optimalizace místních PPC reklam Google Ads
Naučte se, jak vytvořit strategii placeného vyhledávání na Googlu, kterou ocení zejména drobní podnikatelé, kteří se snaží oslovit zákazníky žijící poblíž.

Optimalizovat PPC reklamy může být občas složité a časově náročné, zejména pro drobné podnikatele, kteří mají spoustu dalších odpovědností. Udržet krok s rychle se měnícími požadavky současné nelehké situace může pro mnoho podnikatelů znamenat příliš mnoho starostí, než aby ještě museli studovat, jak co nejlépe optimalizovat PPC reklamu.
 
V tomto příspěvku se dozvíte několik tipů, jak vytvořit strategii placeného vyhledávání na Googlu, kterou ocení zejména drobní podnikatelé, kteří se snaží oslovit zákazníky žijící poblíž.

Tajemství úspěšných PPC reklam pro lokální podnikatele

Při správném provedení může být lokální PPC reklama ve vyhledávání Google vysoce účinným prostředkem k přilákání zákazníků z blízkého okolí a dosažení vašich obchodních cílů. Pojďme se tedy podívat na tipy, které vám v tom pomohou.

Vyzkoušejte strukturu účtu založenou na SKAG

Je důležité, aby každý inzerent plně pochopil, proč chce investovat do PPC reklamy. Samozřejmě pro většinu obchodníků jde o zvyšování objemu návštěvnosti nebo online objednávek, ale tyto cíle je třeba ještě dále upřesnit. Pokud máte v úmyslu investovat do cílených klíčových slov, měli byste mít konkrétní cíle spojené s konkrétními reklamními sestavami. Vyzkoušejte proto strukturu účtů založenou na reklamních sestavách s jedním klíčovým slovem, známou také jako „SKAG“. Díky této strategii budete moci vytvářet vysoce specifikované kampaně a reklamní sestavy, které lze upřesnit podle typu shody. Tady je vizualizace toho, jak by to vypadalo:

Pokud provozujete kampaň placeného vyhledávání pro lokální dotazy, tato struktura účtu funguje dobře, protože vám umožňuje být velmi konkrétní ohledně pojmů, na které cílíte, a s reklamami, které se v těchto sestavách zobrazují. Pokud například provozujete místní restauraci, můžete mít strukturu kampaně, která vypadá takto:
Kampaň: Restaurace
            Reklamní sestava: Nejbližší restaurace
                        Klíčová slova: „nejbližší restaurace“
                                            [nejbližší restaurace]
                                            +nejbližší +restaurace

Ke sledování konverzí použijte Správce značek Google

Jeden z nejdůležitějších aspektů optimalizace placené reklamy závisí na vaší schopnosti sledovat konverze. Pro ty, kteří s online marketingem teprve začínají: konverze jsou požadované akce, které chcete, aby lidé provedli poté, co kliknou na vaši reklamu. Může to být například nákup vašeho produktu, rezervace místa v restauraci, registrace do e-mailového newsletteru a podobně.

Pro ty, kteří mají omezené zkušenosti s tvorbou webů, může být proces nastavení konverzních událostí docela obtížný. Nejjednodušší způsob, jak vytvořit konverzní události, je instalace Správce značek Google na celý web vaší firmy. Správce značek vám poté umožní rychle vytvořit požadované události na požadovaných místech.

Například pokud chcete jako konverzi počítat nákup produktu, budete chtít vytvořit konverzní akci na stránce potvrzení objednávky. Pokročilou možností je poté přiřazení hodnoty konverze k jednotlivým nákupům. Pokud znáte hodnotu jednotlivých konverzí, můžete zjistit návratnost investice do vaší reklamy. Díky tomu časem pochopíte, které reklamní sestavy jsou nejvýnosnější, a budete jim moci přiřadit více finančních prostředků.

Nastavte rozšíření o volání

Je možné, že chcete, aby vám potenciální zákazník mohl zavolat. K tomuto účelu slouží v PPC reklamách rozšíření o volání, které umožní návštěvníkovi zavolat vám z mobilního telefonu jediným kliknutím, namísto návštěvy vašeho webu.

Nastavení rozšíření o volání v reklamách je docela snadné. Vyberte kampaň, do které chcete přidat rozšíření o volání, a v levé nabídce vyberte možnost Reklamy a rozšíření:

Nastavte rozšíření o volání

Vyberte možnost „Rozšíření“ a poté znaménko plus vpravo.
Odtud můžete vybrat „Rozšíření o volání

Google ads rozšíření o volání

Díky tomuto rozšíření budete moci do svých reklam přidat své firemní telefonní číslo. Uživatel vám tak bude moci jediným kliknutím zavolat. Máte také možnost nastavit plán rozšíření o volání, který odpovídá pracovní době vaší firmy. Pokud je vaše firma uzavřena, můžete si během této doby nechat rozšíření o volání skrýt.

Upřesněte geografické cílení

Cílení je jedním z hlavních pilířů při navrhování jakékoli PPC strategie. Zejména pro lokální podniky je klíčové cílení na konkrétní oblast, protože budete chtít oslovit publikum co nejblíže vaší firmě.

V nastavení geografického cílení můžete vybrat konkrétní oblasti, ve kterých chcete reklamu zobrazovat, nebo poloměry s vaší provozovnou jako středem.

Máte možnost cílit přímo na konkrétní region nebo cílit podle poloměru. Pokud tedy máte více kamenných prodejen, můžete kolem těchto míst vytvořit určitý poloměr, ve kterém se bude vaše reklama zobrazovat.

Směřujte cílené PPC reklamy na konkrétní stránky

Mnoho obchodníků se potýká s rozhodnutím, na které stránky placenou reklamu směřovat. Reklama by měla být vždy ve shodě s cílovou stránkou. Pokud například provozujete květinářství a máte reklamu cílenou na výraz "nejbližší květinářství", může reklama směřovat na hlavní stránku webu. Pokud však cílíte například na klíčové slovo "objednání květin online", měla by reklama směřovat přímo na stránku, kde si zákazník může květiny objednat.
Při výběru, která klíčová slova ve SKAG sestavách použít, se zaměřte na to, jaká slova vám přinášejí nejvyšší zisk. Zkoumejte:

• Ze kterého produktu nebo služby generujete největší tržby?
• Jaký je měsíční objem vyhledávání pro hledané výrazy související s produkty nebo službami, které prodáváte?
• Jaká je u těchto výrazů konkurence a průměrná cena za kliknutí?


Používejte nástroje pro výzkum klíčových slov

Existuje řada profesionálních a drahých nástrojů pro výzkum klíčových slov, ale máte také možnost použít bezplatné nástroje, jako je Plánovač klíčových slov Google. Tento nástroj vám umožňuje získat obecný přehled o tom, jak vypadá objem vyhledávání pro požadované vyhledávací dotazy, a také další užitečné informace, jako je konkurenčnost a průměrná cena za proklik. Plánovač klíčových slov zobrazíte kliknutím na ikonu „Nástroje a nastavení“ v pravém horním rohu rozhraní Google Ads. Poté vyberte z nabídky „Plánovač klíčových slov“ a zadejte klíčové slovo, které chcete prozkoumat. Objeví se vám informace o daném výrazu a spoustě dalších, které se zadaným klíčovým slovem souvisí.

Ujistěte se, že je váš web správně uspořádán a optimalizován

Aby se zákazníci na vašem webu snadno orientovali a rychle našli to, co hledají, je důležitá jeho optimalizace. Nezapomeňte přitom na uživatele mobilních telefonů, kteří tvoří dnes již většinu uživatelů internetu. Vaše stránky by proto měly být dostatečně rychlé a měly by disponovat tzv. responzivním zobrazením. To znamená, že by se měly jejich jednotlivé prvky automaticky přizpůsobovat velikosti displeje, na kterém se zobrazují, tak aby byly stále dobře čitelné a ovladatelné.

Optimalizace pro mobilní telefony je klíčová nejen kvůli návštěvníkům

Optimalizace pro mobilní telefony je klíčová nejen z hlediska návštěvníků, ale také z hlediska skóre kvality. Pokud je vaše vstupní stránka rychlá, čistá a návštěvník se v ní snadno orientuje, Google vám poskytne další výhodu ve srovnání s vaší konkurencí, která provozuje PPC reklamu na stejná klíčová slova.

Zvažte outsourcing

PPC reklamy mohou vaší firmě přivést spoustu nových zákazníků. Pro člověka, který s jejich správným nastavením nemá dostatek zkušeností či nedisponuje dostatečným množstvím času, může být výhodnější správu PPC kampaní outsourcovat. Pokud si na samostatnou správu PPC zatím netroufáte, s důvěrou se obraťte na naši marketingovou firmu. S nastavováním a správou PPC kampaní máme dlouholeté zkušenosti, díky kterým dostaneme vaši firmu na vrchol.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp