
Google oznámil konsolidaci lokálních domén kvůli sjednocení technické infrastruktury svých vyhledávačů. Pod jednotnou doménou google.com však bude i nadále zobrazovat lokální výsledky podle jednotlivých zemí tak, jako dosud. Jaký dopad bude mít změna na data o návštěvnosti webů a na optimalizaci?
Sloučení struktury domén
Domény specifické pro různé země (google.cz, google.de, google.fr…) budou postupně rušeny a přesměrovány na google.com.
Internetový gigant k tomu uvádí:
- “V průběhu let se naše schopnost poskytovat lokální služby zlepšila. V roce 2017 jsme začali poskytovat stejnou službu s lokálními výsledky všem uživatelům Vyhledávání, ať už používali google.com, nebo doménu nejvyšší úrovně své země.”
Podle specialistů Google už dnes domény na úrovni jednotlivých států nejsou potřeba, protože systém může poskytovat relevantní výsledky související s lokalitou bez ohledu na to, jakou doménu používáte.
Kdy ke změnám v doménách dojde?
Aby si uživatelé mohli na nový systém lépe zvyknout, bude Google přesměrování zavádět postupně v následujících měsících.
Přesto, že se změní adresa URL ve vašem prohlížeči, vyhledávání by mělo probíhat stále stejně. Jak zástupci společnosti zdůrazňují, “aktualizace neovlivní fungování Vyhledávání ani nezmění způsob, jakým Google plní povinnosti vyplývající z národních zákonů.“
Počátek evoluce hreflang?
Marketéři a odborníci na SEO spekulují, že změna domén může souviset s tím, jak Google nakládá s mezinárodním obsahem.
Samotná firma tyto souvislosti nepotvrdila, ovšem loni v létě jeden z jejích analytiků Gary Illyes naznačil, že by se systémy Google mohly méně spoléhat na manuálně nasazované značky hreflang a více pracovat s automatickým rozpoznáváním jazyků:
- “Nakonec bych chtěl stále více omezovat ruční anotace webů a zapojovat automaticky zpracovávané informace.”
Na tuto souvislost upozornila v příspěvku na sociálních sítích SEO specialistka Montse Cano, která sdělila, že “hreflang se díky vylepšování umělou inteligencí může ve skutečnosti také změnit.”
John Mueller z Google ovšem výslovně uvedl, že v oblasti mezinárodního SEO se nic nezměnilo, takže takové spekulace mohou být předčasné.
Důsledky pro profesionály v oboru SEO
Změnu několika způsoby pocítí marketéři zabývající se vyhledáváním, a to především ti, kteří pracují na mezinárodním SEO.
- Analýzy budou vykazovat různé vzorce návštěvnosti s tím, jak se začne provoz přesouvat ze specifických národních domén na google.com.
- Uživatelé by měli zaznamenat jednotnější zážitek napříč různými regiony a přitom vidět výsledky pro danou lokalitu.
Co dál?
Přestože se systémy Google v automatické detekci jazyka neustále zlepšují, při práci na SEO se držte tohoto:
- Pokračujte v používání značek hreflang.
- Prověřte, zda váš web jasně signalizuje regionální a jazykové cílení.
- Sledujte analytická data, abyste pozorovali změny v návštěvnosti webu během převodu domén.
- Prozkoumejte, jak sloučení domén ovlivňuje SEO strategie postavené na doménách odlišných pro jednotlivé státy.
John Mueller zdůraznil, že konsolidace domén není návodem pro SEO marketéry, aby tento postup kopírovali. Rozhodnutí je čistě obchodní záležitostí firmy Google jako globální značky a nemá být výzvou k následování těchto kroků.
Klíčové poznatky
Úprava souvisí s vývojem obchodní strategie Google pro její vlastní domény. Pro mezinárodní SEO to podle prohlášení Google neznamená žádné důsledky.
I když v této souvislosti došlo také na odbornou diskuzi o automatické detekci jazyka, Google zatím neohlásil žádné změny ve způsobu, jakým zpracovává vícejazyčný obsah webů nebo značení hreflang.
Vnímejte tuto situaci jako součást dalšího vývoje vyhledávacích technologií. Sledujte, zda a nakolik je ovlivněná vaše návštěvnost a mezinárodní viditelnost ve vyhledávání. Nezapomínejte však, že základní postupy práce na mezinárodním SEO zůstávají zatím stále stejné.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Martin Kulhánek
Foto zdroj: pixabay.com