Dnes si velmi silně konkurují SEO a PPC reklamy. SEO však může být pro mnoho firem pomalým procesem, jak dostat svůj web výše ve výsledcích vyhledávání, a proto čím dál více firemních financí zpravidla proudí právě ►do PPC reklamy.
PPC reklama je ideální možností, jak okamžitě zvýšit návštěvnost vašeho webu. Umí oslovit relevantní zákazníky dle lokality, věku, pohlaví, zájmů nebo klíčových slov, která jednotliví uživatelé vyhledávají. Díky tomu váš web navštíví lidé, kteří se opravdu zajímají o typ produktů nebo služeb, které vaše firma prodává. PPC reklamy také patří mezi nejkonverznější kanály. Výsledky kampaní jsou velmi dobře a přesně měřitelné, nad rozpočtem v kampaních máte plnou kontrolu a například v platformě Google Ads neustále dochází k vylepšování strategií tak, aby v případě, že se kampaním skutečně věnujete, byly výsledky z PPC reklam čím dál lepší.
Ušetříte peníze
►Zejména v případě, že s PPC reklamou začínáte, bude levnější, když si zaplatíte experty na PPC, kteří ví, co v PPC kampaních opravdu funguje, jak reklamy nastavit a na co si dát pozor.
Agentura vám také zpravidla poradí, jak vylepšit vaše vstupní stránky, aby PPC kampaně dosáhly co nejvyšší míry konverze. Pro správně vedené PPC kampaně je nutné znát spoustu podrobností. Je například třeba vědět, jak optimalizovat reklamy v souvislosti s konverzemi, jaké typy kampaní jsou pro váš byznys a dosažení stanovených cílů vhodné, jaké strategie nabídky jsou nejefektivnější atd. Kampaně by také měly být pravidelně kontrolovány, což vyžaduje další čas, který byste jinak mohli věnovat rozvoji svého podnikání.
Práce s nástroji třetích stran pro ještě efektivnější správu PPC kampaní
PPC agentury také zpravidla využívají licencované nástroje třetích stran, které jim pomohou řídit vaše PPC kampaně ještě efektivněji než bez nich. Naučit se správně pracovat s těmito nástroji by vás stálo další čas, který můžete věnovat rozvoji svého podnikání. Navíc, díky tomu, že tyto nástroje agentury využívají pro více klientů, velmi často vás licenční poplatek vyjde levněji.
Technická odbornost
Základem každé úspěšné PPC kampaně je vyhodnocování klíčových výkonnostních ukazatelů a průběžná optimalizace.
►Instalace kódu pro sledování vašich PPC kampaní vyžaduje alespoň základní znalost HTML a správce PPC reklamy by měl v ideálním případě umět hlouběji vyhodnotit průběh kampaně v kontextu s návštěvností webu, a to pomocí Google Analytics. Měl by také vědět, jak fungují jednotlivé atribuční modely a vyhodnotit přínos kampaní v souvislosti s návštěvností webu z ostatních kanálů.
Vyhledávání obchodně zajímavých klíčových slov není jednoduché
Analýza klíčových slov je zcela zásadním krokem pro úspěšnou PPC kampaň. Odborníci mají s volbou klíčových slov dostatek zkušeností a mají k dispozici i placené nástroje, které vám poskytnou lepší výsledky. Pokud zvolíte špatná klíčová slova, vaše reklama může být zbytečně drahá a neefektivní. PPC specialisté dále pracují s vyhledávacími dotazy a vylučujícími klíčovými slovy, díky kterým dosahují ještě lepších výsledků za nižší ceny.
Sledování trendů
►Specialisté z marketingových agentur neustále sledují nejnovější trendy a vědí o významných změnách v PPC systémech, které nezkušené inzerenty mohou překvapit.
Experti se pravidelně zúčastňují různých školení, aby měly co nejlepší znalosti a přehled o nejnovějších trendech. PPC kampaním se věnují denně a přesně ví, které postupy opravdu fungují.
Komplexní marketing
Další nespornou výhodou spolupráce s agenturou je fakt, že ve většině případů má agentura přesah do dalších oblastí marketingu, a vy se tak nemusíte trápit například grafickými návrhy bannerů, optimalizací webu pro vyhledávače nebo správou sociálních sítí. Agentura vám také pomůže s nastavením cílů v Google Analytics, které je nezbytné pro efektivní vyhodnocování přínosu jednotlivých marketingových kanálů, ale i jednotlivých kampaní v rámci PPC. Od kvalitní agentury se také většinou dovíte další doporučení, která váš byznys mohou posunout na další úroveň.
Znalost PPC terminologie
Naklikat PPC kampaň podle návodu nestačí. Marketingové specialisté se mimo jiné vyznají v terminologii, která souvisí s PPC kampaněmi. Vědí, co znamenají zkratky jako CPM, CPC, CPA a další. Pochopení těchto pojmů je v řízení PPC kampaní klíčové. Pokud nerozumíte těmto pojmům, je téměř nemožné, abyste byli ve správě PPC kampaní úspěšní.
Nastavení PPC kampaní může být náročnější, než jste čekali
Pro úspěšnou PPC kampaň je třeba provést několik důležitých nastavení. Například můžete vyloučit některá klíčová slova, na které nechcete, aby se vaše reklamy zobrazovaly.
"Pomocí geografického cílení pak můžete oslovit relevantní publikum v oblasti, kde se vaše podnikání opravdu nachází."
V případě, že budete reklamu zobrazovat v obsahové síti, měli byste vědět, kde odfiltrovat weby, na kterých by vaše reklama neměla být zobrazována. Bez perfektní znalosti systému a pochopení různých nastavení budete zbytečně platit více peněz za méně efektivní reklamy. V textových reklamách pak PPC specialisté doplňují různá rozšíření, která vedou k lepšímu hodnocení kampaní, které jsou pak více zobrazovány a stojí méně peněz.
Agentura ví, jak má vypadat vstupní stránka
Agentura vás také případně upozorní na nedostatky vašich vstupních stránek, na které povedou vaše reklamy, a navrhne vám možné změny, které pomohou k lepším výkonům PPC kampaní.
Zkušenost s podobnými klienty
►Agentury, které se na denní bázi věnují PPC kampaním, již pravděpodobně pracovaly pro klienty ze stejného oboru podnikání, jako je vaše firma.
Jejich znalosti, které získaly při vedení těchto kampaní, mohou využít ve váš prospěch.
Opravdu máte čas spravovat PPC reklamy?
Posledním, ale velmi důležitým bodem, který bychom si měli připomenout, je fakt, že majitelé firem a jejich pracovníci většinou nemají dostatek času na nastavení a pravidelnou optimalizaci PPC kampaní. V takovém případě dochází k rychlému a nepromyšlenému nasazení reklam. Ve finále pak zbytečně utratíte rozpočet na kampaně, které nepřinesou požadované výsledky.
"Zvolte pro nastavení a správu SEO Consult. Zajistíme vám, že váš web bude ve vyhledávání na Googlu a Seznamu okamžitě vidět."
zdroj: ppchero.com, cpcstrategy.com, marketingland.com
Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
foto zdroj: pixabay.com