mezinárodní SEO
Zjistěte, jaké klíčové prvky SEO je třeba zvážit při rozhodování, zda je globalizace a vstup na nové trhy pro vaši firmu vhodný.

Možná jste odhalili velkou příležitost na základě slušného množství návštěvnosti vašich stránek z určité země. Možná se nějaká PR kampaň stala virální a nyní uživatelé po celém světě hledají váš produkt, čímž po něm vytvářejí stálou poptávku.

Ať už je důvod jakýkoli, expanzi, uvedení nového produktu na trh nebo diverzifikaci bude vždy nutné podpořit pohotovou a podrobnou analýzou každého prvku nejen v rámci širší strategie, ale i v rámci SEO – optimalizace pro vyhledávače.

Vstup na nový trh nebo globální působení s sebou přináší potenciálně značné výhody a značná rizika. Specialisté na vyhledávání se obvykle shodují na tom, jaké faktory přispívají k úspěchu subjektů vstupujících na trh, a to zejména:

  • Rozsáhlý průzkum klíčových slov a konkurence.
  • Analýza osob na cílovém trhu.
  • Analýza nových účastníků na trhu.
  • Samostatné ekosystémy umožňující plánování placených a digitálních PR kampaní.

Tyto studie určí, zda značka může vstoupit na nový trh, zda je správné načasování nebo zda existuje příležitost ke škálování. V podstatě se jedná o hlavní faktory úspěchu při jakémkoli vstupu na trh nebo globálním uvedení na trh.

V tomto článku se dozvíte šest prvků, které se nám osvědčily při vstupu na nové trhy během práce pro předchozí klienty.

Než se do toho ponoříme, je důležité si uvědomit, že každá značka, agentura a trh jsou jiné. Neexistuje žádný jednotný kontrolní seznam, který byste měli při vstupu na nové trhy použít.

Přizpůsobte tyto a další rady své strategii a zajistěte, aby byly v souladu s širšími obchodními cíli. Nejdůležitější je, že dokončení strategie zahrnuje úzkou spolupráci s ostatními odděleními ve vaší organizaci.

1. Posouzení ziskovosti trhu

Mezinárodní průzkum klíčových slov

Hloubková analýza a průzkum klíčových slov na cílovém trhu jsou pro vaši strategii mezinárodní expanze klíčové, protože:

  • Vám umožní shromáždit informace o objemu vyhledávání a návštěvnosti slov a frází souvisejících s vaším produktem nebo službou v původních jazycích nových trhů.
  • Ukáží vám potenciální varianty v používaném jazyce (nezapomeňte, že překlad a lokalizace dnes nestačí).

Kromě návštěvnosti z vyhledávání je důležitým ukazatelem obtížnost klíčových slov, protože určuje, jak konkurenční mohou být vaše klíčová slova v různých jazycích a regionech.

Důležitá rada: Pokud plánujete přeložit svou současnou sadu klíčových slov, ujistěte se, že jsou nejen přeložená a lokalizovaná, ale také že jsou sladěná s tím, jak lidé vyhledávají ve vaší cílové zemi.

Hloubkový mezinárodní průzkum klíčových slov:

  • Poskytne vám představu o zdrojích a možnostech, které musíte mít, abyste mohli vstoupit na nový trh.
  • Pomůže vám rozhodnout, zda jste připraveni expandovat, nebo zda je lepší počkat.

Údaje služby Google Analytics

Analyzujte své nejlépe konvertující zdroje návštěvnosti pomocí služby Google Analytics (nebo jiného sledovacího softwaru). Věnujte pozornost oblastem po celém světě, kde má vaše značka stálou návštěvnost.

  • I když je návštěvnost důležitá, nezapomeňte analyzovat konverze a příjmy, než se rozhodnete expandovat na nový trh.
  • Proveďte hloubkovou analýzu, protože ta vám pomůže určit, zda můžete uspokojit poptávku vznikající v těchto nových zemích.
  • Budete potřebovat nový sklad? Pokud nemůžete mít nový sklad, možná budete potřebovat komunikační strategii, která zdůrazní dodací lhůty.
  • Spolu s tím můžete zvážit motivační kampaň na zvýšení konverzí, pokud by je vaše dodací lhůty mohly ovlivnit.

2. Sociální sítě na cílovém trhu

Jedná se o jeden z nejdůležitějších kroků při vstupu na nový trh. Možná si říkáte, že to nesouvisí se SEO. Na první pohled tomu tak být nemusí. Určí však strategii pro placená média a typ obsahu, který byste měli vytvářet, abyste zvýšili povědomí o značce a získali odkazy.

Proč jsou sociální sítě důležité?

Protože velké procento online spotřebitelů začíná svou nákupní cestu průzkumem značky na sociálních sítích.

Je však důležité poznamenat, že:

  • Ne všichni spotřebitelé vždy začínají svůj průzkum značky na sociálních sítích.
  • Pokud začínají na sociálních sítích, není to vždy TikTok.

Tyto informace jsou užitečné při plánování:

  • Typů obsahu, které je třeba vytvořit pro digitální PR.
  • Typů influencerů, se kterými je třeba spolupracovat.
  • Správných placených mediálních kanálů pro uvedení na nový trh.

V některých případech bude efektivnější placená kampaň na sociálních sítích a v jiných zase PPC reklama prostřednictvím Google.

Zásadní je identifikovat hlavní sociální sítě používané v cílové zemi, do které chcete expandovat, zejména pro věkové kategorie, které začínají svůj průzkum značky na sociálních sítích. V některých zemích to může být TikTok, zatímco v jiných třeba Instagram.

3. Hreflang

Hreflang je malý kousek kódu, který vypadá takto: rel="alternate" hreflang="X".

Je to HTML atribut, který se používá k označení jazyka a lokalizace obsahu na webových stránkách. Tento atribut slouží k informování vyhledávačů o tom, kterou verzi stránky mají zobrazit uživatelům na základě jejich jazyka a geografické polohy.

Hreflang se často používá při provozování vícejazyčných nebo mezinárodních webových stránek, kde může být obsah dostupný ve více než jednom jazyce a lokalitě. Pomocí atributu hreflang můžete specifikovat různé varianty URL pro různé jazyky a země.

Když uživatel vyhledává určité klíčové slovo nebo frázi, vyhledávač se snaží zobrazit nejrelevantnější výsledky vzhledem k jeho jazyku a umístění. Díky hreflang atributu mohou vyhledávače identifikovat, která verze stránky je pro konkrétního uživatele nejvhodnější a zobrazit ji ve výsledcích vyhledávání.

Například, pokud provozujete webovou stránku se zprávami a máte anglickou verzi s URL "example.com/news" a španělskou verzi s URL "example.com/es/noticias", můžete použít hreflang atribut na každé stránce, aby vyhledávače pochopily, který obsah je určený pro anglicky hovořící uživatele a který pro španělsky hovořící uživatele.

Značku hreflang je třeba přidat, pokud má váš web stejný obsah v různých jazycích.

V globálním kontextu pomáhá prvek hreflang vyhledávačům určit, která verze URL vašeho webu má být poskytnuta návštěvníkům z daného regionu nebo těm, kteří mluví určitým jazykem.

Hreflang přispívá k dobrému uživatelskému zážitku, protože:

    • pomáhá poskytovat výsledky vyhledávání v místě a jazyce, ve kterém uživatel zadal dotaz.
    • Zabraňuje problémům s duplicitním obsahem.

Níže uvádím několik nápadů, které je třeba při implementaci hreflangu zvážit.

    • Platné atributy hreflang.
    • Vratné odkazy.
    • Hreflang odkaz na sebe sama.
    • Prvky hreflang ve vašem .
    • Hreflang hlavičky HTTP.
    • Implementace hreflang mapy stránek XML.
    • Nástroje: hreflang generátor, hreflang sitemap generátor.

4. Struktura URL

Podobně jako u principu hreflang, kdy uživatelům nabízíte výsledky relevantní pro jejich jazyk a lokalitu, je volba struktury URL klíčová, protože bude ukazatelem jak pro vyhledávače, tak pro uživatele.

Vyhledávače, jako je například Google, využívají strukturu URL jako jedno z mnoha kritérií při indexování a hodnocení webových stránek. Kvalitní struktura URL může pozitivně ovlivnit pozici vašich stránek ve výsledcích vyhledávání. Vyhledávače preferují struktury URL, které jsou čitelné, stručné a popisují obsah stránek.

Například, pokud provozujete internetový obchod zaměřený na prodávání bot na běhání a měli byste volbu mezi těmito dvěma strukturami URL:

www.example.com/product/12345

www.example.com/boty-na-behani/nike-air-max-2023

Druhá struktura URL je pro vyhledávače přehlednější, protože obsahuje klíčová slova relevantní pro váš obchod. Vyhledávače mají tendenci preferovat takové URL, které přesně popisují obsah stránek a usnadňují uživatelům jejich identifikaci.

Význam struktury URL pro uživatele

Správná struktura URL není důležitá pouze pro vyhledávače, ale také pro samotné uživatele. Kvalitní a srozumitelná struktura URL může zlepšit uživatelskou zkušenost a usnadnit jim navigaci na vašich webových stránkách.

Uživatelé mají tendenci spoléhat se na informace zobrazené v URL při vyhledávání a klikání na odkazy. Pokud je struktura URL logická a intuitivní, uživatelé se budou snadněji orientovat a chápat, kam je daný odkaz přesměruje. To zvyšuje důvěru uživatele ve vaše stránky a může mít pozitivní dopad na konverzní poměr.

5. Lokalizace nákupního košíku

Překlad a lokalizace obsahu nestačí. Více než to by měl být obsah sladěn s běžným používáním a jazykovými jevy v cílové zemi (např. angličtina, španělština).

Tato zásada platí i pro nákupní košík vašeho webu. Když se zákazník chystá dokončit nákup, je nezbytné vzít v úvahu následující skutečnosti:

    • Měnu: V případě, že se jedná o nákup v jiné měně, je třeba se zaměřit na to, aby měna byla stejná jako v zemi uživatele.
    • Jazyk: V jakém jazyce je nakupováno
    • Způsoby platby: Uživatel musí být schopen zaplatit za své zboží: Ujistěte se, že jste zahrnuli Apple Pay (zásadní), Google Pay, různé kreditní karty a platební metody, jako je Paypal a platební metody specifické pro cílovou zemi.
    • Informace o doručení a možnosti volby rychlejších a cenově výhodnějších způsobů doručení.
    • Sekce se slevovými kódy.

Pokud jsou vaši cíloví zákazníci ve věku 16 až 34 let, vezměte v úvahu, že je u nich o 80 % pravděpodobnější, že budou platit pomocí Apple Pay než jinými metodami.

Absence preferovaného způsobu platby, nesprávný jazyk a nejasné informace povedou k opuštění košíku.

6. Mezinárodní digitální PR

Vytvoření odkazové strategie pro jednotlivé země je pro každý trh nutností. V závislosti na oboru vaší značky můžete být omezeni na několik taktik.

Pokud působíte v oblasti potravin, módy, sportu nebo dárků, bude nejlepším postupem identifikovat nejpoužívanější sociální sítě vaší cílové skupiny a spolupracovat s influencery v těchto vhodných kanálech.

Spolupráce s relevantním influencerem v příslušné sociální síti a vedení placených kampaní jsou nejlepšími způsoby, jak vstoupit na nový trh, a zároveň položit základy pro své SEO úsilí.

Krása digitálního PR spočívá v tom, že existuje spousta příležitostí, jak zvýšit povědomí o značce a získat odkazy.

Můžete se zaměřit na tyto taktiky:

    • Monitorování značky.
    • Události.
    • Obsah pro propagaci.
    • Influencer marketing.

Pro budování hodnotných partnerství je zásadní vždy přizpůsobit svůj přístup zvyklostem konkrétního trhu.

Vzorový přístup může vypadat následovně:

    • Identifikujte influencery na TikToku.
    • Navažte spolupráci.
    • Vytvořte aktiva, která budete propagovat v médiích.
    • Spolupracujte s placenými médii.
    • Získávejte místní odkazy, které dodají relevanci a zvýší důvěryhodnost.
    • Se správným přístupem k SEO se vydejte na globální trh

Mezi nejčastější příčiny neúspěchu při expanzi patří:

    • Impulzivita. Přijímání nákladných rozhodnutí na základě dočasně vysoké poptávky po produktech z určitého místa.
    • Běžné předsudky.
    • Nedostatečná analýza.
    • Špatná strategie.

Váš SEO tým může mít sice nejlepší strategii, ale nespolupráce s ostatními týmy a špatné vyjednávací schopnosti mohou vést k třenicím, špatné realizaci a neúspěchu během prvních dvou let expanze.

Abyste se vyhnuli nákladným chybám, je důležité provést hloubkovou studii na každý prvek uvedený v tomto článku - plus další.

Nezakládejte svou strategii expanze na kontrolním seznamu. Přizpůsobte zdroje znalostem svého podnikání a celkovému plánu organizace.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp