analýza klíčových slov
Zjistěte, jaká klíčová slova jsou pro váš web nejvhodnější. Tyto automatické nástroje vám s tím pomohou!

Analýza klíčových slov je jedním z nejdůležitějších kroků při provádění SEO (optimalizace pro vyhledávače). Každý, kdo si tímto krokem prošel Vám jistě potvrdí, že provést výzkum klíčových slov bez nástroje na výzkum klíčových slov může být tvrdý oříšek. Naštěstí je v této době dostupných spoustu programů, které si s analýzou klíčových slov hravě poradí. Pojďte se seznámit s 15 nejlepšími nástroji a vybrat si ten pravý, který Vám bude nejlépe vyhovovat.
Při hledání vhodných klíčových slov pro Váš web je potřebné zaměřit se mimo jiné na to, jaká klíčová slova využívá Vaše konkurence. To co rozhodně nechcete, je za konkurencí zaostávat. Jak na to, se dozvíte v našem starším článku.

Semrush

Jedním z nejpopulárnějších nástrojů pro výzkum klíčových slov je Semrush. Pomůže Vám s vytvořením přehledu klíčových slov včetně objemu jejich vyhledávání či ceny za proklik a množství variant. V rámci Semrush můžete využít nástroj Magic Tool, který Vám poslouží pro nalezení klíčových slov ve volné i přesné shodě a zároveň navrhne související slova společně s uvedením relevantních metrik o objemu vyhledávání či konkurenceschopnosti používaných klíčových slov.

Pokud se stanete placeným uživatelem, budete moci využívat i správce klíčových slov, který Vám umožní hloubkovou analýzu a export dat. Semrush nabízí taktéž sledování pozice Vaší stránky pro porovnání s konkurencí. Sledovat můžete v neposlední řadě statistiky organického provozu, které v kombinaci služeb Google Analytics a Google Search Console identifikují klíčová slova, která jsou pro Vás ideální, jelikož přivádějí na Váš web organickou návštěvnost.
Cena předplatného: 119,95–499,95 USD/měsíc (cca 2 605–10 859 Kč/měsíc)

Verze zdarma: ANO, omezená

Ahrefs

Nástroj pro výzkum klíčových slov Ahrefs přináší uživatelům taktéž velmi podrobnou analýzu klíčových slov. Mimo návrhu klíčových slov díky němu získáte informace o objemu vyhledávání či změnách pozic klíčových slov. Hodit se vám bude přehled o konkurenci, díky němuž zjistíte, která klíčová slova jsou pro Vás ta pravá, abyste lépe uspěli na trhu.

Cena předplatného: 89–899 EUR/měsíc (cca 2 105–21 262 Kč/měsíc)

Verze zdarma: ANO, omezená

Google Ads Keyword Planner

Všemi, kteří se zabývají SEO, známý plánovač klíčových slov, je Google Ads Keyword Planner. Tento nástroj poskytuje obrovskou výhodu v tom, že má data přímo z vyhledávače Google. Užitečným je především pro inzerenty ve službách Google. Jde o velmi jednoduchý nástroj, který Vám při zadání klíčového slova zobrazí přibližná měsíční vyhledávání, související klíčová slova a informace o nabídkách. Google Ads Keyword Planner je navíc zdarma pro kohokoliv, kdo využívá účet Google Ads. Přečtěte si více o Google Ads Keyword Planner.

Cena předplatného: 0 Kč/měsíc

Verze zdarma: ANO, plná

Serpstat

Nástroj Serpstat toho umí mnohem více než jen optimalizovat klíčová slova. Poslouží vám mimo jiné také pro správu PPC kampaní nebo optimalizaci místního vyhledávání. Vývojáři tvrdí, že používají největší databázi klíčových slov, což vám může pomoci identifikovat ta pravá klíčová slova, analyzovat jejich objem, popularitu a sledovat Vaši konkurenci. Můžete pomocí něj sledovat trendová klíčová slova včetně jejich hodnocení a vyhledávání podle regionů.

Cena předplatného: 69–499 USD/měsíc (cca 1 498–10 840 Kč/měsíc)

Verze zdarma: ANO, omezená

KeywordTool.io

Nástroj pro analýzu klíčových slov KeywordTool.io se může pyšnit opravdu obrovskou databází klíčových slov. Ke všem těmto slovům získáte veškeré informace včetně objemu jejich vyhledávání a informací o trendech. Poskytuje taktéž údaje o konkurenci, o tom která klíčová slova používají a Vy ne. Jeho výhodou je, že umožňuje filtrovat výsledky dle Vašich potřeb. Ve filtru je možné nastavit si region, jazyk, platformu či typ klíčového slova.

Cena předplatného: 89–199 EUR/měsíc (cca 2 105–4 707 Kč/měsíc)

Verze zdarma: ANO, omezená

Moz

Jedním z největších hráčů na trhu analýzy klíčových slov je SEO nástroj Moz. Tento nástroj je Vám schopný poskytnout mimo jiné analýzu dlouhých klíčových slov a vyhledávacích dotazů a navrhnout taková klíčová slova, která obstojí v mezinárodním hodnocení.

Cena předplatného: 99–599 USD/měsíc (cca 2 150–13 012 Kč/měsíc)

Verze zdarma: ANO, omezená

Google Trends

Dalším nástrojem z dílny Google je nástroj Google Trends. Tento nástroj analyzuje popularitu klíčových slov a určuje zda jsou klíčová slova v trendu či jejich popularita upadá. Nejde o tak specifický plánovač klíčových slov, jako je Google Ads Keyword Planner. Na druhou stranu velmi dobře poslouží jako užitečný nástroj pro sledování témat v průběhu určitého období. Využít ho můžete pro segmentaci a zjištění toho, jaká slova jsou trendem v jakém regionu. Nejlepší je ho využívat jako doplněk pro již zmíněný Google Ads Keyword Planner.

Cena předplatného: 0 Kč/měsíc

Verze zdarma: ANO, plná

AnswerThePublic

Zajímavým nástrojem je AnswerThePublic, který analyzuje data z automatického doplňování vyhledávačů a využívá je pro navrhování klíčových slov. Výsledky Vám následně poskytne ve vizuální podobě rozdělené dle otázek, předložek, srovnání a souvisejících vyhledávání. Jde o velmi vizuálně atraktivní nástroj, který Vám v bezplatné verzi umožní omezené vyhledávání. Placená verze je vhodnější pro pravidelnou optimalizaci a prioritní zákaznickou podporu.

Cena předplatného: 9–199 EUR/měsíc (cca 212–4 707 Kč/měsíc)

Verze zdarma: ANO, omezená

QuestionDB

Nástroj QuestionDB umožňuje objevit relevantní klíčová slova, která jiné nástroje nemusí navrhovat. Po zadání velmi širokého klíčového dotazu vrátí seznam velmi specifických klíčových slov. Díky tomu můžete vytvářet obsah, ve kterém bude použito větší množství klíčových slov, které mají nízkou konkurenci a zároveň vysoký potenciál.

Cena předplatného: 9–199 EUR/měsíc (cca 212–4 707 Kč/měsíc)

Verze zdarma: ANO, omezená

Jaaxy

Tvůrci Jaaxy prohlašují, že se jedná o nejpokročilejší nástroj pro návrh klíčových slov na světě. Jde o snadno použitelný nástroj, který Vám vygeneruje spoustu klíčových slov a frází, které oceníte především v affiliate marketingu. Nástroj opět poskytuje data o objemu vyhledávání klíčových slov, jejich návštěvnosti a využití u konkurence. Předá Vám také statistiku o tom, jak se Váš web umisťuje ve vyhledávání v rámci klíčových slov.

Cena předplatného: 49 USD/měsíc (cca 1 064 Kč/měsíc)

Verze zdarma: ANO, omezená

Long Tail Pro

SEO nástroj Long Tail Pro je navržený pro identifikování dlouhých klíčových slov. Mimo klíčových slov poskytuje přehled o zpětných odkazech, SERP analýze (neboli analýze výsledků vyhledávání) či auditu webu. Klíčová slova můžete v rámci něj seskupovat, sledovat metriky kampaní a analyzovat konkurenci. Jeho hlavní výhodou je schopnost odhalit longtailová klíčová slova a poskytnout až 400 specifických klíčových slov.

Cena předplatného: 59,99–299,99 USD/měsíc (cca 1 303–6 518 Kč/měsíc)

Verze zdarma: pouze trial

Majestic

Nástroj Majestic v rámci SEO zahrnuje tři nástroje pro klíčová slova. Použít ho můžete jako generátor klíčových slov, abyste objevili fráze, které doteď nepoužíváte. Dále slouží jako nástroj pro kontrolu vývoje klíčových slov. Třetí funkcionalitou je nástroj Search Explore, který zkoumá konkurenceschopnost klíčových slov a jejich obtížnost hodnocení. Třetí nástroj je ale pouze součástí placené verze.

Cena předplatného: 46,99–379,99 USD/měsíc (1 021–8 257 Kč/měsíc)

Verze zdarma: ANO, omezená

Soovle

Soovle propojuje pro tvorbu klíčových slov více různých zdrojů, což může být velmi výhodné. Pro generování klíčových slov využívá seznam vyhledávaných slov z Googlu, Amazonu, Bingu, Wikipedie a YouTube. Vygenerovaná klíčová slova můžete exportovat v souboru .CSV nebo si je uložit do svého účtu pro další použití. Soovle poskytuje také abecední seznam hlavních hledaných klíčových slov k určitému tématu.

Cena předplatného: 0 Kč/měsíc

Verze zdarma: ANO, plná

Keyword Surfer

Nástroj Keyword Surfer můžete využít ve formě rozšíření do vyhledávače Google Chrome. Prostřednictvím něj můžete shromažďovat a analyzovat data vyhledávání a rozdělovat si klíčová slova do kolekcí. Rozšíření Vám pomůže odhalit shluky témat a vyhodnocovat objem vyhledávání klíčových slov. Rozšíření pro vyhledávač je zdarma, další funkcionality můžete využít za poplatek.

Cena předplatného: 29–299 USD/měsíc (cca 630–6 497 Kč/měsíc)

Verze zdarma: ANO, rozšíření pro Google Chrome

Google Search Console

Posledním zmíněným nástrojem je Google Search Console, která není samotně použitelná jako generátor klíčových slov, ale slouží pro přehled výkonu Vašeho webu. Díky němu zjistíte, které vyhledávací dotazy přivádí návštěvníky na Váš web. Tato data je možné využít pro tvorbu nových klíčových slov a optimalizovat tak stávající obsah.

Cena předplatného: 0 Kč/měsíc

Verze zdarma: ANO, plná

Závěrečné shrnutí

Pokud se SEO začínáte, doporučujeme Vám vyzkoušet kombinaci Google nástrojů pro lepší pochopení analýzy klíčových slov a případně poté dále postoupit k placeným nástrojům dle Vašich preferencí. V potaz berte Váš rozpočet a celkovou strategii SEO, tedy na co se primárně v rámci optimalizace zaměřujete a na koho cílíte. Výběr správného nástroje Vám může Vaši cestu za úspěšným webem značně zjednodušit. Nevíte si rady nebo oceníte pomoc odborníka? Spojte se s našimi experty, kteří Vám kdykoliv rádi pomohou.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp