Wordpress
Pokud se váš WordPress web neumisťuje v Google tak jak byste si představovali, možná je pomoc snadná. Tyto malé změny na webu můžete výrazně zlepšit SEO.

Pokud hodnocení vašeho WordPress webu v Google není takové, jaké byste chtěli, nevěšte hlavu - možná není všechna naděje ztracena.

Existuje několik věcí, které můžete udělat, abyste zlepšili své SEO hodnocení v Google i ostatních vyhledávačích. Sedm níže uvedených metod je rychlých, jednoduchých a prokazatelně přinášejících výsledky.

1. Ujistěte se, že je povolen protokol HTTPS

Použití certifikátu SSL k zabezpečení webu dává návštěvníkům i vyhledávačům vědět, že je váš web zabezpečený, což pomáhá s hodnocením.

SSL certifikáty jsou k dispozici jak zdarma, tak i placené. Jakmile máte pro své stránky nainstalovaný SSL certifikát, použijte doplněk, jako je například Really Simple SSL, který zajistí, že váš obsah bude servírován ze zabezpečeného protokolu.

2. Optimalizujte URL adresy

Pro URL adresy vhodné pro SEO je zásadní dobrá struktura odkazů.

WordPress vám tuto funkci poskytuje již při instalaci, ale můžete ji změnit i později pomocí pluginů pro další úpravy. Optimalizace URL adres je důležitá při optimalizaci stránek na vašem webu pro určité vyhledávací dotazy a klíčová slova. Umístění primárního klíčového slova v adrese URL je považováno za osvědčený postup pro on-page SEO. Je to proto, že když vyhledávač prochází váš web, snadno pochopí, o čem je váš obsah.

3. Používejte SEO pluginy

SEO pluginy jsou skvělým způsobem, jak diagnostikovat a zlepšit technická doporučení i doporučení pro on-page SEO. Zvažte instalaci některého z těchto doporučených pluginů.

  • Yoast SEO - Jeden z nejoblíbenějších pluginů pro WordPress. Bezplatná verze Yoast se může pochlubit nástroji, které pomáhají optimalizovat obsah pro SEO a zlepšují celkovou čitelnost.
  • Rank Math - Rank Math má na stránce nebo příspěvku intuitivní panel, který vám umožní zobrazit změny, které by pozitivně ovlivnily vaši SEO.

4. Meta popisy

Meta popisky neboli tagy jsou prvkem, který shrnuje obsah vašeho příspěvku nebo stránky. Poskytuje vyhledávačům stručný popis toho, co si na vašich stránkách přečtou nebo najdou. Meta popis by neměl být delší než 275 znaků, protože to je vše, co Google zobrazí. Přesvědčivý meta popis může přivést na váš příspěvek více čtenářů. Do meta popisu budete chtít přidat klíčové slovo pro upoutání pozornosti návštěvníků.

5. Vytvořte dobrý obsah

Vysoce kvalitní obsah je jedním z nejlepších způsobů, jak zlepšit SEO. Kvalitní obsah sahá hlouběji než materiál, který napíšete nebo vytvoříte na svých webových stránkách.

Ujistěte se, že hluboce rozumíte tématu, o kterém píšete, a proveďte průzkum klíčových slov, abyste co nejlépe upoutali pozornost publika.

Vyvarujte se vytváření duplicitního obsahu na svých stránkách. Duplicitní obsah se týká myšlenek nebo témat, které již byly na vašem webu vytvořeny nebo diskutovány, a může negativně ovlivnit vaše SEO skóre.

Dobrým modelem, který je vhodné dodržovat, je model E-A-T, který vytváří důvěru u uživatelů a celkově lepší hodnocení SEO.

Co je to obsah E-A-T? Google používá pokyny pro kvalitu vyhledávání, aby zajistil, že obsah na webu je pro uživatele dobrý. Nejedná se o faktor hodnocení pro SEO, ale ovlivňuje to, jak se váš obsah čte.

E-A-T znamená odbornost autora, autoritativnost obsahu nebo webu samotného a důvěryhodnost poskytovaného obsahu.

Zajištění stránky o nás na vašem webu ukáže čtenářům vaši autoritativnost a odbornost. Z tohoto důvodu přispívá spolupráce s dalšími odborníky k vaší SEO optimalizaci.

6. Optimalizace stránek

Rychlost webu je dnes dalším důležitým faktorem optimalizace SEO, protože co nejrychlejší servírování obsahu je to, co spousta uživatelů potřebuje - záleží na každé vteřině.

Používejte poskytovatele hostingu, který je optimalizován pro váš web WordPress s možnostmi, jako je NGINX nebo Redis pro ukládání do mezipaměti na straně serveru. NGINX se využívá k inteligentnímu ukládání často používaných prostředků do mezipaměti, aby se ušetřila paměť.

Optimalizovány by měly být také obrázky. Pokud jsou příliš velké nebo jejich načítání trvá příliš dlouho, zatěžuje to váš web. Použití sítě CDN (Content Delivery Network) pro doručování obsahu pomáhá zkrátit dobu načítání.

Plugin Jetpack poskytuje bezplatnou síť CDN pro obrázky, ale existují i jiné hostingové zdroje, které lze použít, například Cloudflare.

Pokud váš současný poskytovatel hostingu neposkytuje ukládání do mezipaměti na straně serveru, můžete použít plugin pro ukládání do mezipaměti, například W3 Total Cache nebo WP Rocket.

7. Sledujte analytické nástroje

Google Search Console a Google Analytics jdou ruku v ruce a sledují, jak si vaše webové stránky vedou. Tyto metriky vám poskytnou podrobné informace o tom, jak návštěvníci interagují s obsahem na vašich webových stránkách.

Dalšími zdroji jsou nástroje třetích stran, například Semrush či Ahrefs. Využití těchto nástrojů vám také umožní zkontrolovat míru využití klíčových slov a také rychlost webu.

Závěrečná slova

SEO může být náročné, zejména pokud jste novým tvůrcem webových stránek nebo majitelem malé firmy; nicméně pamatování na výše uvedené tipy vám na této cestě pomůže. Správný základ na začátku a vytváření kvalitního obsahu zajistí, že se vaše webové stránky a média dostanou na vrchol.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp