LinkedIn – sociální síť profesionálů je prospěšná i pro SEO

29.10.2015
0

Obrázek uživatele martina
Martina Rosenkrancová
LinkedIn je mezi ostatními sociálními sítěmi výjimečný. Již nyní nabízí něco, v čem mu ostatní sítě nemohou konkurovat. Je totiž orientovaný profesně.

Ať chceme nebo ne, sociální sítě jsou v kurzu. Je třeba s nimi počítat v každém marketingovém mixu. To zdaleka neplatí jenom pro velké společnosti, sociální sítě mohou být užitečné i menším podnikům nebo živnostníkům. Jen zvolit ten správný styl komunikace vhodný pro danou síť.

Sociální sítě však nejsou jen Facebook. Pro firemní účely nebo z pohledu SEO mají významnou roli i další sítě jako Google+, YouTube, Twitter, Instagram, Pinterest nebo LinkedIn. Přestože v počtu uživatelů Facebook v Česku jednoznačně dominuje, do budoucna se očekává nárůst zájmu i o další sociální sítě, například poslední jmenovaný LinkedIn.

LinkedIn je mezi ostatními sociálními sítěmi výjimečný. Již nyní nabízí něco, v čem mu ostatní sítě nemohou konkurovat. Je totiž orientovaný profesně. Je založený na pracovních vazbách. Není určený pro zábavu, ale pro práci, pracovní, profesní a oborovou komunikaci.

Jako ostatní sociální sítě je i LinkedIn primárně postavený na kontaktu, komunikaci a propojení s dalšími lidmi. Na rozdíl od ostatních sociálních sítí však není určený pro mimopracovní vazby.

LinkedIn je zaměřený na:

  • kontakt profesionálů,
  • obchodní komunikaci a spolupráci,
  • sdílení pracovních záležitostí,
  • profesní zprávy a aktuality.

Každý uživatel LinkedIn si kolem sebe vytváří síť pracovních a profesních kontaktů. Tu využije při řešení pracovních záležitostí, obchodní spolupráci, ale i hledání nových zaměstnanců nebo pracovních příležitostí.

Přínosy sociální sítě LinkedIn

  • umožňuje zvýšit svůj profesionální kredit,
  • pomáhá budovat image společnosti či produktů,
  • podporuje marketingovou strategii,
  • nepřímo i přímo může ovlivňovat SEO.

LinkedIn a SEO

LinkedIn vznikl v roce 2003. Jako profesně orientovaná síť samozřejmě vzbudil zájem personalistů. Postupně se stal sítí sdružující profesionály z mnoha různých oborů, zejména IT, ale i marketingu nebo ekonomie.

Globálně má dnes LinkedIn více než 300 milionů uživatelů. V Česku má tato síť kolem 100 tisíc uživatelů, ale stejně jako ve světě i u nás počet jeho uživatelů neustále roste.

Díky svému zaměření a stále rostoucímu zájmu uživatelů LinkedIn registrují jako profesní autoritu i vyhledávače.

LinkedIn představuje jednoduchý, ale efektivní způsob, jak získat kladné hodnocení u vyhledávačů.

 

Jak vytěžit maximum?

Registrace a zřízení účtu na sociální síti LinkedIn je jednoduché a intuitivní. Nejenom z hlediska SEO, ale také potenciálních profesních a obchodních kontaktů se však nevyplatí podceňovat.

Přinášíme vám několik praktických tipů, jak vytěžit ze svého účtu na LinkedInu maximum.

Na závěr nezbývá než dodat, že základní verze LinkedInu je zdarma. Pokud chcete od LinkedInu ještě víc, k dispozici je i účet Premium.

Autor: Ing. Radka Křivánková a kolektiv

  • LinkedIn může být nejenom zdrojem nových profesních a obchodních kontaktů, ale i návštěvnosti na webu.
  • Profil na LinkedIn dává prostor až pro 3 relevantní odkazy.
  • Aktivita na sociálních sítích je jeden z pozitivních parametrů SEO.
    • Ještě než se pustíte do vyplňování osobního profilu, definujte si adekvátní klíčová slova/fráze zahrnující pozici, obor působnosti nebo místo vašeho působení. Tato slova a fráze by pak měly být v profilu obsaženy.
    • Svůj profil na LinkedIn se snažte vyplnit kompletně a co nejpřesněji, klíčová slova zohledněte také v sekci shrnutí. Profil doplňte o aktuální fotografii. Ujistěte se, že je profil přístupný veřejně, tedy i vyhledávačům.
    • Přiřaďte ke svému profilu vhodnou url adresu. Automaticky generovaná url s vaším profilem se dá snadno zaměnit např. za vaše jméno.
    • Propojte svůj účet na LinkedInu s dalšími sociálními sítěmi (Facebook, Google+, Twitter aj.).
    • Nezapomeňte uvést odkaz na váš web/eshop/blog. LinkedIn dává prostor až pro tři odkazy, které můžete uvést pod vlastním anchor textem, využijte toho!
    • Pokud budete na LinkedInu aktivní, může fungovat jako zdroj návštěvnosti vašeho webu. Navíc, veškerému obsahu na síti LinkedIn Google přikládá velkou váhu, nezískáte tak jenom návštěvníky, ale i přízeň vyhledávačů. Pozor, posty, odkazy a zprávy by na LinkedInu měl být vždy relevantní vůči vašemu oboru a profesy. Nejde o zábavu. Nerelevantní příspěvky můžou mít zcela opačný efekt, než zamýšlíte.
    • LinkedIn toho nabízí ještě více. Prestiž osobního profilu zvýší například doporučení od ostatních. Velký potenciál skýtají i skupiny, kde najdete podobně oborově a profesně zaměřené kontakty. Vedle osobního profilu umožňuje LinkedIn také založení firemní stránky nebo podstránky produktů. Nabízí i inzerci prostřednictvím platformy LinkedIn Ads.

Doporučené články