influencer
Influencer marketing je jedním z nejefektivnějších druhů propagace. Zjistěte, jak najít ty nejlepší influencery pro váš produkt.

Jako firma jistě víte, že influencer marketing je důležitou součástí vaší marketingové strategie. Koneckonců 92 % spotřebitelů důvěřuje influencerům více než jakékoli jiné formě reklamy a influencer marketing může přinést až 11x vyšší návratnost investic než tradiční formy digitálního marketingu. Při tolika možnostech však může být těžké přijít na to, jak najít ideální influencery pro vaši značku. Zde je několik tipů, které vám pomohou najít ty nejlepší influencery pro váš produkt a zařadit tento typ propagace do vaší marketingové strategie:

Definujte svou cílovou skupinu

Prvním krokem při hledání dokonalého influencera je definovat svou cílovou skupinu. V jaké věkové skupině se nacházejí? Jaké mají zájmy? Jaké problémy se snaží řešit?

Vytvoření alespoň tří zákaznických person vám pomůže lépe zacílit influencery. Můžete například vymyslet tři odlišné profily potenciálních zákazníků a popsat je několika slovy. Poté můžete začít hledat influencery, kteří tyto persony dokážou oslovit. Nemusí se přesně shodovat, ale poskytnou vám skvělý návod, jaký typ talentů by mohl být nejvhodnější. 

Využijte platformu pro influencer marketing

Existuje řada platforem pro influencer marketing, které vám pomohou najít influencery odpovídající vaší cílové skupině. Mezi ty nejoblíbenější patří Heepsy, BuzzSumo a Upfluence.

Vyhledávání v sociálních médiích

Dalším skvělým způsobem, jak najít potenciální influencery, je prohledávání platforem sociálních médií, jako jsou Twitter, Instagram a YouTube. Jednoduché vyhledávání klíčových slov souvisejících s vaším oborem nebo produktem vám může poskytnout dobrý výchozí bod.

Prověřte hashtagy

Hashtagy jsou skvělým způsobem, jak objevit nové influencery. Vyhledejte relevantní hashtagy na platformách sociálních médií nebo použijte platformu pro výzkum hashtagů a zjistěte, kdo je používá.

Vyhledávání prostřednictvím hashtagů často vede k nalezení některých nejvýznamnějších influencerů v konkrétním oboru. Oboroví influenceři jsou užiteční zejména tehdy, když se snažíte navázat kontakt s konkrétní cílovou skupinou nebo místními zákazníky.

Podívejte se, s kým spolupracuje vaše konkurence

Jedním z nejlepších způsobů, jak najít nové influencery, je zjistit, s kým spolupracuje vaše konkurence. Podívejte se na jejich účty na sociálních sítích a zjistěte, zda jsou označeni v nějakých příspěvcích. To vám může poskytnout dobrou představu o dalších influencerech ve vašem oboru.

Podívejte se na stránky oblíbených značek

Existuje řada stránek značek, které mohou být při hledání influencerů užitečné. Jednoduché vyhledání vašeho oboru nebo produktu na Googlu může zobrazit webové stránky značky i jejich nejnovější spolupráce s influencery na Instagramu. Mnoho značek často zobrazuje své minulé spolupráce s influencery formou mřížky sociálních médií ve spodní části své domovské stránky nebo dokonce v zápatí. Tyto minulé příspěvky se velmi snadno prohlížejí a mohou sloužit jako rychlý odkaz na nedávné spolupráce s influencery.

Účast na oborových akcích

Pokud se chcete s influencery spojit osobně, zvažte účast na oborových akcích. Je to skvělá příležitost, jak poznat nové lidi a navázat vztahy.

Spojte se na síti LinkedIn

LinkedIn je skvělá platforma pro navázání kontaktů s dalšími profesionály ve vašem oboru, včetně potenciálních influencerů. Pro začátek se zkuste připojit k příslušným skupinám a účastnit se diskusí.

Oslovte je přímo

Jakmile identifikujete některé potenciální influencery, oslovte je přímo. To lze provést prostřednictvím sociálních médií, e-mailu nebo dokonce telefonicky.

Tyto tipy mějte na paměti, až začnete hledat ideální influencery pro svou značku. S trochou úsilí určitě najdete řadu talentů, kteří mohou pomoci zvýšit návštěvnost, popularitu a prodej vaší značky.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp