Linkedin
LinkedIn je mezi ostatními sociálními sítěmi výjimečný. Již nyní nabízí něco, v čem mu ostatní sítě nemohou konkurovat. Je totiž orientovaný profesně.

Ať chceme nebo ne, sociální sítě jsou v kurzu. Je třeba s nimi počítat v každém marketingovém mixu. To zdaleka neplatí jenom pro velké společnosti, sociální sítě mohou být užitečné i menším podnikům nebo živnostníkům. Jen zvolit ten správný styl komunikace vhodný pro danou síť.

Sociální sítě však nejsou jen Facebook. Pro firemní účely nebo z pohledu SEO mají významnou roli i další sítě jako Google+, YouTube, Twitter, Instagram, Pinterest nebo LinkedIn. Přestože v počtu uživatelů Facebook v Česku jednoznačně dominuje, do budoucna se očekává nárůst zájmu i o další sociální sítě, například poslední jmenovaný LinkedIn.

LinkedIn je mezi ostatními sociálními sítěmi výjimečný. Již nyní nabízí něco, v čem mu ostatní sítě nemohou konkurovat. Je totiž orientovaný profesně. Je založený na pracovních vazbách. Není určený pro zábavu, ale pro práci, pracovní, profesní a oborovou komunikaci.

Jako ostatní sociální sítě je i LinkedIn primárně postavený na kontaktu, komunikaci a propojení s dalšími lidmi. Na rozdíl od ostatních sociálních sítí však není určený pro mimopracovní vazby.

LinkedIn je zaměřený na:

  • kontakt profesionálů,
  • obchodní komunikaci a spolupráci,
  • sdílení pracovních záležitostí,
  • profesní zprávy a aktuality.

Každý uživatel LinkedIn si kolem sebe vytváří síť pracovních a profesních kontaktů. Tu využije při řešení pracovních záležitostí, obchodní spolupráci, ale i hledání nových zaměstnanců nebo pracovních příležitostí.

Přínosy sociální sítě LinkedIn

  • umožňuje zvýšit svůj profesionální kredit,
  • pomáhá budovat image společnosti či produktů,
  • podporuje marketingovou strategii,
  • nepřímo i přímo může ovlivňovat SEO.

LinkedIn a SEO

LinkedIn vznikl v roce 2003. Jako profesně orientovaná síť samozřejmě vzbudil zájem personalistů. Postupně se stal sítí sdružující profesionály z mnoha různých oborů, zejména IT, ale i marketingu nebo ekonomie.

Globálně má dnes LinkedIn více než 300 milionů uživatelů. V Česku má tato síť kolem 100 tisíc uživatelů, ale stejně jako ve světě i u nás počet jeho uživatelů neustále roste.

Díky svému zaměření a stále rostoucímu zájmu uživatelů LinkedIn registrují jako profesní autoritu i vyhledávače.

LinkedIn představuje jednoduchý, ale efektivní způsob, jak získat kladné hodnocení u vyhledávačů.

Jak vytěžit maximum?

Registrace a zřízení účtu na sociální síti LinkedIn je jednoduché a intuitivní. Nejenom z hlediska SEO, ale také potenciálních profesních a obchodních kontaktů se však nevyplatí podceňovat.

Přinášíme vám několik praktických tipů, jak vytěžit ze svého účtu na LinkedInu maximum.

  • LinkedIn může být nejenom zdrojem nových profesních a obchodních kontaktů, ale i návštěvnosti na webu.
  • Profil na LinkedIn dává prostor až pro 3 relevantní odkazy.
  • Aktivita na sociálních sítích je jeden z pozitivních parametrů SEO.
    • Ještě než se pustíte do vyplňování osobního profilu, definujte si adekvátní klíčová slova/fráze zahrnující pozici, obor působnosti nebo místo vašeho působení. Tato slova a fráze by pak měly být v profilu obsaženy.
    • Svůj profil na LinkedIn se snažte vyplnit kompletně a co nejpřesněji, klíčová slova zohledněte také v sekci shrnutí. Profil doplňte o aktuální fotografii. Ujistěte se, že je profil přístupný veřejně, tedy i vyhledávačům.
    • Přiřaďte ke svému profilu vhodnou url adresu. Automaticky generovaná url s vaším profilem se dá snadno zaměnit např. za vaše jméno.
    • Propojte svůj účet na LinkedInu s dalšími sociálními sítěmi (Facebook, Google+, Twitter aj.).
    • Nezapomeňte uvést odkaz na váš web/eshop/blog. LinkedIn dává prostor až pro tři odkazy, které můžete uvést pod vlastním anchor textem, využijte toho!
    • Pokud budete na LinkedInu aktivní, může fungovat jako zdroj návštěvnosti vašeho webu. Navíc, veškerému obsahu na síti LinkedIn Google přikládá velkou váhu, nezískáte tak jenom návštěvníky, ale i přízeň vyhledávačů. Pozor, posty, odkazy a zprávy by na LinkedInu měl být vždy relevantní vůči vašemu oboru a profesy. Nejde o zábavu. Nerelevantní příspěvky můžou mít zcela opačný efekt, než zamýšlíte.
    • LinkedIn toho nabízí ještě více. Prestiž osobního profilu zvýší například doporučení od ostatních. Velký potenciál skýtají i skupiny, kde najdete podobně oborově a profesně zaměřené kontakty. Vedle osobního profilu umožňuje LinkedIn také založení firemní stránky nebo podstránky produktů. Nabízí i inzerci prostřednictvím platformy LinkedIn Ads.
    • Na závěr nezbývá než dodat, že základní verze LinkedInu je zdarma. Pokud chcete od LinkedInu ještě víc, k dispozici je i účet Premium.

      Autor: Ing. Radka Křivánková a kolektiv

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp