PPC tipy

Jsou pro vás PPC kampaně důležitým zdrojem návštěvnosti, ale chtěli byste z PPC získat ještě více? PPC reklama se neustále dynamicky mění, PPC systémy jsou neustále vylepšovány a novinky se objevují prakticky každým dnem. Aby vaše kampaně dosahovaly co nejlepších výsledků, je důležité, tyto novinky pravidelně sledovat a nenechat si utéci důležité informace, které by mohly pomoci právě vašemu podnikání.
Co je to PPC?

PPC znamená pay per click, tedy platbu za proklik. U tohoto typu kampaní tedy inzerent platí za reklamu až ve chvíli, kdy na ni uživatel skutečně klikne.
Které systémy nabízejí možnost PPC inzerce?

Mezi nejznámější a nejrozšířenější systémy v ČR, které nabízí možnost PPC reklamy, patří Google Ads, Sklik a Facebook Ads, případně LinkedIn Ads nebo Microsoft Ads. Každý z těchto systémů má svá specifika a oslovuje odlišné cílové skupiny.
Google Ads

V Google Ads je možné nastavit klasické textové reklamy ve vyhledávání, reklamy v obsahové síti, remarketing, videoreklamy, reklamy v Nákupech Google, videoreklamy, nebo reklamy pro mobilní aplikace. Různé typy reklam jsou vhodné pro různé cíle.

Textové reklamy ve vyhledávání jsou typicky zobrazovány nad organickými výsledky vyhledávání na Googlu. Obsahové reklamy jsou pak zobrazovány uživatelům, kteří si prohlíží různé stránky v rámci obsahové sítě a partnerské sítě Google. Videoreklamy je pak možné zobrazovat buď v rámci YouTube nebo v rámci partnerských webů.
Sklik

Sklik je český systém pro PPC reklamu, který nabízí velmi podobné typy reklam, jako Google Ads. Pouze cílová skupina je zde trochu odlišná. Pomocí Skliku většinou oslovíme uživatele, kteří místo vyhledávače Google používají Seznam. V rámci Skliku je možné nastavit reklmamy ve vyhledávání, reklamy v obsahové síti, remarketing, produktové kampaně a videokampaně.

Reklamy se zobrazují nad organickými výsledky vyhledávání na Seznamu nebo v obsahové síti Sklik. Podobně jako v Googlu je možné cíllit na klíčová slova, ale také na témata, zájmy, umístění, zájmy o koupi, pohlaví, nebo využít možnosti remarketingu.
Facebook Ads

Facebook je nejrozšířenější sociální sítí na světě, na které uživatelé tráví spoustu času. I tato sociální síť má svůj vlastní systém, který umožňuje inzerentům využít možnosti PPC reklam. Ty se pak mohou zobrazovat na Facebooku, Instagramu, v Messengeru nebo v Audience Network. Pro snadnou a přehlednou správu PPC reklam na Facebooku je třeba používat Facebook Business Manager.

Na Facebooku je možné oslovit uživatele na základě zájmů, pohlaví, povolání, současného rodinného stavu nebo věku. Ani zde nechybí možnost zpětného oslovení návštěvníků webu, případně je možné oslovit uživatele, kteří jakkoliv interagovali s příspěvky na vaší stránce na Facebooku. Reklama na Facebooku je vždy kombinací obrázku a textu nebo videa a textu. Reklama vždy dokonale zapadne mezi organický obsah, takže uživatele nijak neruší. Je zde navíc možné oslovit uživatele v různých fázích nákupního cyklu.
Na co si dát při PPC pozor?

PPC reklama může vašemu byznysu nemálo pomoci. Při špatném nastavení ale můžete doslova vyhazovat peníze z okna, protože špatně nastavená reklama většinou příliš dobré výsledky nepřinese.

V první řadě je třeba mít stanovené jasně měřitelné cíle. Stanovte si také klíčové ukazatele výkonu, které je třeba během optimalizace kampaní průběžně sledovat. Důležité také je, definovat si cílovou skupinu zákazníků. Čím více znáte své zákazníky, tím lépe. Pokud své zákazníky neznáte, je třeba nastavit alespoň základní cílení a počítat s testovacím obdobím, během kterého se budete snažit zjistit, které cílové skupiny přinášejí nejvíce konverzí.

Dbejte také na kvalitu svých inzerátů. Pokud jakýkoliv systém vyhodnotí, že vaše reklama není relevantní nebo není atraktivní, postupně ji bude upozaďovat a dá přednost atraktivnějším inzerátům. V případě klíčových slov nezapomeňte také na vylučující klíčová slova. Vždy si také dejte pozor na termín ukončení kampaně (v případě, že je pro vás tento termín důležitý). V opačném případě se může stát, že na kampaň zapomenete, a ta poběží i několik měsíců a bude zbytečně utrácet vaše peníze.

Více PPC tipů pro efektivní reklamy najdete v článcích na našem blogu.

23.9.2020 Číst dál
Využijte zvýšení relevance vaší PPC reklamy ke snížení ceny za proklik.
18.2.2020 Číst dál
Zjistěte, jak využít nových metrik, které nahradily skóre relevance na Facebooku, k ještě lepší optimalizaci vašich reklamních kampaní.
11.9.2018 Číst dál
Svět PPC může být pro někoho složitý, obzvláště pro inzerenty, kteří jsou v oboru noví. Jedním z problémů, které musí inzerenti řešit, jsou klíčová...
8.8.2018 Číst dál
Při pohledu na PPCreklamu můžeme snadno nabýt dojmu, že můžeme prodávat kdekoli, kdykoli a komukoli na světě. V nastavení Adwords si můžete snadno...
28.7.2018 Číst dál
Digitální svět je velmi rychle se vyvíjejícím oborem. A proto je nutné neustále sledovat nové trendy. To je jen jeden z důvodů, proč si na PPC...
26.7.2018 Číst dál
PPC reklama je skvělou možností, jak okamžitě generovat návštěvnost na vašem webu, a zároveň oslovit relevantní uživatele. Zásadní ale je, vybrat pro...
30.6.2018 Číst dál
Jak dobře vědí všichni bulvární novináři, titulek prodává. Správně sestaveným a kreativním titulkem dokážete návštěvníka zaujmout a přesvědčit ho ke...
29.4.2018 Číst dál
Investovali jste spoustu peněz do nového webu i PPC reklamy, ale míra konverze je žalostně nízká? Ještě více frustrující pak může být, když důvod...
20.3.2018 Číst dál
Právě placená reklama vám může pomoci rozvinout business a přivést na váš web velké množství nových zákazníků. Jakých chyb se v AdWords inzerenti...
15.3.2018 Číst dál
Když se zeptáte marketingových specialistů na výkon e-mailové kampaně, pravděpodobně uvedou metriky, jako jsou počet otevřených e-mailů nebo kliknutí...

Stránky