
Do svých kampaní v rámci Google Ads jste pravděpodobně zapojili nějaká demografická data, ale zkoušeli jste uplatnit také podrobné demografické údaje? Díky této taktice s vysokou přesností cílení oslovíte pouze zákazníky, kteří jsou hodnotní pro konkrétní kampaň a vyloučíte ty, které nepotřebujete. Podívejte se, jak na to.
Jaký je rozdíl mezi základními a podrobnými demografickými daty?
V účtu Google Ads jsou k dispozici primární demografické údaje, tedy věk, pohlaví, rodinný stav a příjem domácnosti. U většiny typů kampaní pak můžete vybrané skupiny uživatelů vyřadit a provádět manuální úpravy nabídek na základě vlastní strategie.
Jenže vy o svých zákaznících potřebujete vědět víc. A od toho máte podrobné demografické údaje, které odhalí další hlubší vrstvu potřeb vašeho publika. Základní nastavení vám dá například na výběr mezi rodiči a bezdětnými, ovšem při využití detailních dat už rozlišujete mezi rodiči kojenců, rodiči batolat, školáků a tak dále.
Typy podrobných demografických údajů v Google Ads
Účet Google Ads poskytuje celou řadu detailnějších informací o uživatelích. Může to být:
- Rodičovská úroveň: dítě je novorozenec, ve škole, dospívající…,
- Rodinný stav: svobodný, ve vztahu, ženatý/vdaná,
- Vzdělání: student, absolvent, držitel několika titulů…,
- Bydlení: vlastní nemovitost nebo pronájem,
- Zaměstnání: velikost společnosti, odvětví a obor.
Mějte na paměti, že většina těchto dat pochází z databází Google. V osobním účtu Google se můžete v sekci Moje centrum reklam podívat, co konkrétně o vás Google ”ví”, a podle jakých vašich údajů pro vás personalizuje reklamu.
Jak využít podrobné demografické údaje v kampaních?
Podrobné demografické údaje přidáte do svých kampaní ve Vyhledávání, Nákupech, Obsahové síti, Generování poptávky a Video kampaních. Uděláte to v sekci Publika, klíčová slova a obsah>Publikum>Upravit segmenty publika.
Doplnit je můžete také k publiku s největším výkonem. Z PPC kampaní ve vyhledávací a obsahové síti je vhodné podrobné údaje vyloučit, protože tyto (zatím) neznají pracovní postup nástroje pro tvorbu publika.
Podrobné demografické údaje v praxi
Nejrůznějších scénářů pro zužitkování detailních dat o zákaznících v reklamních kampaních si můžete vytvořit bezpočet. Podívejte se na některé osvědčené příklady, které vám pomohou při tvorbě strategie.
- Cílení na konkrétní demografické segmenty: Nabízíte-li produkty nebo služby pro danou skupinu lidí (studenti, rodiče, majitelé domů…), získáte je díky podrobným informacím efektivněji.
- Cílení v oboru B2B: Pokud jsou vašimi zákazníky jiné firmy, využijete údaje o velikosti firmy a jejím oboru k oslovení důležitých manažerů, kteří rozhodují.
- Vyloučení nepotřebných uživatelů: Jestli se vaše produkty nebo služby nehodí pro některou z definovaných demografických skupin, můžete ji z kampaně vyloučit a předejdete tak zbytečnému vyhazování peněz za reklamu. Příklad: Když instalujete zapuštěné zahradní bazény, nemá příliš smysl oslovovat nájemce bytů.
- Doplnění a nahrazení životních událostí: Podrobné demografické údaje využijete v některých případech i jako náhradu cílení na životní události. To znamená, že místo na lidi, kteří měli nedávno svatbu, můžete cílit na aktuálně ženaté/vdané a podobně.
Považujte podrobné demografické údaje za hodnotný a přínosný zdroj informací v součinnosti s dalším obsahem a strategiemi cílení na publikum v rámci Google Ads.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Martin Kulhánek
Foto zdroj: pixabay.com