6 inovativních rad, jak efektivněji řídit PPC kampaně

jak efektivněji řídit PPC kampaně
Potřebujete zlepšit výsledky PPC reklam bez ztráty spousty času? Podívejte se, jak snadno škálovat nebo personalizovat pomocí inovativních chytré automatizace.

Manuální správa placených reklamních kampaní pro vícero klientů provozujících menší a střední firmy nebývá snadná, a to nejen kvůli náročnosti na zdroje. Poznejte automatické možnosti využitelné v Google Ads, díky kterým urychlíte řízení kampaní a uděláte je škálovatelnější, personalizovanější i relevantnější.

Naučte se pomocí následujících tipů:

  • Cílit chytřeji,
  • Získávat nižší ceny za proklik,
  • Zlepšit relevanci,
  • Ušetřit čas,
  • Maximalizovat návratnost investic,
  • Zvýšit zapojení uživatelů.

Automatické nástroje reklamních platforem řízených umělou inteligencí dokážou hodně, nicméně hmatatelná manuální optimalizace má pořád svoji váhu a dává vám velkou výhodu před konkurencí.

Rada č. 1: Přizpůsobte svá sdělení řeči zákazníků

Navýšení počtu kliknutí je podobně jednoduché jako zlepšení relevance reklam pro potenciální zákazníky. Zní to snadno, že? Ovšem pokud spravujete reklamu pro různé značky v odlišných oborech, může být náročné si srovnat, co každý konkrétní uživatel potřebuje.

Podklady ve vyhledávání Google Ads (strukturované úryvky) a responzivní reklamy nyní můžete testovat rychleji na základě hlasu zákazníka (VOC). Pomocí nástrojů, jako je CallRail, získáte analýzou telefonních hovorů ze zákaznické linky statistiky VOC a dozvíte se, co vaši zákazníci před provedením konverze opravdu říkají.

Tuto skutečnou mluvu následně využijte pro zkvalitnění svých reklamních sdělení. Když je sladíte s tím, co lidé říkají, zvýšíte relevanci reklamy i míru prokliku a zároveň ušetříte na ceně za potenciálního zákazníka, protože vaše reklamy se shodují se skutečným záměrem vyhledávání.

Jaká zlepšení budete pozorovat

  • Vyšší relevance: Klíčový faktor pro placenou reklamu ovlivňující tři stěžejní výsledky: zákaznickou zkušenost, výkon a náklady.
  • Nižší výdaje: Díky vysoké relevanci můžete dosáhnout na nižší cenu za proklik (CPC) a na lepší umístění svých reklam bez prémiového placení.
  • Masivnější zapojení: Pokud vaše reklamní sdělení přesně odpovídá tomu, co uživatelé hledají nebo na co myslí, míra prokliku (CTR) se přirozeně zvyšuje, protože reklama je pro lidi užitečnější.
  • Lepší konverzní poměr: Čím více jsou reklamy relevantnější, tím hodnotnější návštěvníci na váš web přichází. To znamená, že je u nich větší pravděpodobnost provedení požadované akce (volání, rezervace, nákup) a dochází k efektivnější optimalizaci míry konverze (CRO).
  • Zvýšená důvěra: Když reklama jasně souzní s řečí a potřebami skutečných zákazníků, je pro ně víc autentická, čímž postupně roste důvěryhodnost značky.

Jak najít nejlepší signály pro konverze z placených reklam?

Manuální postup

  • Analýza dat: Vyhodnoťte výkon pomocí ruční kontroly metrik, jako je míra prokliku (CTR), konverzní poměr a cena za konverzi.
  • Rozpoznání výkonných klíčových slov (KW): Pomocí ruční analýzy telefonických hovorů najděte a následně optimalizujte klíčová slova vykazující nejlepší výsledky. Zároveň vylučte irelevantní KW.
  • Sledování chování: Využijte Google Analytics a další nástroje k monitorování uživatelských akcí (navštívené stránky, doba strávená na webu) před provedením konverze.
  • Propojení konverzí s kampaní: Získaná data o konverzích ručně propojte s konkrétními reklamami, klíčovými slovy nebo časovými rámci.
  • Nevýhody: Časová náročnost, omezená přesnost bez použití pokročilých nástrojů, sklon k lidským chybám.

Zapojení CallRail

  • Sledování hovorů: Pohodlně a rychle monitorujete příchozí hovory na základě konkrétní reklamy, kampaně nebo klíčového slova a poznáte tak strategie s nejlepším výkonem.
  • Atribuce na úrovni KW: Bez ruční námahy automaticky identifikujete klíčová slova vedoucí k hovorům nebo odesílání formulářů.
  • Automatické statistiky: Díky přepisům hovorů, souhrnům a datům generovaným umělou inteligencí snadno objevíte trendy, vzorce a vysoce výkonné kampaně.
  • Propojení: Centralizujete a efektivněji sledujete konverze pomocí integrace s platformami jako Google Ads nebo HubSpot.
  • Výhody: Ušetření času, přesné a užitečné informace, vyloučení chyb.

Při manuálním způsobu získávání konverzních signálů strávíte dlouhé hodiny přepisováním telefonních hovorů a zjišťováním, zda jsou v nich obsažené fráze s vysokým záměrem. Na základě těchto frází pak vytvoříte tematické reklamní sestavy. Neustále musíte upravovat typy shody klíčových slov, aby ladily se skutečným chování vyhledávajících. Dynamické vkládání klíčových slov pak může způsobit, že vaše reklamy budou nesmyslné nebo dokonce neslušné.

Když využijete CallRail, dostanete data o VOC a z nich vzešlá témata jednoduše vložíte do nadpisů responzivních reklam ve vyhledávání a do strukturovaných úryvků.

Rada č. 2: Automatizujte pomocí šablon Google Ads a signálů CRM

Díky rychlejší tvorbě a spouštění kampaní s využitím předpřipravených šablon můžete výrazně změnit efektivitu své práce. Když vytváření kampaní zautomatizujete, zbude vám mnohem víc času na strategie než na samotná nastavování.

Co to pro vás znamená:

  • Hbitější spouštění kampaní,
  • Méně potenciálních chyb,
  • Lepší přizpůsobení skutečným potřebám zákazníků.

Vlastní seznamy zákazníků z platforem Google Ads nebo Microsoft Ads nyní můžete přímo synchronizovat se CRM, abyste automaticky personalizovali své kampaně. Ty pak budete na základě skutečného chování zákazníků vytvářet nebo dynamicky upravovat bez ručního zásahu.

Automatické nastavení reklamních kampaní výrazně ubírá podíl manuálních činností, urychluje uvádění nových produktů na trh a usnadňuje personalizaci většího počtu kampaní napříč službami i lokalitami.

Jak spouštět PPC kampaně s automatickým startem?

Manuální postup

  • Tvořte kvalitní šablony struktur placených kampaní zahrnující klíčová slova, reklamy a rozšíření.
  • Sepište podrobný seznam vylučujících klíčových slov, bez kterého zbytečně rozhazujete peníze z rozpočtu.
  • Využívejte sdílená publika kampaní a rozpočty zahrnující více lokalit.

Zapojení CallRail

  • Propojíte CRM systém s platformou CallRail a necháte své kampaně nebo reklamní skupiny spouštět automaticky.

Rada č. 3: Zlepšete optimalizaci rozpočtu pomocí dat o kvalitě hovorů

Když budete utrácet rozpočet na reklamu pouze u nejkvalitnějších leadů, dosáhne kampaň na lepší výsledky bez nutnosti navyšování výdajů. Tím, že přizpůsobujete rozpočet okolnostem v reálném čase, máte jistotu, že platíte pouze za skutečně relevantní a užitečné leady.

Tato taktika je jednou z nejrychlejších cest ke zlepšení návratnosti investic a získání ”plusových bodů” u klientů.

Díky možnosti nahrávání dat o offline konverzích a modernějším rozšířeným konverzím pro potenciální zákazníky můžete promítnout kvalitu hovorů a data ze CRM přímo do nabídkových modelů Google Ads.

Upřednostněním vysoce kvalitních leadů v rozpočtu maximalizujete návratnost investice do kampaně, přestanete plýtvat penězi na nekvalitní možné zákazníky a vaše reklama zaznamená o poznání lepší výsledky.

Jak optimalizovat rozpočet podle kvality telefonních hovorů?

Manuální postup

  • Ve svém CRM si ”ručně” vyhodnoťte hovory ze zákaznické linky.
  • Podle jejich relevance a kvality upravte nabídky na úrovni kampaně, případně až na úrovni zařízení.
  • Zadejte pravidla pro automatické pozastavení slabých klíčových slov a podporu těch silných.

Zapojení CallRail

  • Pomocí bodování hovorů automaticky sjednotíte signály kvality.
  • Nastavíte přenos offline konverzí tak, aby Google Ads mohl provádět změny v rozpočtu na základě dat z hovorů.

Rada č. 4: Tvořte vizuálně bohaté kampaně typu Click-to-Call

Spojíte-li strategie zaměřené na vizuální zážitky se zákaznickými telefonáty, usnadníte zájemcům o vaše produkty či služby spojení s tím, co chtějí, a uspíšíte jejich konverze. To platí především pro uživatele mobilních zařízení, nicméně těch už je dnes většina.

Když do reklamy přidáte poutavá vylepšení a vizuální prvky umožňující potenciálnímu zákazníkovi pouhým kliknutím na reklamu hovořit s kompetentní osobou, která se postará o uspokojení jeho potřeby, zvýšíte zapojení, zkrátíte cestu ke konverzi a máte s uživatelem okamžitý kontakt.

Automatické reklamní systémy Google Ads a Microsoft Ads nyní tvoří přitažlivé vizuály orientované především na mobilní zařízení a vyladěné pro okamžitou reakci uživatelů. Díky reklamám bohatějším na atraktivní prvky zaměřené na volání zvednete počty interakcí z mobilů, vylepšíte míru prokliku a výrazně urychlíte vzájemný kontakt se zákazníkem.

Jak zdokonalit kampaně Click-to-Call

Manuální postup

  • Přidejte do reklam spouštěných na mobilech rozšíření o obrázky a možnost volání.
  • Nastavte zobrazování reklam s voláním pouze v pracovní době infolinky.
  • Zdůrazněte klíčové výhody ve strukturovaných úryvcích.

Zapojení CallRail

  • Propojíte sledování kliknutí a volání do společné statistiky.
  • Vyhodnocujete špičkové časy a těm automaticky přizpůsobujete rozvrh zobrazování reklam.

Rada č. 5: Využijte svá zákaznická data v kampaních s maximálním výkonem

Zahrnete-li údaje o offline interakcích potenciálních zákazníků s vašimi reklamami do online kampaní, zlepšíte přesnost cílení a konverzní poměr. Pomocí dat první strany v kampaních soustředěných na maximální výkon můžete průběh kampaní více kontrolovat, zefektivnit cílení a dosáhnout vyšší návratnosti investic. S přihlédnutím k tomu, že cookies třetích stran mizí v nenávratnu.

Pro PMax kampaně je v rámci účtu Google Ads poměrně nově (od roku 2024) dostupný režim Customer Value Mode, se kterým můžete rozlišovat hodnotu zákazníka tak, aby se automaticky optimalizovala na leady s vysokou hodnotou.

Zapojením vlastních dat nejenže zvýšíte konverzní poměr a snížíte cenu za akvizici, ale hlavně podpoříte potenciální zákazníky v těch správných okamžicích na jejich cestě.

Jak zapojit data první strany do kampaní PMax?

Manuální postup

  • Exportujte ze svého CRM ručně do Google Ads seznamy zákazníků v různých fázích cesty.
  • Nastavte si segmenty publika podle potřeby.
  • Vyberte různé skupiny aktiv odpovídající zákaznickému záměru (zvažování, rozhodnutí o nákupu…).

Zapojení CallRail

  • Za pomoci CallRail synchronizujete data ze CRM a z hovorů přímo v prostředí Google Ads.
  • O předávání signálů z publika do kampaní s maximálním výkonem se nemusíte starat, bude probíhat automaticky.

Rada č. 6: Rozjeďte lokální kampaně podle místní řeči

Správně uchopené strategie postavené na tom, kde se uživatel zrovna nachází, přispívají ke získání většího počtu konverzí a přitom nijak dramaticky nezvyšují vaše náklady na reklamu. Díky podrobnému cílení na základě menších, specifických lokalit, podpořenému shlukováním (clusteringem) hovorů můžete pro sebe získat mnohdy až překvapivě výnosné mikrotrhy, a to bez nějakých velkých investic.

Pomocí této patřičně promyšlené taktiky se vám podaří snížit cenu za proklik (CPC) a vypálit konkurentům hned několik příslovečných rybníků. Využijte vylepšené možnosti cílení v Google Ads i Microsoft Ads (rozšíření o lokalitu, dynamické vkládání lokalit) a obohaťte nástroje pro místní přizpůsobení o monitorování hovorů podpořené umělou inteligencí.

Hyperlokálním cílením vycházejícím z reálných dat o hovorech a klíčových slovech v nich obsažených zvýšíte relevanci svých reklam, snížíte CPC a významně zvednete míru svých místních konverzí.

Jak na lokální kampaně se shlukováním hovorů

Manuální postup

  • Roztřiďte kampaně s geografickým cílením podle poštovních směrovacích čísel.
  • Jednou týdně kontrolujte reporty o výkonech jednotlivých lokalit.
  • Snažte se za asistence personalizátorů reklam vkládat do textů jména měst nebo regionů.

Zapojení CallRail

  • Shlukování klíčových slov řízené umělou inteligencí odhalí lokality vykazující nejlepší výsledky.
  • Nástroj za vás automaticky přizpůsobuje geografické cílení podle trendů konverzí z hovorů.

Škálování není o šířce, ale o chytrosti

Chcete-li moderně a efektivně škálovat PPC reklamu pro klienty z řad menších či středních firem s různým zaměřením, zapomeňte na neustálé odkládání dalších kampaní s tím, že ”něco se přece už chytne”. Zaměřte se na promyšlenější personalizaci, automatizaci postupů a optimalizaci zohledňující především kvalitu.

Nezapomínejte na to, že klíčová slova, reklamní sestavy, rozpočtová pravidla, konverzní akce a jiné ”hmatatelné” součásti PPC reklamy zůstávají pořád stěžejní pro zajištění dlouhodobého úspěchu. Tím spíš, jsou-li podpořené vysoce kvalitními daty první strany.

Přijetím třeba jen jednoho nebo dvou z výše představených inovativních přístupů se vám podaří zmenšit objem ruční práce, zlepšit relevanci leadů a dosahovat lepších výsledků pro sebe i pro klienty.

Pusťte se do dat. Pusťte se do automatizace. Zdokonalujte základní stavební prvky kampaní a ovládněte každý sektor, ve kterém působíte.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martin Kulhánek

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp