Zvýšení efektivity PPC kampaní
Správně optimalizovaná PPC kampaň je jedním z nejúčinnějších prostředků pro zvýšení zisků vaší firmy. Zjistěte, jak dostat vaši PPC kampaň do černých čísel.

Co si počít, když každý měsíc investujete do vašich PPC kampaní spoustu peněz a výsledky jsou stále nevalné? Mnoho začínajících PPC inzerentů si touto zkušeností prošlo. Je jasné, že aby se PPC kampaň vyplácela, nesmíte za prokliky utratit více, než vyděláte na konverzích. Bohužel ne každý inzerent má potřebné znalosti, jak toho dosáhnout.

Správně optimalizované PPC kampaně se mohou stát skutečným strojem na peníze. Ale nedostatečně vyladěná PPC kampaň vás bude stát víc peněz, než vám vydělá. Jak tedy neplýtvat časem a penězi vaší firmy a dostat vaši skomírající PPC kampaň do černých čísel?

1. Definujte své cíle

Optimalizace PPC reklamy může být pro vás a vaši společnost během na velmi dlouhou trať. I cesta dlouhá tisíc kilometrů ale vždy začíná prvním krokem. Pokud chcete úspěšně optimalizovat vaši PPC kampaň, měl by pro vás tímto prvním krokem být konečný cíl vašeho snažení. Cíl, jehož chcete dosáhnout a který vytváří měřítko, na jehož základě změříte úspěch nebo neúspěch vaší PPC reklamy.

Vždy se ujistěte, že vaše cíle PPC jsou v souladu s vaším celkovým marketingovým plánem. Teprve pak můžete začít skutečně optimalizovat.

Pro většinu online obchodníků je hlavním cílem maximalizace zisku. Měli byste si však také stanovit konkrétní hranici návratnosti investic (ROI), která povede k maximalizaci zisku. Například za každou stokorunu utracenou za PPC reklamu vydělat dvě stě korun.

Při stanovování cílů mějte na paměti, že zisku lze dosáhnout dvěma způsoby:

• snížením nákladů na konverzi
• zvýšením počtu konverzí

Zejména si dávejte pozor, abyste si nestanovili protichůdné cíle. Těžko lze zároveň udržovat první pozici a minimalizovat náklady na konverzi.

Úplně se vyhněte stanovení cílů, které samy o sobě s rentabilitou kampaní nemají nic společného. Těmi jsou umístění na konkrétní pozici, cena za kliknutí, počet kliknutí nebo zobrazení, konverzní poměr, utracení rozpočtu.

2. Lepší skóre kvality

Hlavním bodem optimalizace PPC je vaše skóre kvality. Pokud toto skóre můžete zlepšit, bude vaše kampaň efektivnější. Zlepšení skóre kvality však není tak snadné, jak to zní. Ve skutečnosti je to poměrně složitý proces, který můžete rozdělit do 3 různých částí.

Nejprve musíte zlepšit míru prokliku (CTR). To zahrnuje tvorbu reklam přitažlivějších pro zákazníky, zlepšení relevance klíčových slov a zajištění, aby se reklama zobrazovala jen lidem, kteří mají o vaše produkty skutečně zájem. Toho dosáhnete použitím technik, jako jsou vylučující klíčová slova (více o tomto níže).
Dále je třeba zlepšit relevanci reklamy. Toho lze dosáhnout vytvořením reklamních sestav zaměřených na konkrétní klíčová slova a průběžnou kontrolou, která zajistí, že váš reklamní text a klíčová slova budou v souladu a dokážou oslovit cílové publikum.
Nakonec budete muset zvýšit relevanci vstupní stránky. Toho můžete dosáhnout zvýšením rychlosti načítání, responzivním zobrazením pro mobilní telefony, zlepšením navigace na webu, přidáním poutavých obrázků a videa a použitím přesvědčivých výzev k akci.

Vypadá to sice jednoduše, ale není to tak snadné, jak to vypadá. Každé vylepšení však může zlepšit skóre kvality a tím i optimalizaci PPC kampaně.

Zaměřte se na co největší relevanci mezi klíčovými slovy, textem reklamy a stránkou, která se zobrazí po kliknutí na link.

Optimalizace PPC kampaní

3. Vysoce výkonná klíčová slova

Optimalizace některých prvků PPC reklamy je snazší než jiných. Jedním z příkladů, jak okamžitě a snadno zlepšit optimalizaci PPC kampaně, je zaměření na vysoce výkonná klíčová slova. Jelikož jistě pečlivě sledujete a vyhodnocujete výkon jednotlivých klíčových slov, dobře víte, která z nich jsou nejvýkonnější a přinášejí vám nejvyšší zisk. Na tato slova byste se měli soustředit přednostně. Pravidelně (minimálně jednou za měsíc) tato slova kontrolujte a ujistěte se, že jejich skóre kvality nekleslo.

Využijte to jako příležitost k experimentování s cenami za proklik. Pokud budete pravidelně optimalizovat cenu za proklik, po čase zjistíte, jaká je optimální nabídka pro každé klíčové slovo. To vede k jednomu z klíčových cílů optimalizace: maximalizace návratnosti investic do PPC reklamy.

4. Odstraňte klíčová slova s nízkým výkonem

Kromě toho, že byste se měli zaměřit na klíčová slova s vysokým výkonem, byste měli postupně ukončit používání klíčových slov s nízkým výkonem. Zjistěte, která klíčová slova se vám vyplácí pouze málo nebo vůbec. Jakékoli klíčové slovo, které se sice zobrazuje, ale lidé na něj neklikají, nebo – ještě hůře – klikají, ale nekonvertují, byste měli okamžitě pozastavit. Poté můžete nějakou dobu počkat (například 2–4 týdny). Pokud se pozastavení těchto klíčových slov neprojeví zhoršením výkonu kampaně, můžete je smazat.

Odstraněním klíčových slov s nízkým výkonem zvýšíte nejen návratnost prostředků investovaných do reklamy (ROAS), ale také zlepšíte skóre kvality.

5. Přidejte do svých kampaní vylučující klíčová slova

Jedním z nejjednodušších, přesto však vysoce účinných způsobů, které dokážou zvýšit výkonnost PPC, jsou vylučující klíčová slova. Vylučující klíčová slova pomáhají snižovat pravděpodobnost spouštění vašich reklam vyhledávacími dotazy, které s vaším produktem nemají nic společného. Naštěstí je tento problém velmi snadné odhalit. Počet zobrazení PPC reklamy, CTR (míra prokliku) na reklamu a míra prokliku na vstupní stránce jsou obvykle zhruba synchronní. Můžete však mít klíčová slova, která generují mnoho zobrazení, ale jen velmi málo kliknutí. Nebo lidé prokliknou na vstupní stránku, ale už neprokliknou dál a stránku rychle opustí. To je známkou toho, že lidé tímto klíčovým slovem ve skutečnosti hledají něco zcela jiného, než nabízíte.

Pomocí vylučujících klíčových slov můžete zajistit, aby vaše stránky navštěvovali pouze lidé, kteří mají skutečný zájem o vaši nabídku.

6. Optimalizujte reklamní text

Mnoho PPC inzerentů dělá velkou chybu v tom, že považuje svůj reklamní text za záležitost, kterou jednou vymyslí a pak už se o ni nemusí starat. Pokud však chcete optimalizovat vaše PPC kampaně, musíte být ochotni pravidelně upravovat reklamní text. Jedním ze základních způsobů, jak toho dosáhnout, je obměňovat text reklamy tak, aby zdůrazňoval aktuální sezonu nebo blížící se svátky.

Pokud se blíží například Vánoce, návštěvník, který se chystá na vánoční nákupy a uvidí vaši vánoční reklamu, bude pravděpodobně mnohem ochotnější na reklamu kliknout a navštívit váš web. Je to tím, že vaše reklama s vánočním textem zaujme v tomto období lépe jeho pozornost než reklamy, které jsou celý rok stejné.

Nový reklamní text je také ideální ke zdůraznění zvláštních nabídek nebo sezonních slev. Šance na získání zboží za nižší cenu je pro mnoho lidí velice silnou pobídkou pro to, aby klikli na reklamu.

7. Vstupní stránky zaměřené na reklamu

Běžnou chybou PPC inzerentů je směrování odkazů z reklam na hlavní stránku vašeho webu. Člověk, který ale hledá konkrétní produkt, například „dámské běžecké boty Adidas“, a po kliknutí na reklamu, která tyto boty inzeruje, se ocitne na hlavní stránce obchodu se sportovními potřebami, je zmaten, protože musí hledat produkt mezi tisícovkami jiných položek.

V optimální PPC kampani by reklama i vstupní stránka měly velmi úzce souviset. Ideálně by se návštěvník po kliknutí měl dostat přímo na stránku produktu.

Vaše PPC reklamy by neměly být obecné. Místo toho by měly zdůraznit výhody konkrétního produktu a správnou výzvou k akci přivést budoucího zákazníka přímo na stránku, kde si může koupit to, co hledá.

Klíč k lepším PPC kampaním

Bez optimalizace PPC kampaní nemáte v dnešní náročné konkurenci šanci uspět. Pomocí výše zmíněných tipů můžete zlepšit efektivitu vašich kampaní a zvýšit návratnost investovaných prostředků. Pokud na důkladnou optimalizaci nemáte dostatek času nebo zkušeností, kontaktujte nás. Jsme marketingová agentura, která se specializuje na pomoc malým a středním firmám. Pomůžeme vám využít naplno vašeho potenciálu pomocí promyšleného a efektivního SEO, PPC a dalších metod online marketingu. Chcete-li zjistit, jak můžeme pomoci vašemu podnikání v růstu, podívejte se na naši širokou škálu marketingových služeb!

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp