Úspěšná reklamní kampaň
Naučte se tvořit PPC reklamy cílené na úzce zaměřené publikum. Získáte tak nejen více konverzí, ale také výrazně ušetříte za prokliky.

O vaše potenciální zákazníky se kromě vás uchází i stovky či dokonce tisíce dalších firem. Každý se snaží oslovit je a přimět je k návštěvě svého webu a nákupu svých produktů. Cílem PPC reklamy je převést vaše reklamní sdělení do popředí, kde si ho vaši potenciální zákazníci mohou všimnout. PPC reklama dokáže během okamžiku dostat vaši reklamu na samý vrchol vyhledávání, kde si jí má možnost všimnout nejvíce uživatelů. Cílem PPC reklamy ovšem není získání co největšího množství prokliků. Jde o to získat správná kliknutí od správných lidí. A právě v tomto případě je pro úspěch velmi důležité použít ke správě kampaní spotřebitelský přístup.

Spotřebitelský přístup znamená vžít se do situace cílové skupiny. Ať už propagujete nejnovější telefony, prostředky na hubnutí či sportovní obuv, pochopení myšlenek vašich zákazníků je klíčem k vytvoření působivých kampaní.

Při vytváření nové PPC kampaně se zaměřte hlavně na své zákazníky a vytvořte takové reklamy, které se trefí do jejich vkusu.

Definujte své publikum

Stanovení cílové skupiny je prvním krokem při vytváření PPC strategie zaměřené na spotřebitele. Zúžením svého zaměření na publikum, které s největší pravděpodobností zakoupí váš produkt nebo službu, se můžete snáze vžít do jeho situace. Zaměřujete se na mladé lidi, kteří by svým novým telefonem rádi oslnili své vrstevníky, aniž by museli utrácet moc peněz? Muže středního věku, kteří potřebují telefon k práci či podnikání? Nebo ženy na mateřské dovolené, které chtějí zůstat ve spojení s okolním světem? Každý z těchto lidí si sice může nakonec koupit váš produkt nebo službu, jejich motivace se ale mohou výrazně lišit.
Při definování svého publika se nezapomeňte zamyslet nad těmito otázkami:

• Co by motivovalo mé publikum k nákupu?
• Jaké problémy publika je můj produkt nebo služba schopen vyřešit?
• Jaké chování, které bych měl zohlednit v kampani, vykazuje mé publikum?
• Jaké obrázky bych měl použít k předání svého sdělení?
• Jaký jazyk nebo fráze bych měl použít, abych navázal kontakt s publikem?
• Jaké jsou nejlepší platformy pro oslovení mého publika?

Pochopení motivace

Motivace spotřebitelů je podvědomou hnací silou všech nákupních rozhodnutí. Využití této motivace by mělo být cílem všech prodejců, kterým záleží na úspěchu jejich marketingových kampaní. Jakmile proto začnete formulovat strategii PPC kampaně, identifikujte důvody, proč se spotřebitel může rozhodnout pro nákup vašeho produktu a služby. Buďte připraveni zaměřit všechny aspekty kampaně na tyto důvody. Existuje mnoho důvodů, proč by zákazníci mohli potřebovat něco z toho, co nabízíte. Můžeme je rozdělit do několika skupin motivátorů, které se mohou při rozhodování spotřebitelů o nákupu často překrývat.

Fyzické motivátory

Fyzické motivátory se týkají základních potřeb všech živých tvorů: potravy, vody, přístřeší a bezpečí. Tyto potřeby musí být uspokojovány v rámci našeho každodenního života a můžeme je také využít k propagaci výrobků a služeb. Určíme, kterou potřebu náš výrobek nebo služba řeší, a kampaň postavíme na tom, proč tuto potřebu uspokojuje. Vzpomeňte si na slavné značky a slogany, které tuto taktiku využívají. Například Snickers často staví svou reklamu na využití hladu. Jistě jste viděli v televizi reklamy se sloganem „nejste to vy, když máte hlad“. Podprahové poselství říká: náš výrobek uspokojí vaši základní potřebu jídla. Jeho cílem je vytvořit podvědomé spojení mezi hladem a jejich značkou. Podobné principy využívají i značky piva či limonád, které cílí na jinou základní potřebu – žízeň.

PPC reklama

Emocionální motivátory

Emocionální motivátory využívají lidskou potřebu něco cítit. Může to být zábava, pocit úspěchu nebo sounáležitosti. Tyto motivátory uspokojují naši vnitřní potřebu a řeší psychologickou touhu. Firmy nabízející luxusní zboží se snaží v zákaznících vzbudit pocit, že jsou něco víc, že je lidé budou obdivovat a smýšlet o nich lépe, pokud budou mít oblečení či jiné výrobky určité značky. Na tomto principu je založena například propagace telefonů Apple. Pokud máte iPhone, je s tím spojován určitý společenský status. Majitelé mohou pociťovat příslušnost k bohatší vrstvě společnosti a zároveň se jim zvýší sebevědomí. Pokud prodáváte podobné luxusní zboží, strategie vaší kampaně musí podobným způsobem vytvořit spojení mezi vaší značkou a příjemnými pocity uživatelů.

Motivátory zlepšení

Tato třetí kategorie motivátorů je poněkud specifická, protože přímo neřeší skutečnou potřebu nebo přání. Motivátor zlepšení využívá podvědomé přání, kdy chceme, aby náš život byl jednodušší, nebo nějakým způsobem lepší. Při vytváření kampaní na produkty a služby zvyšující kvalitu života musí být sdělení vytvořena tak, aby zdůrazňovala, jak nákup zlepší život uživatele.

Jaké prvky by neměly chybět v žádné PPC kampani?

Výběr jednotlivých prvků reklamy pochopitelně závisí na tom, jakou reklamní platformu použijete. Jinak bude vypadat PPC reklama v Googlu a jinak například na Facebooku nebo v LinkedInu. V zásadě byste se ovšem měli zaměřit na tyto tři oblasti, které budou pro váš úspěch zásadní:

• Klíčová slova
• Obrázky
• Copywriting

Klíčová slova

O tom, jak najít správná klíčová slova pro vaši kampaň, toho bylo napsáno již mnoho. Proč jsou však klíčová slova pro úspěch PPC kampaní tak důležitá? Jsou totiž přímou zpovědí spotřebitelů, která odhaluje jejich skutečné záměry. Představte si někoho, kdo si chce koupit kabelku. Fráze "dámská kabelka" je poměrně přímočará a moc nám toho nenapoví. Ale s jednoduchými modifikátory se tento vyhledávací dotaz stává mnohem silnějším a užitečnějším. Přidání slova „levná“, „luxusní“ nebo „použitá“ bude mít dramatický dopad na výsledky. Napoví nám, co vlastně uživatel svým dotazem myslel, a můžeme mu to poskytnout. PPC kampaň zaměřená na tato klíčová slova bude mít výrazně lepší kvalitu prokliků a povede k vyšší míře konverze.

Obrázky

Představte si obrázek: Šťastní rodiče si hrají s dětmi. Sebevědomí obchodníci si podávají ruce nad podepsanou smlouvou. Zamilovaní si hledí do očí při západu slunce na pláži. Mladý pár si zařizuje svůj první byt… Každý z těchto obrazů ve vaší mysli pravděpodobně vyvolá emoce, pocity empatie, důvěry nebo vzrušení, aniž by obsahoval jakýkoli text. Obrázek zkrátka vydá za tisíc slov. Reklamy s obrázky nabízejí bezprecedentní přístup ke spotřebitelům takovým způsobem, který dokáže zasáhnout jejich emoce a city. Co chcete, aby spotřebitelé cítili, když uvidí vaši reklamu? Nezapomeňte, že obrázky jsou často prvním dojmem, který na své publikum uděláte. Úspěšné marketingové strategie vytvářejí pomocí obrázků příležitost, aby si cílové publikum představilo, jak produkt nebo službu používá, ještě předtím, než si přečte jakákoli slova.

Copywriting

Psaní přesvědčivého textu je umění. Napsat text, který zákazníka přesvědčí, jen s využitím krátkých znakových limitů pro titulky a popisy, může často vypadat jako nemožné. Díky digitálnímu marketingu však můžete snadno vytvořit několik variant textu a sledovat, který z nich si vede nejlépe. Při vymýšlení nejlepšího textu pro PPC reklamy se zaměřte na několik základních věcí:

• Začněte od základů – vyjádřete, co chcete říct, ale buďte struční.
• Řešte přání nebo problém – oslovte potřebu zákazníka, který s pomocí vašeho produktu nebo služby dokáže vyřešit problém, který jej trápí.
• Kvalifikujte své potenciální zákazníky – pro lepší zacílení používejte jednoslovné modifikátory, jako je luxusní, levný, snadný nebo rychlý. Neperspektivní zákazníci tak nebudou na vaši reklamu zbytečně klikat.
• Použijte jasnou výzvu k akci – řekněte zákazníkovi, co má dělat dál, a doveďte ho ke konverzi.
• Testujte a učte se – experimentujte s různými verzemi textu, abyste zjistili, co na vaši cílovou skupinu funguje nejlépe.

Při kontrole svého textu zapomeňte na to, že jste obchodník – přemýšlejte jako spotřebitel. Pokud se vám nezdá vaše PPC reklama poutavá, nezaujme pravděpodobně ani vaši cílovou skupinu. Pokud je text příliš odborný či složitý, hledejte způsoby, jak jej zjednodušit. Nechte zákazníka jednat pudově, nedovolte mu zbytečně přemýšlet.

Jakou platformu pro PPC reklamy zvolit?

Výběr správné platformy pro vaše PPC reklamy je velmi důležitý. Měli byste zvážit nejen její velikost, ale také její cílové publikum. Představte si, že procházíte LinkedIn a najdete PPC reklamy propagující skateboardy pro teenagery, nebo na TikToku narazíte na B2B aplikaci pro top managery. I přesto, že by tyto reklamy byly perfektně navržené, neměly by pravděpodobně velký úspěch. Pokud se snažíte vytvořit dokonalou PPC reklamu, musíte oslovit uživatele nejen správným způsobem, ale také na správném místě. Testování nových a vznikajících platforem je sice skvělý nápad, ale může vyžadovat změny vašeho přístupu.

Tvorba PPC reklam zaměřených na zákazníky přináší mnoho výhod. Zvyšuje účinnost kampaně díky promyšlenějšímu zacílení a designu. Pomáhá také budovat důvěru zákazníků tím, že poskytuje relevantní informace správným lidem ve správný čas. Než zahájíte další PPC kampaň, věnujte nějaký čas přemýšlení o své cílové skupině a o tom, jak nejlépe pochopit její motivace a oslovit její potřeby.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp