
Stejně jako všechno kolem nás, i reklamní služba Google Ads prochází neustálým a poměrně rychlým vývojem. Spousta marketérů nestíhá změny ani zaregistrovat, natož je průběžně uplatňovat při správě kampaní. Zjistěte, jaké chyby správci PPC nejvíce dělají, a chcete-li být v roce 2025 úspěšní, tak se jim vyhněte.
Chyba č. 1: Nekonzistentní měření konverzí
K rozhodnutí o dalším postupu optimalizace vedou obvykle data z měření konverzí. V případě, že nemáte metriky konzistentní v čase, jsou všechny údaje v účtu zkreslené a prakticky nepoužitelné.
Pokud mají vaše konverze nastavené odlišné metody rozpoznání, okna konverzí nebo typy počítání, nemusí na sebe informace v účtu navazovat. V tu chvíli už není hodnota jakéhokoliv měřeného kliknutí vůbec jednoznačná.
Občas se vám může ”podařit” přenastavit sledování konverzí v rovině kampaně tak, že tyto údaje jsou přesné, ale v účtu se jeví jako nekonzistentní. K takovým situacím však dochází jen zřídka.
Zajistěte konzistentní měření a vyhodnocování z měření konverzí.
Chyba č. 2: Nepoužívání přesné shody
Google stále více prosazuje volnou shodu. Dochází ke změnám v rozhraní, tak aby se volná shoda stala hlavním typem shody, a dokonce se objevují i nová nastavení se všemi klíčovými slovy ve volné shodě.
Míra používání přesné shody tak klesá, přesto však u drtivé většiny účtů pořád generuje nejvyšší poměr konverzí a disponuje mnohostranným využitím.
Neignorujte přednosti přesné shody a zařaďte ji mezi používané shody klíčových slov.
Chyba č. 3: Ztráta kontroly nad nastavením
Tvorba velkých marketingových kampaní je během na dlouhou trať a může se protáhnout i na několik let. Marketéři v takových případech zapomínají důsledně kontrolovat dřívější nastavení a kampaň ztrácí konzistenci a někdy také smysl.
Podíváte-li se na všechna data dlouhodobé kampaně a vyskočí na vás změť různých strategií nabídek, vyloučených oblastí a nesouvisejícího plánování reklamy, je nejvyšší čas zakročit.
Proveďte komplexní audit účtu a na jeho základě upravte správné nastavení kampaně.
Chyba č. 4: Přeceňování síly reklamy
Síla reklamy je metrika posuzující obsah reklamy z pohledu doporučených postupů Googlu. Čím je reklama silnější, tím větší má Google přehled o jejím zobrazování. Čím je slabší, tím více kontroluje její obsah.
Přitom existují studie dokazující, že reklamy s vysokou silou nedosahují takové míry konverzí jako reklamy se silou nízkou.
Nepřeceňujte sílu reklamy, která nemá přímý vliv na vaše skóre kvality. Toto číslo vás nemusí nijak trápit.
Chyba č. 5: Nepřidání nejhledanějších výrazů mezi klíčová slova
Vaše reklama se může zobrazovat, pokud klíčové slovo odpovídá vyhledávacímu dotazu uživatele. Typy shody se během několika posledních let znatelně uvolnily a pokud nemáte přesné klíčové slovo nebo frázi shodující se s vyhledávacím dotazem, dochází ke zobrazování reklam na stejný dotaz u více klíčových slov.
V případě, že se tato klíčová slova nachází v několika reklamních sestavách používajících různé vstupní stránky a reklamy, váš marketing se tříští. Když navíc vůbec nemáte hledaný výraz jako klíčové slovo, začnou nad kampaněmi ve vyhledávání převařovat kampaně s maximálním výkonem.
Ty však obecně dosahují menší míry prokliku (CTR) a nižších konverzních poměrů, což může vaší kampani škodit.
Zařaďte nejvyhledávanější výrazy a fráze do seznamu klíčových slov, aby hledající přivedly ke správné reklamě, reklamní sestavě a na správnou vstupní stránku.
Chyba č. 8: Používání volné shody bez cílových CPA a ROAS
Volná shoda klíčových slov má svůj přínos pro účet vaší kampaně, ale pouze tehdy, když jí přizpůsobíte strategii svých nabídek. S nastavením maximálního výkonu v podobě tržeb nebo konverzí se Google začne snažit získávat co nejvyšší tržby či počet konverzí bez ohledu na to, kolik za to zaplatíte.
Při nastavení konkrétního cíle mají vyhledávací systémy snahu o jeho dosažení, což právě v případě volné shody zobrazované pro různé vyhledávací dotazy přináší pozitivní výsledky. Zatímco v případě maximálních nabídek bývá efekt dost často katastrofální.
Než přistoupíte ke změnám ve strategiích nabídek, udělejte průzkum a vyhodnocení různých typů shody.
Chyba č. 7: Staré seznamy vylučujících klíčových slov
Používáte delší dobu seznamy vylučujících klíčových slov bez jejich pravidelné kontroly a obnovy? Můžete si blokovat zobrazování nově přidaných klíčových slov, která zůstala ve vylučujícím seznamu, ale dnes už jsou zase aktuální.
Na seznamy vylučujících klíčových slov se snadno zapomene, a některé z nich bývají staré i několik let. Jenže doba jde rychle dopředu a spolu s tím se mění produkty, společnosti, služby a především potřeby samotných uživatelů a potenciálních zákazníků.
Přidáváte-li v této souvislosti nová klíčová slova, přesvědčte se, zda nebyla v minulosti zařazená mezi vyloučená a nejsou do dneška blokovaná.
Přesto i tato historicky vyloučená klíčová slova mohou přinášet zobrazení, návštěvnost i konverze. Stane se tak, když nemůžete zobrazit reklamu na vaše klíčové slovo, protože se neshoduje s vyhledávacím dotazem, ale zobrazuje se pro množství dalších nesouvisejících vyhledávání.
Kontrolujte kvůli možnému blokování přidaných klíčových slov staré vylučující seznamy před jejich nasazením do nových kampaní.
Chyba č. 8: Bezmyšlenkovité přijímání návrhů od Googlu
Společnost Google vydává nejrůznější doporučení s tím, že jejich akceptování je ve vašem zájmu. Jenže tyto návrhy jsou především v nejlepším zájmu samotného Googlu.
Celá řada doporučení se ukázala být přinejmenším kontroverzní a jsou i taková, která prokazatelně poškozují účet kvůli poklesu jeho výkonu. Mnohá doporučení vám samozřejmě naopak budou užitečná, takže není třeba všechny úplně ignorovat.
Než se začnete řídit nějakým doporučením, rozmyslete si, jaké dopady to bude mít na váš účet.
Chyba č. 9: Zapnutí automatického běhu Google Ads
Nenechte Google automaticky přidávat nová klíčová slova a jejich další verze ve volné shodě ani svévolně měnit strategie vašich nabídek, aniž byste o tom předem věděli. Necháte-li aplikaci běžet automaticky, může to mít pro váš účet nepříjemné následky.
Při vypnutém automatickém používání se vám nejprve zobrazí doporučení s navrhovanými změnami a vy sami se rozhodnete, jestli je aplikujete nebo zahodíte.
Vypněte všechna automatická nastavení Google Ads.
Chyba č. 10: Upřednostňování umělé inteligence
Ne, umělá inteligence opravdu není chytřejší než vy. Dá se přirovnat k malému dítěti, které vás chce potěšit, a proto vám odpoví, i když špatně a nepravdivě. Vždycky všechno ví, ale vy častokrát nechápete, jak to myslí.
Tvůrcem svého reklamního účtu jste vy, a tím pádem také nesete odpovědnost za jeho úspěšný či neúspěšný provoz. AI vám s mnoha věcmi sice pomůže, ale není neomylná, nerozumí člověku a nedokáže se vcítit do jeho pocitů. Zaskočí ji ”nenormální” data i vzdálené hodnoty.
Pamatujte si, že tím nejlepším marketingovým nástrojem byl, je a bude i roce 2025 jedině váš mozek. Jeho prostřednictvím zajistíte, že se nebudete dopouštět chyb z výše uvedeného seznamu, a správnou optimalizací Google Ads dosáhnete výborných výsledků.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Martin Kulhánek
Foto zdroj: pixabay.com