PPC reklama
Získávání dat z Performance Max je důležité, přesto však může být frustrující. Zde je několik tipů a triků, které vám s tímto úkolem pomohou.

Nastavit své PPC kampaně Google Ads Performance Max tak, aby byly úspěšné, není zas tak snadné. Abyste je mohli vyladit na maximální výkon, budete potřebovat mít přehled o výkonnosti, tématech klíčových slov, o tom, kde se utrácejí vaše peníze a další informace. Problém je, že získávání dat a přehledů z Performance Max může být frustrující.

Co je to Google Ads Performance Max?

Google Ads Performance Max je nová funkce v rámci Google Ads, která umožňuje inzerentům maximalizovat výkon jejich PPC reklamních kampaní na Google sítích, jako je například Google Search, YouTube, Google Play a Discover.

Tato funkce využívá strojového učení a umělé inteligence k tomu, aby optimalizovala výkon reklamních kampaní napříč různými kanály a umístěními. Inzerenti zadají svůj cílový rozpočet a Performance Max se snaží maximalizovat počet konverzí, které lze získat za daný rozpočet.

Performance Max také umožňuje inzerentům využívat nové formáty reklam, jako jsou například rozšířené textové reklamy, katalogové reklamy a obrázkové reklamy, a to v různých velikostech a formátech, aby se lépe přizpůsobily různým zařízením a kanálům.

Jak získat informace a data o výkonnosti Performance Max?

I když jsou podrobnější data omezená, využijte kartu Insights. Najdete zde užitečné informace o celkových trendech a můžete si zobrazit údaje za jednotlivé týdny nebo měsíce. Kromě toho sice nemůžete zobrazit skutečné vyhledávané výrazy, ale můžete si prohlédnout témata klíčových slov a také základní údaje o výkonu.

Skupiny výpisů vs. zobrazení: Kde se utrácejí vaše peníze?

Porovnejte celkové výdaje na kampaň na kartě Kampaně vs. celkové výdaje všech skupin výpisů. To vám pomůže pochopit rozdělení výdajů mezi Video/Display a reklamní jednotky vytvořené pomocí datového kanálu.

Poznámka: Pokud zjistíte, že provoz Display/Video nekonvertuje tak dobře jako datový kanál, můžete v nastavení kampaně vypnout rozšiřování URL.

Můžete také zkusit spustit kampaň Performance Max ve stylu Smart Shopping:

Segment: Vaše data

Na kartě Kampaně můžete filtrovat podle kampaně a segmentovat podle:

  • Zařízení
  • Den/čas

Cílové stránky: Jaké stránky mají návštěvnost/konverze?

Poznámka: Tento report není dostupný v rámci kampaně Performance Max, musíte k němu přistupovat ze záložky Všechny kampaně a filtrovat pouze kampaně PMax.

Všechny kampaně > Cílové stránky > Filtrovat podle kampaně.

Umístění: Na stránce se zobrazí možnost procházení, která je určena pro jednotlivé kampaně, např: Odkud pochází návštěvnost a prodeje?

Na kartě Místa můžete rozdělit výkonnost podle:

  • Země
  • Státy
  • PSČ/poštovní směrovací číslo
  • Okres

Přehledy: Použijte vlastní přehledy pro shrnutí vašich dat

Přejděte na kartu sestav a vytvořte vlastní tabulku, která bude zobrazovat výkonnost podle:

  • Umístění (zobrazení/video/datový kanál)
  • Značka (Datafeed)
  • Kategorie/sbírka (Datafeed)
  • Vlastní štítky (Datafeed)

Google Ads Performance Max může inzerentům poskytnout výhodu při maximalizaci výkonu reklamních kampaní na různých kanálech a umístěních. Tato funkce využívá moderní technologie a nové formáty reklam, což může vést k větší efektivitě a úsporám nákladů. Výše zmíněné tipy vám k tomu pomůžou.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp