jak optimalizovat váš firemní zápis na Googlu
Optimalizovaný zápis firemního profilu na Googlu vám pomůže zviditelnit vaše podnikání, uspět v lokálním vyhledávání a přivést na váš web platící zákazníky.

Váš firemní zápis na Googlu (Google jej označuje jako firemní profil) je bezplatný zápis, který si můžete vytvořit, aby vaši zákazníci našli vaši firmu v místním vyhledávání, aby váš web získal vyšší pozici než konkurence a vybralo si jej více zákazníků. Firemní zápis na Googlu je zkrátka pro vaši firmu velmi užitečný. Aby však plnil vše, co od něj můžete čekat, nestačí jej jen jednorázově nastavit. Pokud chcete podpořit SEO vaší firmy a zůstat na předních místech výsledků, musíte svůj výpis optimalizovat a udržovat, stejně jako byste to dělali se svými webovými stránkami.

Jak získat firemní zápis Google

Než začneme s optimalizací, probereme si, jak zařadit firmu do seznamu Googlu a jak si ji v Googlu nárokovat. To vše se provádí prostřednictvím účtu Moje firma na Googlu.

Jak tedy vytvořit firemní zápis na Google? Nejprve vyhledejte svůj podnik v Mapách Google. Pokud se váš podnik zobrazí, není třeba podnikat žádné kroky, váš zápis již byl vytvořen vámi nebo někým jiným (zápis může vytvořit kdokoli). Pokud se vaše firma na mapě nezobrazí, klikněte na tlačítko "Přidat firmu". Poté vyplňte své údaje a klikněte na tlačítko "Odeslat". Následně zkontrolujte svůj e-mail, kam by vám mělo přijít potvrzení.

Jak mohu požádat o nárokování svého firemního zápisu v Googlu?

Jak bylo uvedeno výše, předtím, než budete chtít provádět jakékoli úpravy, aktualizace nebo změny, musíte svůj firemní zápis nárokovat. Nebojte se, není to nic těžkého. Stačí následovat tyto kroky.

1. Vyhledejte svůj podnik v Mapách Google
2. Vyberte možnost "Nárokovat tuto firmu"
3. Vyberte preferovanou možnost ověření a postupujte podle pokynů na obrazovce

Pokud jste svůj firemní profil vytvořili sami a jste zároveň přihlášeni ke svému účtu ve službě Moje firma na Googlu, váš profil bude automaticky ověřen. Pokud však váš firemní profil vytvořil někdo jiný, Google vám zašle ověřovací kód, který zadáte do příslušného políčka. Ověřovací kód můžete získat e-mailem nebo textovou zprávou, popřípadě běžnou poštou.

Jak mohu upravovat, aktualizovat a měnit svůj firemní zápis na Googlu?

Abyste mohli provádět operace se svým firemním zápisem, musíte jej mít nárokovaný a propojený se službou Moje firma na Googlu.

1. Přihlaste se ke svému účtu Google My Business (přejděte na stránku google.com/business a ujistěte se, že jste přihlášeni k účtu Google, který jste pro svou firmu vytvořili).
2. Vyberte možnost "Info"
3. Vyberte sekci, kterou chcete upravit
4. Klikněte na ikonu tužky5. Přidejte nebo upravte obsah6. Vyberte možnost "Použít"

Jak mohu upravovat, aktualizovat a měnit svůj firemní zápis na Googlu

Proč aktualizovat svůj firemní výpis na Googlu?

Jak bylo uvedeno výše, aktualizace a změny patří mezi základní formy optimalizace služby Moje firma na Googlu, které můžete provést, abyste se umístili na vyšších pozicích v místním vyhledávání. Čím aktivnější jste na platformě, tím více signálů vysíláte Googlu, že je váš výpis přesný a důvěryhodný. Přesnost zápisu je nezbytnou součástí lokálního SEO. Čím více vám Google důvěřuje, tím vyšší pozici získáte v Mapách Google a v místním vyhledávání. Čeho všeho je možné využít?

Nastavení kategorie

V aplikaci Moje firma Google můžete nastavit kategorie, do kterých vaše firma spadá.  Výběrem kategorie umožníte, aby vaši firmu objevili lidé, kteří hledají produkt nebo službu, kterou nabízíte, a nikoli konkrétní název vaší firmy (uvědomte si, že spousta potenciálních zákazníků o vaší existenci ještě neví). To je užitečné zejména pro podniky, jejichž název nenaznačuje jejich nabídku. Například "Servis PC Karel Novák" je poměrně přímočarý název, zatímco "Superservis Novák" může být služba nabízející prakticky cokoliv.

Zařazení výpisu vaší firmy na Googlu do příslušné kategorie je snadný způsob, jak dosáhnout toho, aby se o vaší existenci dozvědělo více správných lidí.

Oslovení lokálních zákazníků

Pokud chcete oslovit zákazníky z nejbližšího okolí, vývěsní štít vám stačit nebude. Pokud chcete být vidět, musíte být tam, kde jsou lidé, a ti jsou dnes všichni online. Podle údajů Googlu totiž 84 % spotřebitelů používá i k vyhledávání místních firem počítač nebo tablet a 88 % chytrý telefon.

Vytvořením a udržováním firemního zápisu na Googlu zajistíte, že se vaše firma dostane k co největšímu počtu potenciálních zákazníků.

Lokální vyhledávání je skvělým zdrojem návštěvnosti. Podle studie, kterou prováděl Google, 34 % zákazníků, kteří najdou firmu prostřednictvím místního vyhledávání na počítači nebo tabletu, ji také navštíví. U lidí, kteří vyhledávají na mobilních telefonech, dosahuje tento podíl až 50 %. Kromě toho, 18 % místních vyhledávání vede k nákupu do 24 hodin, zatímco u nelokálních vyhledávání je to pouze 7 %. To znamená, že čím více je vaše firma dohledatelná na internetu pomocí lokálního vyhledávání, tím větší je pravděpodobnost, že zákazník provede nákup do jednoho dne od vyhledání vaší firmy. Údaje ukazují, že i něco tak jednoduchého, jako je optimalizace firemního zápisu v Googlu, může zvýšit návštěvnost vašeho obchodu a zvýšit vaše tržby.

Váš firemní zápis musí být přesný, konzistentní a aktuální

Mít firemní zápis v Googlu nepřinese vašemu podnikání žádný užitek, pokud nebude přesný, konzistentní a aktuální. Pokud budete udržovat svůj firemní zápis aktuální, Google umožní najít vaši firmu lidem, kteří ji hledají.

Kdy aktualizovat firemní výpis na Googlu?

Kdy aktualizovat firemní výpis na Googlu?

Existuje mnoho různých okolností, které si vyžádají aktualizaci nebo úpravy vašeho firemního zápisu v Googlu. Níže uvádíme jen některé z nich.

Stěhování nebo přemístění firmy

Pokud měníte místo podnikání, měli byste to svým současným i budoucím návštěvníkům dát vědět. Abyste zabránili ztrátě stávajících zákazníků a podpořili získání nových, aktualizujte svůj firemní zápis na Googlu a zajistěte tak bezproblémové stěhování firmy. Nezapomeňte, že součástí firemního zápisu je i záznam na mapách Google, podle kterého vás noví zákazníci najdou. Proto je velmi důležité, abyste co nejdříve aktualizovali svůj firemní výpis se všemi změnami informací. Je třeba nahlásit i ty nejmenší změny, jako je přestěhování do jiné kanceláře nebo patra v rámci stejné budovy. Přesnost je rozhodující pro to, aby firemní zápisy přinášely vašemu podnikání prospěch.

Máte více obchodních míst

Pokud má vaše firma více provozoven, může to být pro vyhledávače i lidi matoucí. Ujistěte se, že jste v rámci svého firemního účtu na Googlu aktualizovali a ověřili každý jednotlivý výpis tak, aby obsahoval informace specifické pro dané místo.

Nepřesné informace o firmě

Stejně jako může úplný a přesný zápis přivést návštěvníky na vaše webové stránky a do vašeho podniku, nepřesný nebo neúplný zápis může zákazníky odradit. Bez ohledu na to, jak nepřesnosti vznikly, je zákazníci automaticky přisoudí nedostatkům nebo neschopnosti na vaší straně. Nepřesnosti se navíc projeví negativně na vašem lokálním SEO.

Ujistěte se, že máte svůj výpis pod kontrolou, a opravte všechny chybné informace, které se mohou objevit.

Jak změnit pracovní dobu v aplikaci Google

Potenciální zákazníci se často nejdřív podívají na Google, aby se ujistili, že je podnik otevřený, než naplánují jeho návštěvu. Neriskujte, že přijdete o zákazníky jen proto, že nemáte uvedenou otevírací dobu. Přidat otevírací dobu ale nestačí. Je nutné ji kontrolovat a v případě jakýchkoli změn aktualizovat. Pokud zákazník dojde až k vám a narazí na zamčené dveře, rozhodně jej to nepotěší.
Úprava otevírací doby:

  • Přihlaste se ke svému účtu Moje firma na Googlu
  • Vyberte možnost Info
  • Vyhledejte ikonu hodin
  • Kliknutím na ikonu tužky přidejte nebo upravte otevírací dobu
  • Přidejte otevírací dobu pro každý den v týdnu
  • Klikněte na tlačítko Použít

Jak aktualizovat telefonní číslo ve službě Google

Vaše telefonní číslo je důležitou součástí firemního profilu. Zákazníci mohou mít různé upřesňující otázky, než se rozhodnou navštívit váš podnik. Mnozí z nich navíc vyhledávají vaši firmu na mobilních telefonech. Uskutečnění rychlého hovoru je mnohem snazší, pokud je vaše telefonní číslo uvedeno přímo ve vašem firemním zápisu na Googlu. Neriskujte, že přijdete o zákazníky, kteří vám chtějí nejdřív zatelefonovat.

Přidání, úprava nebo aktualizace telefonního čísla ve službě Google:

  • Přihlaste se ke svému účtu Moje firma na Googlu
  • Zvolte možnost Info
  • Vyhledejte ikonu telefonu a klikněte na ikonu tužky pro úpravu
  • Přidejte telefonní číslo
  • Klikněte na tlačítko Použít

Jak přidávat a aktualizovat kategorie služeb v Moje firma na Googlu

Kategorie oborů a služeb, které si zvolíte na Googlu, jsou rozhodující pro to, aby vaši firmu ve vyhledávání a mapách Google našli ti správní zákazníci.
Přidání, aktualizace nebo úprava kategorií v aplikaci Moje firma na Googlu:

  • Přihlaste se ke svému účtu Moje firma na Googlu
  • Zvolte možnost Info
  • Upravte informace o kategorii, která je uvedena pod názvem podniku
  • Vyberte přesnou primární kategorii a přidejte případné další kategorie
  • Klikněte na tlačítko Použít

Tipy pro výběr kategorií služby Moje firma na Googlu

  • Více kategorií zvyšuje šanci, že budete zařazeni do výsledků vyhledávání. Je však důležité zvolit další kategorie pouze v případě, že přesně popisují vaši firmu.
  • Primární kategorie, kterou si vyberete, by měla být ta, která nejlépe vystihuje vaši firmu. Tím zajistíte, že vaše firma může být zahrnuta do specifického i širokého vyhledávání. Pokud například zvolíte kategorii "vegetariánská restaurace", může být vaše firma zahrnuta do vyhledávání jako "vegetariánská restaurace" i "restaurace".
  • Zvolené kategorie také určují některé další funkce, které Google zpřístupňuje ve výpisu, zejména atributy. Atributy vám mohou dále pomoci k většímu zviditelnění, pokud je lidé použijí k vyhledávání.

Jak upravit atributy v seznamu firem Google

Atributy jsou podrobnosti o vašem podniku, které zdůrazňují vaše nejlepší nebo nejdůležitější vlastnosti, odlišují vás od konkurence a pomáhají zákazníkům rozhodnout se, zda si vyberou právě vás. Zobrazují se pod popisem vaší firmy a poskytují zákazníkům lepší představu o konkrétní nabídce, možnostech platby, ubytování a dalších možnostech. Existují různé skupiny atributů podle toho, do jaké kategorie vaše podnikání spadá. Například u kadeřnického salonu si můžete nastavit, že přijímáte objednávky nebo že zákazníci mohou platit kartou. Pokud naopak provozujete restauraci, můžete zdůraznit venkovní posezení, bezlepková či vegetariánská jídla nebo neformální atmosféru.

Čím více informací Googlu poskytnete, tím lépe může váš profil přiřadit k relevantním vyhledáváním. Některé atributy se zobrazují automaticky na základě zpětné vazby od zákazníků, jiné vyberete ručně.

Úprava atributů v seznamu Moje firma na Googlu prostřednictvím počítače:

  • Přihlaste se ke svému účtu Moje firma na Googlu
  • Zvolte možnost Info
  • Vedle ikony značky vyhledejte položku Přidat atributy a kliknutím na tužku proveďte úpravy
  • Zkontrolujte a vyberte atributy pro svou firmu
  • Atributy, které nebyly nastaveny, se zobrazí se symbolem "+"
  • Pokud některý z atributů již neplatí, klikněte na něj a odstraňte jej. Nikdy neslibujte zákazníkům něco, co nenabízíte nebo co nedokážete splnit.

Úprava atributů v seznamu Moje firma na Googlu prostřednictvím mobilního telefonu

  • Přejděte do mobilní aplikace Moje firma na Googlu
  • Klepněte na položku Profil a poté na položku Upravit
  • V části Atributy klepněte na možnost Upravit
  • Aktualizujte atributy a poté klepněte na položku Použít

Informace, které nelze změnit

Ve službě Moje firma na Googlu jsou některé sekce, které nemůžete změnit. Například nemůžete upravovat ani odstraňovat recenze nebo úryvky recenzí. Nemůžete také upravovat klíčová slova, která se zobrazují u vašeho podniku. Google záměrně kombinuje informace, které poskytnete vy, s informacemi, které poskytnou vaši zákazníci a třetí strany, aby poskytl úplný obraz o vaší firmě. Pokud zjistíte, že některá z informací, kterou nemůžete ovlivnit, je nepřesná, kontaktujte Google a informujte jej o tom.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp