PPC reklama
PPC reklama je jedním z nejefektivnějších způsobů propagace. Díky nim budete mít absolutní kontrolu nad svými reklamními výdaji. Jak na to?

Jestliže jste dozráli k rozhodnutí inzerovat své výrobky nebo služby pomocí vyhledávače Google, který je v současné době nejpoužívanějším světovým internetovým vyhledávačem, můžete se v tomto článku dozvědět, jak založit účet Google Ads, a na co byste si měli dát pozor, aby vaše kampaně byly efektivní a přinášely očekávané výsledky.

Možná už jste také zaslechli, že kdo nepoužívá PPC kampaně, jako by nebyl. A možná patříte mezi konzervativní obchodníky, kteří preferují klasické reklamní kanály. Ale hlodá ve vás nepatrný červíček pochybností, jestli by tento typ kampaní přece jen nepřinesl lepší výsledky nebo nové zákazníky. Anebo možná o internetové reklamě už nějakou dobu uvažujete, ale nevíte, jak na to. Ať už jsou vaše pohnutky jakékoli, náš návod vám pomůže zorientovat se v nastavení účtu Google Ads a dát šanci cílené, flexibilní internetové reklamě.

Na co si musíte dát před nastavením účtu Google Ads pozor

Vlastní proces nastavení účtu Google Ads není nijak obtížný. Není to však zdaleka to jediné, co je k úspěšné internetové reklamě potřeba. Mají-li PPC kampaně dobře fungovat, musí být splněny určité nezbytné předpoklady:

  1. Kvalitní cílové webové stránky

Vaše webové stránky musí být zajímavé, aktuální, relevantní a přehledně strukturované, aby se v nich návštěvníci dokázali snadno orientovat a neopustili je pár sekund po rozkliknutí. Účet Google Ads vám sice pomůže přilákat potenciální zákazníky na vaše cílové stránky, ale přesvědčit je ke konverzi musíte vy sami.

Zákazník se obvykle o setrvání na webových stránkách rozhoduje během prvních pár sekund. Důležitý je tedy první dojem. Postarejte se, aby vaše webová prezentace hrála ve váš prospěch, a vytvořte vstupní stránky, které potenciální zákazníky přesvědčí k akci. Pokud jsou vaše webové stránky nepřehledné, chybí na nich relevantní informace, zákazník nepochopil systém navigace na webu, případně stránky neumožňují konverzi, vyhazujete peníze do černé díry a zbytečně plýtváte svým úsilím a časem.

Jestliže si nejste jisti, zda vaše webové stránky odpovídají současným požadavkům a trendům, nastudujte si osvědčené postupy pro vytváření webových prezentací nebo se obraťte na konzultační firmu.

  1. Nečekejte okamžitý zázrak – je to běh na dlouhou trať

Je potřeba smířit se s tím, že pozitivní výsledky nemusíte pozorovat okamžitě. Plný potenciál účtu se může projevit v řádu týdnů nebo i měsíců. Jinak řečeno, PPC kampaně nejsou sprint, ale spíše půlmaraton nebo dokonce maraton. Počítejte s tím, že se vám nejspíš nepodaří vytvořit dokonalý účet a dokonalou kampaň hned napoprvé. Proces zahrnující vybudování účtu se silnou strukturou, vytvoření a rozšiřování seznamů klíčových slov, identifikaci negativ a testování a vyladění reklam a cílových webových stránek vyžaduje nemálo času a úsilí.

Navíc budete mít zpočátku velmi pravděpodobně nízké skóre kvality. Skóre kvality představuje odhad relevance reklamy a je ovlivňováno třemi klíčovými faktory: očekávanou mírou prokliku, kvalitou zobrazené reklamy a kvalitou vstupních stránek, na které reklama směřuje. Nízké skóre kvality má negativní dopad na průměrnou pozici reklamy a na cenu za proklik (CPC), takže zvyšuje náklady na Google Ads. Skóre kvality se začne měnit, jakmile si vybudujete „dobré jméno“ a prokážete, že váš účet nabízí relevantní reklamu a pozitivní uživatelské zkušenosti. Tento proces obvykle trvá 4–6 týdnů.

  1. Každý začátek je těžký

Nemyslete si, že jakmile vypustíte první PPC reklamu, máte hotovo. Samozřejmě, po určité době, když váš účet bude dobře fungovat, si můžete, obrazně řečeno, dát nohy na stůl. Ale první měsíc či dva váš čeká řehole. A pokud nemáte s internetovou reklamou, PPC kampaněmi a službami reklamního systému zkušenosti, měli byste minimálně pár týdnů věnovat jejich studiu. Můžete buď zkusit samostudium a vyhledat si informace v různých zdrojích na internetu, nebo zvolit snazší a rychlejší cestu, kterou je absolvování kurzu zaměřeného obecně na PPC kampaně nebo cíleně na Google Ads. Případně se můžete obrátit na PPC agenturu, která vám s tímto problémem pomůže.

  1. Sledování výkonnosti a vyhodnocení

Jakmile se dostatečně obeznámíte s procesem, pravidly a možnostmi PPC, můžete přistoupit k dalšímu kroku, kterým je vytvoření účtu. Důležité je, abyste prvních několik týdnů výkonnost svého účtu a své reklamy prostřednictvím nástroje Google Analytics důsledně sledovali a vyhodnocovali. Věřte, že se vám toto úsilí vyplatí.

  1. Cíl? Konverze!

Jednou ze základních věcí, které je v rámci procesu potřeba definovat, je „konverze“. V podstatě je to výsledek, kterého chcete dosáhnout – je to akce, kterou by podle vás měl zákazník provést poté, co klikne na vaši reklamu a navštíví vaši webovou stránku. Konverze může mít spoustu podob – od kliknutí na tlačítko „Koupit“ přes vyplnění formuláře poptávky, přihlášení odběru newsletteru, telefonát až po návštěvu firmy. Různé firmy preferují různé typy konverzí. Například optimální konverzí pro e-shop je nákup, zatímco pro konzultační firmu je to vyplnění formuláře nebo telefonní hovor.

Jak nastavit nový účet Google Ads

Ti, z vás, kteří dočetli až sem a nenechali se odradit počátečními překážkami, se mohou inspirovat níže uvedeným návodem pro nastavení nového účtu Google Ads.

1. Vytvoření účtu Google

K vytvoření účtu Google Ads potřebujete běžný účet Google. Pokud jej již máte (například používáte Gmail), můžete tento krok přeskočit. Jestliže účet Google dosud nemáte, musíte si jej založit. Přejděte na stránku https://www.google.com/intl/cs/account/about/a v pravém horním rohu klikněte na volbu Vytvoření účtu. Při vytváření účtu máte možnost vytvořit jej pod libovolným e-mailem.

2. Registrace do služby Google Ads

Chcete-li se zaregistrovat do služby Google Ads, ujistěte se, že jste přihlášeni k právě vytvořenému účtu Google, a přejděte na stránku ads.google.com. Po výběru účtu klikněte na Začít. Zobrazí se úvodní stránka pro PPC kampaně.

3. Typy kampaní

Google nabízí několik základních typů kampaní: kampaň ve vyhledávací síti, kampaň v obsahové síti, kampaň v nákupech Google, videokampaň, kampaň na aplikaci, chytrá kampaň, maximálně výkonná kampaň a místní kampaň. Některé kampaně mohou být s přesahem. Chytrou kampaň příliš nedoporučujeme, protože se jedná o automatickou možnost, která vám dává výrazně menší kontrolu nad vaším účtem.

Možnosti kampaní jsou rozsáhlé. Ale nebojte se. Můžete si zkusit nastavit jen jednoduchou kampaň a pak ji pozastavit, pokud ještě nejste připraveni na spuštění. A určitě se vyplatí obrátit se na PPC konzultanta či PPC agenturu nebo sáhnout po kurzu, který vám problematiku více přiblíží a umožní vám nastavovat kampaně v souladu s jedinečnými potřebami vaší firmy.

PPC kampaně mají smysl

Když se úspěšně poperete s problematikou PPC, můžete začít využívat celé řady výhod, které PPC kampaně přinášejí. Jednou z nejdůležitějších výhod je vysoká flexibilita reklamy díky strategii na míru, možnosti dočasných slev, akcí a schopnosti pružně reagovat na vývoj a změny. Také přesné zacílení na potenciální klienty pomocí klíčových slov, regionálního a geografického vymezení je velmi přínosné, protože zvyšuje efektivitu procesu akvizice nových zákazníků. Mezi finanční přínosy zase patří skutečnost, že si sami určujete výši rozpočtu na reklamu. A nejdůležitější je výsledek: noví zákazníci, zvýšené povědomí o značce a měřitelné, prokazatelné výsledky.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp