Google Ads
Inzerujte pomocí Google Ads. Poradíme vám, jak sestavit reklamní kampaně tak, aby přivedly co nejvíce cílených návštěvníků na váš web.

Buďte vidět a předběhněte konkurenci

Dobrou zprávou je, že Google Ads skutečně funguje. Pokud někdo hledá ve výsledcích vyhledávání právě vaše nabízené produkty či služby, zobrazíte se mu pomocí reklamy. Špatnou zprávou je, že Google Ads používají všichni. A protože PPC reklama Google Ads funguje jako aukce, může být reklama drahá. Čím více firem inzeruje, tím může být reklama dražší. Podívejte se na naše tipy, jak ušetřit za vaši reklamu.

V tomto příspěvku vám ukážeme, jak ušetřit peníze v Google Ads:

Peníze utraťte pouze za správné zákazníky

  • Vybočte z davu a buďte oproti konkurenci opravdu vidět
  • Vylepšete vaše vstupní stránky tak, aby byly pro návštěvníky přehledné a přivedli je ke konverzi
  • Utrácejte jen za relevantní zákazníky

Nejdůležitějším krokem k udržení nízkých nákladů za reklamu Google Ads je zajistit zobrazení vašich reklam pouze relevantním zákazníkům. To znamená, že váš rozpočet utratíte pouze za publikum, které s největší pravděpodobností provede na vašich stránkách konverzi.

1. Použijte geografické cílení

Když v Google Ads vytvoříte novou reklamu, geografické cílení se vždy nastaví na zemi, ve které se nacházíte. Ale jednou za čas se nastaví na "všechny lokality". Tehdy se vaše reklama zobrazí úplně všude a ztrácí svůj význam. Je zbytečné inzerovat vaše služby zákazníkům, kteří od vás bydlí stovky, ne-li tisíce kilometrů daleko. Google Ads naštěstí umožňuje progresivní možnosti geografického cílení, pomocí kterých můžete zahrnout pro vás nejlepší lokality, a vy ušetříte nemalé finanční výdaje za reklamu, která se zobrazí člověku na druhé straně planety.

Náš tip: Mnoho lidí rádo inzeruje přes zadání PSČ. Jenže pro reklamní platformy může být tato lokace obtížná na určení. Pokud je to možné, zkuste místo cílení pomocí PSČ použít cílení na vaše město a jeho okolí. Budete mít o něco lepší dosah. Reklama se totiž zobrazí i těm zákazníkům, kteří bydlí nedaleko. Kdežto u zadání PSČ se reklama zobrazí pouze těm, kteří bydlí v daném městě či městské části. Dále se ujistěte v pokročilém nastavení, zda je cílení vybráno pouze pro vaše oblasti.

2. Vyberte klíčová slova s ​​vysokým záměrem

Když se přihlásím do nových účtů, většinou narazím na jeden zásadní problém. V Google Ads mají zákazníci nastavená klíčová slova, která jsou příliš široká. Nebo se lidem nezobrazují požadované výsledky hledání.

Uvedu to na konkrétním příkladu "Boty". Pokud se vaše firma zabývá prodejem obuvi, slovo bota je klíčové. Ale toto slovo není dostatečně konkrétní. Zapracujte na bližším klíčovém slově. Nabízí se například ortopedická obuv pro seniory. Nebo dětská sportovní obuv.

Řekněme, že jste specializovaný obchod s obuví a rozhodli jste se prodávat pouze dámské golfové boty. Zde je seznam klíčových slov, která by pro váš byznys mohla být vhodná, ale nejsou zdaleka konkrétní: dámské boty, boty pro ženy, boty na golf.

Tento seznam klíčových slov je mnohem kvalifikovanější: dámské golfové boty, dámské Adidas golfové boty, dámské Nike golf boty, dámské boty na golf.

Tato konkrétní klíčová slova budou mít mnohem nižší objem vyhledávání, než širší seznam výše. Inzerci je nutné zúžit pouze na typ zboží, který skutečně nabízíte a prodáváte. Pokud máte omezený rozpočet, zaměřte se pouze na věci, které skutečně prodáváte. Následovně se držte pouze těch klíčových slov s vyšším objemem, která zvýší vaše výdaje a přinesou pouze ty zákazníky, které potřebujete.

3. Používejte pouze klíčová slova ve frázové a přesné shodě

Shody klíčových slov byly za poslední roky stále méně konkrétní. To však neznamená, že byste neměli pracovat na tom, aby uživatelské dotazy, ke kterým odpovídáte, byly co nejkonkrétnější. Pro účely tohoto příspěvku vám doporučuji, abyste se drželi pouze klíčových slov ve frázové a přesné shodě.

Google často tvrdí, že volná shoda je v dnešní době účinnější, kvalitnější. To vám pomůže omezit pokrytí na méně kvalitní vyhledávání prováděné nekvalifikovanými uživateli, která jejich volnou shodou zruinují váš rozpočet.

Vybočte z davu a odlište se od konkurence

Jestliže se snažíte být v Google Ads skromní, například když soutěžíte s velkým značkami, je důležité zajistit, abyste se co nejvíce odlišili od vaší konkurence. Existuje naštěstí mnoho jednoduchých způsobů, jak to udělat.

4. Použijte všechna rozšíření reklamy

Opět uvedu na příkladu. Jestliže zadáte do vyhledávače prodej elektroniky, téměř všechny reklamy vypadají stejně. Název, nějaký ten popisek a úryvek toho, co v jednotlivých obchodech seženete. Ale vy potřebujete vybočit z davu. Nebojte se použít všechna možná rozšíření reklamy. Dopřejte své reklamě poutavý obrázek. Ten praští do oka každého uživatele, který právě hledá nový počítač.

Rozšíření o obrázek jednoduše pomáhá reklamě vyniknout od ostatních inzerentů. Neznamená to, že vaše konkurence by nepoužívala rozšíření o obrázky. Znamená to, že z jakéhokoli důvodu budete mít při tomto vyhledávání výhodu pozornosti.

Doporučuji vyplnit všechny možnosti z nabídky rozšíření reklam, jako je:

  • odkaz na podstránku,
  • telefonický kontakt,
  • strukturovaný úryvek,
  • obrázek,
  • umístění,
  • cena,
  • aplikace.

V rozhraní Google Ads rozklikněte v levém navigačním panelu Reklamy a poté Rozšíření reklam. Doporučuji vyplnit všechno, co vyplnit lze. Je to zdarma a vám to pomůže při zobrazení přeskočit vaši konkurenci.

Když už budete na této stránce, klikněte na tlačítko plus a přidejte některý z uvedených typů rozšíření. Tím, že budete mít vyplněno co nejvíce rozšíření, si dáváte tu nejlepší šanci upoutat pozornost uživatele na SERP a odlišit se od konkurence.

5. Pro zasílání zpráv použijte Auction Insights

Problém může nastat ve chvíli, kdy ne každé vyhledávání přináší reklamy s vyplněním rozšíření. V takovém případě se vám bude hodit text reklamy Google a zasílání zpráv, které vám opět pomohou odlišit se od konkurence.

Nejdůležitější ze všeho je zjistit, kdo je vaše konkurence. U již spuštěných kampaní můžete pomocí přehledu Statistiky aukcí identifikovat další společnosti, které se zobrazují spolu s vámi vašim potenciálním zákazníkům.

Kde to najít: V rozhraní Google Ads klikněte v levém navigačním panelu na Klíčová slova a v dolní části vyberte Statistiky aukcí.

V tomto přehledu uvádí Google seznam společností, které se zobrazují vedle vašich reklam. Poté vám poskytne celou řadu statistik, které vám pomohou chápat, jak jste na tom s jejich pokrytím. Následně doporučuji použít konkurenční nástroje pro výzkum klíčových slov, jako je iSpionage, abyste zjistili, co používá konkurence ve své reklamě, a jak se můžete odlišit. Další možností, jak zjistit použití klíčových slov vaší konkurence, je vyhledávání vašich klíčových slov v jejich reklamách.

Na toto ale pozor: Pokud hledáte pravidelně klíčová slova a neklikáte na reklamy, Google vám může na nějaký čas zablokovat zobrazení reklam.

Pokud hledáte klíčová slova pro zjištění statistiky, navrhuji, abyste takto postupovali jen zřídkakdy a pokusili se k tomu používat různá zařízení (telefon, tablet, počítač, notebook). Jedině tak zabráníte Googlu odvozovat vzorce vašeho chování.

Ve chvíli, kdy budete přesně vědět, jak inzerují vaši konkurenti, ať už pomocí nástrojů nebo pomocí SERP, ujistěte se, že vaše reklamy fungují. Jestliže každá reklama používá klíčové slovo v nadpisu 1, bude lepší, když vy ho používat nebudete. Nebo pokud ostatní nabízí slevu, vy vysvětlete kvalitu svých služeb a to, proč vy slevu nenabízíte. Naopak, pokud je cena konkurence vyšší, vy uveďte svou cenu a nebojte se vyzdvihnout, že vy jste levnější než ostatní.

Zvláštní pozornost věnujte svým vstupním stránkám

Čas a těžce vydělané peníze díky vývoji kampaní Google Ads vám přivedou na vaše stránky nové zákazníky. Je na čase zaměřit se na vstupní stránku.

6. Investujte do kvalitní vstupní stránky

Kvalitní vstupní stránka, která je graficky pro vaši klientelu atraktivní, a která dovede potenciálního zákazníka ke konverzi, je klíčem k úspěšnému podnikání na internetu.

Při vyšší konverzi získáte vyšší skóre kvality, a tudíž budete mít automaticky nižší cenu za proklik. Zatímco dříve byly vstupní stránky celkem oříškem, dnes si vytvoříte kvalitní web i vy sami. Platformy Unbounce a Instapage usnadňují vytváření vstupních stránek pro každého. I pro ty, kteří se neživí jako grafici či vývojáři.

U vstupních stránek s vysokým počtem konverzí je zapotřebí zaměřit se na následující:

  • Prověřte, zda máte povedený design, který snadno, rychle a jasně vyzve návštěvníka ke konverzi.
  • Mějte jasnou výzvu k akci, která je sledována prostřednictvím sledování konverzí.
  • Zajistěte rychlé načítání stránky na počítači i mobilním zařízení. Zrychlit svou stávající stránku můžete pomocí nástroje Google PageSpeed Insights.
  • Ujistěte se, zda obsah na webu ukazuje váš produkt v tom nejlepším světle a přesvědčí návštěvníka ke koupi či jiné konverzi.

Myslete na to, že kvalitně navržená vstupní stránka má blíže ke konverzi. Pokud ji nenastavíte dobře, nezáleží na tom, co jste udělali dobře v procesu nastavení kampaně a strategií pro snížení ceny za proklik.

7. Buďte strategičtí s cíli konverze

Konečně máte nastavenou reklamu s klíčovými slovy, která přivádí na vaši vstupní stránku důležité zákazníky. Nyní je nutné nabídnout svým návštěvníkům i jiné způsoby konverze, než je třeba nákup zboží či služeb. Můžete jim nabídnout například registraci k odběru vašich novinek pomocí e-mailu, aby se dozvěděli o promo akcích. I když nejde o přímou konverzi, každá z těchto nabízených akcí vám pomůže s potenciálním zákazníkem dále komunikovat.

Začněte šetřit své peníze v Google Ads právě teď

Služba Google Ads funguje tak, aby umožnila inzerentům s jakýmkoliv rozpočtem dosáhnout vysoké návratnosti investic. Proto z ní činí jednu z nejlepších platforem digitální inzerce. Musíte ji však umět dobře používat. Těchto sedm tipů vám pomůže ušetřit vaše peníze a získat nové zákazníky.

Jak na to:

  • Cíleně používejte klíčová slova, která nejlépe vystihují vaše nabízené produkty/služby.
  • Klíčová slova používejte pouze v přesné a frázové shodě.
  • Zužte geografické cílení na vaše město, ale nezapomeňte cílit také na nejbližší okolí.
  • Vyplňte všechny možnosti v "Rozšíření reklamy".
  • Rozlišujte své zprávy od konkurence.
  • Zlepšete vstupní stránku tak, aby jednoduše dovedla návštěvníka ke konverzi.
  • Buďte strategičtí s cíli konverze.

 

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

 

 

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp