Používejte dynamické texty
Jak dobře vědí všichni bulvární novináři, titulek prodává. Správně sestaveným a kreativním titulkem dokážete návštěvníka zaujmout a přesvědčit ho ke kliknutí.

Jak dobře vědí všichni bulvární novináři, titulek prodává. Správně sestaveným a kreativním titulkem dokážete návštěvníka zaujmout a přesvědčit ho ke kliknutí. Pokud budete schopni zaujmout kreativním titulkem a popisem stránky ve výsledcích vyhledávání, klikne na vaši stránku i přesto, že nebudete na úplně nejvyšší pozici. Díky tomu se zvýší CTR (Clicktroughrate) vaší stránky, což je pozitivní signál pro Google, a navíc získáte mnohem více zákazníků. Zde je několik příkladů a tipů, jak vhodně zvoleným titulkem a popisem zvýšit CTR ve výsledcích vyhledávání.

Používejte dynamické texty

Váš titulek ve výsledcích vyhledávání bude mnohem více přitažlivý pro návštěvníka, pokud bude obsahovat klíčové slovo, které návštěvník hledá. Proto se postarejte o to, aby hlavní klíčové slovo stránky, kterou chcete dostat do výsledků vyhledávání, bylo vždy v tagu „title“, a alespoň jednou v tagu „meta description“. Tyto tagy totiž Google používá k vytvoření popisu stránky, který potom zobrazuje ve výsledcích vyhledávání. Použité klíčové slovo by mělo být co nejkonkrétnější, například místo „ubytování v Praze“ zkuste použít „ubytování v Praze + jméno hotelu“ nebo „ubytování v Praze + jméno čtvrti“.

Účinným způsobem, jak přitáhnout pozornost a přesvědčit návštěvníka ke kliknutí, je použít v titulku aktuální rok. Jde o spolehlivý trik, který návštěvníka podvědomě přesvědčí, že vaše stránka je aktuálnější, a tudíž lepší než konkurenční. I kdybyste na popisu a titulku nic jiného neměnili, samotné přidání aktuálního letopočtu zvýší vaše CTR.

Používejte správnou délku titulku

Titulek je to první, co návštěvník vyhledávače z naší stránky uvidí. Aby to nebylo zároveň i to poslední, měli bychom si dát dobrý pozor, abychom mu sdělili vše, co potřebuje vědět k rozhodnutí kliknout na náš odkaz. Kromě klíčového slova by měl titulek prezentovat i další výhody, které uživatel svou návštěvou získá. Například „nejlevnější ceny“, „poštovné zdarma“ a podobně. Nepište však do titulku dlouhé elaboráty, délka titulku je omezena na 60 znaků. Jako ideální délka se označuje 55 znaků. Pokud tuto délku přesáhnete, konec titulku se usekne, a ve výsledcích vyhledávání tak návštěvník uvidí nadpis, který nedává příliš smysl a který jej místo přesvědčení k návštěvě spíše odradí. Snažte se proto udělat své titulky co nejvíce přesvědčivé, ale přitom stručné.

U většiny služeb pomůže zdůraznit lokaci

Pokud hledáte například autoopravnu, nehledáte tu nejlepší opravnu, ale tu, která je ve vašem okolí. Těžko si někdo pojede nechat opravit auto z Prahy do Ostravy, byť by ostravský autoservis měl lepší ceny. Pokud při hledání autoservisu na zákazníka, který bydlí v Modřanech, ve výsledcích Google vyběhne 9 výsledků s titulkem Autoservis, ale jen jeden s titulkem Autoservis Praha Modřany, pravděpodobně klikne právě na něj, i když nebude ve výsledcích zcela nahoře. Pokud provozujete podnikání, které není zcela online a u kterého záleží na lokaci, je název místa velmi užitečným pro zvýšení míry prokliku.

Pomozte svým návštěvníkům s rozhodováním

Vzbuzení důvěry, důkaz o kvalitě, je zaručený způsob, jak přitáhnout pozornost zákazníka. Lidé, kteří mají před sebou hromadu výsledků vyhledávání, podvědomě hledají důkaz či potvrzení, které by jim pomohlo se rozhodnout pro nejlepší variantu. Pokud do titulku vložíte tvrzení jako „9 z 10 zákazníků doporučuje“, „záruka nejnižší ceny“ a podobně, můžete přitáhnout pozornost zákazníka, který hledá vysokou kvalitu, popřípadě nejnižší cenu. Na zákazníky hledající nízké ceny také samozřejmě funguje „cena již od“, „sleva“, nebo „výprodej“.

Buďte vtipní

Nic tak nezaujme pozornost většiny lidí jako něco vtipného či dvojsmyslného. Zkuste si pohrát se slovy a vymyslet něco, co zákazníka pobaví. Titulek a popis stránky ve výsledcích vyhledávání je vlastně forma reklamního sloganu a, jak všichni víme, vtipné reklamy zaujmou nejvíce.

SEO na Google

Magie čísel

Je dokázáno, že titulky, které v sobě obsahují číslo, přitahují mnohem více pozornosti než jiné. Pokud do titulku vaší stránky umístíte číslo, můžete získat až o 20 % více kliknutí. Je velmi zajímavé, že lichá čísla v tomto směru fungují mnohem lépe než čísla sudá. Je to údajně proto, že lidský mozek má tendenci věřit více lichým číslům než sudým.  Pozornost kupodivu přitahují spíše menší čísla než větší.

Použijte výzvu k akci

Titulky, které obsahují nějakou formu výzvy k akci nebo takzvaná akční slova, mají obvykle větší počet kliknutí než ostatní. Slova jako „kupte“, „objednávejte“ nebo „klikněte“ přitahují pozornost a zvyšují počet kliknutí. Návštěvníci, kteří přišli přes odkaz obsahující výzvu k akci, mívají také mnohem větší konverzní poměr. Ne každá výzva k akci samozřejmě funguje v každé situaci. Záleží na povaze vašeho byznysu, jakou akční výzvu zvolíte pro dosažení maximálního efektu.

Buďte co nejvíce originální

Sebelépe vymyšlený titulek vám však příliš nepomůže, pokud bude stejný nebo podobný, jako má vaše konkurence. Jednou z nejdůležitějších věcí, která si dokáže získat pozornost návštěvníků, je originalita. Předtím, než začnete vymýšlet chytlavé titulky, které by přitáhly pozornost návštěvníků, pečlivě si prostudujte, jaké titulky a popisky používají vaši konkurenti. Snažte se co nevíce odlišit, aby vaše nabídka byla co nejvíce unikátní.

Správně zvolený titulek a popisek stránky vám přinesou nezanedbatelnou konkurenční výhodu. Přitom jde o relativně jednoduchou a levnou metodu, kterou využijí i webmasteři, kteří nedisponují vysokými rozpočty na linkbuilding a jiné formy  SEO. Správně nastavené tagy „title“ a „description“ vám umožní snadno předstihnout konkurenci, která se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání před vámi. I přesto, že se vaše stránka nezobrazuje na předních pozicích výsledků vyhledávání, můžete získat více návštěvníků a potenciálních spokojených zákazníků. A o to přece v SEO jde především!

Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp