Rozhovor s Petrem Mackem, majitelem firmy CAFLOU - 1. díl

CAFLOU - Ing. Petr Macek
CAFLOU je ryze český online systém, který umožňuje malým firmám a freelancerům řídit výkon a ekonomiku jejich firmy a týmu.

Letošní rok je v mnohém specifický. Na jaře českou ekonomiku téměř zastavil nový koronavirus COVID-19. Tato nečekaná situace dramatickým způsobem zasáhla (a stále zasahuje) do podnikání mnoha firem. K tomuto i mnohým dalším tématům týkajícím se online byznysu jsme si dovolili vyzpovídat majitele úspěšného manažerského systému CAFLOU, pana Petra Macka. CAFLOU je ryze český online systém, který umožňuje malým firmám a freelancerům řídit výkon a ekonomiku jejich firmy a týmu.

Mohl byste nám krátce představit vaši firmu CAFLOU?

CAFLOU je v současnosti na trhu již 4 roky a za tu dobu jsme prošli určitou cestu. Dnes naše aplikace umožňuje řídit ekonomiku a výkon firem, jejich týmů a projektů. Ať už jsou to CRM procesy, organizace a vykazování práce, fakturace nebo v neposlední řadě řízení a plánování cash flow. Hlavní myšlenkou není mít sadu nezávislých funkcí, ale komplexní aplikaci, kde vše logicky zapadá do sebe. CAFLOU je cloudová aplikace, je plně online - všechno tedy funguje na internetu.

Mezi nejčastější uživatele CAFLOU patří asi z 1/4 freelanceři a ze 3/4 malé firmy do 50 zaměstnanců, medián je okolo 15 - 20 lidí.  Typicky jsou to firmy techničtějšího zaměření, tzn. marketingové agentury, IT firmy, programátoři, stavební firmy, projektanti, architekti a podobně. 

Máte i nativní aplikaci nebo responzivní verzi pro mobilní zařízení?

Lidé dnes mobilní verze vyžadují.  Naše aplikace je proto responzivní již od začátku. Design mobilní verze je lehce uzpůsoben ovládání na mobilu, takže některé funkce jsou malinko jiné, ale v podstatě funguje mobilní aplikace stejně, jako když ji používáte na mobilu v browseru.

Jak vás ovlivnila současná situace ohledně nového koronaviru COVID-19?

Na tuto situaci se nemohl připravit nikdo, já si myslím, že překvapený byl úplně každý. I firmy, které měly nějaký sofistikovaný risk management, tak na toto asi připraveny nebyly. Samozřejmě byly firmy připravenější, méně připravené, někdy to bylo prostě o štěstí a o tom, v jakém se kdo pohybuje byznysu. Pokud jste měl hospodu, tak to pro vás asi byla tragédie, pokud jste měl e-shop se zdravotními potřebami, tak to naopak bylo skvělé. Velký faktor hrálo štěstí.

Z našeho pohledu byl 1. týden velmi hektický, byla to zcela nová situace, nikdo nevěděl, co bude. Očekávali jsme, že když budou ve firmách snižovat náklady, tak jako první se zbaví nás. Naštěstí se již od 2. týdne ukázalo, že k nám naopak začali přicházet noví klienti, protože pro spoustu firem bylo nutné se nějakým způsobem digitalizovat, digitalizovat komunikaci, projektový management, a obecně udržet firemní aktivity online, takže tam nám to vlastně nahrávalo. Naše velké plus spočívalo v tom, že CAFLOU umožnuje firmám řídit a plánovat cash flow. V takové situaci většině firem padly tržby, musely začít řešit peníze a my jsme byli jedno z prvních řešení, které se nabízelo. Pomohlo nám i to, že už 2 roky provozujeme CAFLOU akademii, která plánování a řízení cash flow učí, pořádáme i webináře, takže lidé měli možnost se o naší aplikaci dozvědět vše potřebné.

Ing. Petr Macek CAFLOU

Znamenala pro vás tato nová situace také nějaké změny v marketingové strategii?

Stoprocentně. Cítili jsme, že ta situace je nová pro všechny. Bylo nám jasné, že pokud chceme vytěžit co nejvíc, musíme na to rychle reagovat. 12. - 13. 3. se zavřely firmy a my jsme hned druhý týden spustili obrovský webinář "Jak řídit cash flow v krizi", který jsem už někdy od čtvrtka toho prvního týdne propagoval, takže jsme na situaci začali ihned reagovat a začali jsme také daleko agresivněji promovat naše webináře a vzdělávání ohledně řízení a plánování cashflow, protože jsme věděli, že to je jedna z nejklíčovějších věcí pro většinu firem.

Na propagaci jsme ale nešli agresivně, s cílem za každou cenu prodat. Již během posledního roku jsme upravili naši rétoriku od výkonu spíše ke zvyšování povědomí. Říkáme lidem, že je potřeba řídit cashflow, ukazujeme, jak se to dělá, a mimochodem jim řekneme, že je tady CAFLOU, které jim s tím pomůže. Takže jsme lidem pomáhali s teorií, která postupně přechází v praxi. Lidé si nás vyzkoušeli a zjistili, že náš systém jim může pomáhat řešit jejich problémy. Samozřejmě jsme nechali běžet různé kampaně, například PPC reklamy ve vyhledávání, Facebook, LinkedIn atd.

Máte už nějaké konkrétní výsledky, pokud to srovnáte meziročně například období březen až květen 2020 oproti stejnému období 2019?

CAFLOU je pořád ještě mladá aplikace, tzn., že každý rok jsou nárůsty relativně velké, zároveň však jsme určitě jiná aplikace, než jsme byli třeba před dvěma lety. Posunujeme se kupředu, základem je sice stále cash flow, ale koncepčně je aplikace spíš jako takové ERP, což dřív tolik nebylo. Takže se to sice nedá úplně porovnávat, na druhou stranu, když jsem porovnal přírůstky nových zákazníků od ledna do konce května 2019 oproti přírůstkům nových zákazníků ve stejném období roku 2020, tak nárůst byl stoprocentní. To znamená, že jsme za stejné období získali o sto procent víc zákazníků než rok předtím.

Pokračování příště

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp