PPC reklama
Zvolte optimální velikost a rozměry PPC reklam v obsahové síti a budete odměněni mnohem vyšší mírou prokliku. Jak na to?

Používání PPC reklam Google Ads zůstává osvědčenou metodou, jak přivést návštěvnost na vaše webové stránky. Úspěšná PPC reklama přiměje potenciálního zákazníka ke kliknutí na vaši vstupní stránku, kde pak máte možnost posunout jej dále na cestě kupujícího, až k finální konverzi.

Google Ads je jednou z nejefektivnějších metod PPC marketingu, což znamená, že vám dává velkou kontrolu nad reklamním rozpočtem. Platíte pouze tehdy, když je váš inzerát natolik úspěšný, že si zaslouží kliknutí, a díky tomu, že nejsou stanoveny žádné minimální výdaje, zaplatíte pouze za to, co skutečně dostanete.

V Google Ads je k dispozici široká paleta PPC reklam různých rozměrů a velikostí. Faktem však je, že volba špatné velikosti PPC reklamy v obsahové síti může omezit dopad vaší reklamní kampaně.

Zde jsou informace, které byste měli vědět o výběru nejlepší velikosti PPC reklamy v obsahové síti Google.

Proč záleží na velikosti PPC reklamy v obsahové síti?

Různé velikosti reklam Google dosahují různých výsledků a různých CTR. Například bannerové reklamy mají stále nižší a nižší CTR a spotřebitelé stále více využívají nástroje pro blokování reklam. Výsledkem je, že reklamy bannerového formátu nyní patří k nejslabším dostupným velikostem Google reklamy.

Pro vás to znamená, že byste neměli zůstat u používání pouze jedné nebo dvou různých velikostí PPC reklamy. Používání pouze nejoblíbenějších velikostí reklam je jednoduše omezující. Nejen to, ale když budete používat pestřejší škálu velikostí reklam, dosáhnete vyšší návratnosti investic.

Je to proto, že některé webové stránky, na kterých se bude vaše reklama zobrazovat, budou chtít mít velké obrázky, zatímco jiné budou chtít menší. Některé budou blokovat vaši půlstránkovou reklamu, ale využijí banner.

Mít tedy co nejvíce verzí PPC reklamy v co největším počtu standardních velikostí, které jsou k dispozici, je jedině přínosné. Pokud jde o správu marketingového rozpočtu, návratnost investic je zásadní. Čím více velikostí reklamy můžete vytvořit, tím lepší je návratnost investic.

Standardní velikosti reklamy Google

Následující seznam nejčastěji používaných velikostí PPC reklam v obsahové síti má rozměry uvedené v pixelech.

Často se zapomíná na to, že bez ohledu na to, jaké rozměry pro své PPC reklamy zvolíte, velikost souboru pro každou z nich by nikdy neměla překročit 150 kB. S ohledem na to jsou zde uvedeny uznávané standardní rozměry reklam Google:

- 250 x 250 – čtverec

- 200 x 200 – malý čtverec

- 468 x 60 – banner

- 728 x 90 – leaderboard

- 300 × 250 – střední obdélník (v současné době nejoblíbenější velikost reklamy, protože se dobře zobrazuje na všech velikostech zařízení)

- 336 x 280 – velký obdélník (není vhodný pro prohlížení ve smartphonu, ale je vynikající pro počítače, pokud je vložen do textu nebo přidán na konec článku)

- 120 x 600 – mrakodrap

- 160 x 600 – široký mrakodrap

- 300 x 600 – půlstránková reklama

- 970 x 90 – velká reklamní tabule

Situace se však mění, pokud optimalizujete pro chytré telefony a další zařízení, což byste rozhodně měli. Neoptimalizovat pro mobilní použití je v dnešní době stejné jako zapalovat oheň pazourkem. Je to známka toho, že nedržíte krok s dobou.

Obrazovky chytrých telefonů jsou samozřejmě menší než obrazovky stolních počítačů, což znamená, že byste měli být o něco opatrnější při volbě velikosti reklamy. Ačkoli se nejoblíbenější velikosti pro zobrazení reklam Google Ads na mobilních zařízeních pravidelně mění, v době psaní tohoto článku jsou to:

- 300 x 50 – mobilní banner

- 320 x 50 – mobilní banner

- 320 x 100 – velký mobilní banner

Opět je důležité nepřehlédnout skutečnost, že pouhé umístění jedné nebo dvou reklam Google navržených v různých rozměrech není pro návratnost investic nijak skvělé. Vždy se snažte mít alespoň pět velikostních variant, pokud chcete, aby vaše PPC kampaň měla co největší návratnost.

PPC

Co vaše reklama Google potřebuje?

Jedním z důvodů, proč se tolik majitelů firem a online obchodníků potýká se správnou velikostí PPC reklamy Google Ads, je to, že v reklamách musí být obsaženo mnoho informací.

Bez správných ingrediencí reklama nedokáže zaujmout publikum, což má za následek nižší návratnost investic. Kromě správné velikosti je proto také třeba dbát na to, aby reklamy obsahovaly co nejvíce těchto prvků:

Značka

Cílem při budování značky je vždy usilovat o konzistenci. Vaše PPC reklama v obsahové síti Google tedy musí mít vaše logo, používat barvy vaší značky a mluvit tónem vaší značky. Stejně tak vstupní stránka, na kterou se zákazníci dostanou po kliknutí na vaši reklamu, musí pokračovat v konzistenci značky.

Výzva k akci

Bez výzvy k akci je pravděpodobné, že vaše reklama nikdy nedosáhne kýženého úspěchu. Cílem všech inzerátů je přimět diváka k provedení akce, proto je výzva k akci naprosto zásadní.

Používejte akční slova jako "kupte nyní", "objednejte", "nepropásněte" a "vyzkoušejte" a podobně. Pokud jste věnovali dostatek času vytvoření profilu cílového spotřebitele, pak byste již měli znát bolestivá místa své cílové skupiny. Využijte tyto znalosti k vytvoření silnějších výzev k akci.

Obrázek

Produktové reklamy bez obrázků jednoduše nebudou příliš účinné. Obrázek produktu by měl být považován za povinný, a to i v případě, že navrhujete menší formáty inzerátů. Vedle obrázku můžete také uvést cenu produktu, čímž ještě více zvýšíte míru prokliku.

Zapracujte na velikostech vašich reklam ještě dnes

Dobrou zprávou je, že vytvoření různých velikostí reklam není nijak složité a netrvá dlouho. Nezapomeňte si různé velikosti reklam vyzkoušet metodou A/B testování, abyste zjistili, které z nich mají nejlepší výsledky. To vám pomůže vaši reklamní kampaň vyladit tak, aby měla ještě větší sílu.

Pochopitelně byste neměli zapomínat ani na design vašich reklam. I když jsou rozměry a formáty PPC reklam důležité, prioritou by měl zůstat vzhled. Pokud nebude design vašich reklam dokonalý, stane se velikost reklamy irelevantní. Optimalizujte proto velikost i design vašich PPC reklam v obsahové síti Google a vaše příští kampaň Google Ads bude mnohem úspěšnější.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp