Tipy pro lokální SEO za účelem zlepšení obchodních výsledků

28.2.2017
0

Obrázek uživatele martina
Martina Rosenkrancová
Rádi byste optimalizovali svůj web pro místní vyhledávání, ale nevíte, kde začít? Pojďme se společně podívat na několik tipů, které pomohou váš web zviditelnit v rámci lokálního vyhledávání.

Rádi byste optimalizovali svůj web pro místní vyhledávání, ale nevíte, kde začít? Pojďme se společně podívat na několik tipů, které pomohou váš web zviditelnit v rámci lokálního vyhledávání.

Pro lokální firmy je velmi důležitá optimalizace webu pro konkrétní lokalitu. Lokální SEO velmi často marketingoví specialisté neřeší, i když mohou web posunout mnohem výše ve výsledcích vyhledávání. Pojďme se proto podívat na několik tipů, jak zvýšit svou pozici ve vyhledávání v rámci určité lokality.

Proč lokální SEO?

Než budeme zmiňovat jednotlivé tipy, jak vylepšit lokální SEO, je vhodné si říci, proč bychom vůbec do lokální optimalizace webu pro vyhledávače měli investovat.

Pravdou je, že lidé ve skutečnosti velmi často vyhledávají místní firmy za účelem nákupu produktů či objednávky služeb. Cestujete-li například na Moravu, pravděpodobně budete hledat zdejší hotely, restaurace, atrakce atd. A právě v tomto vyhledávání vám pomůže lokální SEO.

Více než 70 % uživatelů používá vyhledávače k nalezení lokálních informací. Lidé čím dál tím častěji vyhledávají místní firmy na internetu a ještě v ten samý den je navštíví. Firmám, které se začaly věnovat lokálnímu SEO, se bezesporu zvýšily prodeje.

Co to tedy znamená pro vaši lokální firmu? Budujte strategii, jak oslovit uživatele v určité lokalitě a usnadněte jim vyhledávání. Počet návštěv vašeho webu určitě zvýší.

Lokálně orientovaný obsah

V rámci lokální optimalizace pro vyhledávače bychom se měli zaměřit na označení místa na mapě, místní telefonní čísla i obsah týkající se dané lokality. Důležité zkrátka je, vytvořit kvalitní lokalizovaný obsah.

Lokálním obsahem rozumějte konkrétní odpovědi na otázky, které se ale týkají oblasti, kterou vyhledávají nebo ve které se nacházejí. Lokalizovaný obsah pomáhá vytvářet osobní komunikaci se zákazníky, kteří se na váš web budou rádi vracet.

Mapy, navigace, recenze

U místních podniků je nezbytné, aby byly viditelné (a optimalizované) v Mapách Google. Koneckonců, když si lidé nebudou moci zobrazit trasu k vám, pravděpodobně nepřijdou. Základem je registrace firmy v rámci sítě Moje Firma na Googlu, díky které je možné nastavit zobrazování základních informací včetně lokalizace v mapách a kontaktních údajů. V rámci této služby uživatelé zároveň mohou vkládat recenze, které rovněž zvyšují pozici webu ve výsledcích vyhledávání.

Informace v rámci služby Moje firma na Googlu pravidelně aktualizujte včetně telefonního čísla, sociálních sítí i URL vašich webových stránek.

Lokální linkbuilding

Linkbuilding je stále jednou z nejdůležitějších součástí SEO. Oslovte proto místní firmy, které se zabývají podobnou problematikou, ale nejsou konkurenční. Vytvářejte partnerství, která vás zkrátka posunou výše.

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: marketingland.com, searchenginemarketing.com, searchengineland.com

Doporučené články