Jak získat zpět peníze za neplatná kliknutí ve službě Google Ads

Google Ads
Potřebujete vrátit peníze za neplatná kliknutí na reklamu ve službě Google Ads? Poradíme, jak na to.

Jestliže to myslíte s rozvojem svého byznysu v konkurenčním online světě opravdu vážně, pak chápete důležitost reklamy ve vyhledávačích. Abyste byli opravdu úspěšní, je nutné cílit také na zákazníky na sociálních sítích i na dalších autoritativních webech ve vašem oboru. Nejdůležitější místo pro vaši PPC reklamu by pro vás mělo být Google Ads.

Pro celkové zvýšení prodejů doporučujeme inzerovat také na dalších oblíbených tržištích, jako třeba na Amazonu,. Pozor však na měsíční rozpočet pro internetový marketing. Sledujte své měsíční výdaje, kontrolujte míru konverze a sledujte IP adresy klikající na vaši reklamu. Pokud máte podezření, že jste se stali obětí neplatných kliknutí, můžete Google Ads požádat o vrácení peněz. Ale o tom až za okamžik.

Co dělá reklamu na Google tak skvělou?

Inzerce na Googlu je pro rozvoj vašeho podnikání opravdu důležitá. Své reklamy můžete v průběhu inzerce různě upravovat tak, abyste maximalizovali jejich potenciál. Tím své reklamy dostanete ke správnému publiku lidí a snížíte riziko, že budete muset někdy žádat o vrácení peněz za nežádoucí prokliky.

Reklamy je možné optimalizovat pomocí klíčových slov, nadpisů, vizuálů, CTA a parametrů specifických pro vaše publikum. Nezapomeňte své reklamy optimalizovat tím, že je otestujete pro konkrétní oblasti, jedinečné demografické údaje a věkové skupiny.

Dalším důležitým faktorem pro váš byznys je branding. Investujte do budování značky, kterou lidé poznají. Zvýšíte si tak svou CTR a minimalizujete případné chyby v podobě nechtěných kliknutí.

Je možné Google požádat o vrácení peněz za kliky, které byly podvodné?

Provozování inzerce na Google Ads může být nákladné ve chvíli, kdy na vaši reklamu klikají roboti. Je proto důležité pravidelně sledovat statistiky a kontrolovat výdaje za reklamu. Určitě můžete požádat o vrácení peněz za podvodná kliknutí, ale nejdříve musíte mít podloženou správnou dokumentaci a důkaz.

Ať už se zaměřujete na prodej B2B nebo se pohybujete ve sféře B2C a zaznamenáváte příliš vysokou míru kliknutí na vaše reklamy, musíte vést podrobné záznamy o veškerých kliknutích, včetně návštěvnosti vašeho webu. Tak můžete jednoduše identifikovat podvodnou aktivitu. Jak na to? Prozkoumejte historii kliknutí a ručně vyberte prokliky, které považujete za podezřelé. Můžete to udělat každých 60 dní, proto musíte být velice pečliví. 

Jak identifikovat neplatné prokliky?

K analýze návštěvnosti můžete kromě vlastní píle použít nástroj pro sledování IP adres třetí strany. Použití takových nástrojů je nákladově efektivnější. Ale za takové nástroje musíte zaplatit. Google po vás bude chtít doložit velmi konkrétní údaje, abyste měli nárok na vrácení peněz. Mezi požadovaná data patří:

  • ID zákazníka
  • IP adresy od podvodných klikačů
  • Počáteční a koncová data pro podvodná kliknutí
  • Napadené kampaně
  • Informaci, zda jste se přihlásili do reklamní sítě/vyhledávací sítě
  • Reklamy, které jste schválili v předchozím měsíci
  • Informaci, zda jste zvýšili své nabídky nebo rozpočet
  • Informaci, zda jste ve svém účtu zkontrolovali neplatný provoz
  • Vysvětlení problému
  • Podezřelá umístění zobrazení

Nejdůležitější je pro Google podložení podezřelých IP adres. Při prohlížení protokolů hledejte podezřelá kliknutí pocházející z IP adres, která se opakují několikrát denně – podle toho poznáte, že jde o robota.

Google

Podání stížnosti ve službě Google Ads

Až budete mít všechna data pohromadě, můžete podat žádost o vrácení peněz. Stačí navštívit oficiální stránky Google pro vrácení peněz. Vyplňte všechna pole formuláře a v krátkosti shrňte nastalý problém. Pak už stačí přiložit weblogy, aby Google mohl projít kliknutí a adresy IP

Používejte správné nástroje proti případným podvodům

Určitě nechcete při inzerci v Google Ads neustále sledovat podvodné prokliky na vaši reklamu. Doporučujeme použít nástroj PPC Protect, který zabraňuje podvodným klikáním prostřednictvím pokročilé kybernetické bezpečnosti a analýzy dat v reálném čase.

Nástroj vám automaticky projde protokoly serveru a připraví protokoly IP pro Google.

Další nástroje pro vyhledávání IP jsou například WhatIsMyIP.com, Blacklist Master a IP Tracker. Tyto analyzátory IP vám poskytnou polohu IP adres ve vašem protokolu a řeknou vám, zda byly uvedeny na černé listině kdekoli jinde na webu.

Tip na závěr

Možná si všímáte toho, že reklama bez konverze vás vychází draho. Pokud zjistíte, že jste se stali obětí podvodných prokliků, můžete požádat Google o vrácení peněz. A aby byla žádost úspěšná, postupujte podle našich tipů, abyste se ujistili, že máte reklamy optimalizované správně. Jak správně nastavit PPC kampaň se dozvíte v našich dalších příspěvcích na našem blogu.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Klíčové trendy SEO a AI

Získejte náskok díky těmto trendům v oblasti podnikového SEO. Zjistěte, jak přizpůsobit své marketingové strategie a připravit se na budoucí úspěch.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp