Propagace události na Facebooku
Chystáte se v brzké době pořádat konferenci, ples nebo večírek? Zajistěte si větší účast na události pomocí Facebooku. Sociální sítě jsou skvělou a cenově výhodnou metodou, jak dát o vaší události vědět potenciálním účastníkům.

Každá událost je jen tak dobrá, jak dobří jsou její účastníci. Přestože je akce perfektně připravena, v případě, že nedorazí ti správní účastníci, může celá vaše snaha přijít vniveč. Abyste ze své konference, plesu, sportovní akce nebo večírku udělali nezapomenutelnou událost, je třeba dát o ní vědět těm správným lidem. Propagace událostí pomocí sociálních sítí je v dnešní době naprosto běžná. Zájemci o událost se dozvědí o jejím konání, mohou spolu o akci komunikovat a dát vědět dalším zájemcům. Dokonce ani ti, kteří se akce nezúčastní, nemusejí stát stranou a mohou informace o události sdílet dál. Jedním z nejefektivnějších způsobů je reklama na Facebooku.

Propagace události na Facebooku se vyplatí

Pro tento typ kampaně je Facebook jedním z nejefektivnějších nástrojů. Cena za proklik je přibližně o 10 % levnější než v Google Ads a náklady na jednu konverzi jsou o 57 % nižší. Jednou z velkých výhod Facebooku pro propagaci událostí je schopnost sledovat offline konverze. V tomto případě se offline konverze počítají jako počet lidí, kteří se účastnili události po registraci z reklamy na Facebooku.

Tyto údaje můžete získat, pokud přiřadíte e-mailové adresy z Facebooku k údajům shromážděným při přihlašování účastníků v den konání akce. Samozřejmě, zcela přesné údaje tímto způsobem nezískáte, jelikož e-mailová adresa, kterou osoba používá pro přihlášení do Facebooku, se může lišit od adresy, kterou používá jinde. V takovém případě bychom samozřejmě nebyli schopni tuto osobu do statistiky zařadit.

"Vzhledem k nedokonalé povaze sledování offline konverzí bychom je neměli používat jako primární metriku úspěchu, nicméně jako orientační údaj poslouží velice dobře."

Vytvoření události na Facebooku

Najděte to správné publikum

Aby byla propagace vaší události co nejefektivnější, je naprosto nezbytné vybrat správné publikum. Jelikož  Facebook sbírá o svých uživatelích velké množství různých údajů, můžete vaši propagaci zaměřit s přesností armádního odstřelovače přesně na ty uživatele, u nichž je nejpravděpodobnější, že by o naši akci mohli mít zájem. Můžete cílit podle věku, pohlaví, jazyků, popřípadě lokalit, ve kterých uživatelé žijí nebo které se chystají navštívit. Můžete vybírat uživatele podle zájmů, chování na Facebooku, spojení s určitými stránkami a mnoha dalších kritérií. Pomocí remarketingu můžete oslovit uživatele, kteří se v minulosti již zúčastnili některé z vašich akcí.

Můžete vytvářet i takzvaná podobná publika, skupiny uživatelů, kteří se podobají vašim stávajícím nebo minulým účastníkům, což okruh potenciálních zájemců ještě rozšíří.

Zvolte správný účel kampaně

Než začnete propagovat vaši událost, musíte ji nejdříve vytvořit. V případě, že chcete propagovat již vytvořenou událost, musíte být pořadatelem, správcem nebo editorem její stránky. Při vytváření kampaně si můžete vybrat ze dvou účelů. Podle toho, který vyberete, se v reklamě zobrazí výzva k akci s popiskem „Mám zájem“ nebo s textem „Koupit vstupenky“. Zvolte pro vaši kampaň účel, který nejlépe odpovídá vašim záměrům.

Účel „konverze“

Tento typ kampaně je nastaven tak, abyste získali co nejvíce konverzí, v tomto případě registrací na akci, za co nejméně peněz. Systém cíleně zobrazuje vaši reklamu uživatelům, u kterých je vysoká pravděpodobnost, že by se na akci mohli zaregistrovat.

Účel „návštěvnost“

Tento účel kampaně událostí vám pomůže seznámit s událostí co nejvíce uživatelů. Cílem kampaní s účelem „návštěvnost“ nejsou konverze, ale reakce na události. Algoritmus vyhledává uživatele, u kterých je nejpravděpodobnější, že kliknou na „mám zájem“. Díky tomu se bude událost neustále připomínat na uživatelově osobním profilu. Tyto připomínky jsou velice efektivní, jelikož je u nich třikrát vyšší pravděpodobnost, že uživatel akci skutečně navštíví, než při použití konverzní kampaně. U tohoto typu PPC kampaně je navíc průměrná cena na jednu konverzi o 24 % nižší. Bohužel, množství registrací bývá přibližně o polovinu nižší než u konverzních kampaní.

Pokud pro jednu událost vytvoříte dvě kampaně s různým účelem, budete moci dosáhnout hlavního cíle, kterým je získání registrací na vaši akci, ale zároveň udržíte efektivitu kampaně v přijatelných mezích díky optimalizaci na cenu za konverzi.

Propagace události na Facebooku

Text a reklamní kreativa

Míra úspěšnosti pochopitelně nejvíce závisí na samotné reklamní kreativě a textu, který by měl uživatele přesvědčit k návštěvě vaší akce. Zde je několik tipů, jak na to.

  • Datum a místo konání události zmiňte nejen v textu reklamy, ale také v nadpisu.
  • V textu reklamy používejte spíše kvantitativní informace než kvalitativní. Například: Na koncertě bude hrát 8 skupin je lepší, než na koncertě budou hrát ty nejlepší skupiny.
  • Text by měl obsahovat jasnou výzvu k akci, stejně jako CTA tlačítko.
  • Používejte fotografie, na kterých je vyobrazeno místo konání události. Tento typ kreativ má větší míru konverze než fotografie, které zachycují pouze osoby.
  • Zkuste použít kreativu ve formě karuselu (několik střídajících se obrázků). Díky tomu, že se karusel „hýbe“, dokáže přitáhnout více pozornosti.

Stejně jako v každém typu reklamy nejlepších výsledků dosáhnete, když budete kampaň průběžně vyhodnocovat a podle výsledků upravovat jednotlivé kreativy. Používejte A/B testování, zkoušejte upravovat kreativy, reklamní texty a nadpisy, dokud nedosáhnete optimální efektivity.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp