Bezplatné způsoby, jak oslovit online publikum během pandemie
Efektivní a bezplatné strategie, které vám pomohou rozšířit váš dosah na oblíbených online platformách: Google, Facebooku, Instagramu a Twitteru.

Krize okolo pandemie COVID-19 přinesla mnoha malým a středním firmám ekonomické problémy, které je nutí k  hledání nových, cenově dostupných způsobů, jak zvýšit podej svého zboží či služeb. Dobrou zprávou je, že lidé tráví čas online více než kdykoli předtím a existuje spousta jednoduchých způsobů, jak oslovit zákazníky digitálním způsobem, aniž byste museli utrácet peníze. Níže najdete několik bezplatných strategií, které vám pomohou rozšířit váš dosah na čtyřech oblíbených online platformách:

• Google
• Facebook
• Instagram
• Twitter

Oslovení publika na Googlu

Aktualizujte svůj profil služby Moje firma na Googlu

Váš profil Moje firma na Googlu je bezplatný záznam, který se zobrazuje pro vaši firmu ve výsledcích map Google a lokálního vyhledávání. V důsledku omezení otevírací doby a uzavření provozoven hledají zákazníci na Googlu častěji podle klíčových slov „poblíž mě“ nebo „otevřeno“. Hledají také konkrétní kritéria, jako jsou způsoby doručení a možnosti platby online. Měli byste proto ve svém profilu provést následující aktualizace:

• Aktualizujte svou otevírací dobu, nebo označte svou firmu za dočasně uzavřenou.
• Upravte svůj popis firmy tak, aby obsahoval relevantní nabídky, například slevy kvůli pandemii COVID-19.
• Aktualizujte kategorie, ve kterých je vaše firma zařazena.

Vytvářejte příspěvky na Google

Stejně jako u sociálních sítí, můžete zdarma publikovat příspěvky do svého zápisu ve službě Moje firma na Googlu. Na rozdíl od sociálních sítí, kde uživatelé konzumují obsah spíše pasivně, však spotřebitelé na Googlu aktivně hledají.

Příspěvky v Moje firma na Googlu vám umožňují dostat aktualizace a speciální nabídky k zákazníkům, kteří mají zájem o produkty, které nabízíte, což je skvělý způsob, jak je oslovit a udržet i během koronavirové pandemie.  

Pište relevantní blogové příspěvky

Internet je nyní přesycen obsahem ohledně koronaviru, to však neznamená, že se stále nemůžete pokusit protlačit své příspěvky na první stránku vyhledávání Google. Klíčem je zaměřit se na „long tail“ klíčová slova, vysoce specifická pro vaši firmu. Například prodejce stolních her by mohl napsat blogový příspěvek „Zkraťte si dlouhou chvíli v karanténě novou stolní hrou“ nebo „Co dělat společně s rodinou, když nemůžete ven“. Stačí pouze nalézt nový pohled na produkty a služby, které nabízíte a přemýšlet, jak by mohly pomoci lidem vyřešit nové problémy, kterým v sociální izolaci musejí čelit.

Tyto příspěvky související s koronavirem budou navíc fungovat i v době po skončení koronavirové pandemie a dlouhodobě zlepší SEO vašeho webu.

Oslovení publika na Facebooku během koronavirové krize

Sociální sítě jsou klíčem k budování vztahů se zákazníky a díky jejich zvyšujícímu se využití během izolace kvůli koronaviru můžete oslovit více svého publika na Facebooku. Zde jsou tři způsoby, jak toho dosáhnout.

Streamujte živé video na Facebook Live

Živá videa právě teď sleduje více lidí než kdykoli předtím. Ve skutečnosti se počet diváků Facebook Live zvýšil až o 50%. Pro tuto bezplatnou marketingovou funkci na Facebooku existuje mnoho zjevných použití, jako je zodpovězení otázek zákazníků ohledně vašich produktů, informací o fungování vaší firmy během pandemie, nebo poskytování užitečných rad. Nezapomeňte však také, že živá videa z LIVE lze i ukládat. Při této historicky nejvyšší sledovanosti je vhodná doba k zahájení živých relací ohledně tradičních a dlouhodobě aktuálních témat, která můžete znovu použít, jakmile současná pandemie pomine.

Oslovení publika na Facebooku během koronavirové krize

Uspořádejte soutěž pro své fanoušky a zákazníky

Pořádejte na svých FB stránkách různé soutěže o drobné dárky, nebo slevové akce.  Můžete například zveřejnit časově omezený slevový kupón na dopravu zdarma, nebo uspřádat soutěž pro vaše zákazníky o dárkové kupóny v určité hodnotě. Lidé rádi dostávají něco zdarma a podobné soutěže vám pomohou zvednout váš konverzní poměr.

Informujte vaše publikum o dění ve vaší firmě

Vložte na Facebook příspěvek popisující, jak u vás ve firmě zvládáte koronavirovou krizi. Ujistěte své publikum, že na současné problémy nejsou sami, že se snažíte ze všech sil, abyste jim zajistili ty nejlepší produkty. Ukažte, jaká opatření jste nasadili, aby zákazníci dostali své zboží v pořádku a včas.

Oslovení publika na Instagramu během pandemie COVID-19

Instagram je skvělý pro vyprávění příběhů a každý z návštěvníků nyní během pandemie COVID-19 prožívá své vlastní jedinečné příběhy. Zde je návod, jak zdarma oslovit publikum na Instagramu během koronavirové krize.

Použijte hashtagy související s COVID-19

Hashtagy jsou bezplatný a přesto účinný způsob, jak rozšířit svůj dosah na sociálních sítích. Samozřejmě existuje mnoho populárních hashtagů týkajících se COVID-19. Bohužel však tyto široce rozšířené obecné hashtagy, jako je například # COVID19 nebo #koronavirus používá velké množství lidí, takže vaše šance se v této konkurenci uplatnit není vysoká. Klíčem k úspěchu je použití různých modifikátorů. Například: Místo #COVID19 zkuste něco jako #covid19sleva, #koronavirusprevence, #covid19provoznidoba, #zahnatnudu a podobně.

Oslovení publika na Instagramu během pandemie COVID-19

Oslovení publika na Twitteru během COVID-19

Twitter má konverzační charakter jako Facebook, ale je mu vlastní rychlejší tempo, podobně jako Instagramu. Zde jsou tři bezplatné způsoby, jak během pandemie COVID-19 zviditelnit svou firmu a navázat kontakt se svým publikem.

Opakované použití recenzí

Dobrou strategií pro zvýšení povědomí o vaší značce je zveřejňování tweetů vytvořených pomocí citátů z pozitivních hodnocení zákazníků. Tyto tweety po uživatelích nepožadují, aby si koupili váš produkt, ale ukazují, jak jsou ostatní s vašimi produkty spokojeni. Vytvořte tweety ze svých nejlepších recenzí jako způsob, jak oslovit odběratele vašeho Twitter účtu.

Podpořte ostatní místní podniky během epidemie COVID-19

Nabídněte ostatním podnikům zveřejnění příspěvků o jejich službách výměnou za tweet o vaší firmě. Je to skvělý způsob, jak oslovit nové publikum na Twitteru a zároveň pomoci ostatním firmám, které bojují během pandemie s poklesem tržeb. A co je nejlepší, nebude vás to stát ani korunu.

Tyto bezplatné metody digitálního marketingu jsou skvělé pro oslovení publika a zmírnění ekonomických potíží během pandemie COVID-19, ale mohou být samozřejmě upraveny pro použití i po skončení koronavirové krize. Vyzkoušejte je – možná vám pomohou nejen zvládnout tuto krizi, ale vyjít z ní silnější než jste byli kdykoli předtím.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp