Zamiřte přesně: Podrobné demografické údaje v Google Ads

Podrobné demografické údaje v Google Ads
Zlepšete cílení na zákazníky, zvyšte výkon kampaní a vyhněte se plýtvání peněz na reklamu. Jak? Využitím detailních demografických dat v účtu Google Ads.

Do svých kampaní v rámci Google Ads jste pravděpodobně zapojili nějaká demografická data, ale zkoušeli jste uplatnit také podrobné demografické údaje? Díky této taktice s vysokou přesností cílení oslovíte pouze zákazníky, kteří jsou hodnotní pro konkrétní kampaň a vyloučíte ty, které nepotřebujete. Podívejte se, jak na to.

Jaký je rozdíl mezi základními a podrobnými demografickými daty?

V účtu Google Ads jsou k dispozici primární demografické údaje, tedy věk, pohlaví, rodinný stav a příjem domácnosti. U většiny typů kampaní pak můžete vybrané skupiny uživatelů vyřadit a provádět manuální úpravy nabídek na základě vlastní strategie.

Jenže vy o svých zákaznících potřebujete vědět víc. A od toho máte podrobné demografické údaje, které odhalí další hlubší vrstvu potřeb vašeho publika. Základní nastavení vám dá například na výběr mezi rodiči a bezdětnými, ovšem při využití detailních dat už rozlišujete mezi rodiči kojenců, rodiči batolat, školáků a tak dále.

Typy podrobných demografických údajů v Google Ads

Účet Google Ads poskytuje celou řadu detailnějších informací o uživatelích. Může to být:

  • Rodičovská úroveň: dítě je novorozenec, ve škole, dospívající…,
  • Rodinný stav: svobodný, ve vztahu, ženatý/vdaná,
  • Vzdělání: student, absolvent, držitel několika titulů…,
  • Bydlení: vlastní nemovitost nebo pronájem,
  • Zaměstnání: velikost společnosti, odvětví a obor.

Mějte na paměti, že většina těchto dat pochází z databází Google. V osobním účtu Google se můžete v sekci Moje centrum reklam podívat, co konkrétně o vás Google ”ví”, a podle jakých vašich údajů pro vás personalizuje reklamu.

Jak využít podrobné demografické údaje v kampaních?

Podrobné demografické údaje přidáte do svých kampaní ve Vyhledávání, Nákupech, Obsahové síti, Generování poptávky a Video kampaních. Uděláte to v sekci Publika, klíčová slova a obsah>Publikum>Upravit segmenty publika.

Doplnit je můžete také k publiku s největším výkonem. Z PPC kampaní ve vyhledávací a obsahové síti je vhodné podrobné údaje vyloučit, protože tyto (zatím) neznají pracovní postup nástroje pro tvorbu publika.

Podrobné demografické údaje v praxi

Nejrůznějších scénářů pro zužitkování detailních dat o zákaznících v reklamních kampaních si můžete vytvořit bezpočet. Podívejte se na některé osvědčené příklady, které vám pomohou při tvorbě strategie.

  • Cílení na konkrétní demografické segmenty: Nabízíte-li produkty nebo služby pro danou skupinu lidí (studenti, rodiče, majitelé domů…), získáte je díky podrobným informacím efektivněji.
  • Cílení v oboru B2B: Pokud jsou vašimi zákazníky jiné firmy, využijete údaje o velikosti firmy a jejím oboru k oslovení důležitých manažerů, kteří rozhodují.
  • Vyloučení nepotřebných uživatelů: Jestli se vaše produkty nebo služby nehodí pro některou z definovaných demografických skupin, můžete ji z kampaně vyloučit a předejdete tak zbytečnému vyhazování peněz za reklamu. Příklad: Když instalujete zapuštěné zahradní bazény, nemá příliš smysl oslovovat nájemce bytů.
  • Doplnění a nahrazení životních událostí: Podrobné demografické údaje využijete v některých případech i jako náhradu cílení na životní události. To znamená, že místo na lidi, kteří měli nedávno svatbu, můžete cílit na aktuálně ženaté/vdané a podobně.

Považujte podrobné demografické údaje za hodnotný a přínosný zdroj informací v součinnosti s dalším obsahem a strategiemi cílení na publikum v rámci Google Ads.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martin Kulhánek

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp