Youtube
Proč by značky elektronického obchodu zaměřené přímo na spotřebitele měly zvážit reklamy na YouTube? Zde je důvod a pět doporučení pro nové inzerenty.

Inzerujte na více než jedné marketingové platformě 

Většina inzerentů elektronického obchodu DTC inzeruje na Facebook Ads, kde si vede překvapivě dobře. Určitě však není dobře, aby značka inzerovala pouze na jedné marketingové platformě. Už dříve jsme psali články o tom, jak začít provozovat reklamy kromě Facebooku také na Googlu pomocí kampaně Performance Max, které co nejlépe kopíruje sociální zážitek. Nyní bychom se chtěli zaměřit na to, kdy, jak a proč začít inzerovat na YouTube. 

Co byste měli vědět, než začnete

YouTube je naprosto jedinečná platforma. Není to skutečné vyhledávání, jak jsme zvyklí například od Googlu. Není plošně sociální. Ačkoli je součástí Googlu, stojí zcela samostatně. V důsledku toho není snadné ji jako inzerent zvládnout. 

Pokud nechcete zbytečně vyhazovat peníze z okna, zde je podstata inzerce na YouTube: 

  • Instagram spolu s Facebookem spojily optimální cílení s nachytaným publikem, aby zkrátily konverzní cyklus, což mnoha inzerentům jiné platformy kazí. Na YouTube uživatelé sledují obsah, který je baví. Nebo se učí, co a jak dělat. 
  • Značka s robustním organickým programem YouTube předčí značku, která používá platformu výhradně k inzerci. Mají vysoce kvalitní obsah, který čeká na lidi, kteří skončí na jejich kanálu z reklamy. 
  • Na úrovni kampaně se pro citlivost značky můžete jednoduše odhlásit z citlivých kategorií. Ve spojení s cílením na publikum a zájmy můžete zablokovat lidi, kteří by vaše reklamy vidět neměli. 
  • Google se opírá o automatizace, takže je nutné kampaně pravidelně sledovat. I když je vaše cílení správné, neustále musíte Googlu dodávat data, abyste zlepšili jeho rozhodování. 
  • Pro videokampaně jsou tu přehledy, zaměřené na akce. Ty jsou robustnější a podrobnější než mnoho jiných kampaní Google, včetně Performance Max. To můžete využít k inteligentní a rychlé optimalizaci. 
  • YouTube dobře zapadá do nákupu médií nebo širšího mixu marketingu. Nezáleží na tom, zda chcete rozšířit stávající kampaň nebo potřebujete novou platformu pro rozšíření publika. Můžete uspět pouze tehdy, pokud získáte a přijmete její omezení. 

S ohledem na tyto skutečnosti je to důvod, proč by značky elektronického obchodu určené přímo pro spotřebitele DTC měly zvážit reklamy na YouTube. 

Proč se YouTube a elektronický obchod DTC dobře spárují

Vždy pamatujte na to, v jakém rozpoložení jsou lidé při procházení YouTube.

Máte obecenstvo, které hledá řešení? Nebo máte spíše lidi, kteří prochází Shorts, podobně jako nekonečné rolování na sociálních sítích? Na rozdíl do Facebooku jsou reklamy na YouTube rušivé. Objevují se na začátku, uprostřed nebo těsně před koncem videa. Tím si žádají pozornost, i když by sledující raději dělali něco jiného. 

Obě platformy je možné pozorovat na grafu retence. Stejně jako Facebook nabízí i YouTube graf, který zobrazí počet diváků, kteří zůstali u videa až do konce. Díky tomuto grafu budete moci snadno upravit svou kreativitu. 

Jak přimět lidi, aby zůstali u vaší videoreklamy až do konce? Udělejte svůj obsah zajímavějším. Na sledující zabírají působivé příběhy, které se mohou dát do vaší reklamy v nejrůznější formě. Uspět můžete s hudebním videem, návodem k opravě, tipy aj. Pokud připravíte zábavná videa, lidé je budou sledovat až do konce, a to i u videí, která trvají několik minut. Protože kvůli tomu na YouTube přece přišli. 

Dalším dobrým přístupem je začít stavět na krátkém a úderném obsahu. Vezměte si své vítězné reklamy z Facebooku. Rozsekejte je, pokud jsou delší než 60 sekund. A naplňte svůj kanál několika organickými krátkými filmy.

Použít se dají ke spouštění reklamy (viz níže, jak to nastavit). Jakýkoli obsah, který funguje dobře organicky, bude s největší pravděpodobností dobře fungovat na reklamní platformě – a naopak. 

5 doporučení pro nové inzerenty YouTube

Na YouTube je hodně snadné udělat chybu. Od nerealistických očekávání až po křišťálově čistou atribuci. Se správným přístupem lze značku dál povýšit. Zde je pět věcí, které je dobré udělat, abyste o své značce dali vědět a jednoduše dosáhli svých požadovaných cílů: 

Zjistěte si, do čeho jdete 

Je dobré vědět, do čeho jdete. YouTube má více než 2,68 miliardy uživatelů a je druhým největším vyhledávačem hned za Googlem. Jakmile využijete další sítě, jako například Nákupy, Vyhledávání, Facebook, Instagram, TikTok, Výkon Max a vše ostatní, YouTube vám nabídne obrovské možnosti pro další diverzifikaci.

Poznámka: Atribuce Google je z velké části založena na kliknutí. Proto neuvidíte tolik zaznamenaných konverzí. Vaše CPA i ROAS budou nižší, než jste zvyklí. Kampaně budou potřebovat více času, než začnete pozorovat výsledky v průzkumech po nákupu. ​​

Pochopte platformu

YouTube Shorts jsou velice zajímavé, ale Google nenabízí možnosti vytvořit kampaň pouze na Shorts. Existují způsoby, jak to obejít. 

Vytvořte si novou videokampaň se zaměřením pouze na mobilní zařízení. To přinutí systém přejít pouze na mobilní zařízení a v tomto formátu se spíše přiklání k Shorts. Připravte pouze vertikální videosoubory kratší než 60 sekund. 

Osvojte si správné nastavení mysli

Další důležitou zmínkou je, že nedostanete stejnou ROAS jako na Facebooku. Může však poskytnout podobnou úroveň přírůstkových příjmů a rozsahu. Pokud inzerujete na YouTube, váš přístup se musí lišit. Protože tato platforma je o vytvoření povědomí, aby jiné platformy mohly získat více konverzí.  

Nezkoušejte příliš mnoho najednou

Pokud se pustíte do inzerce na YouTube, je pravděpodobné, že nedosáhnete žádných výsledků. Začněte s jednou kampaní a počkejte na její výsledek. 

YouTube je finančně náročný. Je třeba mít dostatečně velkou finanční rezervu, abyste následující měsíce vydrželi a zjistili, jak si vaše reklama vede. 

Použijte svůj vlastní atribut

Možná už používáte průzkumy po nákupu, abyste se svých zákazníků zeptali, kde poprvé slyšeli o vaší značce. Je to skvělý způsob, jak najít lidi, kteří vás objevili na YouTube, ale provedli konverzi jinde. 

Získané informace však nemusí být spolehlivé, proto doporučujeme použít nástroj jako například Northbeam nebo Triple Whale k měření dopadu. 

YouTube je další hranicí pro vysoce výkonné značky elektronického obchodu

Rádi považujeme kliknutí na reklamy na YouTube za začátek skvělé cesty. Někteří lidé se pomocí videoreklamy stanou návštěvou vašeho webu a vstoupí do vašich remarketingových kampaní. Někteří se přihlásí k vašemu e-mailovému seznamu. Někteří třeba ani nekliknou a nenavštíví vaše stránky, ale budou o vás vědět. Vzpomenou si na vaši videoreklamu později a budou vás hledat podle jména, a nakonec vstoupí do vaší cesty prostřednictvím značkové reklamy. 

Během inzerce na YouTube budete muset být trpěliví, důvěřovat této platformě i vlastním kreativám a hledat spíše přírůstkovou korelaci nebo příčinnou souvislost. To znamená, že při expanzi na YouTube budete testovat další platformy. 

Pamatujte na to, co pro lidi YouTube znamená. Je to zdroj zábavy, únik z reality. Tady lidé sjednávají obchody, rozvíjí svou kariéru, řeší problémy. Je přirozené, že si uživatelé váží svého času, který tam strávili a vyžadují náročnou pozornost.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Kristýna Franclová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp