SEO a PPC
Optimalizace stránek pro vyhledávače je dlouhodobý proces. Díky PPC reklamě si jej však můžete výrazně zjednodušit a zrychlit. Přečtěte si, jak!

Přestože je SEO úžasným zdrojem kvalitní návštěvnosti, která proudí na vaše stránky zdánlivě sama od sebe a zadarmo, dostat svůj web na vrchol vyhledávání představuje významnou investici času a finančních prostředků. Jedná se o složitý a dlouhodobý proces, sestávající z mnoha dílčích kroků, které musíte správně nastavit. Je to spousta práce a nikdy si nemůžete být stoprocentně jisti, zda se investice vyplatí, dokud se váš obsah neumístí na první stránce výsledků vyhledávání. Proto je dobré využít každé možnosti, jak optimalizaci stránek zefektivnit a posílit. Jednou z velmi efektivních metod, jak vylepšit vaše SEO, je kupodivu i placená PPC reklama.

Otestujte potenciální návratnost investic do SEO

Většina majitelů webů optimalizuje své stránky proto, aby dosáhli konkrétních cílů. Může to být získání návštěvnosti, rozšíření povědomí o vašem produktu, či zvýšení tržeb. Aby se vám však optimalizace vyplatila, musí být nejprve cílová stránka schopná dosáhnout určeného cíle. K čemu by vám byla první pozice ve vyhledávání, pokud by cílová stránka nebyla dostatečně kvalitní, aby uspokojila požadavky návštěvníků? Špatná kvalita vstupní stránky dokáže jakoukoli optimalizaci pro vyhledávače zcela pohřbít. Pokud ještě před zahájením SEO spustíte PPC kampaň cílenou na konkrétní vstupní stránky, zjistíte velice jednoduše a levně, jestli je cílová stránka dostatečně kvalitní. Pokud není, můžete provést důležité změny ještě předtím, než se pustíte do SEO.

Prostřednictvím PPC kampaně můžete rychle a levně otestovat, jak vaše stránka konvertuje. Pokud návštěvníci nenakupují, nebo se nepřihlašují k odběru newsletteru, je potřeba cílovou stránku upravit.

Data, která shromáždíte z PPC kampaně, nebudou dokonale odrážet to, co uvidíte, když se obsah umístí na první stránce Googlu. Konverzní poměry se budou pravděpodobně lišit a objem získaných kliknutí nebude stejný. Můžete však získat spoustu cenných poznatků, které vám pomohou rozhodnout se, zda se vyplatí optimalizovat stránku na určitá klíčová slova.

Získejte poznatky o zapojení návštěvníků

Hlavním cílem Googlu je poskytovat lidem, kteří využívají jeho služby, dokonalý uživatelský zážitek. Je to velmi jednoduché – čím více se lidem budou líbit výsledky vyhledávání, tím více budou Google používat a tím více Google (a jeho akcionáři) nakonec vydělají.

To, jak lidé s vaším obsahem pracují, je rozhodujícím faktorem, podle kterého Google zjistí, nakolik byli s výsledky vyhledávání spokojeni, a tudíž také faktorem, který ovlivňuje, kde by se měl obsah ve výsledcích vyhledávání umístit. Pomocí reklam Google můžete získat přehled o míře okamžitého opuštění stránky (bounce rate), době strávené na stránce a dalších signálech, které ovlivňují SEO.

K získání potřebných informací můžete použít i nástroje, jako je Google Analytics, který vám poskytne hlubší vhled do toho, jak se návštěvníci na stránce chovají. Těchto nástrojů můžete využít k optimalizaci obsahu ještě předtím, než se začnete věnovat optimalizačním postupům SEO, jako je získávání odkazů. Pokud se vám podaří optimalizovat způsob, jakým lidé s vaším obsahem interagují, vyšlete tím Googlu jasné signály, že vaše stránka je kvalitní a stojí za to ji umístit na prvních místech vyhledávání, jelikož její návštěvníci jsou s ní spokojeni.

PPC reklama

Optimalizujte metadata svých stránek pro zvýšení CTR

To první, co uživatel z vaší stránky uvidí, je nadpis a popis ve výsledcích vyhledávání. Google k tomu používá text, který na vaší stránce najde v metaznačkách title a description. Je proto ve vašem zájmu vytvořit tyto texty tak, aby na první pohled přitáhly pozornost návštěvníka a přiměly jej ke kliknutí. K testování nejlepší varianty nadpisu a popisu vám také dokáže pomoci PPC reklama. S její pomocí snadno otestujete různé varianty, abyste zjistili, která nejvíc konvertuje. Vítěznou variantu poté použijete v metaznačkách konkrétní cílové stránky.

Úspěšné titulky a popisy mohou být takové, které obsahují například:

• Otázku
• Číslo na začátku nadpisu
• Výhody produktu

Analýzou výsledků PPC kampaně pravděpodobně zjistíte, že i malé změny titulku nebo popisu v Google Ads ovlivňují míru prokliku (CTR).

Na závěr

Pokud chcete, aby se váš obsah dobře umisťoval ve výsledcích vyhledávání, musíte vzít v úvahu, jak funguje algoritmus Google. Rozhodujícím prvkem, který určuje vaše pozice ve vyhledávání, je totiž nejen kvalita obsahu, který nabízíte, ale také uživatelský komfort.

PPC reklama je v tomto neocenitelným pomocníkem. Pomocí placených reklam můžete například otestovat návratnost investic do SEO, než se pustíte do skutečné optimalizace, shromáždit údaje o interakci uživatelů s vaším obsahem a optimalizovat názvy stránek a meta popisy. Díky informacím, které tímto způsobem získáte, se budete moci vyhnout chybám při optimalizaci a udělat tak vaše SEO mnohem efektivnější.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp