SEO a PPC
Jak co nejlépe využít marketingový rozpočet tváří v tvář ekonomickým výzvám? Spojení SEO a PPC nabízí řešení.

Pokud jde o online marketing, optimalizace pro vyhledávače (SEO) a placená (PPC) reklama jsou nejčastěji používané metody propagace, které obchodníci a majitelé webů využívají.

SEO (Search Engine Optimization) je soubor technik a strategií, které se používají k optimalizaci webových stránek s cílem zvýšit jejich viditelnost a návštěvnost ve výsledcích vyhledávání na internetových vyhledávačích jako je například Google, Seznam, Bing, nebo Yahoo, zatímco PPC (Pay-Per-Click) reklama je forma internetové reklamy, kde inzerent platí za každé kliknutí na jeho reklamu. PPC reklamy se zobrazují v rámci různých online reklamních platforem, jako jsou například Google Ads, Sklik, Facebook Ads nebo Microsoft Advertising (dříve Bing Ads).

Když se tyto dvě mocné, ale rozhodně odlišné taktiky úspěšně zkombinují, vytvoří SEO a PPC soudržný nástroj pro každou firmu, která chce mít větší vliv na své cílové publikum.

Díky harmonické spolupráci SEO a PPC mohou firmy oslovit více potenciálních zákazníků s menším úsilím, než kdyby se spoléhaly pouze na jedno z nich. Chytrým využíváním obou taktik SEO a PPC současně mohou marketéři přivést na webové stránky své firmy více kvalifikovaných potenciálních zákazníků - a to efektivněji a rychleji než při použití pouze jedné z těchto strategií.

A co víc, SEO a PPC se ze své podstaty velmi dobře doplňují. Chytrý plán SEO pomáhá dosahovat vyšších výsledků v organickém vyhledávání, zatímco dobře implementovaná PPC reklama umožňuje cílit na konkrétní klíčová slova a fráze pomocí reklam, které se zobrazují na předních místech v SERP. PPC umožňuje podnikům dostat své sdělení k cílové skupině rychleji a efektivněji než při použití samotného SEO.

Jak nejlépe kombinovat SEO a PPC?

Abyste ze spolupráce SEO a PPC vytěžili co nejvíce, pojďme se rovnou vrhnout na pět osvědčených postupů.

1 - Stanovte si měřitelné cíle

Před zahájením práce na jakékoli SEO nebo PPC kampani je obzvláště důležité stanovit měřitelné cíle, které budou v souladu s celkovými marketingovými cíli.

Tím zajistíte, že budete moci sledovat výkonnost a měřit ty prvky návratnosti investic (ROI), které jsou pro vaši firmu nejdůležitější.

2 - Využijte SEO k informování o PPC

SEO vám do značné míry pomůže pochopit, která klíčová slova a fráze jsou pro vaši firmu nejdůležitější, což vám zase pomůže, abyste věděli, na které oblasti nejlépe zaměřit své PPC reklamy.

3 - Využijte re-marketing

Re-marketing je účinný způsob, jak oslovit lidi, kteří již udělali první krok a navštívili vaše webové stránky nebo jinak komunikovali s vaší značkou - ať už prostřednictvím sociálních kanálů nebo jiných digitálních kontaktních bodů.

Umožní vám to poskytovat relevantnější obsah a dosáhnout vyšší míry konverze z kampaní SEO a PPC, které jsou chytře spojeny v jeden celek.

4 - Optimalizujte cílové stránky

Abyste ze spojení SEO a PPC vytěžili maximum, je také důležité věnovat čas tomu, aby příslušné vstupní stránky pro obě strategie byly plně optimalizovány pro co nejvyšší konverze. Jak se to dělá? Tím, že se ujistíte, že se rychle načítají, mají design vhodný pro mobilní zařízení a obsahují jasné výzvy k akci.

5 - Sledování výkonu

Je pravda, že SEO a PPC kampaně mohou být komplexní - v každém okamžiku se v nich střídá mnoho prvků - proto je také důležité sledovat výkonnost obou strategií v průběhu času, abyste se ujistili, že každá z nich funguje tak, jak se očekává. To pomůže vaší firmě identifikovat oblasti, které je třeba zlepšit, a umožní vám to provést odpovídající úpravy strategií SEO a PPC.

SEO a PPC nejlépe fungují společně

Mnoho obchodníků se rozhoduje, zdali svůj reklamní rozpočet investovat raději do optimalizace pro vyhledávače (SEO), nebo do placené reklamy (PPC). Až budete stát před podobným rozhodnutím, mějte na paměti, že SEO a PPC reklama jsou dva mocné nástroje, které jsou však mnohem mocnější, pokud se spojí dohromady. Kombinací SEO s taktikami PPC a dodržováním osvědčených postupů, včetně stanovení měřitelných cílů, využití re-marketingu, optimalizace vstupních stránek a sledování výkonu mohou firmy oslovit více potenciálních zákazníků rychleji než kdykoli předtím.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp