realitní marketing
Několik snadných a efektivních marketingových nápadů, které vaší realitní kanceláři umožní vyniknout. Jak na to?

Zatímco jsou realitní agenti stále zaměřeni hlavně na nákup a prodej nemovitostí, jejich zákazníci se dnes stále více snaží získat maximum informací online, ještě předtím, než kvůli nákupu či prodeji nemovitosti osloví odborníka. Průzkumy ukazují, že 92 % zákazníků realitních kanceláří nejdříve hledá online, což je pro realitní kanceláře zásadní důvod pro nutnost aktivní přítomnosti na internetu. Pokud nejste aktivní, nezapojujete se a nekomunikujete na internetu, pak o hodně přicházíte. Jak ale efektivně oslovit uživatele na internetu a proměnit je v klienty vaší realitní kanceláře? Zde vám přinášíme seznam nejlepších online marketingových nápadů!

Nápady na marketing pro vaše webové stránky

Webové stránky nejsou pro realitní kancelář jen velmi užitečným zdrojem klientů, ale naprostou nutností. Zákazníci dnes očekávají, že firmy budou mít webové stránky, avšak špatné webové stránky mohou být ještě horší, než když žádné webové stránky nemáte. Zde je několik nápadů, díky nimž bude vaše webová stránka nepřetržitě propagovat váš realitní byznys.

1. Mějte působivou domovskou stránku
 

Věděli jste, že 75 % lidí přiznává, že posuzuje důvěryhodnost firmy na základě designu jejich webových stránek? Na prvním dojmu velice záleží, a proto by vaše domovská stránka měla být ve špičkové formě. To znamená poutavé obrázky, výraznou výzvu k akci a intuitivní menu.

2. Vytvořte úžasnou nabídku
 

Dnešní spotřebitelé si při tak velkých obchodech, jako je prodej či koupě nemovitosti, rádi sami udělají spoustu práce online, aby měli vše pod kontrolou. Chtějí si zmapovat adresu na Googlu, použít Street View, aby si udělali představu o okolí, zjistit, které firmy a obchody jsou v docházkové vzdálenosti, prohlédnout si fotografie domu a okolí a v ideálním případě si nemovitost i virtuálně prohlédnout.

Stránky s nabídkou vašich nemovitostí by měly uživatelům usnadnit přístup ke všem těmto informacím – s podrobným popisem, skvělými fotografiemi, virtuálními prohlídkami a snadným přístupem do Map Google a Google Earth. Uveďte zajímavá místa v okolí a jejich docházkové vzdálenosti (zmiňte se o blízké autobusové zastávce, obchodním centru, lékařské ordinaci, škole a podobně).

3. Najměte si profesionálního fotografa
 

Je naprosto nezbytné, abyste měli nádherné fotografie nemovitostí, které prodáváte. Správná denní doba nebo úhel záběru mohou rozhodnout, jestli klienta zaujmete, či nikoli. Najměte si profesionálního fotografa (nejlépe se zkušenostmi s fotografováním domů a architektury), nebo pokud máte sofistikované vybavení a jste si jisti svými schopnostmi, vytvořte fotografie sami. Jen nezapomeňte, že toto je jeden ze scénářů, kdy se většinou vyplatí přizvat profesionály.

4. Nabídněte potenciálním zákazníkům odměnu za jejich kontaktní údaje

E-mailing je velice efektivní způsob propagace. Abyste si však mohli vybudovat databázi kontaktů na potenciální zákazníky, je třeba jim nedříve něco nabídnout. Této odměně se říká „lead magnet“ Klíčem k získávání kontaktů je nabídnout svému publiku něco, co jim bude stát za poskytnutí svých kontaktních údajů. Zvažte vytvoření e-booku či průvodce, například "10 nejčastějších chyb, kterých se lidé dopouštějí při koupi nemovitosti" nebo "20 vlastností, které by měl mít váš nový dům“ nebo „Jak dostat při prodeji domu co nejvíce peněz“. Nabídka elektronických knih zdarma výměnou za e-mailovou adresu a poštovní směrovací číslo je skvělý způsob, jak získat vysoce kvalitní potenciální zákazníky.


5. Zaměřte se na uživatelskou zkušenost
 

Všechny informace nebudou nic znamenat, pokud bude navigace na vašem webu noční můrou. Vaši návštěvníci potřebují na webu získat dobrou uživatelskou zkušenost, proto se snažte, aby navigace na vašem webu byla co nejsnazší. Vyplatí se oslovit odborníka v oblasti designu uživatelského prostředí a informační architektury.
 

6. Proveďte na webu SEO
 

Skvěle vypadající web vám nic nepomůže, pokud ho nikdo nenajde! SEO je soubor postupů, které společně pracují na tom, aby se váš web umístil na vysokých pozicích ve vyhledávačích. Patří sem např.:
 

  • On-page SEO: Klíčová slova, na která se zaměřujete, zahrňte do názvu stránky, meta tagů title a description, názvů obrázků, alt textu a přirozeně i do textu v těle stránky.
  • Off-page SEO: Získání odkazů z jiných stránek s vysokou autoritou domény.
  • Technické SEO: Zajistěte, aby vaše stránky reagovaly, byly bezpečné a rychlé.

Marketingové nápady v oblasti sociálních médií

Na sociálních sítích jsou dnes prakticky všichni vaši klienti. Zde je několik nápadů na využití těchto kanálů k propagaci vašeho realitního podnikání.
 

7. Vytvořte si firemní stránky na sociálních sítích
 

Nejoblíbenějšími platformami sociálních médií pro realitní marketing jsou Facebook, LinkedIn a Instagram. Při vytváření účtů se ujistěte, že jste vyplnili všechna dostupná pole, aby vás relevantní uživatelé našli.


8. Používejte správné hashtagy

Vymyslete ve svých příspěvcích na Instagramu a Twitteru správnou kombinaci místních, aktuálních a populárních hashtagů, které jsou relevantní pro vaše publikum. Ty vám pomohou, aby vás našli ti správní lidé.

9. Buďte užiteční
 

Sociální média poskytují realitním firmám mnoho příležitostí k budování publika, navazování kontaktů se sledujícími a posilování vztahů. Zde je jen několik nápadů na marketing na sociálních médiích v oblasti nemovitostí:

  • Využijte YouTube, Facebook nebo Instagram live k prohlídkám domů a online setkáním s otázkami a odpověďmi.
  • Poskytujte tipy pro nákup a prodej nemovitostí.
  • Sdílejte novinky relevantní pro vaši komunitu.
  • Samozřejmě zveřejňujte své nové nabídky.
  • Připojte se k relevantním skupinám na Facebooku a LinkedInu.
     

10. Přidejte na stránky nemovitostí tlačítka pro sdílení na sociálních sítích
 

Zájemci o bydlení se rádi podělí o fotky bydlení s přáteli a rodinou, proto jim usnadněte zasílání e-mailů a sdílení různých nabídek nemovitostí přidáním tlačítek pro sdílení na sociálních sítích.

11. Spusťte PPC reklamu na sociálních sítích
 

Pravidelný marketing na Facebooku je skvělý pro budování vztahů s klienty, ale pokud chcete získat nové klienty, daleko se nedostanete. Ale i když má Facebook ze všech platforem nejslabší organický dosah, jeho možnosti cílení placených PPC reklam jsou bezkonkurenční. Pokud chcete cílit na svobodné třicátníky, kteří pracují z domova a vlastní domácího mazlíčka, můžete to udělat. Pokud chcete cílit na páry LGBTQ, které si chtějí koupit byt, můžete to udělat také. PPC reklamu můžete spustit nejen na Facebooku, ale i na jiných sociálních sítích.
 

12. Nástěnky na Pinterestu
 

Reklama a marketing mají na Pinterestu stále své místo, alespoň pro některá odvětví – a nemovitosti jsou jedním z nich. Nástěnky jsou skvělým způsobem, jak poskytnout obrázky a informace ke konkrétním nabídkám. Můžete vytvořit nástěnku na Pinterestu pro jednu nemovitost, která kromě fotografií nemovitosti vyzdvihuje vlastnosti a výhody dané oblasti.

Pinterest

 

Nápady pro lokální marketing v oblasti nemovitostí

Vaše webové stránky a profily na sociálních sítích jsou dva ze tří základních pilířů vaší realitní marketingové strategie. Třetí z nich je nabídka místním zákazníkům pomocí lokálního marketingu.


13. Lokální sponzoring
 

Zvažte pomoc při sponzorování místních kulturních událostí, sportovních týmů nebo školních akcí. Přihlásit se jako místní sponzor často znamená dostat jméno své firmy na trička, do programových brožur nebo letáků.
 

