online marketing
Prodej na Amazonu je jedním z nejjednodušších způsobů, jak začít s online podnikáním. Jak dosáhnout těch nejlepších výsledků?

Nabízení produktů na Amazonu je bezpochyby jedním z nejlepších způsobů, jak začít prodávat online, vybudovat prosperující e-commerce firmu, nebo jednoduše vybudovat online obchod vaší značky. Abyste však dosáhli co nejlepších výsledků, potřebujete nejen úžasný výběr produktů, ale také dokonalou správu a optimalizaci svých stránek. To už ale pravděpodobně víte, což je důvod, proč hledáte pokročilejší tipy a osvědčené postupy, které vaši značku a reklamní kampaně posunou ještě dál.

Je důležité využívat jak organickou, tak placenou návštěvnost, abyste na své produktové stránky přivedli co nejvíce lidí. K tomu existuje řada doplňkových metod, ale lepších výsledků dosáhnete pouze tehdy, pokud se posunete od začátečnické úrovně k pokročilé. Zde jsou kroky, které musíte podniknout, abyste si získali ještě větší úspěch se sponzorovanými produkty na Amazonu.

Posuňte vaši značku na Amazonu dopředu

Dostat své produkty na vysoké pozice a před správné publikum je něco, o co byste měli usilovat při každé kampani, ale o tom reklama na Amazonu není. Za předpokladu, že jste již optimalizovali své produktové stránky ,a že víte, jak pořizovat produktové fotografie tak, abyste své produkty předvedli v co nejlepším světle, je nyní čas začít pracovat na zvýšení povědomí o vaší značce na této platformě.

Sponzorované produkty asi již používáte, ale používáte také sponzorování značky? Sponzorování značky je reklamní metoda, která vám umožňuje prezentovat na prvních místech výsledků vyhledávání celou vaši značku, nejen vaše produkty. Je to vaše příležitost k budování povědomí o značce, pokud vše uděláte správně.

Sponzorované značky se mohou umisťovat v rámci konkrétních kategorií produktů nebo relevantního kontextu a jsou ideální pro zvýšení povědomí o značce. Abyste z toho způsobu propagace dostali maximum, musíte dělat následující:

  • Používat sponzorování značky s relevantními klíčovými slovy produktů a kategorií.
  • Spárovat svou značku s dalšími značkami v kategorii produktů.
  • Implementovat vlastní titulek a inspirativní slogan.
  • Zobrazovat nejrelevantnější produkty vedle svého jména.
  • Můžete také začlenit ASINy svých produktů, abyste vybudovali rozpoznatelnost značky i viditelnost produktu.

Vyhledávání vítězných výrazů pomocí automatického cílení

Jednou z nejlepších funkcí při sponzorování produktů je funkce automatického cílení. Jedná se o vynikající volbu pro začátečníky a ty, kteří nejsou digitálními marketéry nebo odborníky na PPC reklamu. Automatické kampaně však může k podpoře svých manuálních kampaní a své reklamní strategie jako celku využít i pokročilý prodejce na Amazonu.

Automatické cílení je skvělý způsob, jak posílit své manuální reklamy, jehož účinek můžete maximalizovat tím, že pro své kampaně vyhledáte ta nejlepší klíčová slova.

Abyste mohli jako pokročilí prodejci efektivně a účinně prodávat online na Amazonu, musíte optimalizovat svou strategii klíčových slov. Používejte automatické cílení pro sběr klíčových slov spolu se základními metodami výzkumu klíčových slov.

Vysoce výkonná klíčová slova přeneste do svých manuálních kampaní, které poté začněte optimalizovat na úrovni klíčových slov. Nová klíčová slova tam však neházejte jen tak naslepo, místo toho spárujte správné klíčové slovo s konkrétním produktem, kategorií a cílovou skupinou.

Využití efektu setrvačníku ke zvýšení výkonu

Každý zkušený digitální marketér vám samozřejmě řekne, že placená reklama není záležitostí typu "nastav a zapomeň". Ve skutečnosti PPC reklama vyžaduje neustálou optimalizaci, ale reklama na Amazonu se trochu vymyká – má totiž jakýsi kumulativní efekt.

Tomuto jevu se říká efekt setrvačníku a znamená, že určité akce vyvolávají různé reakce, které podporují celkový výkon vaší značky na Amazonu. Zde se dozvíte, jak to funguje a jak to můžete využít ve svůj prospěch.

1. Nastavíte kampaň, která zvýší vaši návštěvnost, a tím i vaši pozici ve vyhledávání.

2. Když se budete i nadále umisťovat na vysokých pozicích, Amazon vám nakonec udělí označení "Amazon's Choice".

3. Tento čestný odznak vám zajistí větší viditelnost a povědomí, čímž získáte ještě větší návštěvnost a inspirujete lidi k nákupu.

Je to nepřetržitý cyklus, který sám sebe podporuje, musíte však neustále optimalizovat své kampaně pomocí správných dat, abyste dosáhli co nejlepších výsledků. Nezapomeňte proto využít váš CRM software k získání důležitých údajů o zákaznících, které vám umožní cílit na správné lidi, a neustále optimalizujte své stránky.

Úspěšnost a výkonnost tohoto efektu změříte tak, že se podíváte na celkové náklady na reklamy (TACoS). Tento údaj vám prozradí, jak výdaje na reklamu ovlivňují vaše tržby.

online nákup

Snížení výdajů na reklamu pomocí negativních klíčových slov

Když už mluvíme o výdajích na reklamu, začínající prodejci dělají chybu, že se zaměřují pouze na klíčová slova, na která by se měli umisťovat, a ne na klíčová slova, na která by se umisťovat neměli. Tomu se říká negativní cílení a vy jako pokročilí prodejci byste ho měli využívat k lepšímu řízení marketingového rozpočtu.

Negativní cílení vám umožní zabránit tomu, aby se vaše produkty umisťovaly vedle produktů, značek nebo kategorií, které nesplňují vaše výkonnostní cíle. Tím také ochráníte pověst své značky, zejména když se snažíte dostat své malé podnikání na internet a prodávat produkty na velmi konkurenčním trhu.

Jaká klíčová slova byste tedy měli ze svého seznamu vyloučit?

Měli byste vyloučit následující:

  • Klíčová slova, která se shodují s vašimi produkty v nesprávném cenovém rozpětí.
  • Klíčová slova, která vás přiřadí vedle konkrétních značek, s nimiž nechcete být spojováni.
  • Klíčová slova, která mají velkou návštěvnost, ale zaznamenávají málo konverzí.
  • Klíčová slova, která jsou příliš obecná. Vyhněte se slovům "top", "nejlepší" apod. a místo nich volte velmi konkrétní vyhledávací výrazy.

Pokročilí prodejci vědí také dvě další důležité věci:

  • Nejlepší nakupující s největší šancí na konverzi hledají konkrétní věci. Místo "nejlepší tenisky" hledají "červené běžecké boty pro začátečníky“. Aplikujte toto myšlení na své produkty a kategorie.
  • Pokročilí prodejci využívají přehled vyhledávaných výrazů zákazníků ve svůj prospěch. Pořiďte si report, vyfiltrujte si útratu a najděte klíčová slova ve vašem oboru, která negenerují žádné prodeje. Přidejte tato klíčová slova na černou listinu.

Nastavení a správa cílů ACoS

Dlouhodobý úspěch s placenou reklamou není jen o výběru toho, kam investovat marketingové prostředky, ale také o správě výdajů na dané platformě pro minimální finanční ztráty a maximální návratnost. Když inzerujete na Amazonu, musíte svůj reklamní rozpočet pečlivě spravovat.

Jako pokročilí prodejci se však musíte zaměřit zejména na své náklady na reklamu (ACoS). Čím nižší ACoS, tím samozřejmě lépe. Ovšem ne vždy. Když uvádíte na trh nový produkt, je přijatelné mít vyšší ACoS, dokud se tyto produkty nestanou populárnějšími a nezačnou si získávat oblibu, pozitivní recenze a generovat dostatek prodejů. U svých nejprodávanějších produktů byste však měli nastavit laťku ACoS velmi nízko, protože tyto produkty jsou snadno k nalezení a nemají problém generovat prodeje.

Mějte na paměti, že každá kategorie a typ produktu, a dokonce i jednotlivé produkty, by měly mít jedinečný cíl ACoS. To vám umožní řídit výdaje na reklamu co nejefektivněji a podle toho rozdělit reklamní zdroje.

Několik slov na závěr

Amazon je jedním z největších online tržišť na světě, a pokud jste pokročilým prodejcem nebo se jím chcete stát, musíte se zaměřit na více než jen prostou optimalizaci stránek nebo automatické cílení. Nezapomeňte využít tyto osvědčené postupy, optimalizujte své kampaně pro maximální dosah, viditelnost a konverze. V takovém případě byste neměli mít problém dosáhnout na Amazonu lepších výsledků.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp