PPC reklama

PPC reklama efektivně osloví vaše potenciální zákazníky na základě identifikovaných zájmů či klíčových slov, které právě hledají. PPC je zkratka z anglického pay per click a znamená platbu za proklik. Inzerenti tedy za reklamu platí pouze v případě, že na ni uživatel klikne.

PPC reklama je možnost propagace, kterou si může dovolit každý. Pokud jste již v rámci marketingu zpracovávali například letáky, jistě víte, že je nutné krom tisku zaplatit grafický návrh i poutavé texty. A například reklamu v TV si už může dovolit skutečně málokdo. PPC reklama je považována za revoluci v marketingu. Platíte totiž pouze za uživatele, kteří klikli na vaši reklamu proto, že hledají podobný typ produktu či služby nebo se zajímají o konkrétní tematiku. Díky PPC reklamě je možné okamžitě, snadno a levně cílit na velmi relevantní uživatele, u kterých je velmi vysoká pravděpodobnost konverze.

Výhody PPC reklamy

PPC reklama oproti jiným kanálům přináší řadu výhod. Tento typ reklamy přináší okamžité výsledky a na rozdíl od jiných typů reklamy umožňuje velmi přesné cílení, a to dle zájmů, klíčových slov, témat, geografie, demografických údajů atd.

Výši rozpočtu si inzerenti určují sami. Nestane se tedy, že byste za reklamu platili více, než si nastavíte v daném systému. Nad rozpočtem za reklamu máte zkrátka plnou kontrolu.

PPC reklama je také velmi flexibilní. V inzerátech je možné ihned reagovat na změny a okamžitě inzerovat například slevové akce, novinky v e-shopu atd.

Nespornou výhodou PPC reklam je měřitelnost výsledků. Například v Google Analytics je možné vysledovat, které kampaně přináší nejvíce objednávek. Víme také, kolik stojí jedno kliknutí, z jakých lokalit uživatelé reagují na reklamy nejvíce atd.

Nevýhody PPC reklamy

PPC reklamy do jisté míry dokáže nastavit každý. Zvolit ale vhodnou strategii a efektivně optimalizovat kampaně už je činnost, která vyžaduje odbornější znalosti. Jednotlivé PPC systémy se totiž velmi dynamicky rozvíjejí a je třeba neustále sledovat novinky, které se objevují prakticky každým dnem.

Nejznámější PPC systémy

V České republice jsou pro PPC reklamu nejčastěji používány 3 systémy, a to Google Ads, Sklik a Facebook Ads.

Google Ads

Snad nejvíce používaným systémem pro PPC reklamy je Google Ads, který také nabízí širokou škálu možností. V rámci Google Ads inzerenti běžně využívají například textovou reklamu ve vyhledávání, která se zpravidla zobrazuje nad organickými výsledky vyhledávání, a to na zadaná klíčová slova. Uživateli je tedy zobrazena reklama na základě toho, co skutečně hledá. Proto je PPC reklama ve vyhledávání vysoce konverzní.

V rámci Google Ads je také možné zvolit reklamu v obsahové síti. Tato reklama je zobrazována relevantním uživatelům na základě zájmů, témat nebo klíčových slov. Jedná se o textové nebo grafické reklamy, které jsou zobrazovány na různých webových stránkách, které jsou součástí obsahové sítě Google. Nejvíce reklamních ploch obsáhne tzv. kombinovaná reklama, která je tvořena kombinací obrázků, textu a firemního loga. Systém si sám zvolí, který text či formát obrázku použije, a to na základě volného reklamního prostoru.

V případě e-shopů jsou velmi oblíbené také Shopping kampaně neboli produktové kampaně, které zobrazují obrázky jednotlivých produktů včetně jejich ceny). Díky obrázkům jsou reklamy pro uživatele atraktivnější a reklamy tak přímo nahrávají konverzi.

V případě, že již váš web navštívil dostatečný počet uživatelů, je možné využít také možnosti remarketingu, tedy zpětného oslovení návštěvníků webu. Atraktivní možností představení výhod vašich produktů či služeb jsou také videoreklamy. Videa budou zobrazována na YouTube nebo v obsahové síti Google.

Sklik    

Sklik je ryze českým reklamním systémem, který nabízí velmi podobné možnosti jako Google Ads. V rámci Skliku je možné rovněž inzerovat formou reklam ve vyhledávání, reklam v obsahové síti, produktových kampaní, remarketingu nebo videokampaní.

Facebook Ads

V PPC bychom neměli zapomínat ani na nejrozšířenější sociální síť na světě. Reklamy na Facebooku oslovují uživatele v různých fázích nákupního cyklu a nabízí velmi přesné možnosti cílení. V rámci Facebook Ads je možné cílit na uživatele dle zájmů, povolání, pohlaví, věku, rodinného stavu atd. Ani zde nechybí možnost remarketingu.

Naši PPC specialisté neustále sledují novinky týkající se PPC reklam. Hledáte-li spolehlivého partnera pro PPC reklamu, který vám pomůže dosáhnout stanovených cílů, neváhejte se na nás obrátit.

21.9.2020 Číst dál
Co si počít, pokud zjistíte, že se vaše pracně připravená PPC kampaň na Facebooku nezobrazuje?
14.9.2020 Číst dál
Naučte se optimalizovat své PPC kampaně na Facebooku pro získání více konverzí
11.9.2020 Číst dál
Kompletní průvodce pro začátečníky - zjistěte, jak využít Gmail k efektivní propagaci vašeho podnikání.
7.9.2020 Číst dál
Oslovte potenciální zákazníky na Facebooku tehdy, když je jich nejvíc online. Můžete k tomu využít PPC reklamy automaticky spouštěné na základě...
27.8.2020 Číst dál
Je již čas spustit další PPC kampaň, nebo si zatím vystačíte s těmi stávajícími? Kdy je optimální doba pro vytváření nových PPC kampaní?
24.8.2020 Číst dál
Facebook nabízí inzerentům mnoho účinných způsobů, jak přivést návštěvníky na jejich stránky a získat nové zákazníky. Využíváte je všechny?
10.8.2020 Číst dál
Použijte strojové učení a umělou inteligenci Google Ads k nalezení optimální ceny za proklik, která vám přinese nejvyšší zisk.
7.8.2020 Číst dál
Správa PPC reklam na Facebooku může zabrat poměrně dost času, obzvláště pokud propagujete více produktů. Naštěstí si však můžete tuto práci poměrně...
14.7.2020 Číst dál
Zjistěte, jak se vaše PPC reklama na Facebooku či Instagramu zobrazuje běžným návštěvníkům.
7.7.2020 Číst dál
TikTok je nová sociální síť založená na sdílení vtipných videí. Zjistěte, jak ji můžete využít k propagaci svých produktů zaměřených na mladší...

Stránky