14. Lokální obsah na vašich webových stránkách
 

V mnoha ohledech nenabízíte jen dům, ale „prodáváte“ celé město nebo oblast. Představte to nejlepší, co vaše oblast nabízí, pomocí kvalitních a krásných fotografií místních městských pamětihodností a známých míst. Také se ujistěte, že do textu zahrnujete klíčová slova zaměřená na místní prostředí, abyste zajistili, že váš obsah najdou kupující, kteří online vyhledávají nemovitosti ve vaší oblasti.
 

15. Vytvořte si firemní profil na Googlu
 

Jedním z nejdůležitějších aspektů místního SEO jsou je váš firemní profil na Googlu. Tento bezplatný výpis usnadňuje uživatelům najít vás ve vyhledávání Google, v Mapách Google a panelu znalostí... Nemluvě o tom, že je to v podstatě druhá domovská stránka vaší firmy. Díky němu může člověk:

  • Zavolat vám nebo si rezervovat schůzku.
  • Číst a zanechávat recenze.
  • Číst, ptát se a odpovídat na nejčastější dotazy.
  • Zobrazit nabídky a ceny.
  • Získat představu o vaší značce a odbornosti.
  • ...a to vše bez nutnosti navštívit vaše webové stránky.

Netřeba dodávat, že kompletní a optimalizovaný firemní profil Google je pro vaši realitní kancelář velmi důležitý.


16. Pište články do místního tisku
 

Zjistěte, zda můžete napsat článek do místních publikací. Nemusíte přímo propagovat svou firmu – dnešní spotřebitelé nemají rádi, když jim někdo něco podsouvá. Místo toho se podělte o rady, tipy a informace, které mají přidanou hodnotu. Napište o tom, že rostoucí ceny domů na trhu ukazují, že se lokalitě daří, nebo uveďte důvody, proč je tato oblast stále oblíbenější.
 

17. Spolupracujte s místními firmami
 

Rozvíjení vztahů s dalšími místními firmami bude pro vaše marketingové úsilí v oblasti nemovitostí klíčové. Zjistěte, zda se vám podaří například přimět místní restauraci, aby použila skleničky s vaším logem, nebo vám dovolili mít reklamu v jejich podniku. Můžete také navázat spolupráci s místními stěhovacími firmami a vyměňovat si navzájem doporučení.


Nápady pro e-mailový marketing v oblasti nemovitostí
 

E-mailový marketing je již dlouho jednou z nejlepších marketingových strategií pro jakékoli odvětví. Zde je několik nápadů, jak pomocí e-mailu nastartovat realitní marketing.
 

18. Vytvoření newsletteru
 

Sbírejte e-mailové kontakty prostřednictvím svých webových stránek a rozesílejte užitečný newsletter s novými nabídkami, místními akcemi, tipy a dalšími informacemi. Nezapomeňte své seznamy rozčlenit podle různých komunit, abyste mohli poskytovat vysoce relevantní obsah.


19. Spusťte e-mailovou kampaň
 

E-mailové kampaně jsou jako cesty z drobečků od Jeníčka a Mařenky, jen místo perníkové chaloupky na konci klienti najdou svůj vysněný domov. Postupným dávkováním informací pomocí e-mailu je budete postupně připravovat a přesvědčovat ke koupi nemovitosti od vaší realitní kanceláře. Dodávejte obsah, který vašim klientům pomůže učinit vhodný další krok v závislosti na tom, v jaké fázi nákupu nového domova se momentálně nacházejí.
 

20. Rozesílejte pozdravné e-maily
 

Zde je jednoduchý tip pro e-mailový marketing: rozesílejte personalizované e-maily během svátků, jako jsou Vánoce či Velikonoce, nebo dokonce v den narozenin či výročí vašich klientů, pokud tato data máte k dispozici. Takové jednoduché gesto může být velmi efektivní a spokojení klienti vás budou ochotně doporučovat dalším lidem, kteří potřebují vaše služby.

Nápady na offline marketing v oblasti nemovitostí
 

I když je digitální marketing vysoce účinný, nezapomínejme ani na fyzický svět! Zde je několik starých dobrých offline marketingových triků v oblasti prodeje realit, které jsou stejně účinné jako kdykoli předtím.
 

21. Propagujte svou značku
 

Známá a populární obchodní značka zvýší vaši šanci na uzavření obchodu. Nechte si vyrobit propisky, klíčenky a všechny další dárky, které lidé tak milují. Rozdávejte tyto dárkové předměty opatřené vaším logem na místních akcích, abyste šířili povědomí o své značce.


22. Používejte sledování hovorů
 

Nemovitosti jsou jedním z těch odvětví, která ve svých kampaních placeného vyhledávání bezpodmínečně musí používat sledování hovorů. Většina lidí používá telefon, když se snaží najít realitního makléře nebo si domluvit schůzku k prohlídce bytu, domu nebo apartmánu. Pokud vám lidé volají proto, že viděli vaši PPC reklamu, chcete mít možnost sledovat, které reklamy a klíčová slova vedou k hovorům a uzavřeným obchodům.


23. Vytvořte si dokonalou vizitku
 

Pořiďte si úžasně vypadající vizitky a rozdávejte je potenciálním zájemcům. A nezapomeňte na ně umístit i adresu webu a svůj e-mail!


24. Starejte se o klienty i po uzavření obchodu
 

Váš vztah s klientem nekončí hned po uzavření obchodu. Chcete, aby si zapamatovali vaše jméno, a aby se o pozitivní zkušenost podělili s přáteli, rodinou a známými, kteří by v budoucnu mohli také uvažovat o stěhování. Pošlete klientům po uzavření smlouvy například dárkové poukázky do restaurace, místního fitness centra apod.


Další originální marketingové nápady v oblasti prodeje nemovitostí

25. Animované video
 

Zvažte možnost outsourcingu kvalitního animovaného videa pro svou realitní kancelář. Krátká, roztomilá, vysoce kvalitní kreslená videa mohou pomoci etablovat vaši značku a také jí dodat nádech osobitosti. Můžete dokonce zvážit, zda v animovaném videu nezobrazit místní pamětihodnosti nebo místa, aby bylo mimořádně jedinečné a cílené.


26. Prodávejte s emocemi
 

Emoce řídí chování. A ne, nemusíte vytvářet slzopudné video, abyste je v marketingu vyvolali. Stačí používat emotivně laděná slova, díky kterým váš reklamní text na zákazníky mnohem lépe zapůsobí.


27. Požádejte o reference od bývalých klientů
 

Reference jsou obrovským signálem důvěry. Ukázat, že s vašimi službami jsou spokojení skuteční, živí lidé, znamená pro potenciální klienty jasný důkaz vaší důvěryhodnosti. Pokud si myslíte, že s vámi má zájemce o bydlení skvělou zkušenost, oslovte jej a požádejte ho o referenci. Pokud je to možné, pokuste se získat i jeho fotografii. Využijte těchto referencí co nejvíce tím, že je strategicky umístíte na své webové stránky a budete je čas od času sdílet na sociálních sítích.


28. Uspořádejte webinář
 

Uspořádání webináře může být skvělým způsobem, jak získat pozornost pro své realitní podnikání. Uspořádejte webinář na zajímavé téma, například "10 málo známých věcí, na které se zaměřit při koupi nového bytu“ a na konci nabídněte odpovědi na případné dotazy. Webináře mohou být také přepracovány na YouTube videa, přičemž mohou sloužit jako hodnotný videoobsah, který může být trvale na vašich webových stránkách a přinášet vám návštěvnost.

29. Sledujte konkurenci

 

Co dělají ostatní realitní kanceláře ve vašem okolí? Jak vypadají jejich webové stránky? Jak jsou aktivní na sociálních sítích? Všímejte si, co dělá vaše konkurence a pak se vyvarujte jejich chyb a napodobte jejich úspěch!

30. Nabídněte virtuální prohlídky

 

Čas vašich klientů je drahý a před osobní návštěvou chtějí o nemovitosti vědět co nejvíce. Virtuální prohlídky jsou skvělým způsobem, jak potenciálním kupujícím poskytnout komplexní a přesný náhled na nemovitost.


31. Udržujte kontakt s předchozími klienty
 

Zůstaňte v kontaktu (i po měsících a letech) s minulými kupujícími, abyste si s nimi vybudovali dobrý vztah. Posílejte jim přání k výročí, k svátku atd., abyste se udrželi v jejich paměti. Až bude některý z jejich přátel či příbuzných chtít prodat či koupit nemovitost, předají mu vaše informace.
 

Několik slov na závěr

Konkurence v realitním byznysu je tvrdá a v dnešní době budete potřebovat více než kdy jindy odborné marketingové dovednosti, abyste se odlišili od ostatních. Využijte tyto praktické marketingové nápady v oblasti obchodu s nemovitostmi, které vám pomohou, abyste se se svou realitní kanceláří prosadili.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

 

 

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp