Marketing pro obchod s kávou
Máme pro vaši kavárnu 9 marketingových nápadů, které vám přivedou více návštěvníků. Podívejte se společně s námi, na co se zaměřit.

Pro mnoho Čechů je ranní káva doslova rituálem, kterého se nechtějí vzdát. Proč? Zajít si do své oblíbené kavárny, pozdravit se se známými tvářemi, pochutnat si na něčem sladkém, k tomu usrkávat svou oblíbenou kávu a třeba si přečíst pár kapitol z knihy, zhlédnout zprávy nebo odepsat na důležité e-maily. Káva k našemu životu neodmyslitelně patří. Je to životní styl, potěší naše smysly, pomáhá udržovat sociální kontakt a mnoho dalšího. I když většina lidí stále častěji pracuje z domova, mnozí si návštěvu místní kavárny ani v tomhle případě nenechají ujít. Co je za problém vzít si s sebou do kavárny svůj notebook a vyřídit pár úkolů „mezi lidmi“?

Pokud stojíte na té druhé straně, tedy jste majiteli kavárny, určitě hledáte způsoby, jak nastartovat své podnikání. Následující marketingové nápady pro kavárny vám pomohou přilákat nové zákazníky.

Proč jsou efektivní marketingové nápady pro kavárny zásadní

Otevřít si kavárnu je vždy tak trochu sázka na jistotu. Většina lidí potřebuje šálek dobré kávy. O tom, že je to pravda, mluví statistiky poměrně jasně. Mezi lety 2020 a 2021 bylo celosvětově spotřebováno téměř 167 milionů 60kilogramových balení kávy. Společně se sázkou na jistotu jde ale také o velkou konkurenci. Jako majitel kavárny určitě máte ve svém okolí pár silných řetězů, kteří soupeří o své zákazníky. Co potřebujete k tomu, abyste prorazili? Efektivní marketingové nápady pro kavárny!

1. Nabídněte ve své provozovně  propagační akce s možností uplatnění

Osvědčeným marketingovým nápadem v kavárně je nabízení online propagačních akcí, které lze vyměnit v provozovně. Pokud máte seznam e-mailů vašich stálých zákazníků, pošlete jim tisknutelné kupony nebo přiložte QR kód, který vaši zákazníci mohou naskenovat při registraci a získat slevu.

Svou slevu v kavárně propagujte na sociálních sítích a prostřednictvím e-mailového seznamu, abyste zvýšili viditelnost a přilákali do své kavárny více zákazníků.

2. Optimalizujte své stránky pro místní vyhledávání

Pokud se někdo rozhodne vyhledat si místní kavárnu, obrátí se na své chytré telefony nebo digitální zařízení. Asi 75 % těch, kteří vlastní telefony, je používá k prozkoumání místního vyhledávání každý týden. Pokud vaše stránky nejsou optimalizovány pro místní vyhledávání, možná vám chybí zákazníci, kteří ve vašem okolí žijí.

Ujistěte se, že jsou vaše záznamy ve službě „Moje firma na Googlu“ či „Mapy“ a dalších místních databází aktualizované. Zkontrolujte si adresu, otevírací dobu, telefonní číslo, adresu webu. Pokud nemáte účet „Moje firma na Googlu“, neprodleně si jej založte. Tím si zajistíte pozici vaší kavárny v Mapách Google. Když někdo bude hledat kavárnu ve své blízkosti, vyskočíte jim!

3. Pořádejte akci

Jaký další způsob přiláká do vaší kavárny nové lidi? Pořádejte akce. Pokud jim dáte něco zdarma, máte vyhráno. Můžete to udělat tak, že budete pořádat nové akce s ochutnávkou cukroví, sušenek, koláčů.

Pokud například pořádáte ochutnávku, lidé mohou ochutnat všechny vaše nabízené produkty. Nabídněte slevu na vzorkovanou příchuť. Nebo, pokud se jedná o limitovanou edici, například vánoční cukroví, rozdejte kupony, které mohou zákazníci použít, pokud se příště vrátí.

Svou akci musíte propagovat. Ideálně na sociálních sítích, které cílí na ty, kteří ve vašem městě žijí. Můžete spustit také placenou reklamu na Facebooku, zaměřenou přímo na lidi žijící ve vašem okolí a milující kávu.

4. Vytvořte hyper-lokální reklamy

Pokud se jedná o kavárny, sociální sítě bývají na propagaci nejoblíbenější. Jsou snadné, nízkorozpočtové a efektivní. Spouštějte sponzorované příspěvky na Facebooku, Instagramu, LinkedInu, které budou propagovat vaši kavárnu. Reklama nemusí být přehnaná.

Pořiďte si atraktivní fotky vaší připravené kávy, nabízených koláčů a dalšího zboží. Vytvořte cílenou reklamu pro lidi ve vašem okolí. Zaměřte se na veganské produkty, bezlaktózovou dietu, dorty bez cukru apod. Ve svých příspěvcích a popiscích fotografií můžete také použít místní klíčová slova a fráze, které osloví lidi ve vašem okolí.

Marketing pro kavárnu

5. Motivujte k návštěvám v prodejnách

Pokud chcete přilákat zákazníky, můžete jim nabídnout slevu nebo akci, kterou lze uplatnit pouze ve vaší kamenné pobočce. Rozesílejte poštou pohlednice, které mohou lidé uplatnit za slevu. Nám se také osvědčil věrnostní program, jako je aplikace v telefonu nebo fyzická karta, kterou mohou lidé používat k získání zboží zdarma poté, co si koupí určitý počet nápojů. Většina lidí pravděpodobně doporučí vaši kavárnu, protože má atraktivní věrnostní program.

6. Spolupracujte s místními influencery

Není lepší způsob než využití místní celebrity ke zlepšení důvěryhodnosti vaší kavárny. Obraťte se na místní celebritu i vy. S rozmachem sociálních sítí se influencer marketing rozrostl do astronomických výšin. Pokud vaši kavárnu navštěvuje někdo, kdo je ve vašem okolí veřejně uznáván, zajistí vám skvělou reklamu. Zaměřit se můžete na různé věkové kategorie, oslovte influencery všech věkových kategorií.

Máte zájem oslovit konkrétní demografickou skupinu? Chcete zlepšit sledovanost na sociálních sítích? Nebo se chcete spojit se zájemci o řemeslnou kávu a speciální koláč? 

Definujte si své cíle a pak můžete najít správné influencery. Pokud si nejste jisti, na koho se obrátit, nebo jak je najít, obraťte se na reklamní agenturu, která vám tato partnerství nastaví. S vašimi cíli a rozpočtem v ruce s nimi můžete pracovat a najít toho správného zástupce pro vaši značku.

7. Naslouchejte svým zákazníkům

Nezapomínejte se svých zákazníků ptát na jejich poznatky, pocity, návrhy. Pak jejich zpětnou vazbu použijte v praxi. Pokud žádný takový zpětný odkaz nemáte, prohlédněte si své online recenze a interakce na sociálních sítích. Tak snadno zjistíte, na čem musíte zapracovat.

Možná si zákazníci myslí, že musí na svou kávu čekat dlouho při polední špičce. V tomto případě možná budete potřebovat najmout dalšího baristu na částečný úvazek a zlepšit si tak časové skóre čekací doby. Můžete také požádat své zákazníky, aby navrhli nové příchutě nebo své oblíbené koláče, o které mají zájem.

8. Spusťte seznam e-mailů

Do pokladní stvrzenky vložte registrační list a nabídněte slevu těm, kteří se přihlásí do vašeho e-mailového seznamu. Přijdete registrační formulář na domovskou stránku svého webu a dejte lidem vědět, že se mohou přihlásit k zajímavým akcím a skvělým slevám, když se připojí do vašeho e-mailového seznamu.

Až si vytvoříte svůj e-mailový seznam, založte si zpravodaj, který budete svým zákazníkům pravidelně posílat společně s novinkami z obchodu. Začlenit sem můžete také tipy a triky ohledně kávy, propagační akce a různá oznámení. Vytvořte obsah, který pro ně bude užitečný, příjemný a zajímavý.

9. Nalaďte se na sváteční atmosféru

online marketingem můžete každý den slavit. Podívejte se do kalendáře, projděte svátky a můžete začít s plánováním. Na sociálních sítích pak servírujte svým sledujícím akce, které souvisejí se svátky v kalendáři. A nezapomeňte oslavit mezinárodní den kávy na sociálních sítích tak, že svým věrným zákazníkům nabídnete ke kávě sušenku zdarma. Při vkládání příspěvků nezapomeňte použít hashtagy, abyste oslovili co nejvíce lidí.  

Přiveďte zákazníky do své kavárny ještě dnes

Nezáleží na tom, zda jste ve městě noví nebo se snažíte přilákat více zákazníků od konkurence. Vždy myslete na to, že svou provozovnu musíte neustále propagovat zajímavými způsoby, které nadchnou vaše zákazníky. Marketingové nápady kavárny jsou hojně diskutované a mohou vám pomoci zvýšit vaši viditelnost a přivést nové lidi.

Začněte tím, že se zaměříte na vložení své firmy do místního vyhledávání. Když vás lidé najdou online, zatouží po vašem šálku speciální kávy Arabica z vybraných bobů brazilské kávy. Vytvořte si zdarma účet na „Moje firma na Googlu“ a na Mapy.cz. Aktualizujte si svůj stávající profil, nezapomeňte vložit adresu, telefon, webové stránky, otevírací dobu a vyplňte veškeré důležité informace o vašem podniku.

Dále zadejte do nadpisů a popisů na svém webu nějaká místní klíčová slova. Pokud jste stálicí na místních seznamech „nejlepších“, uveďte to na své domovské stránce, například vyzdvihněte své zaměření na vegetariány, vegany, představte bezlepkové dorty apod.

Až se etablujete v lokálním vyhledávání, začněte s brainstormingem událostí a propagací kaváren a pomocí stránek na sociálních sítích. Pravidelně poutejte pozornost lidí na svou kavárnu. Pořádejte pravidelně různé akce, ochutnávky, začleňujte do svého menu aktuální pokrmy. Všechny příležitosti použijte k propagaci v digitálním marketingu i prostřednictvím tradičních marketingových nástrojů.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp