Přizpůsobení reklam Google: Proč a jak?

PPC
Automatizace usnadňuje inzerentům práci. V dnešním článku se dozvíte, jak nastavit přizpůsobení v Google Ads a proč se vyplatí věnovat jim čas.

Proč jsou nástroje pro přizpůsobení reklamy důležité?

Učení se všem různým funkcím a vlastnostem Google Ads může být zdrcující a někdy se zdá, že je nemožné se ve všem vyznat.

Existuje však několik dobrých důvodů, proč je dobré naučit se používat nástroje pro přizpůsobení reklam v kampaních Google Ads.

Vaše reklamy musí vyniknout

Víte, že se musíte prosadit. Ale také víte, že nemáte čas vytvářet všechny nové kampaně, reklamní texty a novou strukturu účtu, která je spojena s návrhem všech nových reklam, které jsou pro uživatele mimořádně relevantní.

Právě v tomto případě mají přizpůsobení reklam cenu zlata.

Pokud nyní věnujete reklamám trochu času navíc, můžete mít ultrarelevantní reklamy, které zvýší vaše skóre kvality a zaujmou zákazníka na několik měsíců dopředu.

Snížení nákladů na konverzi bez nutnosti změn

Konverze (a náklady na konverze) začínají na stránce s výsledky vyhledávání (SERP) a ve vašich PPC reklamách.

I beze změny ceny, produktu, vstupní stránky, marketingového trychtýře atd. můžete pomocí nástrojů pro přizpůsobení reklamy zvýšit konverze a míru konverze, a zároveň snížit náklady na konverze.

Který jiný nástroj má takovou sílu a schopnost, aby to dokázal bez obrovského množství práce nebo změny vašeho produktu, ceny, vstupní stránky nebo marketingového trychtýře?

Personalizace bez obav o soukromí

Žádný jiný nástroj na trhu neumožňuje personalizovat reklamu v takové míře, aniž byste se dostali do rozporu s ochranou osobních údajů nebo zákony. Přizpůsobení reklamy je volně dostupný nástroj, který čeká na využití z vaší strany.

Pro uživatele mohou být vaše reklamy ultrarelevantní jen s využitím údajů, které vám dobrovolně (a legálně) nabídnou, tak toho využijme.

Dlouhodobé přínosy s malými počátečními časovými náklady

Nastavení nástrojů pro přizpůsobení reklamy může chvíli trvat, zejména pokud to děláte poprvé.

Jakmile jsou však vaše firemní data propojena a atributy nastaveny, můžete uživatelům neomezeně dlouho spouštět relevantní reklamy. A můžete tak činit bez další práce mimo obecnou údržbu aktualizace obchodních dat.

Jak nastavit nástroje pro přizpůsobení reklam?

Udržet si v pořádku formátování všech dat může být komplikované, ale při vytváření a spouštění přizpůsobených reklam existují tři hlavní kroky.

  • Nastavte svá obchodní data.
  • Vytvořte datový kanál
  • Nastavte přizpůsobené reklamy v Google Ads.

Nastavení obchodních dat

Nastavení firemních dat je ve stylu Googlu tou nejnáročnější částí, protože existují velmi specifická pravidla pro formátování dat. Jakmile se však pravidla naučíte a zvládnete několik takových kampaní, celý proces zvládnete za 20 až 30 minut.

Nejprve si stáhněte šablonu, kterou vám Google doporučuje použít. Jakmile přejdete na třetí krok, zobrazí se vám odkaz na stažení šablony, proto pokračujte v jejím stahování).

Vždy je dobré používat přesně ty dokumenty, které Google doporučuje pro úkoly, které se týkají nudných údajů. Nastavte šablonu s informacemi, které chcete použít k přizpůsobení inzerátu.

V šabloně můžete použít tři typy údajů:

Typy atributů

Příklady typů atributů

Obsah reklamy

Jedná se o přesný text, který bude umístěn ve vaší reklamě.

Různé typy obsahu, které můžete přizpůsobit, jsou počet (tj. počet položek dostupných v inventáři), text (tj. barva položky), čas a datum (tj. kdy končí prodej) nebo cena.

Tyto sloupce můžete pojmenovat, jak chcete, ale musíte zajistit, aby byl v názvu sloupce v závorce uveden odpovídající typ atributu.

Doba trvání a zařízení

Tyto sloupce slouží k naplánování doby spuštění reklamy, zařízení, na kterých se zobrazuje, a dalších doplňkových preferencí (další možnosti najdete v tabulce níže).

Při pojmenování sloupce tabulky musíte použít název přesně tak, jak je uveden ve sloupci Atribut v tabulce níže.

A nezapomeňte na konec názvu přidat v závorce Typ atributu.

Standardní atributy

Zařízení, datum začátku, datum konce, Custom ID, cílová lokalita

Cílení

Cílení umožňuje zvolit, co spustí optimalizátor, jaké kampaně/skupiny reklam se zapojí a jakou roli v reklamě hrají klíčová slova.

 

Pokud chcete použít některou nebo všechny možnosti cílení, musíte použít název přesně tak, jak je uveden ve sloupci Atribut.

Vytvořte datový kanál (feed)

Jakmile máte firemní data nastavená, uspořádaná a naformátovaná, musíte je připojit k účtu Google Ads.

Pokud nemáte žádné problémy s formátováním firemních dat, jedná se o poměrně jednoduchý proces.

  • Klikněte na ikonu nástrojů v horní nabídce.
  • V části Nastavení klikněte na položku Obchodní údaje.
  • Na levé straně klikněte na položku Datové kanály.
  • Klikněte na tlačítko plus a klikněte na položku "Data pro přizpůsobení reklamy pro textové reklamy".
  • Pojmenujte svůj datový kanál.
  • Klikněte na tlačítko Vybrat zdroj a poté na tlačítko Nahrát soubor.
  • Klikněte na tlačítko Použít.

Nastavení reklamy

Pokud jste se dostali až sem, gratulujeme vám!

To nejtěžší máte za sebou. Nastavení samotné reklamy v Google Ads je mnohem jednodušší než nastavení obchodních údajů, zejména pokud jste obeznámeni s nastavením jiných typů kampaní.

  • Přejděte do skupiny reklam, ve které chcete vytvořit novou reklamu využívající obchodní údaje z nástroje pro přizpůsobení reklamy.
  • Klikněte na ikonu a vyberte možnost Responzivní reklama pro vyhledávání.
  • Vyplňte nadpisy a popisy s využitím přizpůsobení reklamy, které chcete využít.
  • Zadejte požadovaný text, a když dojdete k bodu, že chcete použít přizpůsobovač, přidejte kudrnatou závorku ( { ).
  • Tím se zobrazí rozbalovací nabídka, kde můžete vybrat Ad customizer. Nyní vyberte customizer, který chcete použít, a ten se vloží do vašeho textu.

Tento postup opakujte pro umístění customizerů do textu inzerátu.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp