Google Smart
V tomto článku si rozebereme všechny důležité detaily Chytrých kampaní v Nákupech Google. Dozvíte se, o co jde, jak to funguje a jak této nové funkce využít k ještě vyšším ziskům.

Chytré kampaně v Nákupech Google jsou skvělým způsobem, jak pomocí strojového učení optimalizovat PPC reklamy a ušetřit spoustu času a práce. Pokud nemáte dostatek finančních prostředků na kvalitního PPC specialistu nebo nemáte čas a schopnosti strávit hodiny optimalizací kampaně, jsou Chytré kampaně tím pravým řešením pro vás.

Co jsou to Chytré kampaně v Nákupech Google?

Chytré kampaně (Smart Shopping) jsou nejnovější typ PPC kampaní, které využívají strojového učení k mnohem lepší optimalizaci nabídek. Jediné, co musíte udělat, je stanovit cíle kampaně a nastavit rozpočet. Chytrá kampaň se poté postará o zbytek pomocí automatické optimalizace nabídek a jejich cen.

Smart shopping byl navržen pro obchodníky, kteří mají malý rozpočet a nedostatek času na mnohahodinové ladění kampaní.

Smart shopping dokáže spravovat kampaně rychleji a efektivněji. Podle údajů Googlu prodejci, kteří během testovací fáze používali Chytré kampaně, zaznamenali o 20 procent větší hodnotu konverzí při stejných finančních prostředcích investovaných do kampaní.

„Chytré kampaně načítají produkty z vašeho stávajícího zdroje dat, který máte v Merchant center
propojený s Google Ads.“

Stejně tak jako responzivní reklamy ve vyhledávání využívají Chytré kampaně strojového učení k nastavení nejefektivnějších kombinací vizuálních a textových reklam na všech reklamních platformách Google, včetně YouTube a GMail. Proces optimalizace však potřebuje ke správnému fungování určitý čas. Nejlepších výsledků tedy dosáhnete až přibližně po 15 dnech optimalizace.

Nastavení nové kampaně v Google Ads


Nastavení Chytrých kampaní a optimálního rozpočtu

Chytré kampaně kombinují standardní kampaně, reklamy v obsahové síti a také remarketing. Pokud tyto typy kampaní ve vašem účtu používáte, měli byste je pozastavit, předtím než budete na stejné produkty cílit pomocí Chytrých kampaní.

Kolik to bude stát?

Pokud chcete vědět, s jak vysokým rozpočtem musíte počítat, podívejte se do vašich stávajících a remarketingových kampaní. Zkuste ze začátku nastavit podobné rozpočty i v Chytrých kampaních Google. Umožní vám to také lepší a jednodušší srovnání, jestli se vám Chytré kampaně vyplácí více.

Abyste si nastavení Chytrých kampaní co nejvíce zjednodušili, Google doporučuje cílit na všechny dostupné produkty prostřednictvím jedné kampaně.

Předtím než začnete tvořit novou Chytrou kampaň, nastavte si měření konverzí a zadejte správné hodnoty u jednotlivých transakcí. Aby mohla umělá inteligence správně vyhodnotit chování Chytré kampaně, je zapotřebí mít alespoň 20 konverzí během posledních 45 dní. Čím více jich však bude, tím lépe. Aby bylo možné využívat Chytrou kampaň i pro remarketing, měli byste mít vytvořený remarketingový seznam, který obsahuje alespoň 100 uživatelů spojených s vaším účtem.

Kampaně v Google Ads

Nastavení Chytré kampaně

  • Pro nastavení nové Chytré kampaně vstupte do ovládacího panelu Google Ads a v levém sloupci vyberte položku „Kampaně“.
  • Klikněte na „+“ a zvolte „Nová kampaň“.
  • Vyberte cíl kampaně.
  • U typu kampaně zvolte „Nákupy“.
  • Spárujte svou novou kampaň s účtem Merchant center a nastavte, kde chcete produkt prodávat.
  • U položky „Podtyp kampaně“ vyberte možnost „Chytrá kampaň“.
  • Kampaň pojmenujte.
  • Zadejte maximální denní rozpočet. V základním nastavení budou Chytré kampaně optimalizovat nabídky tak, aby dosáhly maximálních hodnot konverze při stanoveném rozpočtu.
  • Vyberte produkty, které chcete v Chytrých kampaních inzerovat. Pokud chcete inzerovat všechny produkty, nemusíte určovat nic, Google automaticky zahrne všechny dostupné produkty.

Google doporučuje vložit co nejvíce produktů. Čím více produktů vložíte, tím bude správa vaší kampaně efektivnější a tím lepších výsledků budete moci dosáhnout.

Chytré nabídky kombinují různé obrázky a texty, které jste zadali pro jednotlivé produkty. Snaží se tak nalézt optimální kombinaci, která by přinášela nejvyšší návratnost.
Pokud lidé navštíví vaši stránku, ale nic si nekoupí, Google Ads je zahrne do vašeho remarketingového seznamu a bude jim zobrazovat vaše remarketingové reklamy.

„Nezapomeňte: Abyste mohli používat Chytré kampaně, musíte splnit Požadavky pro kampaně v Nákupech Google a také dodržovat Zásady reklamy v Nákupech Google.“

Správce reklam v Google Ads


Prohlédněte si, jak vaše kampaň funguje

V záložce reporty najdete typické údaje o chodu vaší Chytré kampaně, jako jsou kliky, konverze a podobně. Údaje si můžete seskupovat a třídit podle kampaní, skupin produktů, jednotlivých produktů, zařízení a mnoha dalších. Můžete si také sestavit různé typy reportů podle vlastních potřeb.

Zajímavé je, že nemůžete získat informace o výkonu kampaně založené na umístění reklamy. Díky tomu bohužel neuvidíte, ve které síti jsou vaše reklamní kampaně výkonnější.

Z tohoto důvodu nejde objektivně srovnávat výkon Chytrých kampaní s výkonem původních Standardních kampaní. U Smart kampaní můžete zaznamenat nižší konverzní poměry, které jsou obvykle způsobeny tím, že Chytré kampaně zahrnují oproti těm standardním i reklamy v obsahové síti a remarketing. Pro korektní srovnání výkonu proto tyto typy reklam zahrňte do srovnání.

Tipy a triky pro Chytré kampaně v Nákupech Google

Při nastavení a správě Chytrých kampaní se vám mohou hodit tyto tipy:

  • Optimálního výkonu dosáhne vaše Chytrá kampaň přibližně po 15 dnech. Do té doby se umělá inteligence bude „učit“ na datech z vaší kampaně a může docházet k různým výkyvům. Neměňte během této doby nastavení a počkejte, až si kampaň „sedne“.
  • Stejně jako ve standardních PPC kampaních, optimalizujte titulky, popisky a obrázky. Řiďte se doporučeními Googlu.
  • Pokud se rozhodnete cílit na konkrétní část produktů, namísto celého katalogu, ponechte ostatní produkty ve stávajících standardních kampaních pro remarketing v Google Nákupech a obsahové síti.
  • Pokud chcete zvýšit počet konverzí, zkuste snížit hodnotu cílového ROAS.
  • Pokud hodnoty konverzí nedosahují hodnot, jaké jste očekávali, zkuste použít nabídku „Cílová návratnost investic do reklamy“ (ROAS) pro splnění vašich minimálních denních cílů nebo na oddělení produktů s různými cíli ROAS do samostatných kampaní.
  • Pokud si s nastavením chytrých kampaní nevíte rady nebo na správu PPC kampaní nemáte čas, oslovte PPC agenturu, která se o nastavení a správu vašich kampaní postará.


Na co si dát pozor?

Chytré kampaně zahrnují oproti těm standardním i reklamy v obsahové síti a remarketing. Díky tomu není možné získat statistiku výsledků pro jednotlivé kanály a srovnat je s výkonem standardních kampaní. Musíte věřit Googlu, že koná ve vašem nejlepším zájmu.

Zařadili jste do nabídky nový produkt a chcete, aby byl na předním místě nabídky? To bohužel v rámci jedné kampaně není možné.

Je zřejmé, že stejně jako u všech nových inteligentních formátů i u Chytrých kampaní musíte obětovat nějakou část kontroly nad výkonem kampaní.

Závěr

Google dává inzerentům do rukou stále silnější zbraně založené na strojovém učení a umělé inteligenci. Automatické nabídky, rozšířený dosah, automatizovaná optimalizace konverzního poměru (CRO) a další funkce nabízejí lepší výsledky a nezanedbatelnou úsporu času a finančních prostředků.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp