Jak psát lepší reklamní texty za asistence AI v Google Ads?

Jak psát lepší reklamní texty za asistence AI v Google Ads?
Automatická reklamní sdělení generovaná umělou inteligencí v Google Ads vám sama o sobě úspěch nezajistí. Naučte se je používat, aby měla co největší užitek.

Prodejní texty tvořené umělou inteligencí vám dnes poskytne většina hlavních reklamních platforem. Generování textů je nevídaně rychlé a může výrazně uspíšit start nové kampaně. Potíž je v tom, že tyto výtvory často nemají špetku kreativity nebo vůbec nesouvisí s vašim zaměřením. Tím pádem nemohou být úspěšné a přinášet kýžené výsledky.

Podívejte se, jak zužitkovat automatické funkce Google Ads, aniž byste nad reklamami ztratili kontrolu. Začněte podklady generované AI začleňovat do své strategie tak, aby z vašich reklamních sdělení nezbyly jen plytké tuctové hlášky bez výkonu a užitku.

Automatizace má k dokonalosti daleko

Když v účtu Google Ads povolíte automaticky generované podklady (ACA), posbírají příslušné nástroje informace ze vstupních stránek, seznamu klíčových slov, současných reklam či reklamních sestav i jiných dostupných zdrojů a na jejich základě vytváří nové nadpisy a popisky kampaní s maximálním výkonem nebo responzivních reklam ve vyhledávání.

Tyto výstupy umělé inteligence mají spolu s manuálně zadanými údaji zlepšit relevanci i výkon reklam, otázkou však je, jestli dokážou zajistit také trvalé dodržování vaší reklamní strategie.

Dalším signálem, že nástroje AI mohou ještě pořád nadělat víc škody než užitku, může být třeba prohlášení o vyloučení odpovědnosti za automaticky vytvářené materiály. Po odsouhlasení ACA musíte potvrdit, že vaše vstupní stránka není podvodná a za informace, které zobrazuje, máte plnou odpovědnost. Stejně jako za to, co z nich vygeneruje umělá inteligence.

Což dokazuje velmi důležitou skutečnost: Automatizace reklam je přínosná, ale ne stoprocentně spolehlivá. Proto si musíte zachovat svůj lidský dohled nad děním a dál tvořit reklamní texty podpořené vlastními nápady a záměrem.

Ukazatel síly reklamy a nápady

Při využití responzivních vyhledávacích reklam (RSA) vidíte v účtu Google Ads jejich výkon v reálném čase na indikátoru Síla reklamy. RSA umožňují nástrojům Google automaticky sestavovat, testovat a identifikovat ty nejúčinnější reklamní nadpisy a popisky.

Spolu se samotným měřítkem se vám zobrazí také pobídky k dalšímu testování podkladů a zobrazení nápadů. Můžete třeba:

  • Přidávat další nadpisy,
  • Začlenit do nich oblíbená klíčová slova,
  • Udělat nadpisy jedinečnější,
  • Udělat popisky jedinečnější.

Pomocí těchto kroků lze testovat další kombinace podkladů, ale ne vždy tak získáte lepší reklamní texty. Reálně se stane, že po kliknutí na zobrazit nápady vám RSA nabízí návrhy, které vůbec nejsou přizpůsobené vašemu působení. Třeba, když se ani v nejmenším nezabýváte internetovým obchodováním a dostanete návrhy jako koupit online nebo obří skladové zásoby.

Doporučení Google pro vylepšování aktuální síly reklamy se zobrazují hned poté, co začnete do RSA zadávat podklady. Což v konečném důsledku může mít vliv na to, jak se nadpisy a popisky tvoří.

Do spárů psaní kvůli lepšímu skóre na měřítku síly reklamy se dostanete snadno a rychle. Mějte na paměti, že texty tvoříte kvůli výkonu reklamy, a ne kvůli jejímu hodnocení. Sílu reklamy nepřeceňujte a dohlížejte na to, aby vaše tvorba textů vycházela především z celkových cílů reklamní strategie.

Silná vstupní stránka

Vstupní stránkou pro vaše reklamy je cílová URL, která má vliv na to, jak nástroje Google prohledávají a vnímají váš web a následně na základě získaných poznatků za pomoci umělé inteligence generují reklamní texty.

Návrhy AI přímo odráží obsah vstupní stránky, proto musí být její informace relevantní, přesné a aktuální. Jestliže je tato stránka příliš povrchní, zanedbaná a chybí jí zřetelné nadpisy, s velkou pravděpodobností se to projeví ve slabých návrzích při nastavování automatické reklamy. Pro efektivnější tvorbu reklam má Google několik funkcí využívajících za podpory AI data ze vstupních stránek.

Zmíněné automaticky generované podklady (ACA) můžete využívat ve Vyhledávání a pro kampaně PMax, které však mají ještě další vychytávku, a to nástroj Asset Generation. Ten po zadání cílové URL adresy generuje nejen relevantní textové, ale i obrazové podklady.

Inzerenti tak dnes mohou pouze určit vstupní stránku a umělá inteligence se postará o návrh všech prvků kampaně včetně klíčových slov a nadpisů i popisků. Tyto funkce jsou silně navázané na cílovou URL, proto mějte neustále kontrolu nad tím, co na ní Google vidí a jak to interpretuje při prezentaci vaší značky.

Úprava navržených nadpisů

Automatické nástroje Google vám budou předem načítat doporučené titulky vytvořené podle informací ze vstupní stránky. Díky těmto návrhům sice můžete ušetřit čas, ale takový postup není zrovna strategický. Každý nadpis by měl být jedinečný a mít jasné sdělení, které vyjadřuje hodnotu obsahu a obstojí v konkurenčním prostředí.

Součásti struktury nadpisu:

  • Klíčová slova: Titulek odpovídající vyhledávacímu dotazu dává uživateli jasný signál, že reklama je pro něj relevantní a souvisí s jeho záměrem.
  • Vlastnosti a výhody: Zdůrazněte v titulku, co uživatel získá. Popište hlavní přednosti produktu nebo služby a sdělte, jaké zákazníkovi přinášejí benefity. Tím odlišíte svou nabídku od ostatních.
  • Název produktu/služby: Přesným názvem uživateli konkrétně říkáte, co mu nabízíte. Díky zřetelnému názvu klikají na nadpis opravdoví zájemci o propagované položky a potenciální zákazníci.
  • Výzva k akci (CTA): Správně formulovanou výzvou v titulku posouváte uživatele k dalším krokům. Akčně orientované sdělení má větší naléhavost a udává směr.
  • Jméno značky: Název značky zvyšuje důvěryhodnost nadpisu, i když se nemusí zobrazovat na značkové vyhledávací dotazy.

Vaše nadpisy mají zahrnovat několik typů sdělení bez toho, aby se opakovaly. Každý z nich plní trošku jinou roli s cílem přimět vyhledávající ke kliknutí a roboty Google k testování možných kombinací. Vyvarujte se pouhého přejímání automatických návrhů nebo opakování stejné myšlenky v jen mírně pozměněných variantách.

Čím víc nápadů, tím víc potíží

Při tvorbě nadpisů můžete vedle návrhů Google kliknout na Zobrazit nápady a poté ještě na Další nápady. Ty mají být generované nástrojem AI, ovšem zkušenosti s jejich používáním bývají nezřídka poněkud rozpačité.

Tak třeba v sekci Nejčastější klíčová slova sice najdete výrazy související s vaší značkou, ale ty jsou často převzaté z úplně jiných reklamních skupin, a co je ještě horší, mohou obsahovat i konkurenční názvy. To už pak zavání právními problémy se sporným obsahem nebo zneužitím registrovaných ochranných známek.

V sekcích Další nápady a Výzvy k akci se obvykle nachází přednastavený seznam různých propagačních frází či výzev typu Zjistěte více nebo Rezervovat nyní. Systém se však nezdráhá nabídnout vám třeba i hlášku Vzorek zdarma, přestože k tomu nemá vůbec žádné opodstatnění.

Automaticky generované návrhy mívají značné potíže s přesností a přizpůsobením textu konkrétní značce. Skoro to ani nevypadá, že by je tvořila umělá inteligence, ale spíš, že jde o univerzální soubor frází podsouvaný všem inzerentům bez rozdílu.

Hlavně si nemyslete, že tyto návrhy jsou kdovíjak přizpůsobené a optimalizované jen proto, že je předkládá Google. V reálu vám mohou kvůli zmatečným a pomýleným sdělením zadělat akorát na problémy.

Popisky s přidanou hodnotou

Podle Google vychází popisky v panelu Zobrazit nápady z vaší cílové URL a dalších reklam v sestavě. Jak se ale můžete přesvědčit, tyto nápady nemají příliš valnou kvalitu. V mnoha případech se jedná pouze o přepsané nadpisy nebo velice krátké texty, které zdaleka nedosahují stanoveného limitu 90 znaků a nevyužívají tak potenciál odlišení popisku nebo hlubšího kontextu.

Popisky mají mít podobný rámec jako nadpisy, rozšířený o podstatné podrobnosti. Kvalitní popisek v reklamě by měl:

  • Rozšiřovat nadpis: Přidejte do popisku podrobnosti o výhodách, funkcích a výzvách k akci.
  • Zdůraznit hodnotový prvek: Vysvětlete, v čem je největší přínos produktu nebo služby pro zákazníka.
  • Vyvolat emoce nebo pocit naléhavosti: Začleňte do textu konkurenční výhody, snadné použití či časovou úsporu, případně i obavy z promeškání výhodné nabídky.
  • Odpovídat na nevyslovené dotazy: Objasňujte v popiscích Jak to funguje? nebo Co z toho budu mít? a podobné otázky, které napadají spotřebitele.

Tvořte popisky, po jejichž přečtení budou uživatelé blíže kliknutí a provedení konverze, protože obšírněji a lépe pochopí vaši nabídku.

Bonus navíc: Konverzační zážitek v Google Ads

Google obohacuje reklamní platformu Ads o novou funkci Konverzační zážitek. V současnosti prochází testováním a někteří inzerenti už ji mají ve svém rozhraní k dispozici. Jedná se o asistenta s umělou inteligencí, který vám pomůže s tvorbou reklam ve všech stádiích jejich přípravy.

Konverzace probíhá v reálném čase podobně jako s chatbotem. Reklamní asistent AI doporučí klíčová slova, navrhne texty reklam a odpoví vám na všechny případné dotazy, které zatím řešíte s týmem technické podpory. Což může být bezesporu užitečné, ovšem na fungování Konverzačního zážitku pořád ještě pracují vývojáři a výsledky zatím nejsou příliš přesvědčivé.

Nezbytné tudíž je, abyste všechny návrhy generované umělou inteligencí kontrolovali ”kritickým okem”, i když pochází z nějakého nového nástroje na platformě. Samotný Google varuje, že AI může podávat zastaralé nebo nesprávné informace, a upozorňuje, abyste si všechny výstupy a návrhy chatu prověřili.

V chatu se také uvádí, že vaše aktivity v rámci služby mohou být využity k vylepšování produktu neboli k trénování AI modelu.

Využívejte automatické funkce AI efektivně

Když si budete chtít práci na reklamních textech v prostředí Google Ads usnadnit pomocí automatizovaných nastavení podporovaných umělou inteligencí, musíte tyto funkce řídit. Nástroje AI jsou jen tak dobré, jak dobrý je dohled a vstupy, které jim poskytnete.

Jak dosáhnout co nejlepších výsledků:

  • Mějte kvalitní vstupní stránku a jasnou cílovou adresu URL.
  • Zajistěte precizní podklady pro tvorbu nadpisů a popisků: klíčová slova, vysvětlení produktu, výhody pro zákazníka, identita značky.
  • Doporučení a návrhy v sekci Síla reklamy berte jen jako tipy k zamyšlení, ne jako striktní nařízení, která je nutné dodržovat.
  • Vždy všechny automatické texty zkontrolujte, zda jsou přesné, relevantní a neskrývají nějaká právní rizika.

Pamatujte, že ke konverzím vede vaše práce, úsilí a strategie, a automatizace řízená umělou inteligencí vám jen pomáhá k rozšiřování obzorů a dosahu vašeho obsahu.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martin Kulhánek

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp