PPC reklama
Při sestavení nových marketingových strategií nezapomeňte vzít v úvahu tyto 3 klíčové trendy v PPC.

Přemýšlíte o změně marketingových strategií? Máme pro vás 3 tipy, které podle našeho názoru přetrvávají, a je třeba vzít je v úvahu při sestavování nových marketingových strategií v nadcházejícím období. 

  1. Pomalá ekonomika a zvýšené zaměření na efektivitu

Ekonomika prochází krizí a mnoho obchodníků už nyní pociťuje dopad na své podnikání: 

  • Snižují se finanční rozpočty.
  • Zužuje se počet lidí v týmu.
  • Stále přetrvávají otázky jako „Jaká je návratnost investic?“ nebo „Jaká je CPA?“. 

Orientace v těchto prostředích je více než složitá a určitě nejsme schopni v jednom článku zodpovědět všechny dotazy. Ale rada, kterou začínáme, je opírat se o vaše stávající data

Ze všeho nejdříve se ujistěte, že dobře rozumíte své nejvýkonnější taktice a maximalizujete své investice. 

V praxi je to dost podobné jako u sportovního utkání v play off. Pokud jde o krizový čas, trenér vždy pošle do hry své nejlepší hráče na co nejvíce času. Hráči, kteří se teprve vyvíjejí, budou v tento čas sledovat utkání pouze z lavičky.  

Pokud se i vy potřebujete dostat na lepší strategii ve vyhledávání, musíte začít uvažovat stejně jako trenér. Máte-li omezený rozpočet, upřednostněte svou investici do taktiky vedoucí k nejvyšší návratnosti. 

Jak na to: 

  • Prozkoumejte všechny segmenty výkonu vašich reklamních kampaní. 
  • Zjistěte, jaké publikum, geografické oblasti, zařízení, dny v týdnu a typy kampaní zajišťují nejúčinnější výkon. Svou investici zaměřte právě na tyto kombinace segmentů. 
  • Popřemýšlejte o tom, jak vytvořit podrobnější vymezení kampaně, abyste mohli co nejefektivněji nasměrovat své výdaje směrem k nejvýkonnějším kombinacím. 
  1. Automatizace vs. autonomie

Tato debata vznikla už před rokem 2022. V praxi jsme zjistili, že v loňském roce došlo k jejímu mírnému rozbouření: 

  • Začal se začleňovat automatický výkon a doporučení kreativ.
  • Kampaně s maximálním výkonem se daly na vzestup.
  • Ukončila se podpora rozšířených textových reklam ve prospěch responzivních reklam ve vyhledávání. 

Strojové učení je stále silnější. A bude se i nadále prosazovat do nejrůznějších platforem pro správu kampaní. Domníváme se, že pokud budete chtít být v letošním roce a v nadcházejících letech i nadále úspěšní, budete muset co nejlépe vyvážit sílu automatizace s autonomií požadovanou k dosažení cílů vašich zainteresovaných stran. 

V případě nastavení strategie automatických nabídek je součástí tohoto procesu poskytnutí algoritmu se specifickými obchodními zábradlími, mezi kterými by měl fungovat. Čím lepší informace poskytnete, tím budou vaše výsledky lépe odpovídat vašim cílům. 

Stejný způsob myšlení by měl být rozšířen u aplikací AI v platformách pro správu kampaní. Automatizace snižuje zdroje potřebné pro základní úkoly. Ale i tak ji stále musíme vést, abychom pracovali na našich obchodních cílech. 

Přemýšlejte více takticky o tom, jaké sady můžete začlenit. Pokud poskytnete co nejvíce vstupů, pak může více datových bodů tyto algoritmy použít k informování o doporučeních a optimalizacích. 

Mimo to také popřemýšlejte o tom, jaké páky potřebujete k udržení kontroly. A kde si můžete dovolit uvolnit kontrolu tak, abyste se mohli spolehnout na strojové učení, které provede optimalizace za vás. Nakonec zvažte, jak strukturovat své účty, aby vaše automatizace fungovala co nejlépe. 

Dosažená rovnováha mezi automatizací a autonomií se bude lišit v závislosti na složitosti vaší strategie. Z toho budou těžit především ti inzerenti, kteří dobře chápou, jak by tato rovnováha měla fungovat pro jejich podnikání. 

  1. Microsoft na vzestupu?

Docela nás ohromily aktualizace, které minulý rok představil Microsoft. Nejen, že společnost rozšířila své reklamní nabídky, ale také rozšířila svůj geografický dosah o zhruba 70 nových trhů. Microsoft Advertising vždy nabízel nižší náklady a srovnatelné funkce s Googlem. Ale začínáme vidět také některé inovace – především multimediální reklamy, které jsou pro tuto platformu jedinečné

Abychom si to ujasnili. Neočekáváme žádné výrazné otřesy v podílu vyhledávačů na trhu. Pokud jste se však zatím nekoukali na možnosti inovací na Microsoft Advertising, udělejte to. 

Obecně nižší CPC z něj činí velmi dobré testovací prostředí. A inovace, které tvůrci pustili do světa, mohou zlepšit vaši míru konverze. A co znamená zlepšení konverzních poměrů v kombinaci s levnými CPC? Zní to jako skvělá příležitost vrátit se k ní v případě, že máte omezený rozpočet.  

Tento poznatek bude velmi důležitý pro B2B inzerenty, protože Microsoft Bing je hnací motor, kde jsme v předchozím období mohli zaznamenat obzvláště silnou angažovanost. Pravděpodobně kvůli výzkumu probíhajícímu na pracovních zařízeních. 

Jak to je s marketingem ve vyhledávání? 

Nyní je ideální doba být v marketingu ve vyhledávání. Platformy provádějí nejrůznější aktualizace, se kterými je velmi těžké udržet krok. Search marketing je jedním z nejmocnějších nástrojů v sadě nástrojů digitálního marketingu a kromě vyhledávání existuje už jen několik málo dalších prostředí, kde uživatelé označují své zájmy tak jasně. 

V tomto článku jsme zdůraznili několik trendů, které bedlivě sledujeme, ale v našem rychle se rozvíjejícím odvětví pravděpodobně existuje ještě hodně dalších trendů, které budou dobrým prostředkem pro sestavování vaší marketingové strategie. Další tipy vám přineseme v následujících článcích.  

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Kristýna Franclová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp