Účinný retargeting na Instagramu

17.11.2018
0

Obrázek uživatele Vlastimil Malík
Vlastimil
Retargeting je způsob, jak oslovit návštěvníky vašeho webu kteří si zatím nic nekoupili. Možná měli zájem o vaše zboží, ale ještě nebyli plně rozhodnuti. Nyní je správná doba se jim připomenout, a udělat jim nabídku, které nedokážou odolat.

Oslovte stávající zákazníky retargetingem na InstagramuŠtvou vás zákazníci, kteří vloží zboží do košíku, ale potom nedokončí nákup? Hledáte cestu, jak oslovit návštěvníky, kteří projevili zájem o nákup vašeho zboží, ale pak z obchodu sešlo? Na všechny tyto otázky existuje odpověď, která se jmenuje retargeting. Retargeting můžeme použít na většině vyhledávačů a sociálních sítí, které nabízejí PPC reklamu. Je pochopitelné, že ani Instagram, jako nejrychleji se rozvíjející sociální sít, nemohl zůstat stranou.

Co je to retargeting?

Jednoduše řečeno, retargeting je využití cílené PPC reklamy k opětovnému oslovení vašich bývalých zákazníků nebo lidí, kteří navštívili váš web. Jedná se o jednu z nejúčinnějších strategií v PPC, jelikož cílí na lidi, u kterých víme, že v minulosti o náš produkt projevili skutečný zájem.

"Retargetingem můžete oslovit návštěvníky, kteří klikli na vaši reklamu, navštívili váš web nebo vložili zboží do košíku, ale nedokončili nákup. Popřípadě nakoupili, ale nyní by mohli nakoupit znovu."

Vzhledem k tomu, že asi jen dva lidé ze sta nakoupí při první návštěvě e-shopu, retargeting dává nerozhodnutým návštěvníkům možnost si nákup důkladně promyslet a poté je osloví s nabídkou znovu. Retargeting vám dokáže zvýšit nejen konverzní poměr, ale především zisk, a o ten jde v podnikání v první řadě.

retargeting na Instagramu

Zprovozněte si retargeting na Instagramu

Instalujte měřicí pixel. První věcí, kterou musíme při zprovoznění retargetingu na Instagramu udělat, je instalace měřicího pixelu Facebooku. Proč zrovna Facebooku? Je to proto, že Instagram Facebooku patří a mnoho jeho funkcí vychází ze stejného základu. Měřicí pixel je kousek kódu, který si vygenerujete ve Facebook Business Manageru a poté jej vložíte do html kódu vašich webových stránek.

Jakmile je pixel aktivní, měří a zaznamenává vaše návštěvníky. Umožní vám sestavování seznamů pro retargeting a získání důležitých informací o návštěvnících vašeho webu. V jednom Business Manageru můžete mít najednou až 10 FB pixelů.

Vytvořte Facebook pixel

Tip: Víte že nyní můžete přidávat linky i do Instagram Stories

Vytvořte vlastní publikum

Abychom mohli úspěšně provozovat retargeting, je třeba vytvořit nejdříve publikum, které chceme oslovit. Můžete vytvořit publikum na základě toho, co návštěvníci na vaší stránce dělali, odkud přišli, jak dlouho zde setrvali, co hledali, popřípadě můžete použít již hotové seznamy například z e-mailového marketingu.

Zkuste vytvořit vlastní publikum podle toho, co chcete, aby vaši návštěvníci udělali. Pokud chcete prodat uživatelům určitý produkt, vytvořte vlastní publikum z návštěvníků, kteří navštívili stránku produktu během posledních 14 dní a nenakoupili. Poté je oslovte cílenou reklamou na právě tento produkt. Retargetingová reklama se bude zobrazovat pouze lidem z tohoto seznamu.

Pokud prodáváte například krmivo pro domácí mazlíčky, zkuste se zaměřit na zákazníky, kteří u vás v minulosti nakoupili, a oslovte je cílenou reklamou přesně v době, kdy můžete předpokládat, že už jim docházejí zásoby a potřebují nakoupit znovu.

Stejně tak, pokud prodáváte například aplikace nebo počítačové hry, můžete oslovit své stávající zákazníky s novinkami, které by se jim mohly líbit.

Vytvořte reklamní kampaň

Vyberte si cíle, kterých by kampaň měla dosáhnout. Máte na výběr z několika možností.

  • Maximalizace kliků
  • Maximalizace konverzí
  • Zhlédnutí videa
  • Instalace aplikací

Podle zvoleného typu kampaně upravuje umělá inteligence Facebooku zobrazování reklam, tak aby dosáhla zvoleného cíle.

Poté co vytvoříte první reklamní kampaň, je potřeba vytvořit reklamní sestavy. Nastavte si rozpočet, kolik chcete do retargetingové reklamy investovat, a vyberte publikum, které jste předtím vytvořili a které chcete pomocí reklamy oslovit. Sestavu uložte a přejděte na umístění reklamy. V pravém horním rohu uvidíte číslo, které vyjadřuje potenciální počet lidí, kteří mohou být vaší reklamou osloveni.

Pokud nejste s počtem lidí spokojeni, vraťte se do nastavení vlastního publika a zkuste přidat další publikum.

Facebook business manager

Vytvořte reklamu

Tvorba reklamy funguje úplně stejně jako na Facebooku. Nahrajte obrázek či video, ideálně o rozměrech 1080×108 px, a vyberte vhodný popisek, který by přitáhl pozornost budoucích zákazníků. Přidejte taky vhodnou výzvu k akci, která řekne návštěvníkovi, co má udělat.

Výzvy k akci pište co nejkonkrétněji, aby uživateli bylo jasné, co může po kliknutí čekat.

Specifikujte URL cílové stránky, kam by se měl návštěvník přenést po kliknutí na reklamu. Během editace reklamy vidíte její náhled, takže okamžitě poznáte, jak bude reklama vypadat, až bude hotová. Jakmile budete s reklamou spokojeni, můžete ji potvrdit a spustit.

Spuštění retargetingové reklamy

Nakonec reklamu ještě důkladně prohlédněte, jestli někde není nějaká chyba, a můžete ji vyslat do hlubin internetu. Spuštěním reklamy ale vaše práce zdaleka nekončí. Naopak, vše teprve začíná. Je potřeba vše pečlivě měřit a vyhodnocovat. Pokud nejsou výsledky takové, jaké jste očekávali, zkuste reklamu editovat a vyladit ji k lepšímu výkonu.

Měřte, vyhodnocujte, upravujte a zase měřte tak dlouho, dokud reklama nebude přinášet tolik zákazníků, kolik jste si představovali.

Dynamické reklamy pro Instagram

"Dynamické reklamy umožňují inzerentům Facebooku oslovovat lidi reklamami, které jsou jim šité doslova na míru. Zobrazují totiž reklamy podle toho, co lidé v minulosti hledali nebo co vložili do on-line nákupního košíku."

Nyní když mají možnost využívat tuto službu i na Instagramu, mohou inzerenti snadno rozšířit své působení a získat další platící zákazníky. Díky dynamickým reklamám můžete oslovit nejen lidi, kteří navštívili váš web, ale i ty, kteří se zajímali o podobný typ zboží na webech vašich konkurentů.

Tip: Zde jsme psali o dalších možnostech reklamy na Instagramu.

Výhody dynamických reklam jsou zřejmé. Pokud používáte PPC reklamu k propagaci většího množství produktů, ruční přizpůsobování reklamních kreativ pro každý produkt a pro každé publikum zvlášť může být náročné. Při použití dynamických reklam stačí nahrát katalog vašich produktů pouze jedenkrát. Pokročilé algoritmy budou samy vyhledávat vhodné zákazníky pro konkrétní produkty a vždy budou mít k dispozici aktuální informace o cenách a dostupnosti.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Máte zájem o Digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333

Doporučené články