SEO klíčová slova
Odpovědi na tyto otázky vám pomohou strategicky vytvářet obsah, který bude osloví uživatele a povede k výsledkům SEO.

Tvorba obsahu je výzvou, jejíž náročnost spočívá nejen v časové náročnosti tvůrčího procesu, ale i v jeho následném dostání k cílovému publiku. Skvělý obsah může zůstat nepovšimnut, pokud není optimalizován pro vyhledávače. Průzkum klíčových slov pro SEO se tak stává kritickým prvkem ve strategii online obsahu. Avšak, tradiční metriky SEO, jako jsou skóre obtížnosti klíčových slov a objemy vyhledávání, jsou stále více považovány za nespolehlivé. Nyní je třeba se ptát: Jakým způsobem můžeme provádět efektivní výzkum klíčových slov? Odpovědi na tuto otázku jsou klíčem k vytváření obsahu, který se výrazněji prosadí ve výsledcích vyhledávání (SERP). Prozkoumejme strategie výzkumu klíčových slov pro SEO a klíčové otázky, jež si musíme klást, abychom zajistili vytváření obsahu, který oslovuje naše cílové publikum.

Otázka 1: Jak mé publikum vyhledává můj produkt/službu?

Pokud chcete, aby vaše publikum objevilo váš obsah, pak musíte použít slova a fráze, které hledají, aby vás našli.

Nejlepší způsob, jak zjistit, jaká slova vaši zákazníci používají při hledání vašeho produktu nebo služby, je promluvit si s nimi přímo. Nebo si promluvte s prodejci a pracovníky zákaznického servisu, kteří se zákazníky denně komunikují.

Otázka 2: Jaké problémy potřebují vaši zákazníci vyřešit?

Zjištění, jak vaši zákazníci mluví o vašem produktu nebo službě, vás nevyhnutelně přivede k problémům, které musí řešit. Tuto zásobárnu nápadů na obsah můžete odhalit tak, že:

- Mluvíte se svými zákazníky.

- Zapojete formuláře pro zpětnou vazbu.

- Prověřujete recenze na vašich stránkách a na stránkách konkurence.

- Čtete stránky, jako je Quora a Reddit. Nebo projděte stránku Lidé se také ptají ve službě Google.

Pokud se vaši zákazníci vyjadřují k problémům s produkty nebo službami, můžete se vsadit, že řešení těchto problémů hledají také online. Využijte tyto bolestivé body k vytvoření obsahu, který uživateli pomůže.

Otázka 3: Jaký je objem vyhledávání?

Objem vyhledávání poskytuje vodítko, kolikrát za měsíc je klíčové slovo vyhledáváno. Tyto objemy nejsou přesné a výsledky se u jednotlivých nástrojů liší.

Pokud jste si udělali domácí úkol a našli odpovědi na první a/nebo druhou otázku, ale zjistili jste, že vaše klíčová slova vrací nulový objem vyhledávání, měli byste napsat obsah.

Víte, že to pomůže vašemu publiku, tak proč byste ho nenapsali?

I kdyby se obsah nedostal na přední místa v SERP, máte k dispozici text, který může doplnit další marketingové aktivity, jako jsou e-maily, sociální média nebo dokonce obsah, který prodejci mohou rozeslat potenciálním kupujícím.

Navíc vás mohou překvapit málo frekventovaná klíčová slova.

Hodnoty užitečnosti jakéhokoli vyhledávaného výrazu se vám odhalí díky sledování nástrojů, jako je Google Search Console (GSC). Můžete zde filtrovat podle stránek a zjistit, kolik kliknutí a zobrazení obsah získal. Přejděte dolů a najděte všechny dotazy, které zobrazily váš obsah. Tato strategie je také ideální pro identifikaci potřeb zákazníků. Proniknutí do dat a zjištění, co se vyhledává "v reálném světě", vám poskytne lepší přehled.

Otázka 4: Jak konkurenční je dané klíčové slovo?

Nástroje pro klíčová slova nabízejí metriky, které vyhodnocují, jak obtížné je klíčové slovo zařadit. Obecně jejich údaje vycházejí z toho, kolik zpětných odkazů mají hodnocené články - mnoho zpětných odkazů na stránku se rovná vyššímu skóre obtížnosti.

Problém je, že zpětné odkazy jsou jen jedním z faktorů ve velmi složitém algoritmu.

Obecné pravidlo je, že obecná klíčová slova (klíčová slova s jedním nebo dvěma slovy) se budou hůře umisťovat než klíčová slova s delším ocasem (4+ slov).

I když si myslím, že je užitečné zvážit, jak konkurenční je klíčové slovo, lepší je položit si otázku, co uživatelé chtějí, když hledají toto klíčové slovo. Jaký záměr se skrývá za vyhledáváním?

Otázka 5: Jaký je záměr vyhledávání?

Spojení pochopení toho, co vaši zákazníci hledají a proč to hledají, posune vaše SEO strategie na jinou úroveň.

Podívejme se na příklad, abyste mohli využít long-tailová klíčová slova a záměr vyhledávání ve svůj prospěch.

Pokud prodáváte nástroj pro e-mailový marketing, možná se budete chtít vyhnout klíčovému slovu "e-mailový marketing" ve prospěch klíčového slova s dlouhým ocasem, například "tipy pro e-mailový marketing pro malé firmy".

Definovaný záměr vyhledávání můžete odhadnout. E-mailový marketing je velmi široký pojem. Není jasné, co kdo chce. Můžeme shromáždit určitá data, která to podpoří, tak, že zamíříme do Googlu, vyhledáme klíčové slovo a podíváme se, co se nám vrátí.

Při miliardách vyhledávání výrazu "e-mailový marketing", které Google má, není záměr hledání stále jasný, takže poskytne celou řadu odpovědí:

  • Co je to e-mailový marketing?
  • Jak začít.
  • Příklady kampaní.

Navíc související otázky, které lidé kladou.

Výsledky vyhledávání klíčového slova "e-mailový marketing" jsou různé.

Google sám přesně neví, jaké informace má uživateli poskytnout.

Výsledky se však výrazně změní při vyhledávání delších klíčových slov, jako jsou "tipy pro e-mailový marketing pro malé firmy", když se vyjasní záměr vyhledávání.

Nepotřebujete Google, abyste pochopili, kdo co hledá a co chce. Uživatel chce tipy, seznamy, návody a odborné rady, jak z tipů pro e-mailový marketing vytěžit maximum.

Přesto nikdy není na škodu podívat se na SERP, než začneme psát obsah. Některá klíčová slova vás možná překvapí. Navíc víme, že Google chce poskytovat co nejužitečnější obsah a že má otestovaný obsah, který u tohoto typu vyhledávání rezonuje, takže těžká práce je hotová.

Pokud vyhledáte klíčové slovo a Google vám nabídne e-mailové tipy ve formě seznamů, napište je. A napište to lépe, informativněji než kdokoli jiný, kdo se aktuálně umisťuje na žebříčku.

 SERP pro klíčové slovo "tipy pro e-mailový marketing pro malé firmy" zobrazuje pouze seznamy a návody.

Otázka 6: Co dalšího mohu na toto téma napsat?

Když klienti chtějí psát na určité téma, obvykle říkám: "Pojďme do toho!". Také jim říkám: "Ale nepišme jen jeden nový obsah. Pojďme napsat tři, pět... třeba 20 nebo 100".

Výzkum klíčových slov pro SEO nikdy není o jednom izolovaném obsahu. Víme to z E-E-A-T společnosti Google. V jednom obsahu nelze prezentovat zkušenosti, odbornost, autoritu a důvěryhodnost.

Když najdete klíčové slovo - nebo téma - o kterém máte pocit, že byste měli psát, pokryjte toto téma v plném rozsahu a zapojte do něj všechny své odborné znalosti.

Na základě výše uvedeného příkladu e-mailového marketingu, pokud jste napsali "tipy pro e-mailový marketing pro malé firmy", pak by bylo rozumné napsat kolem toho další části obsahu, např:

  • Jak mohou malé podniky využívat e-maily k získávání recenzí
  • Řádky předmětu e-mailu pro zlepšení CTR
  • Nejlepší (a cenově dostupné) nástroje e-mailového marketingu pro malé firmy

Nezapomeňte také optimalizovat produktové stránky, například "ukázka nástroje pro e-mailový marketing", kde uživatelé mohou koupit váš produkt.

Komplexní pokrytí tématu je zásadní ze dvou důvodů

  • Pomáhá Googlu "vidět", že jste v daném tématu skutečnou autoritou. Pokud dokážete napsat mnoho kvalitních slov pokrývajících všechny úhly pohledu na dané téma, pravděpodobně se dá říci, že o něm hodně víte.
  • Uživatel vašeho webu bude váš blog považovat za hodně užitečný. Čím hodnotnější obsah, tím déle uživatelé zůstanou na vašich stránkách a budou objevovat, co jim můžete nabídnout.

Propleťte svou nabídku celým obsahem, který vytváříte, neustále sdílejte výhody a vychovávejte uživatele ke konverzi.

Strategický průzkum klíčových slov vede ke skvělým výsledkům SEO

Šest otázek v tomto článku není rozsáhlým seznamem toho, na co se musíte ptát, abyste mohli provádět skvělou obsahovou strategii zaměřenou na SEO. Jejich zodpovězení vám však pomůže strategicky vytvářet obsah, který se bude líbit uživatelům a povede k výsledkům.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp