Skutečně funkční strategie linkbuildingu

link building
Linkbuilding je stále aktuálním nástrojem, který vám pomůže zviditelnit vaše webové stránky ve výsledcích vyhledávání. Jak ho dělat správně?

Přinášíme vám přehled taktik, které v roce 2024 skutečně fungují.

Proč pracovat na linkbuildingu?

Linkbuilding neboli budování zpětných odkazů je velmi důležitý nástroj, díky kterému může váš web získat mnohem vyšší návštěvnost, která je zároveň relevantní. Tito návštěvníci totiž hledají to, co nabízíte. Nejde ale jen o vyšší návštěvnost, ale i o vyšší hodnocení stránek, a tedy lepší umístění vašeho webu ve výsledcích vyhledávání

Správná linkbuildingová strategie vám pomůže dosáhnout dlouhodobé autority. Lidé vás budou považovat za experty na dané téma.

Pojďme se proto podívat na to, jak tvořit funkční linkbuildingovou strategii.

Zkontrolujte zpětné odkazy vašich přímých konkurentů

Při budování vlastní funkční linkbuildingové strategie čerpejte informace od svých přímých konkurentů, kteří se umisťují ve výsledcích vyhledávání výše než vy.

Nejprve je ale zapotřebí odhalit, které stránky jsou vašimi skutečnými on-line konkurenty. Jak na to? Odhalte stránky, které:

  • slouží stejnému účelu jako ty vaše a cílí na stejné publikum,
  • jsou hodnocené pro stejná klíčová slova, pro která chcete být hodnoceni vy,
  • mají stejnou oblast podnikání,
  • umisťují se ve výsledcích vyhledávání výše než vy.

Svou konkurenci můžete hledat manuálně nebo využijte chytré on-line SEO nástroje, jako je Dangerous Competitors od WebCEO.

V momentě, kdy znáte své přímé konkurenty, zkontrolujte jejich zpětné odkazy. K tomu vám nejlépe poslouží chytrý on-line nástroj. Vyzkoušejte například Competitor Backline Spy od WebCEO.

Máme pro vás další tip! Se svými konkurenty můžete navázat partnerský vztah a zpětně na sebe odkazovat, což pomůže oběma stranám.

Základní weby, které vám poslouží pro vytváření odkazů

Existuje několik webových stránek, kterým byste měli věnovat pozornost, pokud chcete získat zpětné odkazy na vaše webové stránky. Najdou vás na nich nejen vaši potencionální zákazníci, ale také podobné weby jako je ten váš, které na vás mohou následně sami zpětně odkazovat. 

Jedná se o:

  • stránky s recenzemi,

  • on-line obchodní adresáře,

  • cestovatelské weby.

Svou pozornost také zaměřte na tvorbu firemního profilu Google.

Dejte si pozor, aby byly všechny tyto weby relevantní pro vaše podnikání. Není dobré mít zpětné odkazy na vaše webové stránky na takových stránkách, které nemají s vaším oborem nic společného. Naopak může vaše reklama působit jako spam.

Jestliže je vaše firma již dostatečně známá, vytvořte o ní stránku na Wikipedii. Ta sice přímo nenavede vaše potencionální zákazníky na váš web nebo je nenasměruje ke koupi vašich produktů či služeb, ale má významnou autoritu, která pomůže vašemu podnikání.

Pište relevantní blogové články

Ukažte svou odbornost a vytvořte si na svém webu blog, na kterém budete sdílet blogové články. Ty jsou totiž tím pravým místem, kde sdílet interní odkazy a přivést potencionální zákazníky tam, kam potřebujete.

O čem psát blogové články?

  • O vašich produktech,

  • o novinkách v oboru,

  • sdílejte zajímavé případové studie,

  • seznamte čtenáře s nedávnými události, které ovlivňují chod vaší společnosti,

  • provádějte rozhovory s klienty a partnery.

Články byste měli následně upravit tak, aby odpovídaly SEO požadavkům. Optimalizujte je proto pro vybraná klíčová slova. K získání nejhledanějších vyhledávacích dotazů a tedy i klíčových slov vám nejlépe poslouží on-line nástroje, jako je Výzkum klíčových slov od WebCEO. 

Aby váš obsah působil důvěryhodně, pracujte se zdroji a uvádějte odkazy, odkud jste informace čerpali. Odkazujte nejen ven, ale také napříč vašeho webu. Vytvářejte odkazy na vaše produkty nebo služby a další relevantní stránky, které s článkem a jeho tématem souvisejí.

Pište PR články

Pokuste se navázat kontakt s oborově výhodnými weby, na kterých můžete sdílet své PR články, které budou odkazovat na vaše webové stránky a vaše produkty či služby.

Není to však nic jednoduchého. Nejprve je důležité najít stránky, se kterými se vám partnerství vyplatí a následně je přesvědčit, že se jim vyplatí sdílet vámi vytvořené PR články. Nejlepší je kontaktovat weby s jasnou představou několika konkrétních témat. Pokud s vámi nekomunikují, ozvěte se znovu a projevte opravdový zájem o spolupráci.

Navažte spolupráci s lokálními společnostmi

Možná se o vaší firmě či vašich produktech a službách píše na jiných webech. Často se tomu tak děje u webů, které se zaměřují na podobnou lokalitu jako vy. Jestliže takovou zmínku objevíte, kontaktujte majitele webu a požádejte ho o doplnění odkazu na váš web.

Lokální zmínky můžete opět najít manuálně. Hodit se vám budou ale i on-line nástroje, jako je Web Buzz Monitoring od WebCEO.

Zaměřte se na UX vašeho webu

Kdo by chtěl odkazovat na stránku, která nefunguje? Pravděpodobně nikdo. Zaměřte se proto na poskytnutí pozitivního UX (uživatelského zážitku). Neváhejte své webové stránky testovat u nezávislých testerů. Ti vám pomohou odhalit problémy, které na webu možná sami nevidíte.

Díky vhodnému UX získá váš web aktivnější návštěvníky, kteří snadněji konvertují v platící zákazníky a zanechají vám pozitivní hodnocení. Webové stránky, které k UX přistupují zodpovědně navíc získají lepší hodnocení od samotného Googlu a budou se zobrazovat výše ve výsledcích hodnocení. Kromě těchto benefitů samozřejmě získáte nové zpětné odkazy.

Jak poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek?

  • Sdílejte pouze užitečný, aktuální a vysoce kvalitní obsah.
  • Vsaďte na vysoce kvalitní vizuální stránku.
  • Odstraňte technické chyby, jako je například pomalá rychlost načítání a nefunkční odkazy a tlačítka.
  • Optimalizujte svůj web pro responzivní zobrazení na různých zařízeních.
  • Ujistěte se, že je web uživatelsky přístupný.

Zbavte se špatných zpětných odkazů

Ne veškeré zpětné odkazy jsou pozitivní. Zbavte se proto těch, které váš web místo podporování naopak poškozují. Jde především o koupené zpětné odkazy, spamové zpětné odkazy, odkazy ze stránek, které s vaším oborem/službou/produktem nemají nic společného a o odkazy z neautoritativních webových stránek.

Máte-li ke stránkám s negativními zpětnými odkazy sami přístup, co nejdříve je odstraňte. Pokud tuto možnost nemáte, kontaktujte správce stránky, aby zpětné odkazy na váš web odstranil.

Zviditelněte svůj web s pomocí efektivní linkbuildingové strategie

Linkbuilding zůstává v roce 2024 klíčovým nástrojem pro zlepšení viditelnosti vašeho webu. Úspěch tkví v kvalitních odkazech, spolupráci s relevantními weby, tvorbě hodnotného obsahu a optimalizaci uživatelského zážitku. Nezapomínejte pravidelně kontrolovat a odstraňovat nevyhovující odkazy, které by mohly poškodit vaše hodnocení.

S pečlivě naplánovanou strategií a průběžným úsilím můžete zvýšit autoritu vašeho webu a přilákat relevantní návštěvníky, což povede k lepším výsledkům ve vyhledávání, růstu prodejů a dlouhodobému úspěchu.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp