Optimalizujte svůj profil na Linkedin
Naučte se, jak přilákat nové klienty na váš LinkedIn profil pomocí SEO a optimalizace konverzí.

LinkedIn má poněkud nešťastnou pověst. Je považován za platformu pro vysoké manažery, pracovníky HR a technologické profesionály. Z tohoto důvodu mnoho majitelů firem a obchodníků zachází se svým profilem na LinkedInu jako s online životopisem. Vypisují zde své profesní zkušenosti a doufají, že to někoho zaujme do té míry, aby se s nimi spojil nebo je najal.

To, co však většina uživatelů netuší, je fakt, že LinkedIn je výkonný vyhledavač, který má schopnost přinést vám cílenou a masivní návštěvnost na váš profil. A nejen to, tato návštěvnost se může velmi dobře proměnit v cenné profesionální vztahy a nové klienty.

Je čas přestat tuto platformu ignorovat a začít využívat její skutečnou sílu.

LinkedIn není jen životopis

Díky optimalizaci vašeho profilu na LinkedInu vytvoříte spojení s některými z největších autorit ve vašem oboru, přilákáte ideální klienty a vytvoříte ze svého profilu na LinkedInu efektivní nástroj marketingu.

Mnoho průvodců optimalizace na LinkedInu začíná a končí u SEO, ale to je jen špičkou ledovce.
Stejně jako u vašich firemních webových stránek, závisí úspěch vašeho marketingu prostřednictvím LinkedInu nejen na provozu, ale také na optimalizaci konverzí (CRO).

Pokud soustředíte veškeré své úsilí na SEO, aniž byste plně optimalizovali svůj profil pro maximalizaci konverzí, nikdy nedokážete využít příchozí návštěvníky na maximum.

Tento průvodce optimalizací LinkedIn zahrnuje

• estetickou optimalizaci LinkedIn profilu
• textovou optimalizaci
• SEO pro LinkedIn
• Spojení
• Doporučení a dovednosti
• Zveřejňování a obsah
• Zapojení Analytics

Dozvíte se také, jak vytvořit vysoce konvertující „uvítací“ zprávu pro získání nových připojení, jak přilákat ideální klienty přímo do vašeho profilu a jak budovat autoritu pomocí článků na LinkedInu.

1. Zlepšete estetický vzhled vašeho profilu

Jednou z nejlepších věcí na vašem LinkedIn profilu je to, kolik zde máte možností z hlediska optimalizace. Jistě, zjevnými místy jsou váš nadpis, popis a sekce zkušeností, ale můžete využít i své profilové a titulní fotografie k optimalizaci designu vašeho profilu. Celková estetika vašeho profilu je totiž velmi důležitá pro oslovení potenciálních klientů. Znamená to, že váš profil by měl nejen obsahovat požadované informace, ale také skvěle vypadat.

Chcete-li optimalizovat vzhled vašeho profilu, zaměřte se na dva aspekty: profilovou fotografii a titulní fotografii.

Profilová fotka

Jak všichni víme, většina fotografií na LinkedInu jsou nicneříkající tváře v nízkém rozlišení. Pokud však chcete, aby vás klienti brali vážně, měli byste se snažit vyniknout. Použijte proto profesionální, vysoce kvalitní obrázek, který zdůrazňuje vaši osobnost a obor podnikání. Něco, co vaše potenciální klienty na první pohled zaujme. LinkedIn doporučuje použít obrázek, kde vaše tvář zabírá 60 % místa.

• Obrázek by měl mít dostatečně velké rozlišení, aby byl dostatečně zřetelný.
• Použijte jednoduché pozadí, které umožní vašemu obličeji vyniknout. V některých odvětvích může váš vzhled zahrnovat profesionální oděv a firemní pozadí.
• Na fotografii se vždy usmívejte. Klíčem je zdůraznit to, co vaše cílové publikum dobře zná při práci s lidmi z vašeho oboru.
• Rozhodně je lepší využít služeb profesionálního fotografa, který vám vytvoří fotografie, které vám umožní vyniknout z průměru.

Titulní fotografie

Titulní fotografie vám poskytne dostatek možností, abyste mohli návštěvníkům profilu sdělit, co děláte a jaké služby dokážete nabídnout. Výchozí titulní fotka profilu LinkedIn je modré pozadí s geometrickými tvary a tečkami. Je to spousta místa, které můžete využít mnohem efektivněji. Můžete do obrázku umístit text, slogan, který přitáhne pozornost, a sdělení návštěvníkům profilu, co děláte a co nabízíte. Může také obsahovat CTA (výzvu k akci) k návštěvě vašich webových stránek. Díky tomu budou uživatelé na první pohled vědět, co děláte, jak jim můžete pomoci a jak vás nejlépe oslovit – to vše bez toho, aby museli procházet celý váš profil.

Optimalizací vzhledu vašeho profilu uděláte nejlepší možný první dojem na vaše potenciální spojení. Potenciálním klientům také usnadníte pochopení toho, co děláte a nabízíte. Jakmile bude váš profil vypadat dokonale, je čas přejít k dalším částem optimalizace.

2. Vylepšete profil přesvědčivým textem

Mnoho profilů na LinkedInu vypadá jako životopis. Stručný a profesionální, přesto však nekonečně nudný. LinkedIn byl postaven na myšlence spojení profesionálů s dalšími profesionály. Nebude to však fungovat, pokud váš profil bude vypadat jako nákupní seznam. Proto pište s ohledem na vaše cílové publikum – místo nudného výpisu profesních zkušeností napište svůj profil na LinkedIn tak, jako byste chtěli vytvořit profil na online seznamce, pouze o něco profesionálnější. Snažte se, aby byl čtivý a zaujal lidi, které se snažíte oslovit.

Text můžete vložit do třech sekcí profilu: Titulku, popisu (O nás) a Pracovních zkušeností.

Titulek

Titulek je řádek textu přímo pod vaším jménem ve vašem profilu. LinkedIn vám zde poskytuje asi 120 znaků prostoru pro sdělení návštěvníkům, kdo jste a co nabízíte. Váš titulek by měl zahrnovat kombinaci klíčových slov. Titulek je většinou první věc, kterou si návštěvník prohlédne, měl by tedy jasně shrnovat vaši činnost. Například: Jsem specialista na online marketing, který pomáhá malým a středním firmám získat více zákazníků pro jejich podnikání.

Vyhněte se vtipným sloganům, ze kterých není na první pohled jasné, s čím můžete návštěvníkovi pomoci.
Nejste skvělý spisovatel a psaní podobných textů vám dělá potíže? Možná budete chtít oslovit marketingovou agenturu, která vám pomůže s vytvořením profilu, který osloví vaše cílové publikum a zajistí pro vás i ostatní marketingové služby a správu sociálních sítí.

O nás

Sekce „O nás“ je zdaleka největším prostorem pro přidání působivých klíčových slov, která posílí vaše LinkedIn SEO. S více než 100 slovy, která zde máte k dispozici, si nemůžete dovolit optimalizaci této sekce zanedbat. Zde se návštěvníci mohou dozvědět ještě více informací o vás, vaší firmě a službách, které nabízíte. Ale stejně jako každý kvalitní text, i tento by měl být zaměřen spíše na vaše publikum než na vás. Musíte vytvořit shrnutí, které bude popisovat to, co vaše cílové publikum hledá. Zeptejte se sami sebe: „Co moje potenciální publikum hledá, pokud jde o spolupráci s někým, jako jsem já?“ Průzkum trhu tuto otázku zodpoví za vás. Pokud jste provedli průzkum trhu, abyste zjistili cíle, kterých se vaše publikum snaží dosáhnout, a problémy, kterým musí čelit ještě před tím, než jste začali tvořit text pro váš profil, můžete zde použít stejné pojmy. Pokud jste průzkum trhu zatím neprováděli, měli byste to udělat co nejdřív.

Až budete mít průzkum trhu hotov, napište shrnutí, které osloví vaše cílové publikum. Jednoduše představíte problém, jemuž musejí čelit, a ukážete, jak jim můžete s jeho překonáním pomoci.

Pracovní zkušenosti

Sekce zkušeností je místo, které většina uživatelů LinkedInu používá jako životopis. Jde o další místo, kde můžete umístit klíčová slova a přesvědčivý text, který uživatelům vysvětlí, proč jste pro ně nejvhodnější právě vy.

Uděláte to tak, že napíšete každou zkušenost způsobem, který zdůrazní, jakou práci jste odvedli v konkrétních společnostech, ukáže projekty, kterých jste se účastnili, a výsledky, jichž jste prostřednictvím těchto projektů dosáhli.

Můžete uvést například procentuální nárůst návštěvnosti, který jste zajistili pro klienta pomocí SEO, hodnotu nárůstu jeho konverzí, nebo meziroční zvýšení jeho obratu či zisku.

Zdůraznění výsledků je skvělý způsob, jak ukázat návštěvníkům profilu nejen to, že máte zkušenosti, ale že podobný úspěch můžete zajistit i jim.

Přesvědčivě popište své dosavadní úspěchy, zmiňte to, co vaši potenciální klienti hledají, a dejte jim vědět, jak jim můžete zajistit výsledky, které chtějí.

Přidejte odkazy na firemní profily vašich nejlepších klientů a nezapomeňte popsat práci, kterou jste pro ně provedli, včetně výsledků, které jste vygenerovali.

Používejte laické termíny, kdykoli je to možné. Nepředpokládejte, že vaše publikum ví, co znamená „CTR“, „ROI“, „KPI“, „kanibalizace klíčových slov“ nebo jiné odborné termíny. Odstraňte všechny zkušenosti, které nejsou relevantní pro publikum, které chcete oslovit. Pokud nabízíte PPC reklamu e-shopům, nemusí vědět, že jste byl jako dobrovolník u Lékařů bez hranic. Uveďte odkazy na jakékoli odborné publikace, které jste napsali, nebo na profesní organizace, kterých jste členy.

Linkedin SEO

3. Zapojte LinkedIn SEO

LinkedIn SEO se liší od běžného SEO tím, že klíčová slova, která uživatelé zadávají, aby našli služby a firmy na LinkedInu, nejsou vždy stejná jako ta, která uživatelé zadávají do Googlu. Důvodem je to, že průměrný uživatel nepovažuje LinkedIn za vyhledavač. Lidé jej používají jako sociální síť, a proto používají zkratkové termíny, které odpovídají názvům pracovních pozic uživatelů. I když tito uživatelé mohou v Googlu používat klíčová slova jako „copywritingové služby pro malé firmy“, na LinkedInu budou s větší pravděpodobností používat výrazy jako „copywriter“ nebo „writer“. Na tato klíčová slova se váš profil může objevit v SERP. Měli byste proto najít vhodná klíčová slova a zakomponovat je do vašeho profilu.

Hledání klíčových slov

Chcete-li najít správná klíčová slova, která byste mohli použít ve vašem profilu, jednoduše proveďte výzkum klíčových slov, jako byste hledali klíčová slova pro web firmy. Na jaké výrazy se chcete objevovat ve vyhledávání? Mají tyto výrazy slušný objem vyhledávání a nízkou konkurenci? Odpovídají záměru vaší cílové skupiny? To všechno jsou otázky, které byste měli zvážit. Vytvořte seznam výrazů, na které stojí za to optimalizovat a které mají přiměřený objem vyhledávání. Poté optimalizujte texty na vašem profilu s pomocí kombinace těchto výrazů. Jak na to?

Vyhledejte nejkratší a nejširší termín spojený se službami, které nabízíte.

Pomocí vyhledávacího pole LinkedInu vyhledejte nejobecnější termín, který se vztahuje na váš obor podnikání. Pokud poskytujete PPC služby, mělo by to být „PPC“. Pokud píšete texty, zkuste „Copywriter“, a podobně. LinkedIn vám poté automaticky zobrazí seznam nejlepších výsledků pro daný výraz ve vaší síti.

Zkontrolujte výsledky.

Pod seznamem výsledků se zobrazí možnost „Zobrazit všechny výsledky pro klíčové slovo“. Kliknutím na tuto ikonu zobrazíte úplnou stránku výsledků. Zde uvidíte všechny výsledky spojené s tímto klíčovým slovem, včetně počtu výsledků, ať už jde o spojení, společnosti, skupiny, umístění výsledků a další.
Vaším úkolem je pak zjistit, které výsledky přinášejí nejvyšší objem návštěvnosti a nejlepší shodu.

Neexistuje žádný dobrý způsob, jak zjistit, co ostatní uživatelé vidí, když hledají vaše cílové klíčové slovo. Zjistíte však, jaká klíčová slova profily ostatních uživatelů používají, a také to, jak se tyto profily na LinkedInu řadí. Tyto údaje budou vaším průvodcem při rozhodování o tom, jaké výrazy se ve vašem profilu vyplatí použít.

Analyzujte klíčová slova použitá ve výsledcích vyhledávání.

Stejně jako při provádění analýzy konkurentů na webových stránkách, měli byste nyní určit, která klíčová slova se obvykle používají v profilech, které LinkedIn nejčastěji zobrazuje na prvních místech vyhledávání.

Všimněte si, jak se vaše klíčové slovo používá ve výsledných profilech. Používají profily vaše klíčové slovo společně s jiným slovem? Podívejte se, jestli zde najdete nějaké trendy. Nakonec určete, která spojení klíčových slov nejlépe odpovídají typu publika, které se snažíte přilákat na svůj profil.

Vytvořte seznam těchto spojení. Poté znovu zadejte tyto pojmy do vyhledávacího pole a podívejte se, jaké výsledky se objeví. Tento postup opakujte, dokud nebudete mít seznam 3–5 nejpoužívanějších výrazů souvisejících s počátečním klíčovým slovem.

Porovnejte seznamy klíčových slov

Nakonec byste měli porovnat svůj seznam klíčových slov pro LinkedIn se svým běžným seznamem klíčových slov pro Google a Seznam. Existuje nějaké překrytí? Pokud ano, označte si jej. Existují nějaké termíny, které se používají na LinkedInu, ale které nemusí být vhodné pro vyhledavače? Rozhodněte se, zda byste jej neměli nahradit jiným klíčovým slovem s vysokou hledaností a nízkou konkurencí.

Cílem je získat kombinaci termínů, které mají potenciál získat návštěvnost jak z vyhledávání na LinkedInu, tak z vyhledávání Google a Seznamu.

Přidání klíčových slov do vašeho profilu na LinkedInu

Až budete mít solidní seznam klíčových slov, budete je chtít začlenit do svého profilu na LinkedInu. Výhodou pro LinkedIn ve srovnání s Googlem je to, že neexistuje důkaz, že by zde bylo penalizováno použití příliš velkého množství klíčových slov (tzv. keyword stuffing). Mějte však na paměti vaše publikum a použijte klíčová slova tak, aby působivým a přirozeným způsobem zapadla do vašeho textu.

4. Vytvořte cestu ke konverzi

Zajímá vás, proč je copywriting pro váš profil na LinkedInu tak důležitý? Je to proto, že vaším cílem je proměnit váš profil v cestu pro nové potenciální zákazníky. Zatímco mnoho uživatelů LinkedInu spoléhá na to, že se návštěvníci ujmou iniciativy a budou je kontaktovat prostřednictvím přímé zprávy, vy byste měli dělat věci jinak. Ujmout se iniciativy sami a usnadnit návštěvníkům cestu ke konverzi, jak jen to bude možné.

Můžete to udělat tak, že povedete návštěvníky postupně po stránce – od titulní fotografie a nadpisu po shrnutí do sekce médií a nakonec na vstupní stránku vašeho webu.

Fotografie a titulek – první dojem

Poté, co si návštěvníci přečetli text na vaší titulní fotografii a v nadpisu, měli by mít docela jasnou představu o tom, kdo jste a co jim můžete nabídnout. Poté se rozhodnou, zda se o vás chtějí dozvědět více.

Shrnutí – vzbuzení zájmu

Souhrnná část je vaše šance oslovit návštěvníky ohledně problémů, které je trápí, sdělit jim, jakým způsobem dokážete jejich problémy vyřešit, a stručně popsat druhy služeb, které nabízíte. Zde je velmi důležité, aby váš text byl skutečně k věci, abyste vystihli to, co vaši návštěvníci potřebují na základě průzkumu trhu, který jste provedli dříve.

Média – rozhodnutí

Sekce médií ve vašem profilu LinkedIn vám umožňuje přidávat odkazy na váš web a blogové příspěvky nebo nahrávat videa. Tento obsah může znamenat rozdíl v přesvědčení návštěvníků, zdali jste pro ně vhodní, či nikoli. Toto video by se mělo znovu zaměřit na hlavní problémy, které vaše publikum trápí, sdělit, jak jim pomůžete, a obsahovat jasnou výzvu k akci. Pokud tak učiníte správně, získáte důvěru návštěvníků svého profilu a přesvědčíte je, aby vás oslovili přímo.

Doručená pošta nebo vstupní stránka – Akce

Výzva k akci ve vašem videu by měla návštěvníkům sdělit, jak vás nejlépe kontaktovat. To bude pravděpodobně prostřednictvím přímé zprávy LinkedIn nebo prostřednictvím vašeho webu. Možná budete chtít vytvořit jedinečnou vstupní stránku pro potenciální zákazníky z LinkedInu. Vaše výzva k akci by měla znít takto: „Pokud chcete službu x, kontaktujte mne [prostřednictvím LinkedInu / na mém webu / prostřednictvím tohoto odkazu].“ Buďte konkrétní v tom, jak by vás návštěvníci měli kontaktovat a co mohou očekávat poté, co vás kontaktují. „Zašlete mi zprávu LinkedIn pro získání cenové nabídky zdarma“ je mnohem přesvědčivější než „Více informací naleznete na webu mojestranka.cz“.

Vytvořením cesty ke konverzi ve vašem profilu zvýšíte pravděpodobnost, že vás zákazníci osloví. Nebudou muset tápat a složitě zjišťovat, co nabízíte a jak vás kontaktovat.

Získejte zákazníky z Linkedin

 

5. Vytvořte si spojení s lidmi z cílové skupiny

Kromě SEO a optimalizace profilu existuje i jiný způsob, jak přilákat do vašeho profilu ideální klienty. Tato metoda zahrnuje budování spojení s cílovým publikem a profesionály ve vašem oboru. Kdykoli totiž hledáte nějaké klíčové slovo, LinkedIn přednostně zobrazuje spojení prvního, druhého a třetího stupně. Pokud jste spojeni s lidmi s vaší cílové skupiny, je pravděpodobnější, že se jim ve vyhledávání objeví váš profil, pokud vyhledají jedno z vašich klíčových slov. Čím více spojení s lidmi v oboru máte, tím lépe.

Vytváření správných typů spojení

Mnoho uživatelů LinkedInu se spojuje s každou možnou osobou, kterou najdou. To však může potenciálně oslabit váš profil, protože budete spojeni s profily mimo váš obor a mimo vaši cílovou skupinu, takže se sníží pravděpodobnost, že bude váš profil spojen s cílovými klíčovými slovy. Pokud nabízíte SEO v ČR, nedává moc smysl se spojovat s výrobci koberců v Indii.

Jako SEO expert byste měli budovat spojení s dalšími SEO agenturami, experty na digitální marketing, a samozřejmě také firmami, které provozují business online a mohou mít prospěch z vašich služeb. Stále tak máte k dispozici obrovské množství potenciálních spojení.

Chytře vybírejte spojení, která mohou prospět vašemu podnikání v krátkodobém i dlouhodobém časovém horizontu.

Najděte své cílové publikum na LinkedInu

Zatímco spojení s ostatními lidmi ve vašem oboru je jednoduché, spojení s lidmi, kteří vyhovují vaší ideální představě klienta, budete muset věnovat více času a energie. Pokud již nějakou dobu podnikáte, pravděpodobně už víte, kdo tito lidé jsou. Mohli by to být vlastníci malých podniků nebo e-shopů a podobně. S vědomím toho, jací jsou vaši cíloví zákazníci, nalezněte identifikátory, které jsou pro profily těchto lidí typické. Poté budete jednoduše používat tyto identifikátory k nalezení profilů na LinkedInu, které odpovídají vaší představě. Pokud právě začínáte, musíte zjistit, jaké pojmy vaše cílové publikum na LinkedInu používá k popisu sebe sama. Můžete to udělat tak, že vyhledáte některé obecné pojmy, které o svém publiku víte (například „e-shop“ nebo „restaurace“), a uvidíte, co se objeví ve výsledcích LinkedInu.

Procházejte výsledky, dokud nenajdete lidi, kteří se hodí k vaší ideální osobnosti klienta, a zjistěte, jaké výrazy často používají ve svém nadpisu a shrnutí. Poté pomocí těchto klíčových slov vyhledejte další lidi, se kterými se můžete spojit.

Potenciálním spojením napište, kdo jste a co děláte

Pokaždé, když někomu pošlete žádost o připojení, připojte zprávu, která řekne, kdo jste a proč se s nimi chcete spojit. Pamatujte – pro nová spojení jste prakticky cizinci. Bude jim chvíli trvat, než vám začnou důvěřovat a zjistí, zda má připojení smysl.

Vaše zpráva může vypadat například takto:

Dobrý den,

vidím, že (provozujete e-shop/restauraci/atd.). Požádal jsem vás o připojení, protože (pomáhám firmám, jako je ta vaše). Možná bychom v budoucnu mohli na něčem spolupracovat. Pracujete v poslední době na něčem zajímavém?

S pozdravem X

Podobná zpráva informuje osobu o tom, kdo jste a proč se s nimi chcete spojit, a ponechá na nich, zdali vám chtějí odpovědět. Neobsahuje žádnou konkrétní obchodní nabídku, takže nepůsobí jako spam. Potenciální klienti se vás tak mohou sami zeptat a požádat vás o něco z toho, co nabízíte.

Pokuste se vytvořit co nejvíce spojení. To vám pomůže vybudovat rozsáhlejší síť a vypadat jako důvěryhodná autorita ve vašem oboru.

6. Shromážděte co nejvíce doporučení a dovedností

Sekce dovedností a doporučení jsou oblasti, do kterých můžete přidat klíčová slova, na která se chcete zobrazovat. Mohou vám výrazně pomoci, pokud jde o konverze.

Doporučení

Doporučení LinkedIn jsou „recenze“ vašeho profilu. Zde mohou vaši předchozí klienti hovořit o svých zkušenostech s prací s vámi a o výsledcích, které jste jim pomohli získat.

Vaši klienti, kteří budou recenze psát, pravděpodobně nebudou přemýšlet nad klíčovými slovy. Pokud však některého z vašich zákazníků požádáte, aby pro vás napsal recenzi, můžete se zmínit i o klíčových slovech, která by mohl použít.

Doporučení jsou skvělým „sociálním důkazem“, který ukazuje, že víte, co děláte, a že svým klientům přinášíte úžasné výsledky. Pokud návštěvníci uvidí na vašem profilu spoustu pozitivních doporučení, může to být poslední krok, který potřebují k rozhodnutí, aby vás najali.

Dovednosti

LinkedIn vám umožňuje přidat do vašeho profilu seznam dovedností, který návštěvníkům řekne, v čem jste nejlepší. To je další oblast, kde můžete zahrnout věci, které obsahují vaše cílová klíčová slova.

Můžete zde mít tři „top“ dovednosti a také delší seznam dalších dovedností, které máte. Doporučuji uvést vaše primární dovednosti mezi prvními třemi, protože ty budou s největší pravděpodobností potvrzeny (protože jsou vidět jako první).

Potvrzení

Potvrzení znamená, že ostatní uživatelé schvalují dovednosti ve vašem profilu. To opět slouží jako sociální důkaz, že skutečně máte dovednosti, o nichž říkáte, že máte. Můžete oslovit uživatele na LinkedInu, aby potvrdili vaše dovednosti a posílili tak váš profil. Můžete také potvrdit uživatelům jejich dovednosti, což by mohlo vést k tomu, aby vás kontaktovali nebo na oplátku potvrdili také vaše dovednosti.

Je lepší mít mnoho potvrzení pouze pro několik málo dovedností než jen několik potvrzení pro mnoho různých dovedností.

7. Zveřejňujte správný druh obsahu

Váš úspěch na LinkedInu (pokud jde o zveřejňování) závisí na tom, jak se strefíte do vkusu vašeho publika. Vyzkoušejte různé typy obsahu – dlouhé příspěvky, obrázky, videa, sdílené příspěvky na blogu atd. – a zjistěte, které interakce jsou nejlepší. Opakujte to, co funguje, eliminujte to, co nefunguje, a brzy budete mít publikační strategii, která vyhovuje vašemu publiku i vašemu podnikání.

Zkuste například zveřejňování článků přímo na LinkedInu, jelikož tato sociální sít upřednostňuje obsah zveřejněný přímo na jejich platformě. Pokud publikujete článek přímo na LinkedInu, získáte mnohem větší počet zobrazení, než kdybyste článek sdíleli ze svého blogu.

Nezapomeňte do svého článku na LinkedInu zahrnout výzvu k akci, abyste mohli tuto návštěvnost využít.

8. Interakce s ostatními uživateli

Interakce s ostatními uživateli vám může přinést významnou návštěvnost. Jakmile totiž budete komentovat nějaký cizí příspěvek, objeví se autorovi váš komentář a jméno. Můžete tak dát ostatním vědět o vaší existenci, získat další spojení a rozšířit váš dosah.

To znamená, že čím více se na LinkedInu angažujete, tím je pravděpodobnější, že vás lidé v síti i mimo ni uvidí.
Je to nejlepší způsob, jak se spojit s ostatními uživateli a rozšířit svůj dosah.

Jakmile uživatelé uvidí váš komentář, pravděpodobně kliknou na váš profil, aby se o vás dozvěděli více. Poté můžete oslovit tyto nové návštěvníky prostřednictvím žádosti o připojení.

9. Porozumějte analytice LinkedInu

Platforma LinkedIn nabízí analytické rozhraní, které vám umožní nahlédnout do toho, jak si váš profil vede.

Můžete vidět, kolik lidí si váš profil prohlédlo, kolik lidí si prohlíželo vaše příspěvky, s kolika lidmi jste se spojili a jak často jste se ve výsledcích vyhledávání objevili. Můžete také vidět, kdo si prohlížel váš profil (pokud nemá chráněný účet), a zkoumat trendy v průběhu času.

Sledováním analytických dat zjistíte, které metody optimalizace vám fungují a které nikoli.

Sledujte konverze

Cílem optimalizace LinkedIn profilu však není pouze větší návštěvnost a získání více spojení.
Měli byste také sledovat, kolik potenciálních zákazníků vygenerujete v důsledku vašeho úsilí. Teprve potom budete skutečně vědět, zda se vaše strategie vyplácí.

V Google Analytics můžete zjistit, kolik návštěvníků získáváte od LinkedInu, a poté tam nastavit sledování konverzí.

Proměňte svůj profil na LinkedInu ve stroj na peníze

"Podle výše uvedených tipů na optimalizaci LinkedInu můžete získat velké množství návštěvníků, které poté proměníte ve věrné zákazníky vaší firmy."

Základem této strategie je provádění výzkumu klíčových slov, optimalizace estetického profilu, budování kvalitních spojení a nasměrování návštěvníků ke konverzi. Pokud váš profil na LinkedInu nevyužíváte na 100 procent, měli byste s tím začít ještě dnes.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp