Facebook retargeting
Co s návštěvníky, kteří projeví zájem o vaše produkty, ale nic si nekoupí? Nechat je jenom tak odejít by byla věčná škoda. Oslovte je znovu pomocí retargetingu, a předložte jim nabídku, kterou neodmítnou.

Retargeting na Facebooku je velice účinný způsob, jak návštěvníky proměnit v zákazníky, kteří si koupí váš produkt nebo provedou jiný typ požadované konverze. Princip tohoto marketingového nástroje spočívá v tom, že návštěvník, který navštívil vaši stránku, je identifikován pomocí cookie a posléze mu můžete zobrazovat konkrétní reklamy. Můžete se tak znovu připomenout návštěvníkům, kteří u vás v minulosti nakupovali nebo vás jen navštívili, a nabídnout jim něco, čemu nebudou schopni odolat.

Proč je retargeting tak účinný?

Je to díky tomu, že retargetingovou kampaní oslovujete návštěvníky, kteří již v minulosti navštívili vaše stránky, a projevili tak zájem o váš produkt. Návštěvníci, kteří od minulé návštěvy měli dostatek času přemýšlet o vaší obchodní nabídce. Nyní, když navštívili vaši stránku podruhé, budou mnohem více nakloněni možnosti koupit si vaše zboží nebo služby.

Můžete však udělat mnohem více než jen zobrazit návštěvníkovi podruhé stejnou reklamu, kterou již viděl. Existují postupy, jak celou retargetingovou kampaň zpracovat mnohem efektivněji a získat ještě více platících zákazníků.

Níže popsané postupy vám umožní posunout vaše retargetingové kampaně na mnohem vyšší úroveň.

Oslovte návštěvníky určitých stránek a ukažte jim související reklamu

Většina webů obsahuje různá témata a různé obchodní nabídky, z nichž každá přitahuje jiný typ návštěvníků. Zobrazovat všem stejnou reklamu je zcela zbytečné plýtvání prostředky. Proto je důležité rozčlenit retargetingové publikum do více částí, členěných podle tématu, o které návštěvník v minulosti projevil zájem.

Díky tomu budete moci svým bývalým návštěvníkům zobrazovat přesně takové reklamy, které je přesvědčí k opětovné návštěvě vaší stránky.

Pokud máte e-shop s kosmetikou, můžete návštěvníkům, kteří v minulosti navštívili sekci péče o vlasy, zobrazovat jiné reklamy než těm, kteří projevili zájem o parfémy. Můžete publikum členit ještě podrobněji, například podle toho, zda má zájem o šampony, barvy, nebo žehličky na vlasy. Každé této skupině pak můžete zobrazovat reklamu, která přesně odpovídá jejím preferencím.

Samozřejmě, každá z reklam by měla mířit na specifickou landing page, která přesně odpovídá jejímu zaměření.

Tato činnost sice zabere nějaký čas, ale není na ní nic složitého a výsledek v podobě zvýšeného počtu konverzí rozhodně stojí za to.

nastavení retargetingu na FB

Jak to provést?

Pokud ovládáte vytváření publik ve správci reklam na Facebooku, není na tom vůbec nic složitého. Jediné, co musíte udělat, je vytvoření vlastního publika na základě lidí, kteří navštívili specifickou stránku. Použijte pravidlo „URL“ a podmínku „obsahuje“, kde napíšete URL zvolené stránky nebo jeho část.

Od této chvíle se lidé, kteří navštíví určitou stránku nebo skupinu stránek, budou zařazovat do konkrétního publika, které poté můžete oslovit cílenou reklamou.

Pokud se vám zdá nastavení příliš složité, správu PPC reklam můžete také svěřit marketingové agentuře, která udělá všechnu těžkou práci za vás.

Oslovte návštěvníky, kteří se chtějí dozvědět více

Návštěvníci, kteří stráví na vašich stránkách nějaký čas a shánějí se po dalších informacích o vašem produktu, jsou mnohem více nakloněni ke koupi než lidé, kteří stránku jen zběžně prolétnou a ihned odcházejí.

Tito návštěvníci jsou pro vás mnohem hodnotnější, a proto se vyplatí za jejich opětovné přilákání nabídnout vyšší cenu za proklik.

Abychom to mohli provést, je nejdříve nutné tyto návštěvníky odlišit od zbytku pomocí zvláštního publika.Postup je stejný jako v předchozím případě. Vytvořte si vlastní publikum a vyberte lidi, kteří navštívili stránky typu „více informací“, „recenze“, „technické specifikace“ a podobně.

"Návštěvníci podobných stránek mají o zakoupení vašeho produktu opravdový zájem, a proto si zaslouží mnohem více vaší pozornosti."

Oslovte návštěvníky, kteří se zajímali o cenu produktu

Nejcennějšími návštěvníky v retargetingových kampaních jsou ti, kteří se v minulosti zajímali o cenu produktu. Znamená to, že se o váš produkt opravdu zajímají a že nad jeho koupí vážně uvažují.

Vytvořte z těchto návštěvníků speciální retargetingové publikum a nabídněte za jejich získání nejvyšší cenu, jakou si můžete dovolit.

Při vytváření vlastního publika postupujte stejně jako v předchozích případech, akorát do podmínek dejte návštěvu stránek s cenou produktu.

Oslovte návštěvníky, kteří nedokončili nákup

Zákazníci, kteří měli zájem koupit váš produkt či službu, ale nákup nějakého důvodu nedokončili, jsou velice cenným zdrojem konverzí. Důvodů, proč nedokončili nákup, může být mnoho. Vložili zboží do košíku, ale pak je něco vyrušilo? Rozhodli se odložit nákup na později? Vyskytl se na stránce problém, který jim zabránil v dokončení nákupu? Každopádně, znovu oslovit tyto skoro zákazníky se rozhodně vyplatí.

Zkuste pro ně vytvořit vlastní publikum a oslovit je takovým způsobem, který by rozptýlil jakékoli pochybnosti o vaší nabídce a přesvědčil je k nákupu.

Vytvořte vlastní publikum, podobně jako v předchozích případech, a vyberte jako podmínku stránky z nákupního košíku, popřípadě jiné stránky, které lidé navštíví, pouze pokud mají v úmyslu kupovat.

Oslovujte návštěvníky na základě jejich hledání

Pokud získáváte návštěvnost také z PPC reklam v Google nebo Bing, můžete vaše bývalé návštěvníky znovu oslovit pomocí retargetingu a nabídnout jim přesně ten produkt, o který měli původně zájem.

Můžete svou retargetingovou kampaň zacílit na lidi, kteří navštívili vaši stránku prostřednictvím PPC reklamy, ale zatím si u vás nic nekoupili. Samozřejmě můžete také oslovit stávající zákazníky a nabídnout jim doplňkový sortiment k produktu, který si zakoupili. Rozčleňte kampaň podle klíčových slov, která vyhledávali, a nabídněte jim na Facebooku příležitost si koupit váš produkt. Retargeting můžete využít i na Instagramu

Pro každou skupinu nastavte reklamní kreativu a landing page, které přesně odpovídají tomu, co návštěvník v minulosti vyhledával.

jak vytvořit vlastní publikum

Rozčleňte retargetingové publikum podle času návštěvy

Členění návštěvníků podle času přístupu patří mezi základní strategie, přesto však není příliš často využíváno. Na rozdíl od výše zmíněných postupů nevytváříme v tomto případě vlastní publikum na základě toho, jakou stránku návštěvník zobrazil, ale kdy ji navštívil.

Možná si říkáte, jestli to není jedno, kdy nás zákazník navštívil. Přesto však na tom může záležet. Cílem je v tomto případě cílení na návštěvníky, kteří navštívili naši stránku teprve nedávno, a existuje dobrý důvod se domnívat, že jejich zájem o náš produkt stále trvá. Takové návštěvníky se vyplatí oslovit i za větší cenu za proklik na rozdíl od návštěvníků, kteří naši stránku navštívili dříve a u kterých se můžeme domnívat, že si zboží již zakoupili u konkurence nebo že o něj ztratili zájem.

"Díky tomuto cílení budete moci vytvořit publikum, které je neustále aktuální, protože zahrnuje pouze nedávné návštěvníky vašeho webu."

Odfiltrujte z publika nerelevantní návštěvníky

V seznamech vlastního publika, které si vytvoříte, se vždy vyskytuje určité procento osob, které tam mít nechcete. Lidé, kteří na vaše stránky přišli omylem nebo nikdy neměli zájem si produkt u vás koupit.

Je zbytečné za takové návštěvníky platit, jelikož je jen nepatrná šance, že si cokoli koupí.

Na vašem webu možná existují stránky, které s vaším produktem příliš nesouvisí, typicky stránky nabízející zaměstnání ve vaší firmě nebo seznam obchodních partnerů. Lidé, kteří navštíví tento typ stránek, zřejmě hledají něco zcela jiného, než je váš produkt. Tyto návštěvníky je zbytečné znovu oslovovat, proto je z retargetingu vylučte. Stejně tak je možno vyloučit návštěvníky ze zemí, kam běžně nezasíláte vaše zboží. Je možné také vyloučit návštěvníky, kteří na vaší stránce strávili méně než určité množství času, jelikož je u nich vysoce pravděpodobné, že je vaše nabídka příliš nezaujala.

Samozřejmě můžete jednotlivé způsoby cílení různě kombinovat, takže dosáhnete naprosto přesného cílení. Tyto strategie mohou pro váš marketing znamenat velký skok kupředu. Segmentování vlastních publik na úzce zaměřená publika z návštěvníků, kteří budou oslovováni přesně cílenou reklamou podle jejich preferencí, je způsob, jak z vašich marketingových kampaní udělat skutečný stroj na peníze. Budete překvapeni, jak skvěle to funguje a o kolik lepší výsledky vaše marketingové kampaně s těmito postupy dosáhnou.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp