textu, ze kterého se reklama tvoří.
4.5.2020 Číst dál
Efektivní a bezplatné strategie, které vám pomohou rozšířit váš dosah na oblíbených online platformách: Google, Facebooku, Instagramu a Twitteru.
25.2.2020 Číst dál
Využijte nový reklamní formát v Google Ads. Reklamy Gallery Ads s karuselovým bannerem vám pomohou lépe oslovit vaše zákazníky.
3.12.2019 Číst dál
Google Ads umožnují v PPC reklamách využívat cílení na demografické údaje publika, díky kterým budete moci segmentovat vaše PPC kampaně.
22.10.2019 Číst dál
Chytré kampaně v Nákupech Google jsou zcela nový typ kampaně v rámci Google Ads, jejichž cílem je zjednodušit propagaci produktů v rámci této...
13.8.2019 Číst dál
Omezovat se v marketingu pouze na některé kanály nestačí. Abychom mohli být opravdu úspěšní je potřeba využít všech příležitostí jak seznámit...
9.8.2019 Číst dál
Jednou z nejdůležitějších metrik, od kterých se odvíjí efektivita celé PPC kampaně, je cena za konverzi. To znamená, kolik nákladů musíte na získání...
2.8.2019 Číst dál
Ne každý z návštěvníků vašeho webu si něco koupí. Někteří možná mají zájem o váš produkt, ale ještě nejsou zcela rozhodnuti. Oslovte je znovu pomocí...

Stránky