Hlavní výhodou, kterou Facebook přiřazení disponuje, jsou nové atribuční modely, založené na strojovém učení, které by měly přinášet mnohem přesnější a relevantnější výsledky než dříve nejběžněji používané modely „first touch“ a „last touch“. Tento užitečný nástroj využívá k práci Facebook pixel a je k dispozici zcela zdarma. Dokáže pracovat s reklamními kampaněmi na Facebooku, Instagramu, Messengeru i Audience network.
Proč je Facebook přiřazení důležité?
Z přehledných statistik se dozvíte, jakou měrou se která reklamní platforma podílela na konečné konverzi. Zjistíte, které reklamní kanály se vám více vyplácejí, a do nich pak můžete směřovat větší část vašeho reklamního rozpočtu.
►Facebook přiřazení navíc obsahují nové atribuční modely, které s použitím umělé inteligence a strojového učení dokážou mnohem přesněji odhalit, které reklamní kanály se na konečné konverzi podílely více a které méně.
Statistiky poté nabízejí přehledné grafické zpracování jednotlivých zdrojů návštěvnosti, takže jednoduše zjistíte, kolik konverzí přišlo z PPC, kolik z organického vyhledávání a kolik z přímé návštěvnosti, všechny údaje přehledně rozdělené podle jednotlivých zdrojů.
Co je to atribuční model?
Atribuční model nám pomáhá zjistit, který z marketingových kanálů přivedl uživatele ke konverzi a který kanál byl pro konečný nákup rozhodující. Běžně totiž přijde zákazník ke kontaktu s vaší nabídkou vícekrát. Například může nejprve kliknout na vaši reklamu na Facebooku, poté na Instagramu, později může kliknout na retargetingovou reklamu, a teprve nakonec, až si zjistí všechny potřebné údaje a ceny, vyhledá si vaši stránku ve vyhledávači a konečně si produkt zakoupí.
"Atribuční model určuje, kterému ze zúčastněných kanálů přiřadíte největší podíl na získání zákazníka, a do kterého kanálu se proto vyplatí nejvíce investovat."
Kde najdu novou funkci Facebook přiřazení?
Funkce Facebook přiřazení je k dispozici ve vašem Business Manageru v sekci Nástroje, pod záložkou Měření a reporty. Abyste mohli Facebook přiřazení úspěšně používat, musíte mít na stránce zprovozněn Facebook pixel.
►Jelikož nové atribuční modely Facebook přiřazení jsou založeny na strojovém učení, vyžaduje systém nějaký čas, než systém sesbírá potřebná data a na jejich základě začne poskytovat relevantní výsledky.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com