PPC reklama
Jak docílit úspěšných kampaní na Google Ads? Chce to pravidelnou optimalizaci. Použijte naše online personalizovaná doporučení.

Pro úspěšné kampaně na Google Ads je třeba pravidelných optimalizací. PPC manažeři však často nemají zavedené procesy k optimalizaci svých reklamních kampaní, a proto nepřinášejí svým klientům požadované výsledky. Chcete využít výhody Google Ads a online personalizovaných doporučení, která hledajícím předkládají to, co hledají? Pak se vám určitě bude hodit náš kontrolní seznam optimalizace.

Vytvořte seznam vylučujících klíčových slov

Vylučující klíčová slova obsahují vyhledávací dotazy, které potřebujete vyloučit ze zobrazování ve svých reklamách.

Přemýšlejte o slovech a vyhledávacích dotazech, které nechcete, aby obsahovaly vaše reklamy. Pro taková slova si vytvořte seznam a uspořádejte je podle témat na základě vašich nabízených služeb a produktů. Do jednoho seznamu můžete dát až 5 000 vylučujících slov. Stejný seznam můžete použít klidně na vícero kampaní současně.

Pokud se například zabýváte prodejem softwaru pro VoIP konference pro podniky, možná budete chtít použít klíčové slovo „firemní VoIP konference“. Ale zároveň nechcete zobrazovat „bezplatné firemní VoIP konference“. Stačí jej přidat do seznamu vylučujících klíčových slov. 

2. Sledujte výkon reklam ve vyhledávání

Je na čase optimalizovat ve vyhledávání vaše responzivní reklamy. Zajistěte, aby vaše reklamní kampaně běžely alespoň 30 dní. V tomto časovém úseku totiž získáte dostatek dat k analýze. Vytváření kampaní je naprosto jednoduché. Optimalizace Google Ads vyžaduje hodně A/B testování, pokusů a omylů. Při těchto pokusech zjistíte, co na vaši firmu funguje a čeho se v další reklamní kampani raději vyvarovat.

Chcete-li zjistit, jak si vaše reklamy vedou, postupujte takto:

  • Vyberte kampaň, kterou chcete analyzovat.
  • V nabídce vlevo rozklikněte nabídku „Reklamy“.
  • Pod každou reklamou klikněte na „Zobrazit podrobnosti podkladu“.

Tady odhalíte hodnoty aktiv na základě výkonu reklam. Hodnoty se řadí od nízkých až po vysokou a zahrnují hodnotu „učení“, když systém ještě nemá nashromážděná důležitá data. Pochopení těchto hodnot vám potom pomůže zorientovat se v tom, jak si vaše reklamy vedou a co je u nich třeba optimalizovat.

PPC

3. Úprava nabídky pro cílovou lokalitu

Cílové reklamy je třeba také upravovat. Neustálé optimalizace pomohou provozovat ziskovější kampaně. To vám umožní připravit nabídku na základě polohy uživatele, města, PSČ nebo státu.

  • Naplánujte, kde chcete, aby se vaše reklamy zobrazovaly.
  • Kampaň nechte běžet několik týdnů.
  • Sledujte v přehledu lokalit, jak si vede výkon jednotlivých nabídek.
  • Upravte nabídky na základě výsledků.

Tato analýza vám pomůže identifikovat klíčová místa, která hledají vaše produkty nebo služby, což vám umožní umístit vyšší nabídky na reklamy na určitých místech. 

Pokud se vrátíme k našemu modelu podnikání společnosti VoIP, nabízející služby virtuálních obchodních telefonních čísel, zjistíme, že větší část vyhledávání pochází z větších měst, kde prosperuje technologický průmysl.

4. Využijte demografické cílení 

Demografické cílení pomáhá vyloučit nebo upravit nabídku pro jednotlivá publika na základě konkrétních demografických údajů, jako je pohlaví, věk, povolání a podobně. Tímto způsobem zacílíte nebo vyloučíte konkrétní skupinu lidí. Provedete to jednoduše:

  • Rozklikněte „Demografické údaje“. Pak „Věk“ a zobrazte výkon svých reklamních sestav na základě věku.
  • Potřebujete-li vyloučit demografickou skupinu, klikněte na zelený kroužek vedle věkové skupiny a klikněte na možnost „Vyloučit z reklamní sestavy“.

5. Cílení na publikum

Toto je další důležitá funkce, která pomáhá přidat cílení na segmenty publika do reklamních sestav, a oslovuje tak konkrétní publikum lidí na základě jejich koníčků, potřeb, zájmu, dřívějšího vyhledávání a chování na vašich stránkách. Tohle všechno může zvýšit výkon vašich reklamních kampaní, protože tak jednoduše oslovíte lidi, když například procházejí aplikace nebo sledují video.

Svá publika si můžete vytvořit podle dat, která Google uložil pro každého uživatele, chování na webu a údajů o zákaznících, které jste si sami nahráli. Cílení na vybrané publikum můžete zajistit v kampaních Google Ads nejrůznějšími způsoby, včetně remarketingových kampaní, které znovu cílí na uživatele, kteří navštívili váš web, ale neprovedli konverzi. 

6. Optimalizace nabídky

Jednou z možností, při které se rozhodnete platit za kliknutí na PPC kampaně Google Ads, je nabízení. Google Ads nabízí hned několik možností vycházejících z cílů vaší kampaně. Optimalizujte své reklamní kampaně s ohledem na vaše obchodní cíle a zajistěte, abyste nastínili klíčové ukazatele výkonu, které pomohou sledovat vývoj vašich kampaní. Jestliže potřebujete například zvýšit zapojení svých zákazníků, optimalizujte svou reklamní kampaň tak, aby byla viditelná. Nebo jestliže potřebuje zvýšit prodej, optimalizujte své reklamní kampaně na konverze.

7. Optimalizace rozpočtu

Při optimalizaci kampaní je třeba aktualizovat také rozpočet. Zajistěte, abyste svůj rozpočet přidělili kampaním na základě jejich efektivity. Většinu svého rozpočtu přidělte kampaním s nejlepšími výsledky. Tímto způsobem získáte maximální počet konverzí za nejnižší cenu.

Pozorně sledujte, jak si vaše kampaně vedou a jaké výsledky přináší ve srovnání s rozpočtem, který pro ně vyčleňujete. Určitě nechcete plýtvat svými firemními penězi za kampaně, které nepřinášejí potřebné výsledky.

Tipy na optimalizaci rozpočtu:

  • Ujistěte se, že máte aktivované měření konverzí Google Ads.
  • Strukturujte své skupiny kampaní. 
  • Začněte s malým rozpočtem a pozvolna navyšujte rozpočet podle toho, co funguje, a co ne.

8. Remarketingové kampaně

Naším posledním tipem pro optimalizaci Google Ads je použití remarketingových kampaní. Tohle je osvědčený a velmi efektivní způsob, jak generovat nízkonákladové konverze, které snižují cenu za akci a celkové náklady na získání nových zákazníků. Remarketingové kampaně vám pomohou najít lidi, kteří už dříve na vašich stránkách byli, projevili zájem o vaše nabízené produkty nebo služby, ale nakonec se rozhodli ze stránek odejít. U takový lidí je vyšší šance konverze než u těch, kteří zatím váš web nenavštívili.

Optimalizujte a poté znovu optimalizujte

Jako PPC manažer musíte neustále sledovat a optimalizovat všechny PPC kampaně spuštěné na Google Ads. Jedině tak dosáhnete pozitivních výsledků a konverzí. Věnovat se kampaním jednou za rok určitě nebude cesta k úspěchu.

PPC marketing samozřejmě není jediný způsob, jak na svůj web přilákat lidi. Ujistěte se, že máte na svém webu pod palcem všechny strategie růstu, kombinující social proof marketing, obsahový marketing, výkonnostní marketing a další, abyste rozvíjeli svou značku. Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp