PPC reklama
Jaké jsou přesně výhody používání Responsive Display Ads a proč by si inzerenti měli zvyknout na jejich používání?

Přestože se jedná o výchozí možnost při vytváření nové grafické reklamy v Google Ads, inzerenti se stále zdráhají používat responzivní grafické reklamy. Stejně jako u všech věcí týkajících se automatizace nám však brzy nic jiného nezbude, než abychom je přijali, pokud chceme zaručit maximální výkonnost svých účtů. Jaké jsou tedy přesně výhody používání Responsive Display Ads a proč si inzerenti nemohou dovolit je nepoužívat?

Co jsou responzivní zobrazovací reklamy?

Abychom se ujistili, že všichni víme, o co jde, pokud jde o Responsive Display Ads (RDA), pojďme si stručně popsat, co to jsou a jak se liší od standardních obrázkových reklam.

Při použití responzivních grafických reklam inzerenti poskytují řadu různých obrázkových a textových prostředků, ze kterých pak Google automaticky generuje kombinace PPC reklam, které přizpůsobí velikost a vzhled tak, aby se vešly do dostupných reklamních prostorů.

Jejich klíčovou vlastností je, že na rozdíl od klasických obrazových reklam nemusí inzerenti poskytovat společnosti Google verze svých zobrazovacích reklam ve více velikostech. Místo toho vytvořením RDA získáte nárok na to, aby vaše reklamy byly použity v téměř nekonečném množství umístění. To nejen šetří zdroje, protože nemusíte vytvářet obrovskou škálu reklam různých velikostí, ale můžete také přidávat video prostředky. Společnost Google pak na základě signálů jednotlivce, který vaši reklamu uvidí, rozhodne, která textová, obrázková nebo video reklama má být použita a jak ji nejlépe prezentovat.

Proč byste měli používat responzivní zobrazování reklam

Zatímco většinu inzerentů oslovuje časová nenáročnost a úspora zdrojů, výhodou RDA, která někdy zůstává pod pokličkou, jsou silné konverzní poměry. Ačkoli využití RDA nezaručuje zlepšení míry konverze vašich kampaní Display Rate, stále více inzerentů hlásí, že k tomu u jejich účtů dochází.

Od té doby, co používáme RDA jako možnost PPC reklamy, jsme zaznamenali mnohem lepší výkonnost kampaní Display.

Objem impresí se výrazně zvýšil, ale co je důležitější, zlepšil se konverzní poměr. U jednoho účtu dosáhly RDA 0,39 % míry konverze ve srovnání s 0,11 % u statických Image Ads. Náklady na konverzi byly u RDA také o 121,% nižší než u Image Ads.

Proč k tomu tedy dochází? No, je to kombinace několika věcí:

  • Větší dosah - díky tomu, že se do RDA mohou vejít reklamy jakékoli dostupné velikosti, získávají inzerenti rychlé množství příležitostí pro využití svých reklam ve srovnání s reklamami s nastavenou velikostí obrázků. Čím více zobrazení, tím více příležitostí ke kliknutí, a tedy tím více příležitostí k vytvoření konverze.
  • Google upřednostňuje RDA před Image Ads - Ačkoli neexistuje žádné "oficiální" prohlášení, které by to potvrzovalo, nespočet reálných účtů tvrdí, že tomu tak je. Pokud nemáte použitelnou variantu RDA, abyste mohli soutěžit o umístění, pak je pravděpodobnější, že bude vybrán inzerent s variantou RDA.
  • Optimalizace pomocí strojového učení - strojové učení společnosti Google vybere nejlepší kombinaci reklam v reálném čase a zvolí optimální kombinaci prostředků na základě historie výkonu, obsahu prostředků a toho, na koho kampaň cílí. Jednoduše řečeno, bez ohledu na to, jak zkušený PPCčkář můžete být, nikdy nebudete schopni použít tak podrobné optimalizace pro každou jednotlivou impresi, kterou vaše reklamy obdrží.

Jak postupovat při nastavení Responsive Display Ads

Pokud jste přesvědčeni, že je čas zařadit do své PPC strategie responzivní zobrazovací reklamy, jaké by měly být vaše další kroky?

Vytvoření RDA pro testování proti obrázkovým reklamám

Není lepší čas než se přihlásit do svého účtu a začít přidávat RDA do stávajících zobrazovacích kampaní. Nastavení RDA obsahuje spoustu užitečných pokynů při vytváření reklamy. Nezapomeňte vyplnit jednotlivá pole a věnujte pozornost panelu Síla reklamy, který obsahuje ukazatele, jaké další prostředky byste měli přidat.

Porovnání výkonu formátu reklamy

Jakmile získáte dostatečné množství dat, podívejte se na rozdíl ve výkonu mezi vašimi RDA a obrazovými reklamami. Nyní byste již měli zaznamenat nárůst impresí, protože vaše RDA otevírají nové možnosti umístění, které by samotné Image Ads nemohly splnit.

Závěrečné myšlenky

Zatímco údaje o provozu RDA jsou nedostatečné, například nemůžete vidět přesnou kombinaci reklam, která vygenerovala konverzi, výslednému výkonu RDA lze jen těžko odolat. Jednoduchým přidáním RDA do stávajících kampaní Display můžete zlepšit dosah a výkonnost kampaně, a to s minimálním úsilím.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp