Získejte nové klienty pro vaši účetní firmu pomocí nápadité reklamy

18.10.2021
0

Obrázek uživatele Vlastimil Malík
Vlastimil
Česky
Hledáte nové klienty pro svou účetní firmu? Pomocí těchto skvělých způsobů propagace to pro vás bude hračka.

Získejte nové klienty pro vaši účetní firmu pomocí nápadité reklamyŽádná firma se dnes neobejde bez účetního. To si dobře uvědomují všechny účetní firmy, které se snaží své služby propagovat online. Konkurence tak neustále narůstá, a chcete-li svou účetní firmu zviditelnit a získat pro ni nové zákazníky, budete se muset dost ohánět. Aby vaše firma dokázala vyniknout mezi ostatními účetními, musíte se svou propagací odlišit. Jaké marketingové taktiky použít pro získání nových klientů?

Co bych měl udělat, než začnu propagovat svou firmu?

Když se připravujete na online propagaci své účetní firmy, budete chtít upevnit identitu své značky a zajistit silný uživatelský zážitek pro potenciální klienty tím, že určíte, čím jste jedineční.

Zákazníci dnes vidí nepřeberné množství reklam. Aby si vaší firmy všimli, musí vaše reklamy vyniknout. Začněte tím, že nabídnete něco, co vaši konkurenti nemohou. Pokud se specializujete na určitou oblast účetnictví nebo nabízíte službu, kterou jiné účetní firmy nenabízejí, zdůrazněte ji.

Jak zviditelnit svou účetní firmu na internetu?

Jednou z prvních věcí, které byste měli udělat pro zviditelnění své účetní firmy, je vytvoření webových stránek, pokud je ještě nemáte. Vaše webové stránky jsou účinným způsobem, jak zanechat na potenciální klienty silný první dojem. Jakmile se vám podaří vaše webové stránky zprovoznit, postupujte podle níže uvedených kroků, abyste zajistili, že budou nabízet dobré uživatelské prostředí.

Udržujte své stránky co nejaktuálnější

Vaše stránky by měly být moderní a přizpůsobené zobrazení na mobilních zařízeních. Měly by jasně popisovat vaše služby a obsahovat stránku s nejčastějšími dotazy, kde potenciální zákazníci rychle najdou vše, co potřebují o vaší firmě vědět.

Nezapomeňte na registrační formulář, který vám pomůže shromažďovat informace o potenciálních zákaznících. Můžete jej využít ke sběru e-mailových adres, díky kterým budete moci své návštěvníky opakovaně oslovovat.

Udržujte obsah aktuální

Odstraňte veškeré zmínky o službách, které již nenabízíte a pravidelně kontrolujte správnost kontaktních údajů. Jakmile potenciální klienti navštíví vaše webové stránky, měli byste jim poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek, a určitě nechcete, aby byli frustrováni chybějícími nebo nesprávnými informacemi.

Založte si blog

Mít blog je skvělý způsob, jak ukázat důvěryhodnost a vybudovat si důvěru potenciálních klientů. Vyhledávače budou vaše webové stránky také považovat za důvěryhodný zdroj informací, což je pro vaši účetní firmu důležitou součástí optimalizace pro vyhledávače (SEO). V blogu můžete zveřejňovat zajímavé články týkající se novinek v účetnictví nebo různé zajímavosti z oboru. Články vám umožní použít velké množství různých klíčových slov, které zvýší vaši viditelnost ve vyhledávačích a přivedou vám nové zákazníky.

Online marketing

Lokální SEO

SEO neboli optimalizace pro vyhledávače je pro účetní cenným marketingovým nástrojem. Jde o zlepšení nalezitelnosti vašeho webu online a o zvýšení jeho pozic ve výsledcích vyhledávání konkrétních klíčových slov souvisejících s vaším podnikáním. Součástí této optimalizace je i lokální SEO, které umožňuje, aby se vaše webové stránky zobrazovaly v místních výsledcích vyhledávání.

Místní SEO vyžaduje obsah přizpůsobený potenciálním klientům z nejbližšího okolí. Vyhledávače tak poznají, že vaše firma nabízí služby místním zákazníkům, a pokud některý z nich bude hledat služby, které poskytujete, vaše stránka se mu zobrazí přednostně. Jak postupovat při lokální optimalizaci?

• Vytvořte na svých webových stránkách stránku Služby a uveďte seznam všech vašich nabízených služeb - včetně popisů jednotlivých služeb, které přirozeně obsahují klíčová slova a fráze, na které se chcete umístit.
• Umístěte adresu vaší kanceláře do zápatí každé stránky svého webu. Ujistěte se, že je napsána stejným způsobem, jakým ji máte napsanou na všech stránkách s nabídkami (konzistence je v případě lokálního SEO klíčová).
• Pokud je to vhodné, odkazujte na jiné místní firmy a požádejte je, aby sdílely odkazy na váš obsah na svých stránkách. Těmto odkazům se říká zpětné odkazy a jsou důležitým faktorem pro zvýšení vašich pozic ve vyhledávačích. Jsou také vynikajícím způsobem, jak zvýšit svou autoritu na webu.
• Optimalizujte meta značky title a description v hlavičce každé stránky tak, aby obsahovaly vaši polohu. Obsah těchto značek se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání jako titulek a popis vaší stránky.  Každý tak na první pohled uvidí, odkud vaše firma je.

Získejte kvalitní zpětné odkazy

Odkazy z cizích stránek pomáhají zvednout vaši online reputaci a říkají vyhledávačům: Pozor, tato stránka je velmi kvalitní, měla by být ve vyhledávání na vyšších pozicích! Vaším cílem by proto mělo být také získávání odkazů ze stránek, které jsou vyhledávači dobře hodnoceny, a z obsahu, který úzce souvisí s vaším oborem podnikání – například z článku o aktuální změně účetních předpisů.

Jak mohu propagovat svou účetní firmu?

Pokud chcete, aby klienti vaši účetní firmu našli, musíte ji propagovat. Lidé vás na internetu nenajdou, pokud jim o své firmě nedáte vědět. Způsobů, jak propagovat účetní firmu je mnoho, níže najdete některé z nich.

Reference předchozích klientů

Reference od minulých klientů slouží jako sociální důkaz a potvrzení kvality vaší účetní firmy. Pokud noví zájemci uvidí, že předchozí klienti byli s vašimi službami spokojeni, budou ve vás mít mnohem větší důvěru – a důvěra je to, o co jde při tomto podnikání především.

Pokud je to možné, přidejte na své webové stránky sekci nebo stránku s referencemi, kde budete uvádět pozitivní zkušenosti předchozích klientů. Můžete také požádat své klienty, aby zanechali recenze na vaši firmu na Googlu nebo Facebooku, což pomůže zvýšit vaši online reputaci.

Moje firma na Googlu

Služba Google Moje firma je skvělý bezplatný nástroj, který vám může přivést více klientů z lokálního vyhledávání. Pokud máte ověřený profil ve službě Moje firma na Googlu, je to velký krok v důvěryhodnosti vaší firmy. Google jeho prostřednictvím bude vědět, že vaše firma je aktivní, místní, a je tak nejlepší volbou pro zákazníky z nejbližšího okolí. Díky profilu Moje firma na Googlu vás potenciální klienti snadno najdou na mapě, zjistí vše o vaší firmě a budou si moci přečíst skutečně nezávislé recenze vašich služeb.

Založení profilu je snadné, ale to neznamená, že byste to měli jen tak odbýt. Naopak, na tom, jak dobře profil vyplníte, velmi záleží budoucnost vašeho lokálního SEO. Nezapomeňte vyplnit celý profil Moje firma na Googlu a ujistěte se, že je přesný a poutavý, aby přiměl více uživatelů navštívit vaše stránky nebo vám zavolat. Profil by měl obsahovat všechny informace, které klient potřebuje. Vaši otevírací dobu, ceny, adresu a mnoho dalšího.

Reakce na recenze

Pokud jde o získávání a reagování na online recenze, je důležité reagovat jak na pozitivní, tak na negativní zpětnou vazbu.  Pozitivní a vstřícná reakce na recenze pomáhá udržovat vaši online reputaci a budovat důvěru u publika.

Reakce majitele jsou také účinným nástrojem SEO. Reakce na recenze, a to i na ty špatné, ukazuje, že si zpětné vazby svých zákazníků vážíte. To pomáhá zvýšit vaši viditelnost online, protože vyhledávače chtějí doporučovat ty nejdůvěryhodnější firmy.

PPC reklama

Reklama typu Pay-per-click neboli PPC je forma placené online reklamy, při které je vaše reklama zveřejňována například ve vyhledávání Googlu či Seznamu, na Facebooku či jiných sociálních sítích, i jinde. Za reklamu zaplatíte pouze tehdy, když na ni někdo klikne a přijde na vaši stránku.  Nejběžnějšími reklamními platformami jsou Google Ads a Facebook.

Google Ads

V Google Ads přihazujete na klíčová slova a fráze - podobně jako v aukci. Řekněme například, že chcete přihazovat na frázi "účetní služby pro živnostníky". Stanovíte si částku, kterou jste ochotni utratit za návštěvu jednoho člověka. Jakmile uživatel vyhledá tuto frázi, algoritmy Google seřadí jednotlivé PPC reklamy podle toho, kolik jsou inzerenti ochotni za tento konkrétní výraz zaplatit.

Facebook

V případě reklamy na Facebooku se na uživatele zaměřujete nikoli na základě klíčových slov, ale podle jejich profilových informací, demografických údajů a polohy. Stejně jako u reklam na Googlu, i u reklamy na Facebooku si předem nastavíte rozpočet, takže se nemusíte obávat, že byste za reklamní kampaň utratili více, než jste plánovali. Kterou z nich však použijete, záleží na tom, co je pro vaši firmu vhodné.

Lokální PPC

Lokální PPC jde ještě o krok dál a cílí na zákazníky v určitém regionu, takže můžete oslovit pouze ty zákazníky, u kterých je pravděpodobné, že by se mohli stát vašimi klienty. Je to účinná metoda reklamy, protože pomáhá zvyšovat povědomí o značce, má vysoký konverzní poměr a kampaně můžete rychle optimalizovat na základě jejich výsledků. A protože jsou vaše reklamy cíleny na zákazníky, kteří se nacházejí ve vaší lokalitě, můžete zajistit, že je uvidí pouze lidé, kteří mohou vaše služby skutečně využít.

Sociální sítě

Zatímco za PPC reklamu musíte platit, přítomnost na sociálních sítích je zdarma. Pokud tedy na sociálních sítích dosud nemáte svou firemní stránku, je nyní vhodná doba začít. Nemusíte být na všech sociálních sítích, ale měli byste být alespoň na jedné nebo dvou, které jsou pro váš byznys nejvhodnější. V případě účetní firmy to bude Facebook a LinkedIn, které vám umožní být ve spojení s lidmi, ze kterých se časem mohou stát vaši zákazníci.

Pokud je vaše firma na sociálních sítích, můžete se také spojit s dalšími účetními, informovat své fanoušky o novinkách ve vaší firmě a sdílet cenné informace nebo účetní tipy.

E-mailový marketing

E-mailový marketing je skvělý způsob, jak zůstat v kontaktu se stávajícími klienty a získat ještě nerozhodnuté. Pokud budou vaši odběratelé sdílet nebo přeposílat vaše e-maily svým přátelům, může vám to pomoci rozšířit seznam e-mailových adres a získat nové klienty. Podmínkou však je, aby vaše e-mailová kampaň byla nabitá kvalitními informacemi podávanými stravitelnou cestou. Pokud bude vypadat jako reklama, lidé se z ní budou odhlašovat.

Existuje mnoho různých způsobů, jak rozšířit svůj e-mailový seznam - jednou z nejúčinnějších metod je nabídnout potenciálním odběratelům něco zdarma, kvůli čemu vám svou emailovou adresu rádi svěří.

Tam v hlubinách internetu jsou tisíce lidí, kteří hledají právě takovou firmu, jako je ta vaše. Pokud využijete některé z výše zmíněných tipů, vystoupí nabídka vaší firmy z uniformní šedi ostatních účetních firem a umožní vám spojit se se zákazníky, kteří zvýší vaše zisky. Na internetu je spousta lidí, kteří shání účetního či účetní firmu, jako je ta vaše. Díky promyšlené propagaci si tito lidé všimnou právě vaší firmy a stanou se vašimi klienty.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Máte zájem o Digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333

Doporučené články