Užitečné tipy pro maximální výkon on-page SEO

Maximální výkon on-page SEO
Jedním ze způsobů, jak udržet váš náskok před dotírající konkurencí, je perfektně zvládnuté on-page SEO vaší stránky.

Konkurence v současném světě e-commerce je velmi vysoká. Prosadit se na trhu, který je stále více zaplněn, je čím dál obtížnější a hledání volných tržních nik, které ještě nejsou zaplněny, se čím dál častěji podobá Sisyfovskému sisyfovskému úkolu. Jedním ze způsobů, jak udržet váš náskok před dotírající konkurencí, je perfektně zvládnuté on-page SEO vaší stránky, které vám umožní zvýšit pozice v organickém vyhledávání, zlepšit konverzní poměr, přivést více zákazníků a přinést vyšší zisky.

Vylaďte on-page SEO na maximum

Dosažení co nejlepších výsledků v optimalizaci vašich stránek se může zdát jako nedosažitelný cíl, ale možná to bude snazší, než si myslíte. Pokud se budete řídit následujícími tipy, budete překvapeni, jak velkou výhodu před konkurencí získáte.

Správná navigace je životně důležitá

Správná informační struktura je jednou z nejdůležitějších součástí on-page SEO. Pokud na vaší stránce, například e-shopu, nabízíte větší množství produktů, může být špatná navigace nebo matoucí struktura hlavním důvodem, proč přicházíte o zákazníky, kteří mají zkrátka problém nalézt to, co hledají. Nehledě na to, že špatná informační struktura vysílá negativní signál vyhledávačům, které se mohou rozhodnout "„odměnit" “ vaši stránku horšími pozicemi v SERP. Nejlepším tipem, jak vyladit navigaci, je soustředit se na uživatelskou příjemnostpřívětivost. Neházejte zákazníkům klacky pod nohy v podobě nelogických a nepřehledných menu, nebo zbytečných kroků. Zákazník by měl dostat to, co hledá, na minimální počet kliknutí. Skvělým příkladem správně použité navigační struktury je například Amazon. Celá navigace je velmi intuitivní a zákazník se rychle dostane ke svému cíli.

Optimalizujte obrázky - – ukažte zákazníkům, co nabízíte

Jednou vidět je lepší než stokrát slyšet. I z tohoto důvodu jsou pro e-commerce stránky velmi důležité obrázky produktů. Správně zvolené a optimalizované obrázky jsou důležitou součástí on-page SEO, protože mohou nejen přesvědčit nerozhodnutého zákazníka ke koupi, ale také vám pomohou umístit se lépe ve vyhledávačích. Spousta lidí vyhledává produkty prostřednictvím obrázků. Pokud se vaše stránka umístí na předních pozicích Google image search, pomůže vám to získat nové zákazníky. Optimalizace obrázků není nic složitého. Obrázek by měl zaujmout návštěvníkovu pozornost a měl by mít vyplněné tagy alt a title krátkými, výstižnými popisky, které obsahují klíčové slovo a popisují to, co se na obrázku nachází.

Zbavte se duplicitního obsahu

S velikostí stránky přichází také větší riziko duplicitního obsahu. Přestože duplicity jsou z hlediska on-page SEO silně nežádoucí, je velmi obtížné se jim vyhnout, obzvláště u velkých a často aktualizovaných e-commerce webů. Pokud to však myslíte s optimalizací stránek vážně, měli byste výskyt duplicit odstranit, co nejvíce to půjde.

Ze všeho nejdříve musíme odhalit obsah, který je na webu vícekrát. V tom nám může pomoci výborný nástroj na hledání duplicit od MOZ. Jakmile jsme identifikovali duplicity, nastává čas k jejich odstranění. Může se to sice zdát jako mravenčí práce, ale ve finále se to rozhodně vyplatí.

Pro každou stránku zvolte unikátní titulek

Častou chybou on-page SEO na e-commerce stránkách je neunikátnost či duplicita metatagu title. Přitom originální a výstižný titulek je jeden ze stěžejních signálů nejen pro vyhledávače, které tak poznají, o čem stránka je, ale také pro návštěvníky, pro které bývá výstižný titulek důvodem, proč si vybrat ve výsledcích vyhledávání právě váš web. Vhodným způsobem, jak zajistit unikátnost titulku, je generování podle určitého schématu. Například: název produktu-barva-materiál-velikost a podobně.

Ukousněte si větší kus z tříbilionového koláče zisků.

Předpokládá se, že v roce 2018 dosáhne celosvětový zisk z e-commerce téměř tří bilionů amerických dolarů, což je skoro 60 bilionů korun. Správnou on-page optimalizací vašeho e-commerce webu dostanete váš produkt k většímu množství zákazníků a budete si moci ukousnout mnohem větší kousek tohoto lákavého koláče zisků.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp