internet
Buďte na svých sociálních sítích aktivnější. Zde je návod, jak si na nich vytvořit autoritativní obsah, který bude vaše sledující bavit.

Buďte na sociálních sítích vidět 

Připravili jsme pro vás přehledný návod, jak si vytvořit na svých sociálních sítích autoritativní obsah pro vaši značku. Máme pro vás několik tipů, jak využít užitečnou aktualizaci obsahu jako vodítko k tomu, aby se vaše kanály sociálních sítí  staly autoritou. 

Vytváření autoritativního obsahu sociálních médií „na prvním místě“ 

Jak vytvořit působivý obsah, který bude sloužit uživatelům a zároveň bude mít dobré postavení jako autorita v SERP?

Jedním ze způsobů, jak svému webu vylepšit skóre, je učinit vaši značku užitečnou autoritou ve vašich online komunitách. Sociální sítě propagují a podporují obsah vašich webových stránek a zároveň posilují vašipozici

Proč se zajímat o sociální sítě?  

Pokud jste si toho zatím nevšimli, tak stránky sociálních sítí se v SERP umisťují dobře. Kromě toho Google nejen stahuje obsah recenzí ze sociálních sítí, ale vidí veškerý váš obsah na stránkách vaší značky nejen na veřejných skupinách, ale také na jiných stránkách značek. 

Možná vaše profily na sociálních sítích nebudou přímým hodnotícím faktorem, ale vaše aktivita a přítomnost na nich může hodně ovlivnit užitečnost a interpretaci autority vaší značky na sociálních sítích Googlem. 

Tady je 11 způsobů, jak využít sociální média, abyste se stali autoritou ve svém výklenku: 

1. Zůstaňte relevantní

Pokud sdílíte informace, osvědčené postupy nebo novinky specifické pro dané odvětví, vždy se ujistěte, že jsou aktuální a relevantní. Nesdílejte pořád dokola staré rady, těmi publikum neoslníte. 

Mějte přehled o aktuálních trendech. Jak ve svém oboru, tak na sociálních sítích obecně. Čím bude váš obsah relevantnější pro každodenní život vašeho publika, tím bude pravděpodobnější, že se bude líbit, zaujme a bude se sdílet. Pravidelné zapojení publika rozšiřuje váš obsah i vaši autoritu. 

2. Mějte své sociální sítě zajímavé

Kromě toho, aby byly vaše sociální sítě relevantní, chcete, aby váš obsah byl zajímavý. Sdílení stejného typu nebo zpravodajského článku, který sdílí tisíce ostatních stránek, vás nezvýhodní. Jak být o krok napřed oproti konkurenci?

Přidejte jedinečnou analýzu nebo komentář k již oblíbeným článkům nebo nápadům i ke specifickým informacím pro úzce specializovanou oblast. Tím přitáhnete zájem vašeho publika. Pokud to budete dělat pravidelně, získáte si jejich loajalitu. 

 3. Zapojujte své publikum

Mnoho majitelů firem se na nás často obrací s žádostí o pomoc se svými sociálními profily. Jaký je jejich největší problém? Nízké zapojení a úplné zastavení růstu publika. 

Jak tento začarovaný kruh prolomit? Pomoc je tak jednoduchá! Odpovídejte na komentáře, recenze, doporučení. Důležité je také odpovídat na komentáře či otázky ve skupinách relevantních pro vaši značku nebo komunitu. Tím se snadno dostanete svému publiku pod kůži. Postupem času si vybudujete silnou autoritu své značky. 

Obousměrné zapojení ukáže vašemu publiku, že vám záleží na tom, co si o vaší značce myslí nebo co říkají. Odpovídáním na jejich příspěvky dáte najevo, že za vaší značkou stojí skuteční lidé, kteří se s nimi chtějí poznat. Díky tomu chtějí poznat i oni vás. 

4. Řešte problémy svých sledujících 

Čtěte všechny příspěvky svých uživatelů. Mají dotaz? Odpovězte jim. I když se neptají na nic, co by bylo společného s vaší značkou. Buďte nápomocní, ať už se jedná o vlákno konverzace, nebo komunitní skupinu. 

Sledující si zapamatují, že jdete nad rámec toho, abyste jim pomohli. A to i v případě, že jste z interakce neměli co získat. Vězte, že si vyberou a doporučí vás, když přijde čas utratit peníze za to, co nabízíte. 

Poznejte další společnosti, které budou vašim sledujícím nápomocni ve chvíli, až vy svou práci dokončíte. Zabýváte se realizací zahrad? Ujistěte se, že máte dobré kontakty na společnosti zabývající se výrobou pergol nebo prodejem zahradního nábytku. 

Buďte připraveni doporučit svému publiku svůj oblíbený obchod s grily, dejte jim užitečné tipy na perfektní víkendový výlet nebo jim řekněte o skvělém veterináři ve městě, pokud se na to ptají v místních komunitních skupinách nebo na jiných stránkách. Když budete lidem pomáhat, z interakce toho sice moc nezískáte, ale zvýšíte tím vaši důvěryhodnost a budete lépe zapamatovatelní. 

5. Sociální sítě jsou o publiku 

Být autoritativní a nápomocní znamená jít nad rámec při zapojování do komunit. Jak jim můžete ještě lépe sloužit?

Zákazníci se nemusí zajímat o nové logo vaší pizzerie. Ale budou šťastnější, když to s vámi budou moci oslavit. Jak jinak než milým dárkem. Darujte jim při objednávce pizzy třeba korkové podtácky s vaším novým logem. 

Všechna tato malá gesta mohou u vašeho publika na sociálních sítích hodně pomoci. Udělejte své sociální sítě tak, aby byly o vašich sledujících. Oni se vám odvděčí svým časem. 

6. Sdílejte obsah, který chtějí sledující vidět

Sociální sítě tu nejsou od toho, abyste na nich chrlili propagační obsah tak dlouho, dokud vám lidé nedají své peníze. Užitečná aktualizace obsahu chápe důležitost a hodnotu dávat sledujícím to, co chtějí. A ne to, co jim chcete nutně prodat. Komunity na sociálních sítích jsou na tom úplně stejně.

Dejte sledujícím to, co chtějí. Necpěte jim to, co chcete vy. Jak to převést do praxe?

Propagační příspěvky jsou sice skvělé, ale všeho moc škodí. Samozřejmě chcete svým sledujícím sdělit, že nabízíte nové grilovací náčiní. Příspěvky je však třeba doplnit i o užitečné informace. Pokud chcete propagovat grilovací náčiní, dejte do svého příspěvku recept na skvělé steaky nebo veganské hamburgery. Snažte se neodkazovat na svůj web nebo prodejní obsah více než jednou za tři až pět příspěvků. 

Co sdílet mezi tím? To už závisí na tom, v jakém oboru se vaše značka pohybuje. Některé věci, se kterými se členové komunity obvykle zabývají, zahrnují výukové programy, užitečné tipy, obsah vyjádřený uživateli a obsah pro lepší pocit. Všemi těmito příspěvky svým uživatelům ukážete, že se o ně zajímáte a víte přesně, co chtějí. 

7. UGC ukazuje, že vám na tom záleží

Další skvělý způsob, jak zvýšit zapojení do místní komunity online, je sdílet obsah vyjádřený uživateli (UGC). Sdílejte fotografie z komunitní události a povzbuďte své sledující, aby označili své přátele nebo s nimi váš příspěvek sdíleli. Lidé velmi rádi vidí sebe a lidi, které znají. Tak velmi snadno vytváří povědomé spojení s vaší značkou. 

Místní zákazníci rádi vidí fotografie nebo obrázky z vaší firmy. Naservírujte jim momentky ze své kanceláře. Povzbuďte je, aby označili své přátele, které vidí na fotkách. Nebo ještě lépe, aby sdíleli fotku svého dítěte ve vašem obchodě s přáteli a rodinou. 

Pomocí UGC můžete levně propagovat svou značku a zároveň ukázat, že jste ve své komunitě aktivní. Lidé budou vědět, že pracujete, žijete, nakupujete a užíváte život na stejných místech jako oni. Díky vašemu vřelému přístupu z vás místní zákazníci budou mít pocit, že vás znají a rychle si k vám vybudují důvěru. 

8. Poznejte místní influencery

Využijte místního influencera k propagaci vaší značky. Ten vám udělá za méně peněz lepší reklamu než náš oblíbený český herec nebo zpěvák. Vybrat si můžete místního hráče z oblíbeného profesionálního sportovního týmu nebo místního blogera, který má perfektní přehled o dění ve vašem městě a o tom, co místní aktuálně zajímá. 

Lidé místní celebritě důvěřují. Influencer přesně ví, jak lidé ve vašem městě žijí, kde jedí, co nakupují a jakým prostřednictvím spolu komunikují. Když oslovíte místní celebritu, reklama o vaší značce se bude šířit rychlostí blesku a lidé si ji mezi sebou budou sdílet. 

Jak můžete pomocí místního influencera zvýšit svou autoritu? 

  • Pozvěte místního starostu do své kavárny na kávu a zákusek.
  • Uspořádejte piknik s místními maminkami a dětmi 
  • Nabídněte módu ze svého butiku lidem, které vidíte propagovat místní značky ve větších skupinách na sociálních sítích. 

Ujistěte se, že nabízíte skvělé služby, aniž byste chtěli něco na oplátku. Pokud ze svých sledujících uděláte nadšené fanoušky, přinesou vám spoustu skvělých obchodů. 

9. Přestaňte se soustředit na „algoritmus“

Často vidím lidi, jak zveřejňují svůj obsah a říkají něco jako „přidání příspěvku pro algoritmus“ nebo „přidání obrázku pro algoritmus“. 

Takhle to skutečně nefunguje!

Vytvořte pro své publikum skvělý obsah. Ale nepodtrhujte neustále svou značku nebo to, co si myslíte, že krmí „algoritmus“. Facebook, Twitter a všechny ostatní sociální sítě chtějí mít uživatele na platformách. A víte, co drží uživatele na platformách? 

Konverzace, nakupování, zábava a užitečné informace je povzbuzují k tomu, aby trávili svůj čas s ostatními lidmi na sociálních sítích. Dejte jim, co chtějí a budou se držet. Pokud zůstanou, platformy vás budou zobrazovat širšímu publiku, vy se stanete místní autoritou a postupně se zvýší povědomí o vaší značce i zisk. 

10. Buďte nápomocní

Hledáte tajný trik, který vás na sociálních sítích požene kupředu a zvýší vám tržby? Máme pro vás špatnou zprávu. Takový trik neexistuje. Nesnažte se vyzrát nad systémem. Raději se rovnou zaměřte na poskytování užitečných informací. Buďte autentičtí. Poskytněte informace, které vaše publikum skutečně potřebuje. 

11. Bavte se

Sdílejte se svým publikem obsah, který vás baví vytvářet. Vaše nadšení se promítne do vašich zpráv a vaši fanoušci a sledující si vaše příspěvky více užijí. Ve svých komentářích se klidně můžete odvázat. Udělejte si legraci ze své značky nebo z odvětví, ve kterém podnikáte. Mnoho majitelů firem má strach, že jejich odvětví je pro sociální sítě příliš nudné nebo příliš vědecké. Dejte svému publiku šanci. Budete mile překvapeni, jak vašemu odvětví rozumí!

Máte firmu zabývající se instalatérstvím? Nemusíte mít na kontě zrovna nejzajímavější témata, ale svým místním komunitám můžete poskytnout velmi užitečný obsah. Možná bude vaše publikum zajímat, jakého instalatéra volat o půlnoci. Nebojte se svému publiku sdělit tyto důležité informace. Ukažte svým sledujícím, jak můžete tyto stresové situace lehce vyřešit. 

Od Googlu přes sociální sítě až po skutečný život

I když užitečná aktualizace obsahu vyvolala rozruch, poskytování relevantních a užitečných informací vašemu publiku vždy bylo a bude důležité! Vždy jde o poskytnutí důležitých informací skutečným lidem ve vaší komunitě. 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Kristýna Franclová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp