Funkce Facebook přiřazení je nyní dostupná pro všechny

Facebook přiřazení je nyní dostupné pro všechny
V březnu 2017 spustil Facebook betaverzi svého řešení pro přiřazování konverzí k jednotlivým marketingovým kanálům, známou jako Facebook Attribution neboli Facebook přiřazení. Nyní po téměř dvou letech testování je Facebook přiřazení dostupné v ostré verzi pro všechny.

Hlavní výhodou, kterou Facebook přiřazení disponuje, jsou nové atribuční modely, založené na strojovém učení, které by měly přinášet mnohem přesnější a relevantnější výsledky než dříve nejběžněji používané modely „first touch“ a „last touch“. Tento užitečný nástroj využívá k práci Facebook pixel a je k dispozici zcela zdarma. Dokáže pracovat s reklamními kampaněmi na Facebooku, Instagramu, Messengeru i Audience network.

Proč je Facebook přiřazení důležité?

Z přehledných statistik se dozvíte, jakou měrou se která reklamní platforma podílela na konečné konverzi. Zjistíte, které reklamní kanály se vám více vyplácejí, a do nich pak můžete směřovat větší část vašeho reklamního rozpočtu.

Facebook přiřazení navíc obsahují nové atribuční modely, které s použitím umělé inteligence a strojového učení dokážou mnohem přesněji odhalit, které reklamní kanály se na konečné konverzi podílely více a které méně.

Statistiky poté nabízejí přehledné grafické zpracování jednotlivých zdrojů návštěvnosti, takže jednoduše zjistíte, kolik konverzí přišlo z PPC, kolik z organického vyhledávání a kolik z přímé návštěvnosti, všechny údaje přehledně rozdělené podle jednotlivých zdrojů.

Co je to atribuční model?

Atribuční model nám pomáhá zjistit, který z marketingových kanálů přivedl uživatele ke konverzi a který kanál byl pro konečný nákup rozhodující. Běžně totiž přijde zákazník ke kontaktu s vaší nabídkou vícekrát. Například může nejprve kliknout na vaši reklamu na Facebooku, poté na Instagramu, později může kliknout na retargetingovou reklamu, a teprve nakonec, až si zjistí všechny potřebné údaje a ceny, vyhledá si vaši stránku ve vyhledávači a konečně si produkt zakoupí.

"Atribuční model určuje, kterému ze zúčastněných kanálů přiřadíte největší podíl na získání zákazníka, a do kterého kanálu se proto vyplatí nejvíce investovat."

Facebook přiřazení

Kde najdu novou funkci Facebook přiřazení?

Funkce Facebook přiřazení je k dispozici ve vašem Business Manageru v sekci Nástroje, pod záložkou Měření a reporty. Abyste mohli Facebook přiřazení úspěšně používat, musíte mít na stránce zprovozněn Facebook pixel.

Jelikož nové atribuční modely Facebook přiřazení jsou založeny na strojovém učení, vyžaduje systém nějaký čas, než systém sesbírá potřebná data a na jejich základě začne poskytovat relevantní výsledky.

Nastavení FB pixelu

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp