Využití demografických údajů v PPC reklamě

3.12.2019
0

Obrázek uživatele Vlastimil Malík
Vlastimil
Google Ads umožnují v PPC reklamách využívat cílení na demografické údaje publika, díky kterým budete moci segmentovat vaše PPC kampaně.

Využijte demografické údaje v PPC reklaměVýhodou, kterou měly PPC reklamy na Facebooku oproti reklamám v Google Ads, byly podrobné údaje o demografii uživatelů, které inzerentům umožňovaly lepší cílení jejich reklam na publikum podle konkrétních zájmů, demografických údajů a podobně. Nyní můžeme podrobné demografické údaje využívat i v PPC kampaních na Google Ads. Tyto údaje sice nejsou tak podrobné jako u Facebooku, přesto však jde o pokrok, který vám umožní lépe cílit vaše PPC kampaně. Demografické údaje v Google Ads obsahují vlastně pouze čtyři kategorie:

• Stav (svobodný, ženatý, rozvedený…)
• Úroveň vzdělání (základní středoškolské…)
• Rodičovství (věk dětí)
• Vlastnictví domu (nájemce, majitel)

Tyto údaje sice nejsou přímo použitelné pro každou firmu, ale přesto při jejich zařazení do vyhledávacích kampaní pravděpodobně uvidíte zlepšení.

Pomocí těchto údajů budete moci cílit na vaše publikum mnohem přesněji a efektivněji. Můžete například vytvořit speciální vstupní stránky nebo upravit znění reklam tak, aby vyhovovaly například lidem s dětmi do 3 let.

 

Cílená reklama

 

Pokud prodáváte například nábytek, můžete zjistit, že skupina lidí, kteří bydlí v nájmu, si kupuje jiné typy nábytku než lidé, kteří bydlí ve vlastním bytě či domě. Je to pochopitelné – nájemníci počítají s tím, že se někdy v budoucnu budou stěhovat, a podle toho volí i nábytek – lehčí, snadno rozebíratelný. Ve svých reklamních kampaních tak můžete tuto skupinu oslovit jiným způsobem než majitele nemovitostí.

 

Cílení na téma:

 

Díky podrobným demografickým údajům byste měli mít docela dobrou představu o tom, jací lidé tvoří vaše publikum. Poté můžete vaše reklamy tematicky zaměřit na jednotlivé demografické skupiny. Majitelům domů můžete například zobrazovat reklamy zaměřené na práci na zahradě, různá témata ohledně kutilství a podobně. Pokud cílíte na lidi, kteří mají malé děti, které mohou používat společný počítač, nezapomeňte se vyvarovat témat, která by tyto děti mohla zaujmout, aby se zabránilo zbytečným kliknutím.

PPC reklama Google Ads

 

Rozšíření PPC reklamy na Facebooku:

 

PPC reklamy na Facebooku jsou na demografii založeny. Pokud jste na této platformě ještě nikdy neinzerovali, může být použití demografie z Google Ads dobrým výchozím bodem. Můžete ji použít při vytváření širší skupiny lidí, na kterou chcete vaši PPC reklamu na Facebooku cílit.

Pochopitelně, ani u PPC reklamy v Googlu, ani na Facebooku si nikdy nemůžete být jisti, jestli se reklamy zobrazují opravdu těm správným lidem, jelikož často jeden počítač v rodině sdílí více osob. Přesto však jsou tyto demografické údaje velmi cenným vodítkem, které vám umožní trefit se přesněji do vkusu vašeho publika.

 

Rozdělení publika podle značek:

 

Pokud prodáváte více různých značek jednoho typu zboží, pravděpodobně si rychle všimnete, že různé demografické skupiny preferují odlišné značky a cenové úrovně. Demografické skupiny pak můžete využít k segmentaci publika na konkrétní skupiny lidí, kterým můžete nabízet značky a typy zboží, které více vyhovují jejich pravděpodobným preferencím. Lidé v nájmu, s dětmi do 3 let, budou mít pravděpodobně hlouběji do kapsy, takže budou volit spíše zboží levnější či neznačkové. Oproti tomu majitele domů s odrostlými dětmi oslovíte spíše nabídkou značkového zboží prémiové kvality. Tento princip můžete použít prakticky pro jakýkoli typ zboží a služeb od restaurací, oblečení, elektroniky až po nábytek.

Můžete pokročit ještě o krok dále a vytvořit celé kampaně, které konkrétně cílí na určitého uživatele. Zaměřte se na jedinečné potřeby této skupiny, minimalizujte překrytí a zaměřte se na specifičnost zprávy.

 

Závěrečné myšlenky:

 

Díky demografickým údajům se můžeme o osobě za klávesnicí dozvědět více než jen to, co hledá. Ne za každým vyhledáním klíčového slova se totiž skrývá stejný zájem. Demografické údaje nám umožní tyto skupiny lidí od sebe odlišit a připravit jim reklamní sdělení přímo na míru.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Máte zájem o Digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333

Doporučené články