Remarketingové strategie Google Ads, které fungují

2.8.2019
0

Obrázek uživatele Vlastimil Malík
Vlastimil
Ne každý z návštěvníků vašeho webu si něco koupí. Někteří možná mají zájem o váš produkt, ale ještě nejsou zcela rozhodnuti. Oslovte je znovu pomocí remarketingu a předložte jim nabídku, kterou nedokážou odmítnout.

Remarketing Google AdsPředstavte si, že jste nastavili skvělou PPC kampaň ve vyhledávání Google Ads. Na vaše stránky proudí cílená návštěvnost, míra prokliku (CTR) je nadprůměrná, míra konverze je 30% a vše je zalité sluncem. Jistě, dalších 70 % návštěvníků odchází bez konverze. Možná vám to nevadí, protože 30 % konverzí je opravdu nadprůměrné číslo, ale proč nechat tyto potenciální zákazníky jen tak odejít, aby utratili své peníze u vašich konkurentů, když je můžete získat zpět a zvýšit tak návratnost svých investic? Vytvořte remarketingovou strategii, znovu přiveďte své předchozí návštěvníky zpět na váš web a ujistěte je, že vaše nabídka je tou správnou volbou.

Existuje několik typů remarketingových strategií. V tomto článku se dozvíte o těch, které můžete použít pro Google Ads a YouTube. Kromě toho se budeme zabývat některými šikovnými způsoby, jak můžete okamžitě začít sledovat výsledky ve svých kampaních.

 

Remarketing pro obsahovou síť Google

 

Začněme s nejběžnější strategií remarketingu v obsahové síti Google. Předpokládejme, že máte všechny reklamy ve správných velikostech, formátech a všechny jsou optimalizovány na co největší CRO. Dále budete potřebovat publikum o minimálně 100 lidech. Poté můžete pokračovat v implementaci následujících tipů k vylepšení vaší remarketingové strategie.

1. Upřesněte cílení

Nastavte svou remarketingovou kampaň tak, aby se zobrazovala pouze osobám, které navštívily vaše stránky prostřednictvím placené reklamy, ale nic si zatím nekoupily. Můžete samozřejmě cílit na každého, kdo navštívil váš web, například prostřednictvím organické nebo přímé návštěvnosti. V takovém případě však můžete ztratit kontrolu nad kvalitou návštěvnosti.

Pokud máte úspěšné vyhledávací kampaně, vytvořte vlastní remarketingovou kampaň pro každou z nich. Můžete tím vytvořit velice přesné cílení, které se pozitivně odrazí na výsledcích remarketingu.

2. Vyhněte se nežádoucím asociacím

Pomocí remarketingu v podstatě sledujete své uživatele bez ohledu na to, kam jdou a kde se nachází, pokud jsou tyto webové stránky v GDN (obsahové reklamní síti Google). Pravděpodobně byste však nechtěli, aby si vás lidé spojovali s konkrétní značkou nebo tématem jen proto, že se na stránkách objevila vaše reklama. Asociace spojené s vaší značkou totiž mohou být kladné, ale také veskrze záporné. Příkladem mohou být reklamy energetických společností na levnější plyn, které se občas nechtěně objevují u článků o druhé světové válce, popřípadě nabídka last minute pobytů v exotických destinacích, které se objeví u článku o přírodní katastrofě nebo teroristickém útoku v dané oblasti.

Naštěstí můžete pomocí několika rychlých kroků vyloučit všechny typy témat a obsahu, se kterým nechcete být spojováni. Přejděte do hlavních nastavení kampaně, klikněte na další nastavení a zobrazí se vám tabulka, ve které stačí pouze označit témata, s nimiž nechcete být spojováni.

3. Omezení frekvence zobrazování reklamy

Mnoho lidí při nastavování kampaní nevěnuje pozornost omezení frekvence zobrazování reklamy. Toto nastavení je však klíčem k optimalizaci kampaní. Pokud se ty samé reklamy zobrazují stejnému uživateli příliš často, dochází k jejich přeexponování a následnému poklesu odezvy.

Nastavte limit frekvence, abyste omezili počet zobrazení reklam. Obecně se doporučuje začít s 5–7 zobrazeními denně na uživatele.

 

Google RLSA

 

Pro remarketingové seznamy pro reklamy ve vyhledávání (RLSA) potřebujete větší skupinu lidí (alespoň 1000), abyste mohli zahájit remarketingovou strategii. Do remarketingového publika zahrňte návštěvníky stránek z placeného vyhledávání, kteří dosud nekonvertovali. Než začnete, mějte na paměti, že tito lidé přišli na vaše stránky, nenalezli, co hledali, a vrátili se k vyhledávání na Googlu. Můžete je tedy oslovit znovu a nabídnout jim své produkty lépe.

1. Použijte klíčová slova s vysokým potenciálem

V kampani RLSA budete na zákazníky cílit stále pomocí klíčových slov. Doporučujeme používat klíčová slova z hlavních vyhledávacích kampaní, která mají vysokou míru prokliku a nízkou míru konverze. Proč? Je to proto, že jste již odvedli dobrou práci, která přilákala lidi k relevantním a poutavým reklamám (vysoká míra prokliku), ale o vašem produktu nebo službě zatím nejsou zcela přesvědčeni (nízká míra konverze). Měli byste je proto zkusit přesvědčit pomocí stejných nebo podobných klíčových slov.

Při sestavování těchto klíčových slov je také chytré podívat se na vyhledávací výrazy, které spustila klíčová slova. Pokud je například vaším hlavním klíčovým slovem „tenisky Adidas“, ale vidíte také mnoho vyhledávacích výrazů pro „tenisky Adidas běžecké“ nebo „stylové tenisky Adidas“, můžete je přidat do svého seznamu. Dále své cílení vylepšete tak, že odstraníte klíčová slova, která spustila irelevantní vyhledávací výrazy. Například vyhledávací výrazy, za kterými se skrývá záměr o získání více informací. Tato slova obvykle začínají slovy „jak“, „co“ nebo „kde“.

2. Upravte svůj reklamní inzerát

Předložte svému publiku jedinečnou reklamu, která se liší od toho, co uživatelé viděli původně.

Zvýrazněte svou jedinečnou obchodní nabídku, specifikujte výhody a funkce vašeho produktu a informujte uživatele o tom, proč by měli vaši nabídku opět zvážit. Navíc jim můžete nabídnout slevu, která umožní vaší reklamě vyniknout v SERP (stránka s výsledky vyhledávání).

Buďte si však vědomi toho, jaké publikum se snažíte oslovit. Co je bude víc přitahovat? Každý sice miluje slevy, ale nezapomeňte, že nabízíte kvalitní produkty a ne výprodej „ležáků“.

Klíčová slova

 

Vlastní publikum Google (seznam kontaktů)

 

Vlastní publikum Google vám umožňuje používat remarketing ve vyhledávací i obsahové síti pomocí údajů o zákaznících (e-mail, telefonní číslo, jméno a příjmení), které jste předtím shromáždili. Mohou to být například informace shromážděné z vašich webových stránek, aplikací, z uzavřených obchodů nebo jiných situací, kdy vám zákazníci sdělují své informace.

Chcete-li použít vlastní publikum, musíte nejprve nahrát seznam kontaktů. Tento seznam by měl obsahovat alespoň 1000 uživatelů, pokud cílíte na vyhledávací síť Google, a alespoň 100 uživatelů, pokud je vaším cílem obsahová síť. V podstatě stejné požadavky na velikost jsou v kampaních RLSA a remarketingových kampaních pro obsahovou síť. Jakmile údaje nahrajete, Google se bude snažit co nejlépe spárovat vaše kontakty se svou databází.

Nezapomeňte, že nelze zaručit, že každý kontakt bude spárován, takže byste možná měli použít více než doporučené množství kontaktů, abyste zajistili, že budete mít k dispozici použitelný seznam.

Jakmile budete mít tento seznam v Google Ads, můžete zde:

1. Použít klíčová slova ve volné shodě

Přestože se používání klíčových slov ve volné shodě u PPC reklamy většinou příliš nedoporučuje, v tomto případě je však vaše publikum přesně zacílené a tvoří je pouze lidé, u kterých víte, že projevili zájem o váš produkt v minulosti, takže použití klíčových slov s volnou shodou může být ve skutečnosti výhodou. Pokud se nad tím zamyslíte, tak tito lidé potvrdili zájem o váš produkt dokonce dvakrát. Poprvé, když vám sdělili své informace, a podruhé, když na Googlu vyhledali klíčové slovo týkající se služby nebo produktu, který nabízíte.

"Výsledkem použití přesné shody klíčových slov by pravděpodobně byla příliš nízká návštěvnost. Díky použití volné shody tak získáte mnohem větší odezvu."

2. Přizpůsobit text reklamy a vstupní stránku tak, aby oslovila specifické publikum

Lidé projevili zájem o váš produkt či službu, ale nic si nekoupili. Proč tomu tak je? Možná jim chyběl dostatek informací, možná byla cena příliš vysoká. Vytvořte inzeráty úzce zaměřené na jednotlivá klíčová slova a vstupní stránky, které zákazníkovi nabídnou dostatek informací o výhodách konkrétního produktu. Soustřeďte se spíše na to, jak produkt dokáže zlepšit zákazníkův život, než na suchý výčet parametrů.

Nastavení publika

 

Remarketing na YouTube

 

YouTube umožňuje také různé způsoby remarketingu. Pojďme si říct něco o tom, jaký formát reklam na YouTube je nejvhodnější a umožňuje největší kontrolu nad remarketingovou strategií. Pojďme se podívat na výběr publika a na to, jaký formát reklamy byste měli použít.

1. Výběr publika

Při výběru publika pro remarketing na YouTube mějte na paměti, že máte pouze krátký čas na to, abyste svůj produkt nebo službu představili. Proto je nejlepší oslovit lidi, kteří s vámi již dříve spolupracovali nebo váš produkt či službu znají.

2. Výběr formátu reklamy

Nejúspěšnější formáty, se kterými se můžete setkat, jsou přeskočitelné a obsahové reklamy.
U přeskočitelných reklam je vaše publikum schopno přeskočit video po sledování po dobu pěti sekund. Vy však platíte pouze v případě, že ho návštěvníci sledují až do konce nebo alespoň 30 sekund. Tyto reklamy jsou výhodné pro zvýšení počtu zobrazení stránky, zlepšení povědomí o značce a oslovení zákazníků, kteří se nacházejí v horní části marketingového funnelu. Reklamy s možností přeskočení je také výhodné použít, pokud váš produkt potřebuje ukázkové video, které co nejlépe zdůrazní jeho vlastnosti a výhody.

Na druhou stranu, s obsahovými reklamami platíte za proklik, podobně jako u reklam Google Ads ve vyhledávací či obsahové síti. Reklama se zobrazí napravo od videa a nad seznamem návrhů videí. Obsahové reklamy jsou umístěny v místě, kde musí bojovat o pozornost s náhledy dalších videí, takže aby dokázaly upoutat pozornost, musí být zajímavé a vizuálně přitažlivé! Pokud toho dosáhnete, jsou tyto reklamy skvělé pro získání návštěvnosti na důležité vstupní stránky.

Remarketing na Youtube

Závěr

 

Remarketingové kampaně skvělým způsobem doplní vaše běžné PPC kampaně ve vyhledávací a obsahové síti. Oslovení zákazníků, kteří již v minulosti projevili zájem o vaše produkty, má vysokou naději na úspěch a stane se důležitou součástí vašeho marketingového mixu.

Máte zájem o Digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333

Doporučené články